جشنی شیک و ایده آل برای نامزدی

جشنی شیک و ایده آل برای نامزدی

فهرست عناوین

جشن نامزدی پس از نامزد شدن برای اعلام نامزدی و آشنا شدن با بستگان همدیگه برگزار میشه و از اولین و بهترین مراسمهاییه که زوجها بعد از بههم رسیدن تجربه می کنن.

این جشن یه جشن اختیاریه و قوانین خاصی مثل عروسی نداره و خیلی به رسم و رسوم و علایق خودتون و خونوادتون بستگی داره و هدفش معرفی خانواده ها به همدیگه و اعلام رسمی شدن وصلت بین عروس و داماد و شادی و پایکوبی هست که با فاصله زمانی از جشن عروسی و معمولا قبل از عقد، برگزار میشه و می تونه از یه مهمونی خصوصی و کوچیک تا یه مراسم باشکوه و مجلل باشه.

چه موقع برای جشن نامزدی برنامه ریزی کنیم؟

برای اینکه تصمیم بگیرید  این جشن رو برگزار کنید یا نه باید در درجه اول ببینید رسم و رسومات هر دو خانواده چطور هست و غیر از اون شما علاقه به برگزاری یک جشن نامزدی دارید یا نه،چون این مراسم به نام شماست و شمایین که بعدا میخواین از خاطره ش بیشترین لذت رو ببرین.

حالا اگه قصد دارین که مراسم نامزدی رو برگزار کنید از چه موقع باید براش برنامه ریزی کنید و از کجا باید شروع کنید؟ جواب این سوال به این بستگی داره که مراسم نامزدی تو ذهن شما تو چه ابعادیه.قصد دارین یه مهمونی کوچیک خانوادگی یا  دوستانه بگیرین یا یه جشن بزرگ و مجلل.

اولین کار برای شروع، نوشتن لیست مهمون هاست، تا بعد از مشخص شدن تعداد مهمونهاتون بتونید مشخص کنید که چه مکانی برای برگزاری این مراسم خوبه، توی این بخش، بزمینه به شما کمک میکنه تا با داشتن چک لیست مهمونهاتون یه برنامه ریزی درست رو شروع کنید.

برای یه مهمونی صمیمی و کوچک تر شما خیلی سریع تر و راحت تر میتونین برنامه بریزید به زمان زیادی احتیاج ندارید اما اگر تمایل دارید که تعداد مهمون بیشتری توی جشن نامزدیتون حضور داشته باشن بهتره از دو سه ماه قبل برنامه ریزی رو شروع کنید.

مراسم نامزدی به عهده کیست؟

بین شهرهای مختلف کشورمون، آداب و رسوم مختلفی هست که تو بعضی هاشون این جشن به عهده خانواده عروس و تو بعضی ها به عهده خانواده داما هست.اما در مجموع بیشتر اقوام ایرانی اعتقاد دارن برگزارکننده مراسم نامزدی خانواده عروس هست و توی این مراسم هزینه گل وکیک به عهده خانواده داماد قرار میگیره. در بعضی رسوم هم خانواده عروس مکان جشن رو مهیا میکنن و پذیرایی به عهده خانواده داماد هست.

در کل این آداب و رسوم خانواده به خانواده و استان به استان بسیار متنوع هست و چیزی که این بین مهمه شادی از یه پیوند زیباست و تمام این تصمیم ها با توافق و احترام متقابل به راحت ترین شکل انجام میگیره.

آداب جشن نامزدی

هر دو فرد و هر دو خانواده تفاوت هایی باهم دارن و جشن نامزدی اولین اتفاق مشترک بین دو گروه فکری متفاوته، به خاطر همین مساله باید با دقت و حوصله بیشتری راجع به جنبه های مختلف این مراسم فکر بشه و راجع بهش تصمیم گیری بشه. برای یک جشن به یاد موندنی سعی کنید درگیر مسائل خیلی جزیی نشین و هدف شاد بودن و لذت بردن از زمان حال رو به خاطر داشته باشید.

انتخاب لباس نامزدی

برای انتخاب مدل لباس طبق اصول دیزاین و طراحی لباس حتما فرم بدنتون رو در نظر بگیرید و سعی کنید متناسب با بدنتون لباس این شب زیبا رو انتخاب کنید.

مثلا اگرفرم هیکلتون درشت هست از لباس های پفی استفاده نکنید یا اگر هیکل بسیار ظریفی دارید لباس مدل ماهی انتخاب خوبی برای شما نیست.

معمولا چون لباس عروسی سفید است در این مراسم از یک رنگ شاد دیگر استفاده میکنند مثل قرمز، صورتی، گلبهی و...

حتما در نظر داشته باشین که شما تو این لباس باید حس راحتی داشته باشید، لباس هایی که به شما حس اعتماد به نفس و راحتی بیشتری میدن انتخاب کنید.


ست لباس عروس و داماد در جشن نامزدی

معمولا تو مراسم نامزدی بین لباس عروس و داماد یه هماهنگی باهم ایجاد میکنن تا هم دلنشین تر بشه و هم عکس های زیبایی یادگاری بمونه.برای اینکار میتونید رنگ کراوات یا پاپیون داماد رو با رنگ لباس عروس هماهنگ کنید یا اگه که لباس عروس رنگ خنثی داره رنگ کراوات و پاپیون رو با رنگ رژ و لاک و گل عروس ست کنید.

بهترین طراح ، سلیقه شماست با ایده گرفتن از عکس های بخش ایده ها و در نظر گرفتن سلیقه تون بهترین تصویر ازین مراسم زیبا رو برای خودتون رقم بزنید.

تزئینات جشن نامزدی

اگه جشنی که قصد دارین بگیرین یه جشن کوچیک و صمیمی هست آماده سازی مقدمات جشن و تزییناتش از بزرگترین لذتهای عمرتون میتونه باشه، پس زود باشین برای میز نامزدی و شام و فضای جشنتون کلی فکر کنین و ایده بگیرین از عکس ها و دست به کار شید.

معجزه ی رنگ و هماهنگی ها رو فراموش نکنید چون میتونه بهترین حس ها رو در شما و مهموناتون ایجاد کنه. برای ایده گرفتن تو این بخش هم ما کنارتون هستیم.

اگه هم تصمیم به یه مراسم بزرگ و مجلل دارید بهتره که این کار رو بسپرید دست کسایی که تخصص دارن چون شما کارای خیلی زیادی برای انجام دادن دارید ، ما سعی کردیم توی این بخش بهترین گزینه های تامین کننده مناسب شما رو جمع آوری کنیم تا شما با آرامش به شادی هاتون برسید.



 گیفت نامزدی

دادن گیفت یا یادبود هیچ وقت جزء الزامات یه جشن نبوده اما وجودش باعث میشه یه تیکه از عشق شما و بهترین شب زندگیتون برای بقیه به یادگار بمونه. برای انتخاب گیفت گزینه های خیلی متنوعی هست ، از قند های تزیین شده به شکل قلب تا کوکی هایی با اسم خودتون تا یه قاب عکس مگنت دار کوچیک از تصویر عشقتون و حتی یه گلدون نقلی و دلنشین که با گذشتن از شب مراسمتون گوشه خونه دوستا و فامیل هاتون یادتون رو سبز نگه داره.

برای داشتن گیفت میتونین از تامین کننده های متخصص این کار استفاده کنین و حتی اگه دوست دارین با دستای خودتون ساخته شه میتونین وسایل مورد نیاز اون ها رو سفارش بدین و خودتون دست به کار شین.




 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 08


کسی هست تو سایتتون گیفت عروسی ارائه کنه؟ اینجا زدید گیفت نامزدی فک کنم فزقی نداشته باشه دیگه

farid | 1397 مهر 09


جشن نامزدی در کل با خانواده عروس خانم ها هست ولی میتونن برگزار هم نکنند و این روزا اجبار میکنن بگیرن و هزینه رو هم خانواده داماد بده

هاله | 1397 مهر 11


جشن نامزدی خیلی خوبه، به نظرم یه شروع اولیه هست واسه اینکه اعضای دیگه خانواده هم بیشتر معاشرت کنن و با هم آشنا بشن. کاشکی هیچ وقت جشن نامزدی حذف نشه