واقعیت هایی در مورد ازدواج و فواید ازدواج عاقلانه - سری اول

واقعیت هایی در مورد ازدواج و فواید ازدواج عاقلانه - سری اول

فهرست عناوین


ازدواج عاقلانه میتواند زندگی شما را فوق العاده کند. ازدواج شراکتی رشد دهنده است که در آن هر دو همسر احساس می کنند مورد توجه و حمایت یکدیگر قرار دارند.

شاید به نظر برسد که ازدواج نیازمند تلاش نیست. در واقع، داشتن ارتباطی رضایت بخش زمان و تلاش میطلبد؛ اما سودمندی حاصل از آن بسیار گران‌ بهاست. هیچ چیز نمیتواند مانند ازدواج عاقلانه و فوق العاده زندگی تان را غنی و سرشار از رشد و تحول کند.

ازدواج کردن در قیاس با مجرد ماندن سودمندی های سرشاری دارد. ازدواج می تواند شرایطی برای شما به وجود آورد که در جایی دیگر نمی توانستید به دست آورید، از جمله:

  • همدم و همراهی همیشگی به دست میآورید.
  • یک دوست خوب خواهید داشت.
  • کسی را خواهید داشت که بهتر از دیگران شما را می شناسد.
  • کسی را خواهید داشت که در شرایط سخت می تواند مایه ی تسلی و آرامشتان باشد.
  • کسی را در کنار خود دارید که با بدترین خلق و خویتان آشنا است.
  • ثبات بی نظیری در عشق وجود دارد که به شما اجازه میدهد تواناییی های خود را بهعنوان انسان شکوفا کنید.
  • مهم ترین نیازهایتان به بهترین شکل برطرف میشود.

هر ازدواجی، صرف نظر از این‌که چقدر خوب است، می تواند بهتر شود. ازدواج عاقلانه و خوب چند ویژگی بنیادی دارد، به این صورت که هر دو همسر بهطور کامل به ارتباطشان متعهد هستند و مایل اند روی زمان و انرژی شان سرمایه گذاری کنند. آنها بهگونه ای مؤثر با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و می دانند چطور با تفاوت ها و اختلاف هایشان کنار بیایند، و آموخته اند انعطاف پذیر باشند. برای متأهل بودن فقط یک مسیر درست وجود ندارد. درواقع مسیرهای زیادی وجود دارد که می توانند کارایی فوق العادهای داشته باشند؛ اما یک مسیر اشتباه در پیوند بین دو نفر وجود دارد و آن هم این است که در ازدواجتان سرمایه گذاری نکنید.

هر دو همسر باید روی ازدواجشان سرمایهگذاری کنند تا آن را در مسیر رشد و شکوفا شدن قرار دهند. زمانهایی وجود دارد که ارتباط و شراکت بهخوبی پیش میرود و زمانهایی هم هست که بهرغم تمام تلاشی که میکنید، به نظر میرسد در مسیر هموار قرار نمیگیرید؛ اما وقتی در ازدواج زمان و انرژی کافی سرمایهگذاری کنید، به حتم موفق خواهید شد.


ده واقعیت در ازدواج

اگر همیشه نسبت به نیازهای خود بیتوجه باشید و آنها را در اولویت قرار ندهید، احساس ناکامی خواهید کرد و از همسرتان رنجیده خواهید شد، که درنهایت موجب نابودی زندگی مشترکتان میشود. شما باید به ارتباط و شراکتتان اولویت بدهید و در رفع نیازهای یکدیگر بکوشید.

وقتی ناراحت هستید، باید بتوانید خشم و ناراحتیتان را به شیوهای سالم ابراز کنید. کسب این مهارت برای ارتباط خوب در ازدواج بسیار مهم است. هیچ دلیلی وجود ندارد که هیاهو به پا کنید یا صدایتان را بالا ببرید. در مواقع بحرانی، برای کاهش سطح خشمتان ابتدا تا ده بشمارید و سپس سعی کنید در آرامش و با لحنی ملایم دربارهی آنچه موجب ناراحتیتان شده، با همسرتان صحبت کنید.

همیشه مهم است که به همسرتان گوش کنید؛ اما این بدان معنا نیست که همیشه با یکدیگر موافق باشید. وقتی مصالحه کنید و بپذیرید که میتوانید با هم توافق نداشته باشید، به میزان زیادی از استرسها رها میشوید.

ازدواج خوب و عاقلانه پیوسته در حال رشد و تغییر است. در سراسر زندگی، همیشه فراز و نشیبهای زیادی وجود دارد. ارتباط خوب میتواند با این تغییرات سازگار شود.
برای اینکه ازدواج خوبی داشته باشید، نباید ذهنخوانی بلد باشید. شما باید عادت کنید و یاد بگیرید که به یکدیگر بگویید چه خواستههایی دارید.

شما میتوانید از همسرتان توقعاتی داشته باشید. وقتی همسرتان فرصت داشته باشد کارهایی برای شما انجام دهد، موجب تقویت پیوند زناشوییتان میشود.

هرچه بیشتر برای ازدواجتان وقت صرف کنید و تلاش کنید، هر دو خوشحالتر خواهید بود.

راز مهم در زندگی مشترک، رسیدن به مصالحه است؛ گاهی یکی باید از آنچه میخواهد صرفنظر کند و گاهی دیگری باید کوتاه بیاید.
نیازهای خودتان را بشناسید و بیاموزید که آنها را با همسرتان در میان بگذارید. در ارتباط خوب، طرفین به یکدیگر برای رفع نیازهایشان کمک میکنند و فقط در فکر ارضای نیازهای خود نیستند.
شما نمیتوانید زندگی مشترک خوب و عاقلانه داشته باشید مگر هر دو شما بهطور کلی شاد و خوشحال باشید. هر دو باید تلاش کنید خود و همسرتان را خوشحال کنید.




منبع

کتاب ازدواج عاقلانه؛ نویسندگان: دکتر باربارا دی آنجلیس، دکتر نیل کلارک وارن، دکتر پاتریشیا لاو

مترجمان: شمسالدین حسینی؛ الهام آرام نیا؛ انتشارات نسل نواندیش

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

khorsand | 1397 مهر 08


بسیار عالی .... ممنونم از مطالب جالبتون