چه کارهایی در زندگی مشترک خانم ها را آزار می دهد؟

چه کارهایی در زندگی مشترک خانم ها را آزار می دهد؟

فهرست عناوین

در ازدواج همیشه همه چیز آن طور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود. زندگی با یک نفر دیگر که دنیای فکری متفاوتی با شما دارد، مشکلات بسیاری را که ناشی از اختلاف سلائق و دیدگاه‌هاست به همراه دارد. بناست تا با کمک کارشناسان بزمینه این مقاله بعضی از این اختلاف‌ها بررسی شود. هر چند که ممکن است در نگاه اول خنده‌دار باشند، اما بعضی اختلاف‌های به ظاهر کوچک، از زبان بعضی از خانم‌ها بسیار آزار دهنده و سخت است. در ادامه این اختلاف‌ها را بشناسید.

یاد دادن ظرف شستن

مریم می‌گوید شوهرش طرف شستن را نمی‌داند و سخت‌ترین کار این است که شوهرش را مجبور کند ظرف بشورد. او گفته وقتی در خانه از همه کارها عقب می‌افتد، از شوهرش می‌خواهد ظرف‌ها را بشوید و چون شوهرش از این کار متنفر است، همیشه دچار اختلاف با او می‌شود.


موهای زائد اطراف سینک

میترا می‌گوید یکی از بدترین لحظات برایش این است که وقتی وارد دستشویی می‌شود موهای صورت شوهرش دور کاسه دستشویی ریخته است. او گفته هر روز صبح شوهرش ریشش را در کاسه دستشویی می‌تراشد و موهایش روی کاشی و اطراف کاسه می‌ریزد و شوهرش آنها را جمع نمی‌کند. دیدن این صحنه او را آزار می‌دهد و هر بار با شوهرش درباره این قضیه جر و بحث می‌کند.

درهای نیمه‌باز کابینت‌ها

سارا گفته هر بار که شوهرش کمدی یا کابینتی را باز می‌کند، در آن را نیمه‌باز می‌گذارد. گویا شوهرش این عادت را از دوران بچگی دارد. او گفته خیلی روی شوهرش کار کرده تا این کار را نکند و او در این زمینه کمی پیشرفت کرده اما همچنان حوصله بستن درها را ندارد!

بازی کامپیوتری یا تماشای تلویزیون

نسیم گفته شوهرش وقتی به خانه برمی‌گردد یا در حال بازی کامپیوتری است یا تماشای تلویزیون. او گفته با توجه به اینکه خانه‌دار است، بدترین چیزی که او را آزار می‌دهد دیدن این صحنه است، زیرا پس از مدت‌ها تنهایی، با بازگشت شوهرش به منزل، او دوست دارد با شوهرش حرف بزند که این کار او فرصت هم‌صحبتی را می‌گیرد.

شلختگی

آنیتا از اینکه هر وقت شوهرش به خانه می‌رسد و لباس‌هایش را به اطراف پرت می‌کند شاکی است. او گفته وقتی هم از شوهرش می‌خواهد لباس‌ها را روی رخت‌آویز آویزان کند، شوهرش لباس‌ها را جمع می‌کند و با هم روی رخت‌آویز آویزان می‌کند.

اختلاف سر تربیت فرزند

نرگس دائم با شوهرش درباره تربیت فرزند مجادله می‌کند. او گفته شیوه تربیتی فرزند او با شوهرش کاملا متفاوت است، او بسیار سخت‌گیر است و شوهرش در این حوزه سخت‌گیر نیست. از این رو همواره با هم بحث می‌کنند. او گفته بهتر است زن و شوهر با همدیگر در این زمینه به کلاس‌های آموزشی بروند و کتاب بخوانند و مشورت کنند تا به دیدگاه مشترکی برسند.


تمیز نبودن

نادیا گفته وسواسی است و به نظم و ترتیب در منزل و اینکه شوهرش قبل از ورود به منزل جوراب‌هایش را دربیاورد و حتما پاهایش را بشورد بسیار حساس است، اما شوهرش به این قضیه اهمیت چندانی نمی‌دهد و زمانی که او نیست، همسرش به این قضیه اهمیت نمی‌دهد.

آیا این مسائل مشکلاتی حل نشدنی هستند؟

طبیعی است که در اولین سالهای زندگی مشترک به دلیل عدم شناخت کافی از یکدیگر این گونه مسائل رخ می دهد اما اینکه زوج چقدر بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و رفتار و عاداتشان را با یکدیگر تعدیل کنند، به خود آنها بستگی دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید بهتر خودتان و همسرتان را بشناسید و کمتر به مشکل بر بخورید، مقالات دکتر هولاکویی و مقاله «ویژگیهای منفی برای ازدواج که نمی شود آنها را تحمل کرد!» را حتما مطالعه کنی تا پاسخ بسیاری از پرسش هایتان را در مورد روابط زناشوئی بگیرید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت