چه کسانی را به عنوان ساقدوش انتخاب کنیم؟

چه کسانی را به عنوان ساقدوش انتخاب کنیم؟

فهرست عناوین

در روز پرمشغله عروسی وجود ساقدوش برای عروس خانم‌ها نعمت بزرگی است که می‌تواند بار انجام بسیاری از کارها را به دوش بکشد و از فشار روی عروس خانم بکاهد. ساقدوش بسیاری از کارهایی را که عروس خانم نیاز دارد انجام می‌دهد. با توجه به اینکه تعداد گزینه‌های ساقدوشی برای عروس خانم‌ها زیاد است و از طرفی ساقدوشی وظیفه حساس و مهمی است، بسیاری از عروس خانم‌ها دغدغه انتخاب ساقدوش‌ها را دارند.

در این مقاله نکات اصلی انتخاب ساقدوش گردآوری شده است. اینکه بهتر است ساقدوش چه ویژگی‌هایی داشته باشد و تعداد ساقدوش‌ها چقدر باشد. به خطوط بعدی بروید و پاسخ این سوالات را بخوانید.

چه کسی را انتخاب کنیم؟

ساقدوش لزوما یک دخترخانم خوشگل برای تزیین و زیبایی کنار عروس خانم نیست. ساقدوش وظایفی را نیز بر عهده دارد و باید توانایی برنامه‌ریزی کردن، اجرا و کنترل امور را نیز باید داشته باشد. کسی که ملاحظات و اولویت‌های عروس خانم را در نظر می‌گیرد، جزییات امور را به خوبی می‌بیند و در وقت فشار کاری هل نمی‌شود. به عبارت دیگر، توانایی‌های مدیریتی ساقدوش باید بالا باشد. زمانی که فشار کارها روی شما بالاست، او باید اعتماد به نفس کافی را داشته باشد تا بتواند شما را آرام کند و روحیه بدهد. از سویی او باید روابط عمومی خوبی داشته باشد و بتواند با مهمانان، مسئول تالار، آرایشگر عروس و ...  کنار بیاید.

با همه این اوصاف، بهتر است بیشتر از آنکه بخواهید دل کسی را به دست بیاورید و صرفا برای آنکه او را خوشحال کنید، به عنوان ساقدوش انتخابش کنید، بهتر است فردی را که قابلیت‌های بالا را دارد انتخاب کنید. از این رو، رودربایستی را کنار بگذارید و تا حدی قاطع باشید. دوستان خیلی نزدیک و دختران فامیل، به شرطی که قابلیت‌های لازم را دارا باشند، گزینه‌های خوبی هستند.


تعداد ساقدوش‌ها چقدر باشد؟

تعداد ساقدوش‌ها به حجم کارهایتان بستگی دارد. اگر تعداد مهمانان عروسی زیاد است و برنامه‌های مفصلی برای انجام امور شخصی عروس در نظر گرفته‌اید، می‌توانید تا 5 ساقدوش را هم انتخاب کنید و به هر یک از آنها وظایفی تخصیص دهید. مثلا یکی از آنها همیشه همراه عروس باشد و وسایل شخصی او را به همراه داشته باشد، یکی به مهمانان رسیدگی کند، یکی با کترینگ در ارتباط باشد و به همین ترتیب، به هرکدام کاری را در یک زمینه خاص به آنها اختصاص دهید.

با آنها که به عنوان ساقدوش انتخاب نشدند چطور برخورد کنیم؟

سیاست داشتن در برخورد با افراد بسیار مهم است. ممکن است بعضی از دوستان یا اقوام همیشه این رویا را در ذهن خود پرورانده باشند که ساقدوش شما در عروسی شوند، اما بنا به مصلحت‌اندیشی شما این انتخاب صورت نگرفته باشد. در این شرایط بهتر است قبل از آنکه آنها را ناراحت و غمگین در روز عروسی خود ببینید، با آنها تماس بگیرید و دلایل خود را با سیاست‌های خاص خودتان توضیح دهید تا آرام شوند و شما را درک کنند. یادتان باشد که عروسی یک روز است و تمام می‌شود، ولی خاطره انسان‌ها در ذهن یکدیگر باقی می‌ماند. بهتر است تلاش کرد تا کسی از شما رنجیده نشود و خاطره خوبی برای همه باقی بماند.


اگر مایلید تا در مراسم عروسی تان از وجود ساقدوش ها بهره مند شوید، اینجا کلیک کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 08


تو ایران جواب نمیده آخر سر یه نفر از آدم ناراحت میشه. ساقدوش لزوما نباید از اقوامک باشه اونایی باید باشن که باهاشون راحتیم نه اینکه سال تا سال نمیبینیمشون
ولی باز فامیل و دختر خاله و دختر عمو و... ناراحت میشن