5 راه جذاب برای سرگرم کردن کودکان در جشن عروسی

5 راه جذاب برای سرگرم کردن کودکان در جشن عروسی

فهرست عناوین

یکی از بزرگترین دغدغه‌های پدران و مادرانی که کودک دارند، هنگام شرکت در جشن عروسی این است که چگونه کودکشان در عروسی سرگرم شود و حوصله‌اش سر نرود. شما به عنوان عروس و داماد می‌توانید این دغدغه مهمانانتان را با تدابیری برطرف کنید. از طرفی حل این دغدغه نظم و ترتیب را در عروسی شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند آن را برای کودکان خاطره‌انگیز کند و مهمانانتان خاطری آسوده داشته باشند که کودکانشان در عروسی خوش می‌گذرانند.

در این مقاله راهکارهایی گرد‌آوری شده است که به شما کمک می‌کند بچه‌ها را در عروسی سرگرم کنید و خاطره خوبی را برای آنها رقم بزنید. 

انتظارات منطقی داشته باشید.

نگاه کودکان با بزرگترها به عروسی فرق می‌کند. به طور معمول، کودکان آن طور که بزرگترها از عروسی لذت می‌برند، کیف نمی‌‌برند. از آنها انتظار نداشته باشید مانند بزرگترها آرام باشند و رفتارهای رسمی داشته باشند. آنها انرژی زیادی دارند و می‌خواهند خود را تخلیه کنند، بازی کنند و لذت ببرند. آنها طاقت ندارند خشک و رسمی یک جا بنشینند. از این رو سعی کنید انتظاراتتان را در این زمینه تعدیل کنید و مقدمات و تدارکاتی را برای آنها فراهم کنید تا آنها نیز به اندازه بزرگترها از عروسی لذت ببرند.


آنها را مشغول کنید.

اگر بتوانید بچه‌ها را مشغول کنید بخشی از دغدغه‌هایتان حل می‌شود. با سپردن وظایف مختلف به بچه‌ها، می‌توانید آنها را مشغول کنید. مثلا از آنها به عنوان ساقدوش استفاده کنید، از آنها برای دستیاری در پذیرایی و چیدمان استفاده کنید، حلقه‌های دسته جمعی‌ از آنها ایجاد کنید و ... . به این ترتیب هم احساس مفید بودن به بچه دست می‌دهد و هم حوصله‌شان سر نمی‌رود و هم کمی بار وظایفتان سبک می‌شود.


بازی و سرگرمی

می‌توانید پکیج‌های مخصوصی از اسباب‌بازی‌های کوچک و سرگرم‌کننده را برای کودکان در نظر بگیرید. این پکیج می‌تواند شامل بازی‌های مختلف مانند پازل، شطرنج، منچ، چهارخانه و ... باشد. همچنین می‌توانید چند میز بازی کامپیوتری را در محلی مجزا در نظر بگیرید تا بچه‌ها با آنها بازی کنند. عروسک‌های کوچک برای دخترخانم‌ها نیز می‌تواند اسباب سرگرمی و یادگاری خوبی برایشان باشد.


اتاق بازی و استخدام مربی 

برای سرگرم کردن بچه‌ها در جشن عروسی می‌توان اتاقی مجزا برای بازی و نشستن کودکان در نظر گرفته شود، در این صورت می‌توان یک مربی آموزشی و یا دلقک را استخدام کرد که بچه‌ها را با آموزه‌های خود سرگرم کند، مثلا به آنها نقاشی یاد دهد، برای آنها شعر بخواند و یا با همدیگر بازی دسته‌جمعی کند. به این ترتیب می‌توان جلوی سر رفتن حوصله بچه‌ها را گرفت و انرژی آنها را به سوی فعالیت‌های مفید سوق داد.

تدارک خوردنی‌های متنوع و جذاب

اغلب بچه‌ها عاشق خوراکی‌های جذاب هستند. شما می‌توانید از این فرصت برای مشغول کردن آنها استفاده کنید. برای این کار از کترینگ خود بخواهید خوردنی‌های متنوعی را برای بچه‌ها تدارک ببیند. انواع بستنی‌ها، اسنک، پاپ‌کورن و شکلات‌های جذاب می‌توانند ایده‌های خوبی برای پذیرایی از بچه‌ها و مشغول کردن آنها باشند. می‌توانید هر یک از این خوراکی‌ها را بسته‌بندی کنید و در زمان‌های مختلف جشن بین بچه‌ها تقسیم کنید.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت