فلسفه حلقه نامزدی و ازدواج چیست؟

فلسفه حلقه نامزدی و ازدواج چیست؟

فهرست عناوین

سنت انداختن حلقه عروسی یا نامزدی در انگشت چهارم دست چپ، یک نماد عاشقانه باستانی است. رومیان باستان بر این عقیده بودند که یک رگ به‌ صورت مستقیم از انگشت چهارم دست چپ به سمت قلب جریان می‌یابد و به آن رگ عشق می‌گفتند. به همین دلیل زوج‌های عاشق برای اثبات عشق و علاقه به یکدیگر انگشتری را در مسیر این رگ در دستان خود می‌انداختند.

امروزه می‌دانیم چنین رگی وجود خارجی ندارد ولی با این حال مردم کشورهای مختلف برای نشان دادن عشق و علاقه به شریک زندگی‎‌شان، حلقه عروسی را در انگشت چهارم دست چپ خود می‌اندازند ولی بعضی از کشورها مانند روسیه، یونان و کلمبیا وجود دارد که عروس و داماد حلقه عروسی را در دست راست خود می‌اندازد.

حلقه عروسی

حلقه عروسی یک نماد مهم از عشق ابدی در طول تاریخ است. تاریخ استفاده از حلقه ازدواج به 4800 سال پیش و به دوران مصر باستان باز می‌گردد. شکل دایره چون شروع و پایان ندارد در فرهنگ‎‌های مختلف نماد ابدیت و جاودانگی قرار گرفته است. چیزی که شاید بیشتر مردم از فلسفه آن بی اطلاع باشند، سوراخ داخل حلقه است. این سوراخ صرفا برای در انگشت کردن حلقه نیست بلکه نشان‌دهنده ورود به شیرین‌ترین مرحله زندگی، از دروازه عشق است. وقتی شما به یک زن حلقه‌ای هدیه می‌دهید در واقع به او ورود به عشق جاویدان را پیشنهاد می‌دهید.  

عروس و داماد بعد از به عقد هم در آمدن به صورت نمادین حلقه‌ها را در دست یکدیگر میاندازند و با هم وارد شیرین‌ترین مرحله زندگی خود می‌شوند.

در انتخاب حلقه برای ست‌بودن، جنس فلز به کار گرفته شده یا استایل حلقه هیچ قانونی وجود ندارد شما می‌توانید یک حلقه ساده انتخاب نمایید یا حلقه‌ای را انتخاب نمایید که با استفاده از سنگ‌های قیمتی یا الماس تزئین شده باشد.

حلقه نامزدی

حلقه نامزدی اولین بار در تاریخ 1477 میلادی در اتریش استفاده شد. بعد از آن استفاده از حلقه نامزدی تبدیل به یک روند در دنیا گردید. از مدت‌ها پیش الماس به عنوان نماد عشق و محبت در بین زوج‌های جوان رواج گردیده است. الماس محکم‌ترین و بادوام‌ترین ماده طبیعی موجود در زمین است و این خاصیت باعث شده است که یک انتخاب محبوب برای نشان دادن ماندگاری، عشق ابدی و جاویدان بودن باشد. هم‌چنین هر الماس یک ماده فوق‌العاده نادر و منحصربه‌فرد است و هیچ دو الماسی شبیه هم نیستند که این نیز نشان‌دهنده عشق منحصربه‌فرد زن و مرد به یکدیگر است.

امروزه الماس تنها سنگ مورد استفاده در حلقه‌ها نیست و دیگر سنگ‌های قیمتی نیز بسته به سلیقه شخصی شما در حلقه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال سنگ استفاده شده در حلقه همسر شاهزاده انگلستان، کیت میدلتون یک یاقوت آبی است. همچنین برحسب سنت حلقه نامزدی توسط مرد خریده شده و در دستان زن انداخته می‌شود ولی باز قانونی که مردان را از انداختن حلقه نامزدی منع کند، وجود ندارد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت