طلافروشی های معتبر و معروف تهران (پاساژها و مراکز فروش حلقه ازدواج و نامزدی)

طلافروشی های معتبر و معروف تهران (پاساژها و مراکز فروش حلقه ازدواج و نامزدی)

فهرست عناوین

در فرآیند برنامه ریزی عروسی تلاش برای یافتن حلقه مناسب گاهی اوقات آنقدر پیچیده می شود که زوج ها از این کار خسته می شوند. به دلیل بی تجربگی و محدودیت های هزینه و وقت نیز انتخاب ها سخت تر و غیر قابل دسترس تر می شود. بنابراین خرید یک حلقه مناسب مستلزم تحقیقات لازم و کافیست تا با توجه به نوسانات قیمت سریعا در این مورد اقدام شود. خیلی از زوج های جوان هنگام خریدن حلقه ذوق و شوق و هیجان زیادی برای اینکار احساس می کنند. اما در این حین شاید نکاتی برای انتخاب حلقه وجود داشته باشد که در وهله اول به آن توجه نشود. در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت.  حال اگر شما هم به دنبال حلقه های مناسب هستید، ما در این مقاله بهترین ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

جواهر فروشی‌های معروف

اولین راهنما در زمینه مراکز خرید حلقه، خانواده و دوستان است با استفاده از راهنمایی آن‌ها می‌توان مکان‌هایی از شهر که مغازه‌ها به صورت متمرکز به امر خرید و فروش طلا و حلقه می‌پردازند را پیدا کرد. اما در کلان‌شهری مانند تهران این مرکزها گستردگی زیادی دارند، به همین دلیل در این بخش لیستی از مناطق تهران که در آنها به راحتی متوانید چندین مغازه خرید و فروش حلقه را یک‌جا پیدا کنید در اختیارتان قرار می‌دهیم:

راسته طلافروشی‌ها بازار تهران (منطقه12)

متجمع تجاری میلاد نور (منطقه 2، شهرک غرب، ابتدای بلوار فرحزادی)

پاساژ اوپال (طبقه دوم در میدان کتاب سعادت آباد)

پاساژ صدف، مجتمع تجاری اقدسیه و صاحبقرانیه ( منطقه 1)

پاساژ قائم (منطقه 1، مابین میدان تجریش و میدان قدس)

پاساژ گنجینه محسنی، پاساژ مادر، پاساژ میرداماد، پاساژ مریم و ... (منطقه 3، خیابان میرداماد)

مغازه‌های خیابان گاندی (منطقه 6)

گنجینه طلا و جواهر (منطقه 5، اشرفی اصفهانی، ضلع شمالی تیراژه)

پاساژ نگین، پاساژ الماس کریم‌خان و دیگر مغازه‌های خیابان کریم‌خان (منطقه 7، خیابان کریم‌خان)

پاساژ ارگ تجریش (منطقه 1)

انتخاب سنگ الماس برای حلقه ازدواج

الماس ماده‌ای کم‌یاب، نادر و بسیار گران‌قیمت است، به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید پول‌تان را برای چه چیزی پرداخت می‌کنید و چه چیزی باعث ارزشمندتر شدن و بی‌عیب و نقص شدن یک الماس می‌شود؟ عواملی مانند برش، قیراط، رنگ و وضوح در قیمت الماس بسیار تاثیرگذارند. قبل از این‌که به خرید بروید حتما اطلاعات‌تان را در زمینه ویژگی‌های الماس خوب بالا ببرید. در حین خرید اگر فروشنده ادعا کرد که سنگ بکار رفته در حلقه‌تان از نوع الماس است، حتما از او بخواهید که در فاکتور فروش جنس سنگ را قید نماید تا اگر بعدا مشخص شد جنس سنگ بکار رفته در حلقه‌تان تقلبی است، بتوانید آن را برگشت دهید. همچنین این کار باعث می‌شود ریسک تقلب‌های احتمالی کم‌تر شود و فروشنده از ابتدا تصمیم فریب دادن شما را نداشته باشد.

بهترین طلافروشی ها

طلا یا پلاتین؟

همه فلزات از لحاظ خواص فیزیکی یکسان نیستند و تفاوت های اساسی با هم دارند. برای مثال اگر جنس حلقه‌تان از نوع پلاتین باشد، ماندگاریش از حلقه‌های با جنس طلا بیشتر است. (اکثرا آقایون پلاتین را به طلا ترجیح می دهند.)
اگر حلقه هایی که توسط مات کننده فلزات مات شده‌اند، توجه‌تان را جلب کرده است باید بدانید بعد از چند ماه استفاده از آن، ماتی حلقه احتمالا از بین می‌رود و بعد از مدتی دچار تغییر رنگ‌ می‌شود، برای ترمیم حلقه تغییر رنگ داده شده باید حلقه تان را به مراکز آب‌کاری حلقه ببرید. البته در این زمینه طلای زرد بهتر از طلای سفید عمل میکند و دیرتر خاصیت ماتی‌اش را از دست می‌دهد
.

فرایند ساخت

طلا و جواهراتی که امروزه به اشکال نهایی و غالبا زیبا و چشم نواز در پشت ویترین جواهر‌فروشی ها خود‌‎نمایی می کنند با فرایند نسبتا پیچیده‌ای بدست صنعتگران هنرمند این رشته تولید می گردد که عبارتند از:

  1. طراحی
  2. قالب سازی و رفع عیوب اصلی
  3. ریخته‌گری
  4. نصب جواهرات بر رو طلا که خود هنری در خور توجه است (مرصع کاری)
  5. پولیش نهایی و آبکاری

لازم به ذکر است در فرایند تولید سفارشی جواهرات، کلیه‌ی این مراحل به صورت دستی و با دقت فراوان انجام می‌پذیرد.

طریقه محاسبه قیمت

همیشه این قسمت از نظر مشتریان بسیار مبهم بوده و عمده افراد با این نحوه محاسبه قیمتها در تعارض می‌باشند ولی در عمل این کار بسیار ساده بوده و با کمی دقت و خواستن توضیحات از فروشنده قابل درک می باشد.
قیمت نهایی = 1.07 ×{ وزن سرویس × ( اجرت ساخت قیمت روز طلای 18 عیار)}
که 1.07 نشان دهنده سود فروشنده می باشد.
البته برخی از فروشندگان سود خود را در اجرت کار لحاظ کرده و این مبلغ را به صورت غیرمستقیم از مشتری دریافت می کنند. برای خرید سرویس جواهر به هزینه های فوق قیمت سنگ و هزینه نصب آن افزوده می شود. که قیمت سنگ بسته به وزن و درجه کیفی تغییر می‌کند
توجه کنید که نحوه خرید از مشتری به این صورت است که ارزش طلا به قیمت روز محاسبه شده و ارزش جواهرات با توجه به انصاف فروشنده با کسر 5% تا 15% آنهم به قیمت روز محاسبه شده و قابل استرداد می‌باشد.

بررسی استایل‌های گوناگون حلقه

قبل از خرید، استایل‌های مختلف و موجود در بازار حلقه را بررسی کنید و در مورد خاصیت‌هایی که هر کدام از این استایل‌ها ممکن است داشته باشد تحقیق کنید تا به استایلی برسید که برای سبک زندگی‌تان مناسب‌تر است. (برای تست استایل حلقه اینجا کلیک کنید.) بعضی از حلقه‌ها صرفا رینگ ساده هستند و هیچ حکاکی یا برش و سنگی ندارند ولی در مقابل بعضی از حلقه‌ها ردیفی از برلیان و یا سنگ قیمتی دارند و بعضی دیگر انحنا شکسته و کج دارند و ... . هر کدام از این ویژگی ها هم جذابیت‌های خاص خودشان را دارد و هم باعث ایجاد محدودیت‌هایی در استفاده از حلقه می‌شود در مورد این ویژگی‌ها قبل از خرید، خوب فکر کنید و سپس انتخاب کنید. (مدل های حکاکی روی حلقه را اینجا ببینید.)

تصمیم گیری درباره خرید از بازار یا بصورت سفارشی

اگر استایلی که مورد پسندتان است را پیدا کرده‌اید ولی دوست دارید کمی تغییر در آن به وجود بیاورید، بدانید که کاملا امکان‌پذیر است. البته باید در نظر بگیرید که قیمت حلقه‌های سفارشی بیشتر از حلقه‌های معمولی می‌شود. دلیل گران بودن حلقه‌های سفارشی هم بخاطر وقت و نیروی کار اضافی هست که برای حلقه استفاده می‌شود.

در نظر گرفتن زمان و هزینه برای خرید حلقه

قیمت حلقه بر اساس وزن طلای حلقه، نوع سنگ به‌ کار رفته در آن، نوع برش‌ها و حکاکی‌ها از حلقه‌ای به حلقه دیگر فرق دارد، ولی طبق مشاهداتی که از بازار ایران در این زمینه داشتیم، قیمت حلقه از حدود 3 میلیون تومان برای مردان شروع می‌شود و شروع قیمت حلقه ساده بدون الماس برای زنان تقریبا 2.6 میلیون تومان است. پس عامل مهمی که در انتخاب حلقه باید آن را در نظر بگیرید، بودجه‌تان هست. همچنین در نظر داشته باشید برای خرید حلقه‌تان وقت کافی رو داشته باشید با توجه به این‌که زمان معمول برای حکاکی روی حلقه و ایجاد تغییرات بر روی حلقه از 1 روز تا 6 هفته متغیر است. برای این‌که ریسک‌های موجود در زمینه زمان خرید حلقه را کم کنید بهتر است 2 ماه قبل از عروسی فرآیند خرید حلقه را شروع کنید.

حلقه‌های مختلف را امتحان کنید. 

قبل از رفتن به خرید در مورد مشخصات حلقه‌‌تان مانند جنس فلز حلقه و سنگ به کار رفته در آن فکر کنید و به یک جمع‌بندی اولیه برسید. ولی وقتی به خرید می‌روید فقط دنبال آن حلقه‌ای که مد‌نظرتان هست نباشید، برای مثال با طلافروش در مورد فاکتورهای خودتان صحبت کنید و اجازه دهید پیشنهاداتی را هم او به شما بدهد و آنها را هم امتحان کنید؛ ممکن است در انتها حلقه‌ای را انتخاب کنید که اصلا فکرش را هم نمی‌کردید. حلقه پیشنهادی را در داخل مغازه برای چند دقیقه در دست‌تان بیندازید و سعی کنید نوشتن و تکست دادن و ... را امتحان کنید تا از نظر راحتی هم حلقه‌تان را امتحان کرده باشید.

بلند مدت فکر کنید. 

درحالی‌که شما نباید ترسی از روی مد بودن داشته باشید، لازم هم نیست انتخاب حلقه‌تان حتما طبق الگو و روند موجود در جامعه باشد ولی در نظر داشته باشید مدلی را که انتخاب می‌کنید، به شکلی باشد که 40 سال بعد هم بتوانید آن را در دست‌تان بندازید. ولی زیاد نگران نباشید، چراکه شما با حلقه‌تان ازدواج نمی‌کنید و صرفا انتخابش می کنید و همیشه می‌توانید تغییراتی مانند اضافه کردن برلیان، تغییر جنس حلقه و .. را در آن به وجود بیاورید.

شستشوی حلقه را در نظر بگیرید. 

برای تمیز و درخشان نگه داشتن حلقه‌هایی که سنگ قیمتی دارند، باید آنها را در آب گرم کف‌دار خیس کنید و سپس به آرامی با مسواک نرم بشورید (اگر بیش از حد فشار بدهید ممکن است باعث کنده شدن سنگ از حلقه شود) سپس حلقه‌تان را با استفاده از پارچه نرم به آرامی خشک کنید. به نظر می‌رسد نگهداری از چنین حلقه‌ای سخت هست نه؟ پس بهتره یک حلقه طلا یا پلاتین ساده انتخاب کنید که به راحتی بتوانید با استفاده از پارچه نرم پاکش کنید و نگران هیچ چیز نباشید ولی در صورتی‌ که از کثیف شدن حلقه نگران نیستید، می‌توانید حلقه‌هایی با سنگ‌های قیمتی یا برلیان و طرح‌های متنوع استفاده کنید.

سایز درست را انتخاب کنید. 

بسیاری از مردم به ندرت حلقه عروسی را از دست‌شان در می‌آورند و همیشه از تابستان گرفته تا زمستان، ورزش و بارداری که ممکن است انگشتان دست منقبض یا متورم شده باشند آن را در دست‌شان نگه می‌دارند. برای پیداکردن بهترین سایز حلقه که در تمامی شرایط مناسب باشد، سایز حلقه‌تان را زمانی‌که دمای بدن‌تان عادی هست انتخاب کنید. این به این معنی هست که سایز حلقه‌تان را در زمان‌هایی مانند سر صبح، بعد ورزش و یا در شرایطی که از محیط‌های سرد و یا گرم می آیید انتخاب نکنید.

اگر دنبال سنگ و جواهر هستید، فیروزه را فراموش نکنید

فیروزه یکی از زیباترین سنگ هایی است که در صنعت طلا و جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ ها و جواهرات دیگر هزینه بسیار بیشتر از فیروزه داشته و اجرت بالاتری دارند. بنابراین هم هنگام خرید هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد و هم اگر بخواهید آن را بفروشید، بیشتر متضرر خواهید شد. بنابراین اگر دوست دارید طلای شما همراه با سنگ های قیمتی و جواهرات باشد، فیروزه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

هاله | 1397 مهر 22


در رابطه با جواهرسازی ها هم مطلب بزارین. اگه خودمون مدلی مد نظرمون باشه رو کجا میتونیم سفارش بدیم؟