6 راه برای ایجاد انگیزه در کودکان هنگام عکاسی

6 راه برای ایجاد انگیزه در کودکان هنگام عکاسی

فهرست عناوین

کودکان بازیگوش و کم حوصله هستند و دوست دارند دائما در جنب و جوش باشند. بنابراین بدیهی است که عکاسی از آنها کار آسانی نباشد. اما راه هایی بزای ایجاد انگیزه نیز وجود خواهد داشت.

ایجاد رابطه مثبت با کودک

عکاس آتلیه هنگام دیدار با کودک باید بهصورت صمیمی سعی در ارتباط با او را داشته باشد مخصوصا برای بچه‌هایی که قبلا آنها را ندیده است. ایجاد یک رابطه دوستانه همراه با بازیگوشی‌های بچه‌گانه باعث میشوند کودک در محیط آتلیه احساس راحتی کند. قبل از گرفتن عکس از بچهها باید چند دقیقه باهاشون صحبت کرد تا احساس آرامش کنند و برای عکاسی آماده شوند.


جایزه دادن

وقتی کودک وارد آتلیه می‌شود و عکاسان آتلیه را می‌بیند، بهتر است حس کند که در ازای همکاری با عکاسان جایزه می‌گیرد. در این زمینه والدین کودک باید همکاری لازم را با عکاسان آتلیه انجام دهند. برای مثال اگر کودک از وسایلی که در داخل آتلیه استفاده شده خوشش بیاید، می‌توان به او قول داد در صورت همکاری آن را به خانه ببرد.


پرسیدن سوال از بچه‌ها

یکی از تکنیک‌های مفید برای ایجاد رابطه دوستانه با کودک پرسیدن سوالات کلیشه‌ای مانند، از کدام رنگ خوشت می آید؟ تو آینده میخواهی چکاره شوی؟ و ... است با پرسیدن این سوالات کلیشه‌ای می‌توان به رابطه‌ای مطمئن با کودک رسید تا در حین عکس‌برداری همکاری لازم را انجام دهد.

استفاده از سرگرمی‌های کوچک

کودکان با استفاده از سرگرمی‌های کوچکی مانند آب‌نبات، بادکنک، عروسک‌ها و ... حواس‌شان پرت می‌شود و می‌توان با استفاده از این فرصت به آنها نزدیک‌تر شد و زمینه را برای یک عکاسی خوب مهیا کرد.


بازی‌کردن با بچهها

کودکان نمی‌توانند برای مدت طولانی حالت خود را در یک ژست خاص حفظ کنند و دوست دارند با آنها بازی کنیم تا هم خندونده بشوند و جنب و جوش داشته باشند. شکلک درآوردن، قایم‌موشک و همه رفتار‌هایی که میتوانند باعث سرگرم شدن بچه‌ها و ایجاد حس راحتی در آنها شود باعث میشوند که قادر به ثبت عکسهای زیبا از کودکانتان شوید.

استفاده از روانشناسی و ایجاد انرژی مثبت

اگر از بچه‌ها می‌خواهید در یک مکان بایستند تا از آنها عکس بگیرید و به خوبی با شما همکاری می‌کنند، حتما از آنها تشکر کنید. "کارت عالی بود! تو فوق‌العاده‌ای! چه خنده خوشگلی! بزن قدش!"

اینها نمونه‌هایی از راه‌های تشکر و ایجاد حس مثبت در کودکان هستند که به خوبی جواب می‌دهند. استفاده از این شیوه برای برادر و خواهر‌ها بهتر جواب می‌دهد. وقتی از یکی از بچه‌ها عکس می‌گیرید و او با شما همکاری میکند و در قبالش شما هم حس قدردانی رو به او منتقل می‌کنید، بچه‌ای که منتظر است ازش عکس بگیرید وقتی که نوبتش شود بهخاطر اینکه تلاش او هم مورد توجه و قدردانی قرار بگیرد، به خوبی با شما همکاری می‌کند.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت