چگونه کراوات را گره بزنیم؟ 6 راه آسان برای گره زدن کراوات

چگونه کراوات را گره بزنیم؟ 6 راه آسان برای گره زدن کراوات

فهرست عناوین

اگر از تامین مخارج عروسی به عنوان سخت ترین مرحله عروسی بگذریم، گره زدن کراوات دومین کار سخت برای اکثر آقایان داماد است. اما این کار با کمی تمرین و خرج کردن مهارت کافی به اسانی امکان پذیر است. در این صورت چه برای  موقعیت‌های اجتماعی، چه برای موقعیت‌های رسمی و کاری می توانید ظاهری شکیل و بسیار مرتب به لباس خود ببخشید. ما شش روش گره زدن کراوات را ارائه خواهیم داد تا بر اساس مدل لباس و استایلتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بهتر است روبه‌روی آینه بایستید و روش‌های ارائه‌شده را تمرین کنید، البته یادگیری این روش ها به خانم ها نیز توصیه می شود!

نحوه گره زدن کراوات به روش ویندزور 

این نحوه گره زدن، گزینه خوبی برای مصاحبه‌های شغلی، سخنرانی‌ها و رویدادهای اجتماعی است؛ زیرا این گره بهترین ظاهر را به یک پیراهن یقه دار اسپرت می‌بخشد. این گره معمولاً برای کراوات‌هایی باضخامت نرمال استفاده می‌شود.

نحوه بستن یک گره نیم ویندزور 

برای رویدادهای کلاسیک می‌توانید از گره مثلثی و متقارن نیم ویندزور استفاده کنید. این مدل گره با هر نوع لباسی به‌خوبی هماهنگ می‌شود و برای کراوات با پارچه‌های سبک و نازک ایده آل است. همانند گره قبلی، بستن این گره را نیز با بالا دادن یقه پیراهن آغاز کنید و کراوات را روی یقه بیاندازید بطوریکه یک‌طرف آن کمی بلندتر باشد. گره زدن با این روش نیاز به تمرین بیشتری دارد، اما انجام آن از گره ویندزور کامل ساده‌تر است. برای این کار باید مراحلی را که در تصویر زیر آمده به‌درستی انجام دهید. 

نحوه بستن گره چهار در دست 

این نحوه گره زدن برای کراوات‌های پهن با پارچه‌های سنگین بسیار مناسب است که به‌خصوص با پیراهن‌های مردانه بسیار زیبا و شکیل می‌شود. برای بستن این گره مطابق عکس زیر عمل کنید.

نحوه بستن کراوات به روش گره ترینیتی

این مدل گره نسبت به مدل‌های ارائه‌شده در بالا پیچیده‌تر است ولی ظاهری شکیل و زیبا به لباس‌های رسمی می‌بخشد. این گره زیبا از سه بخش متقارن تشکیل‌شده است که طرفداران خاص خود را دارد. بهتر است برای این گره از کراوات‌های بدون طرح و ساده استفاده شود تا مدل گره به‌خوبی نمایان شود.

نحوه بستن گره پرات 

این گره نسبت به گره وینسدور نازک‌تر است و یک گره زیبا، مرتب و نسبتاً عریض است و برای کراوات‌هایی که پارچه‌های کم‌وزن و سبک دارند، بسیار مناسب است. این گره فقط به کمی تمرین برای یادگرفتن آن نیاز دارد.

نحوه بستن کراوات با گره الدرج 

گره الدرج یکی از زیباترین انواع گره‌ها است بستن این گره کمی پیچیده است و برخلاف سایر گره‌ها که با بخش پهن‌تر کراوات ایجاد می‌شوند، این گره با شروع از قسمت باریک کراوات شروع می‌شود. بهتر است زمانی این گره را انتخاب کنید کراوات دارای طرحی ساده و تک‌رنگ است و در تضاد با رنگ پیراهن و کت‌وشلوار باشد و همچنین جنس کراوات ابریشمی و نازک باشد.

انواع اکسسوری کراوات

خانم‌ها یا آقایانی که کراوات استفاده می‌کنند ممکن است دوست داشته باشند با استفاده از لوازم جانبی کراوات آویخته شده را زیباتر و شکیل‌تر نمایش دهند. برای این امر می‌توانید از ملحقات زیر استفاده کنید:

سنجاق‌کراوات

معمولاً در وسط کراوات نصب می‌شود تا آن را ثابت نگه دارد.

کلیپ کراوات

ازلحاظ کاربرد و ظاهر شبیه سنجاق‌کراوات است ولی به‌جای سطح صاف سنجاق که امکان لیز خوردن دارد، کلیپ‌ها به شکل گیره و محکم هستند.

دکمه یا پونز کراوات

دکمه کراوات تشکیل‌شده از یک پین، پایه و زنجیری است که مانع از حرکت کراوات می‌شود.

زنجیر کراوات

از ترکیب یک میله و زنجیر تشکیل‌شده است و کراوات را در هر شرایطی در محل خود ثابت نگه می‌دارد.

بند کراوات

یک قطعه کوچک از پارچه یا مواد دیگر است که بر روی قسمتی از پیراهن وصل می‌شود و باعث محدود شدن حرکت کراوات می‌شود و در ظاهر آن نیز تغییری ایجاد نمی‌کند

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما را به خواندن مقاله های مرتبط با استایل آقایون دعوت می کنیم.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت