چه نوع حلقه ازدواجی بخریم؟

چه نوع حلقه ازدواجی بخریم؟

فهرست عناوین

هنگام خرید حلقه ازدواج بهتر است نکاتی را مدنظر قرار دهید. در این مقاله چند نکته برای انتخاب بهترین حلقه ازدواج ارائه شده است.

رنگ و جنس حلقه‌ها لازم نیست یکی باشد

به طور کلی می توانید طلا، نقره یا حتی استیل را برای حلقه ازدواج انتخاب کنید. اگر طلا که متوادلتر است انتخاب کردید باید از بین رنگهای سفید، زرد، رزگلد یا شمپاینی و یا ترکیبی تصمیم گیری کنید. انتخاب دیگر پلاتینیوم است که بیشتر آقایون از آن استقبال می کنند. اگر شما پلاتینیوم می‌خواهید و شریک زندگی‌تان طلای زرد، نگران نباشید چراکه در این مورد هیچ قانونی نیست که بگوید جنس یا استایل حلقه زن و شوهر باید از یک نوع باشد. همانطور که سایز و مدل حلقه ازدواج لازم نیست یکسان باشد، جنس آن نیز محدودیتی ندارد.
هر یک از زوجین می‌توانند بسته به سلیقه خود، حلقه مورد نظرشون رو انتخاب کنند. بعضی جواهر فروشی‌ها قادرند فلزات مختلف را با هم مخلوط کنند، زوج‌هایی که جنس‌های گوناگون حلقه را مد
نظر دارند، می‌توانند با سفارش مدل مد نظر خود به جواهرفروشی‌ها، در زمینه جنس حلقه ازدواج به توافق برسند و یا می‌توانند حلقه‌های متفاوت را از نظر استایل و جنس بخرند که کاملا بر اساس خواسته شخصی خودشان باشد.

تعریف بودجه برای خرید حلقه

ابتدا برای عروسی خود بودجه‌ای در نظر بگیرید و سپس درصدی از آن بودجه را به حلقه‌تان اختصاص بدهید به این ترتیب عامل بودجه رو به راحتی می‌توانید در خرید حلقه‌تان در نظر گرفته باشید. سمگهای نفیس مانند برلیان بسته به درجه پاکی و سایز آنها باعث افزایش قیمت حلقه می‌شوند، حکاکی روی حلقه ازدواج هم هزینه جداگانه دارد، پس زمانی که در مورد استایل حلقه ازدواج و جنس و سنگ حلقه‌تان فکر می‌کنید، فاکتور بودجه رو هم حتما در نظر داشته باشید. قیمت حکاکی بر روی حلقه به تعداد کاراکتر‌ها، فونت‌ها و اینکه توسط دست نوشته می‌شود یا ماشین، بستگی دارد. 


سبک زندگی خودتان را در نظر داشته باشید

به یاد داشته باشید که این حلقه را هر روز در دستتان خواهید انداخت پس باید حلقه‌تان را به شکلی انتخاب کنید که جزئی از زندگی‌تان باشد. اگر ورزش خاصی انجام می‌دهید یا ابزار خاصی را هنگام کار یا ورزش باید در دست داشته باشید، یک حلقه باریک و ساده ممکن هست انتخاب بهتری برایتان باشد. اگر کارتان به شکلی هست که خیلی از دستانتان استفاده می‌کنید، حلقه‌هایی که در آنها سنگ‌های قیمتی یا کنده‌کاری بکار رفته است را انتخاب نکنید چون ممکن است سنگ حلقه گم شود و یا بر اثر استفاده از دستانتان، کندهکاری‌های حلقه‌تان کثیف شود. اگر خیلی فعال هستید، حلقه‌تان را از جنس پلاتین انتخاب کنید چون ماندگاری آن زیاد است.

حلقه های ست، پرطرفدارترین حلقه های ازدواج

برای حلقه نامزدی معمولا هر مدل انگشتری با توجه به بودجه و سلیقه داماد تهیه می شود ولی حلقه ازدواج معمولا نماد یکی شدن زوجین است. حلقه های توری، طرح چکش خور (ناهموار) و زنجیری از مدلهایی هستند که به صورت ست فروش می روند. حلقه های مکمل و ست بسیار پرطرفدار هستند. برای خرید این مدل حلقه های ازدواج بزمینه بهترین طلافروشی ها را به شما معرفی می کند. 

حلقه و پشت حلقه

انداختن حلقه و پشت حلقه در خانمهای جوان بسیار مد شده است. معمولا برای مدیریت هزینه ها، پشت حلقه به عنوان زیرلفظی یا حلقه نامزدی داده می شود و نهایتا در کنار حلقه اصلی پوشیده می شود و به آن جلوه می بخشد.

قیمت خرید حلقه ازدواج

قیمت حلقه ازدواج تحت تاثیر چند فاکتور است:

وزن طلا: وزن انگشترهای زنانه معمولا پایین تر است. حلقه زنانه از حدود 2 گرم به بالا وزن دارد. با توجه به قیمت طلای روز این فاکتور محاسبه می شود.

سنگ و برش آن: برلیان ، مارکیز، اشک و ... برشهای مختلف الماس هستند. برای مطالعه درباره سنگهای قیمتی مقاله شناسنامه معتبر گوهرشناسی را بخوانید.

برای مدیریت هزینه ها می توانید سنگهای اتمی نیز انتخاب کنید.

ساخت داخل یا وارداتی: هرچند جواهرات ساخت داخل بسیار شیک و خوش تراش هستند برخی از زوجین ترجیح می دهند حلقه ازدواج خود را از مدلهای وارداتی و عمدتا ترکیه ای انتخاب کنند که معمولا هزینه ای بالاتر برای آنها دارد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت