نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم- سری سوم

نکته هایی که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم- سری سوم

فهرست عناوین

قبل از ازدواج نکاتی را باید بدانید تا بعد از مدتی احساس سرخوردگی و شکست نداشته باشید. پس در این سری مقالات با ما همراه باشید و این نکات کلیدی را دنبال کنید

پنهانکاری نشانه­ ی عدم صداقت است

هرگونه تلاش عمدی که احساس یا کاری را که انجام می­دهیم آشکار نکند، برای ارتباط آسیب ­زاست. خواه آن را دروغ بنامیم یا راز، در هر دو حالت نامناسب هستند. آنچه اهمیت دارد قصد و نیت است؛ وقتی قصد این است که یک تأثیر گمراه خلق کنیم، حتی وقتی منظور این است که از همسرمان محافظت کنیم، نتیجه کشف این موضوع همیشه کاهش اعتماد خواهد بود. ازدواج بیش از هر تعهد دیگری در زندگی­مان به معیارهای بالایی از یکپارچگی نیاز دارد. کنار گذاشتن اسرار بدین معنا نیست که ما حق خودمان را نسبت به اوقات خصوصی­مان نادیده بگیریم، اما وقتی به یکپارچگی و صداقت متعهد شویم، ارتباطمان رشد خواهد کرد.

عشق فقط احساس نیست، بلکه عملی است که توجه ما را نشان می­دهد.

زوج­ها اغلب شکایت می ­کنند که علاقه طرف مقابل به آن­ها کم شده است. این بیان اغلب واکنشی قوی را تحریک می­کند و تلاش آن­ها برای اینکه همسرشان را متقاعد کنند، افزایش می­یابد. فرد مقابل ممکن است اصرار داشته باشد که عشقش واقعی و قوی است و حتی استنباط کند که بی ­شک ایرادی در همسرش برای چنین شکایتی وجود دارد. البته ممکن است تا حدی درست باشد که درباره­ ی احساس عشق نسبت به همسرشان مشکوک باشند، ولی ممکن است مشکل این باشد که این عشق به روشی بیان نشده است که به احساس قدردانی و درک متقابل منجر شود.

اگر عشقمان را در عمل نشان ندهیم، در واقع آن عشق نیست. این به معنای این نیست که ما عاشق همسرمان نیستیم، بلکه به این معناست که گاهی تمایل یا توانایی­مان برای نشان دادن آن، با تعهدی مغایر که در مسیر ارتباطی­مان وارد می­شود، در تضاد قرار می­گیرد.

اگر به ­راستی قصد دارید بهترین عاشق جهان باشید، باید بیاموزید این کار را به طور منظم و با روش­های مناسب نشان دهید. در بهترین ارتباطات، هر دو همسر علایق یکدیگر را به درستی می­شناسند و می ­دانند چه مواردی بانک عشق دیگری را پر می­کند. به علاوه، آن­ها بزرگ­منشی را در تمام جوانب زندگی­شان گسترش می­دهند.

وقتی بیان خالصانه عشق آزادانه و همراه با معنای خاص مطرح می ­شود و پیوسته انعکاس یابد، زیبایی بی­ نظیری را در ارتباطات عمیق رشد می­دهد.

 

 منبع

کتاب 101 نکته که ای کاش قبل از ازدواج می دانستم؛ نویسندگان: لیندا و چارلی بلوم؛ مترجمان: شمس­ الدین حسینی، الهام آرام ­نیا، مهدیه سامع؛ انتشارات نسل نواندیش

 

 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

khorsand | 1397 مهر 08


(Y)