چگونه روابط گرم و صمیمی با همسرمان را تقویت کنیم؟

چگونه روابط گرم و صمیمی با همسرمان را تقویت کنیم؟

فهرست عناوین

یکی از دغدغه‌های زوج‌های جوان صمیمیت داشتن و گرمی در رابطه زناشویی است. اینکه بتوانند رابطه عاطفی و صمیمانه خود را در طول زندگی بیشتر کنند و گرمی رابطه خود را، مانند پیش از ازدواج حفظ کنند. از این رو در این مقاله، با هدف کمک به زوج‌های جوان، راهکارهایی ارائه شده که به زوجین کمک کند رابطه زناشویی خود را تقویت کنند.

حداقل 5 ساعت در هفته با یکدیگر گفتگو کنید.

وعده‌های غذایی را با یکدیگر بخورید، درباره مشکلات روزمره با هم صحبت کنید، فکر نکنید که اگر با یکدیگر به تماشای تلویزیون نشسته‌اید، تعامل دارید. تعامل واقعی وقتی صورت می‌گیرد که در صورت یکدیگر نگاه کنید و درد دل کنید. در این صورت همدیگر را بیشتر می‌شناسید و به هم کمک می‌کنید تا مشکلاتتان حل شود.

قانون 5 به 1 را اجرا کنید.

به تجربه ثابت شده است زوج‌های موفق و خوشحال، به ازای هر یک تعامل منفی و ناراحت‌کننده، پنج تعامل مثبت دارند. به عبارت دیگر، پس از هر تعاملی بین زوجین که باعث ناراحتی یکی از آنها و یا جفتشان شد، آنها با پنج تعامل سازنده، مثبت و روحیه‌بخش می‌توانند آن تعامل منفی را جبران نمایند.

حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید.

خوشحال‌ترین زوج‌ها 2 تا 3 بار در هفته رابطه جنسی دارند و این کار یکی از ترفندهای آنها برای خوشحالی است. رابطه جنسی میزان خوشحالی افراد را تا 44 درصد افزایش می‌دهد. بنابراین این کار را همواره در برنامه هفتگی‌تان در نظر بگیرید و به آن اهمیت دهید.

به یکدیگر جملات مثبت بگویید.

گفتن جملات مثبت به یکدیگر، از نظر روانی، تاثیر زیادی روی روحیه طرف مقابلتان دارد. هرازگاهی در طول روز پیام جملات محبت‌آمیز به یکدیگر بگویید و برای این کار برنامه داشته باشید. ابراز محبت، یکی از کلیدهای صمیمیت و نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر است.


خبرهای خوب درباره یکدیگر را جشن بگیرید.

اینکه با شنیدن خبرهای خوب درباره طرف مقابلتان خوشحال شوید و این خوشحالی را بروز دهید، کار بسیاری موثری برای بهبود رابطه با همسرتان است. به این معنی که با شنیدن دستاوردها و موفقیت‌های طرف مقابلتان، به او تبریک بگویید، جلوی دیگران به او افتخار کنید و آنها را با یکدیگر جشن بگیرید.

خاطرات جدید بسازید.

یکی از راه‌های تقویت رابطه، ساختن خاطرات جدید و مرور آنها با همدیگر است. در این راستا، می‌توانید به اماکن تفریحی جدید بروید، کارها و تفریحات جدید تجربه کنید و ... . انجام آنها باعث همبستگی و اتحاد بیشتری می‌شود و گرمای رابطه شما را بیشتر می‌کند.

سوال کنید و جستجوگر باشید.

تلاش کنید گره‌های کور رابطه‌تان را شناسایی کنید، از همدیگر سوال بپرسید و دلخوری‌هایتان را واکاوی کنید. این کار، از نظر روانی، تاثیر زیادی روی مستحکم‌تر شدن رابطه‌تان و روحیه طرف مقابلتان دارد. عقده‌گشایی از مسائل، گاهی به شما نشان می‌دهد که بسیاری از دلخوری‌ها ریشه محکمی ندارند و گاهی با یک خط توضیح و یا معذرت‌خواهی حل می‌شوند و در عوض تاثیر مثبت زیادی روی روحیه‌تان دارد.

اگر می خواهید در روابطتتان با همسرتان موفق تر از همیشه ظاهر شوید، مقالات دکتر هولاکویی را در بزمینه بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت