لباس عروس؛ خرید یا اجاره؟

لباس عروس؛ خرید یا اجاره؟

فهرست عناوین

انتخاب لباس عروس برای هر عروس خانومی جزء مهم ترین انتخاب هاش محسوب میشه و حق مسلم همه‌ی دخترای دنیاست که توی لباس عروسیشون مثل الماس بدرخشن.

راجع به نکات انتخاب نوع لباس عروس بهتره که سراغ مقاله مناسبترین مدل لباس عروس برای اندامهای مختلف برید و فراموش نکنید اگه بدونید که چه لباس عروسی مناسبتون هست و مورد پسندتونه تو پروسه ی خرید سردرگم نمیشین و میتونین بهترین انتخاب رو داشته باشین.

برای رسیدن به یه لباس عروس زیبا شما سه راه دارین که ما بزمینه‌ای ها با بررسی نظرات و تجربیات عروس‌های گذشته مزایا و معایب هر سه روش رو براتون دسته بندی کردیم و مثل همیشه کنارتون میمونیم.

خرید لباس عروس

راه اول، خریدن لباس عروس هست که مزیتش اینه که لباس عروستون به یادگار میمونه و فرصت این رو دارید که مثلا تو سالگرد ازدواج پنجمتون هم بپوشیدش و کلی عکس های زیبا بگیرین و خاطره اون روز رو بعد از چند سال زنده کنید؛ اما این روش معایب زیادی هم داره و از مهم ترین عیب هاش اینه که به خاطر یه شب مراسم پول بیشتری بابت لباس باید بدین و بعد از مراسم تازه سختیای نگهداری از یه لباس ده پونزده کیلویی با یه حجم بزرگ گوشه کمدتون تصور کنید و معمولا بیشتر افراد قبل از رسیدن به چندمین سالگرد ازدواج اون رو میفروشن یا هدیه میکنن.

بعضی افراد خیّر هم با خریدن لباس عروس و بعد از شب مراسمشون اون لباس رو تقدیم میکنن به بنیادهای خیریه یا عروس خانوم هایی که از لحاظ مالی تامین این لباس براشون سخته.  در نتیجه با این کار باعث شادی اونها هم میشن.

اجاره لباس عروس

راه دوم که مرسوم ترین راه حساب میشه اجاره کردن لباس عروس از مزون هاست که این راه مورد علاقه اکثر عروس خانومهاست.

خوبی این راه اینه که شما یه لباسی که کاربردش فقط یه شب هست رو با یه قیمت معقول تر از قیمت خرید به دست آوردین و قرار نیست دردسرهای نگهداری از اون رو پیش رو داشته باشین.

توی اجاره کردن لباس عروس تعداد تنخور لباس مطرحه که اگه لباس تنخور اولش باشه قیمت بالاتری برای اجاره ش باید بپردازین.

دوخت لباس عروس منحصر به فرد

راه سوم هم برای عروس خانوم‌هایی هست که سخت پسندتر هستن و یا فرم بدنشون به این صورت هست که بین لباس عروس های آماده انتخاب سختی دارن؛ مثلا عروس هایی که فرم بدن خیلی درشت یا خیلی ریزی دارن و یا کسایی که قد کوتاهی دارن برای انتخاب لباس عروس یکم دردسر براشون بیشتره، بهتره که با توجه به خواسته یا شرایط فیزیکیشون لباس عروس مورد علاقه شون رو بدوزن.

در صورت دوختن لباس عروس هم دو را پیش رو دارین؛ یکی اینکه لباس رو برای خودتون بدوزین و اون رو نگه دارید. یه راه هم اینه که لباس رو بدوزید و بعد از پوشیدن در شب عروسیتون، اون رو به فرد یا مزونی که اون رو دوخته  برگردونید تا بتونن اون لباس رو برای اجاره یا فروش دیگر عروس ها بذارن، یعنی در واقع  شما  لباسی که میخواستین اجاره کنین رو دوختین.

مزیت این روش هم اینه که شما نیازی به گشتن و پرو کردن مدل های مختلف ندارین و کافیه که مدل لباس مورد علاقه‌تون رو پیش یه خیاط ماهر ببرین و دست به کار شین و مدلی که خودتون مد نظرتون هست رو پیاده کنین.

برای انتخاب بین این روش ها باید چکار کنیم؟

برای انتخاب هر کدوم از این راه ها شما نیاز دارین تعداد زیادی عکس از مدل های مختلف لباس عروس ببینید تا دستتون بیاد که چه مدلی بیشتر مورد علاقتون هست تا وقتی میخواین برین سفارش بدین یا اجاره کنید وسط این همه مدل متنوع سردرگم نشید.

علاوه بر این مطمئنا شما بودجه مورد نظرتونو برای لباس عروس در نظر گرفتین پس این قضیه روی انتخابتون تاثیر مستقیم میذاره چون معمولا هزینه دوخت لباس عروس از هزینه خرید لباس عروس آماده یا لباس عروس اجاره ای خیلی بیشتر میشه. حالا برای اینکه مناسبترین لباسو انتخاب کنین تیم بزمینه توی این راه کنار شما هست و بهترین مدل‌های لباس‌ عروس رو برای شما جمع‌آوری کرده تا بتونید لذت بخش ترین گزینه رو انتخاب کنین.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت