18 سوال اساسی از گروه موسیقی

18 سوال اساسی از گروه موسیقی

فهرست عناوین

در بسیاری از جشن‌ها از جمله جشن عروسی، انتخاب موسیقی از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین در صورتی‌که بخواهید گروه موسیقی در جشن شما، اجرا داشته باشند، باید اطلاعاتی را در مورد آن‌ها به‌دست بیاورید. سوالات پیشنهادی ذیل می‌توانند در جمع‌آوری اطلاعات و انتخاب بر اساس سلیقه شما موثر باشند.

از گروه موسیقی بخواهید که سبک کار خود را توضیح دهند.

نوع میهمانی شما قطعا روی سبک موسیقی موثر خواهد بود. بنابراین شما با پرسیدن چنین سوالی می‌توانید تصمیم بگیرید که گروه مورد نظر از این لحاظ آیا مناسب هستند یا خیر.


آیا امکان حضور در یکی از مراسم‌هایی که آن‌ها اجرا دارند، وجود دارد؟

مشاهده اجرای زنده گروه موردنظر، می‌تواند روشی ایده‌آل برای آگاهی از کار آن‌ها باشد. البته باید توجه داشت که در بیشتر جشن‌ها امکان حضور افراد بیگانه وجود ندارد، بنابراین گروه موسیقی باید هماهنگی‌های لازم را برای حضور کوتاه مدت شما با صاحبان مراسم انجام دهد.

آیا گروه موسیقی مورد نظر، با محل برگزاری جشن شما آشنایی دارند؟ تجهیزات موردنظر آن‌ها مانند پریز و آمپلی فایر و ... را دارند؟ اگر آشنا نیستند آیا آن‌ها را قبل از مراسم چک می‌کنند یا خیر؟

معمولا گروه موسیقی برای اجرا نیاز به تجهیزاتی مانند سیم سیار و ... دارند که باید قبل از اجرا در مورد وجود یا عدم وجود آن‌ها در سالن جشن شما در مورد آن‌ها بررسی لازم را انجام دهند تا در صورت نیاز، کمبودها را جبران کنند. چنانچه گروهی حاضر به چک کردن این موارد قبل از روز جشن نبود، آن‌ها را از لیست خود خط بزنید.

آیا می‌توانند آهنگ‌های موردعلاقه شما را اجرا کنند؟

گروه موسیقی باید بتواند تمام آهنگ‌های موردنظر شما را اجرا کند. بنابراین در صورت لزوم باید آن‌ها را دانلود کرده و نحوه اجرا را یاد بگیرند. یادتان باشد که در مورد هزینه اضافه آن نیز سوال کنید.


گروه موسیقی مورد نظر، شامل چند نفر است؟ آیا این اختیار برای شما وجود دارد که تعداد را خودتان تعیین کنید؟

اگر بتوانید بخشی از افراد حاضر در گروه موسیقی را انتخاب کنید، می‌توانید هزینه‌هایتان را تا حدودی کاهش دهید.

آیا نیاز هست که آلات موسیقی (مانند پیانو و ...) و یا تجهیزاتی (مانند میکروفن اضافه یا استیج) را خودتان تهیه و یا اجاره کنید؟

در مورد تجهیزاتی که نیاز هست شما تهیه کنید سوال بپرسید. همچنین چنانچه نیاز است تجهیزاتی در پشت صحنه قرار گیرند، آن‌ها مشخص کنید. نباید زیبایی سالن را فراموش کنید و برای اینکار نیازمند چینش صحیح و مرتب تجهیزات هستید.

آیا گروه مورد نظر، برنامه‌ای برای استفاده از رقص نور و یا سایر افکت‌ها دارند؟

بسیاری از گروه‌های حرفه‌ای موسیقی، از تجهیزات خاصی مانند دستگاه رقص نور و دستگاه تولید مه نیز استفاده می‌کنند. بنابراین در مورد هزینه آن‌ها نیز سوال کنید.

نصب و تنظیم را چه کسی انجام خواهد داد؟

در روز جشن عروسی، نیاز است که فردی (معمولا از همان گروه) سیستم‌ها را نصب و آزمایش کند. بنابراین یادتان باشد که مشخصات آن فرد را دریافت کرده و به فرد هماهنگ‌کننده سالن عروسی بدهید تا هماهنگی‌های لازم را برای نصب انجام دهند.


تنظیم صدا به چه صورت انجام می‌شود که صدای موسیقی برای میهمان‌ها آزاردهنده نباشد؟

باید توجه داشته باشید که نظر یک میهمان 20 ساله از صدای بلند با یک میهمان 80 ساله متفاوت است. بنابراین باید برنامه‌ریزی مناسبی برای کنترل صدا برای میهمانان حساس به صدا داشته باشید.

از گروه مورد نظر سوال کنید که معمولا چه مدل لباس‌هایی می‌پوشند؟

معمولا گروه‌های موسیقی حرفه‌ای، گزینه‌های مختلفی برای نوع پوششان دارند. شما می‌توانید انتخاب کنید که کت و شلوار رسمی بپوشند و یا لباس‌های ساده هماهنگ.

اجرای گروه موسیقی چند ساعت طول می‌کشد؟

برخی از گروه‌های موسیقی معمولا برای میزان ساعات اجرای خود، حداقلی را تعیین می‌کنند. بنابراین حداقل ساعت اجرا، تعداد و طول وقفه‌ها برای استراحت و موزیکی که در طول وقفه پخش می‌کنند را از آن‌ها سوال کنید.

در طول استراحت گروه موسیقی، از آن‌ها پذیرایی کنید تا انرژی آن‌ها تحلیل نرود.


گروه موسیقی مورد نظر، چگونه آهنگ‌های درخواستی میهمانان را مدیریت می‌کنند؟

معمولا گروه‌های حرفه‌ای ترجیح می‌دهند میهمانان آهنگ‌های درخواستی خود را به‌طور مشخص به آن‌ها بدهند به‌جای اینکه در وسط اجرای آهنگ دیگری آن را اعلام کنند.

معمولا در سال در چند مراسم عروسی موسیقی اجرا می‌کنند؟

تجربه گروه موردنظر در عروسی بسیار مهم است. چرا که آن‌ها باید بتوانند مراسم را طوری مدیریت کنند که هم آهنگ‌های موردنظر شما اجرا شود و هم چندتا از آهنگ‌های درخواستی میهمانان. همچنین در طول رقص عروس و داماد و رقص دسته جمعی میهمانان نیز نقش مهمی دارند.

آیا قبل و بعد از مراسم شما، جای دیگری نیز اجرا دارند؟

اگر بعد از مراسم شما، جای دیگری اجرا ندارند در مورد هزینه ساعات اضافه سوال کنید و اگر قبل از مراسم شما، اجرایی دارند از آن‌ها بپرسید که برنامه آن‌ها برای حضور به‌موقع و نصب تجهیزات و دستگاه‌های موردنیاز چیست؟

برنامه گروه مورد نظر شما برای اتفاقات غیرمترقبه چیست؟

چنانچه یکی از اعضای کلیدی گروه در روز مراسم دچار مشکل شود، چه کسی جایگزین وی خواهد شد. لازم است با وی نیز ملاقاتی داشته باشید.

برنامه جایگزین گروه مورد نظر در صورتی‌که یکی از دستگاه‌های آنان دچار مشکل شود، چیست؟

معمولا بیشتر گروه‌ها برنامه‌های مشخصی برای اتفاقات غیرمنتظره دارند. ولی بهتر است این مورد را با آن‌ها چک کنید تا در صورتی خرابی یکی از دستگاه‌هایشان، مراسم شما سوت و کور نشود.

در صورت لغو مراسم چه اتفاقی می‌افتد؟

چنانچه تاریخ مراسم شما تغییر کند و یا به هر دلیلی لغو شود، پیامدهای آن چه خواهد بود.

آیا نمونه آهنگ‌های آنان که ممکن است در وبسایتشان باشد، زنده اجرا شده یا در استودیو ضبط شده است؟

دقت کنید که حتما اجرای گروه مورد نظر شما مطابق با نمونه کارها باشد. چرا که ممکن است برخی از گروه‌ها نمونه کارهای خود را در استودیو ضبط کرده و تنظیم صدا انجام داده باشند.

 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهسا | 1397 مهر 23


دقیقا این سوال ها خیلی لازم پرسیده بشه . مثلا یکی از اقوام هماهنگ نکرده بودند برای آهنگ درخواستی
اون شب به ازای هر آهنگی که خارج از برنامه خود گروه بوده ازشون همون موقع پول گرفته بودند
پس حتما از قبل باید چک کنیم و باهاشون هماهنگ کنیم تا متحمل هزینه های برنامه ریزی نشده نشیم