نکات مهم در عقد قرارداد با آتلیه عکاسی

نکات مهم در عقد قرارداد با آتلیه عکاسی

فهرست عناوین

امروزه اغلب زوج‌های جوان برای ثبت لحظات زیبای مراسم عروسی خود با آتلیه‌ها قرارداد می‌بندند. آتلیه‌ها در مراسم عروسی وظایف زیاد و حساسی بر عهده دارند به همین دلیل در انتخاب آن‌ها باید نکاتی را در نظر گرفت. با رعایت نکاتی مانند به روز بودن آتلیه، نحوه برخورد کارکنان آتلیه و نمونه کارهای موجود در آن و ... می‌توان سطح کیفیت کارهای آتلیه را سنجید و با مطلوب ارزیابی کردن موارد مشاهده شده با آن قرارداد بست.

یک نکته مهم که قبل از بستن قرار داد با آتلیه باید به آن توجه کنید مجاز بودن آن است. مجاز بودن آتلیه مزایایی همچون نشان داده نشدن عکس و فیلم‌های شما به عنوان نمونه کار و محافظت و مراقبت ویژه از عکس‌های شما در آتلیه دارد. البته هنگام ثبت قرارداد با آتلیه در صورتی که نمی‌خواهید عکس‌ها و فیلم‌های شما به عنوان نمونه کار نمایش داده شوند حتما آن را در قراردادتان مکتوب کنید.

هنگام ثبت قرار داد با آتلیه باید موارد زیر را به روشنی در قراردادتان مکتوب کنید:

اطلاعات آتلیه تحت قرارداد

در برگه قرار داد باید نام و نام خانوادگی مدیر آتلیه، شماره تلفن آتلیه و مدیر و آدرس کامل آتلیه قید شود.

ذکر تاریخ‌های مهم عروسی

وقتی بعد از مشخص شدن تاریخ دقیق عروسی به آتلیه مراجعه می‌کنید و برای روز عروسی‌تان با آن قرارداد می‌بندید باید تاریخ مواردی مانند عکاسی اسپرت و عکاسی باغ و ... که قبل از روز عروسی انجام می‌شوند را به صورت حدودی یا درصورت امکان دقیق، در قراردادتان ذکر کنید. یکی دیگر از این تاریخ‌ها، تاریخ تحویل فیلم و عکس‌های عروسی است که باید تاریخ حدودی آن را حتما در قرارداد مکتوب نمایید.

هزینه‌های پنهان

در روند انجام مراحل مختلف عروسی هزینه‌هایی وجود دارند که پنهان هستند (اینجا بخوانید) و در روز عروسی یا قبل از مراسم عروسی سراغ شما می‌آیند مانند هزینه حمل و نقل فیلم‌بردار، سایز عکس‌های شاسی شده برای شب عروسی‌تان، انجام تدوین فیلم عروسی و ... . برای اینکه این هزینه‌های پنهان برای‌تان به هزینه‌های آشکار و قابل کنترل تبدیل شوند هنگام ثبت قرارداد موارد ذکر شده را همراه با طرف قرارداد مطرح کنید و مبلغ آن را در قراردادتان مکتوب کنید.

عکس‌های آرشیو شده در آتلیه

یکی از مواردی که باید به آن بسیار توجه کنید عکس‌های آرشیو شده در آتلیه است. با توجه به اینکه در اکثر آتلیه‌ها عکس‌های آرشیو شده و تحویل آن در منوی پایه آتلیه نیست پس اگر شما مایل هستید آرشیو عکس‌های عروسی‌تان را از آتلیه دریافت کنید در هنگام عقد قرارداد با آتلیه درباره عکس‌های آرشیو شده و تحویل آن به توافق برسید و آن را در قراردادتان مکتوب کنید.

نحوه پرداخت هزینه قرارداد

آخرین موردی که باید در هنگام عقد قرارداد آتلیه توجه کافی را به آن داشته باشید هزینه آتلیه است. بسیاری از آتلیه‌ها برای پایین آوردن قیمت منوی پایه کارهای خود هزینه چاپ عکس‌ها و آلبوم ها را در منوی خود دخیل نمی‌کنند به همین دلیل پولی که هنگام عقد قرارداد آن را تسویه می‌کنید پول مواردی است که در منوی پایه آمده‌است. درباره هزینه عکس‌ها و آلبوم‌تان هنگام عقد قرارداد با مدیریت آتلیه صحبت کنید و موارد توافق شده مانند تاریخ تحویل و هزینه را در قراردادتان مکتوب کنید. بسیاری از آتلیه‌ها هزینه منوی پایه را در ابتدای قرارداد و هزینه مربوط به چاپ عکس‌ها و آلبوم‌ها را در هنگام تحویل کار می‌گیرند برای آنکه چاپ عکس‌ها و آلبوم‌های‎‌تان در تاریخ ذکر شده قرارداد به شما تحویل گردد مقداری از مبلغ قرارداد برای منوی پایه را با موافقت آتلیه برای زمان گرفتن عکس‌های چاپ شده در نزد خود نگه دارید. این کار سبب می‌شود کارهای شما با احتمال بیشتری در تاریخ ذکرشده در قرارداد به شما تحویل داده شود.

بهترین آتلیه های تهران را اینجا ببینید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت