صفر تا صد خرید آینه و شمعدان برای سفره عقد و انواع آینه شمعدان عروسی

صفر تا صد خرید آینه و شمعدان برای سفره عقد و انواع آینه شمعدان عروسی

فهرست عناوین

یکی از سنت‌های زیبای ایرانیان، استفاده از آینه و شمعدان در سفره عقد است. در زمان‌های قدیم که عروس و داماد در روز عقد یکدیگر را می‌دیدند، حجب و حیا مانع از نگاه مستقیم آن‌ها به هم می‌شد و اولین نگاه آن‌ها در آینه سفره عقد به هم گره می‌خورد. از طرفی ایرانیان آینه را نماد روشنی می‌دانند و وجود آن در سفره عقد نشانی از روشنی زندگی عروس و داماد است. در حال حاضر نیز استفاده از آینه و شمعدان در سفره عقد رواج دارد و به نوعی نشانه‌ای از سنت‌های آبا و اجدادی ماست.

معمولا خرید حلقه و آینه و شمعدان، جزء اولین خریدهای عروس و داماد برای آغاز زندگی مشترک هست. همان‌طور که وقت زیادی برای خرید حلقه در نظر می‌گیرید، بهتر است اگر قصد خرید آینه و شمعدان را دارید، برای تهیه آن نیز وقت مناسبی تخصیص دهید و فاکتورهای مهم خود را از قبیل جنس، اندازه، قیمت، نوع روشنایی و ... تعیین کنید.

جنس آینه وشمعدان

امروزه مواد مختلفی مانند نقره، آب طلا، کریستال، چینی، سفال، برنز، برنج، چوبی و ... در ساخت آینه و شمعدان مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها مشتری خاص خود را بر اساس سلیقه و قیمت مورد نظر دارد. بنابراین هنگام انتخاب جنس آینه و شمعدان، اول به این بیندیشید که خانه مورد علاقه شما چه نوع خانه‌ای است؟ خانه‌ای مجلل با مبلمان کلاسیک و استیل و یا خانه‌ای مدرن و اسپرت؟ بر اساس آن می‌توانید جنس مورد نظر خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که بعدها در دکوراسیون خانه نیز از آن بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید که انتخاب آینه و شمعدان نقره و طلاکاری شده، می‌تواند به‌عنوان سرمایه، انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

اندازه آینه و شمعدان

چنانچه می‌خواهید از آینه و شمعدانتان در دکوراسیون خانه استفاده کنید، در انتخاب اندازه آن نیز دقت کنید. به‌عنوان مثال، اگر خانه مشترکتان کوچک است از خرید آینه و شمعدان‌های بزرگ با کنسول‌هایی جاگیر پرهیز کنید و چنانچه وجود کنسول برایتان اهمیت دارد، می‌توانید از آینه‌های دیواری که کنسول آن‌ها نیز روی دیوار نصب می‌شوند استفاده کنید. در خانه‌های بزرگ‌تر معمولا از آینه‌های بزرگ دیواری با کنسول‌های بزرگ استفاده می‌شود.

نوع روشنایی شمعدان ها

همان‌طور که از اسم شمعدان پیداست، پایه‌ای برای قرار گرفتن شمع هست، درحالی‌که انواع برقی آن نیز که به‌جای شمع دارای لامپ هستند نیز ارائه شده است. با توجه به اینکه شمعدان‌های برقی برای روشن شدن نیاز به سیم و پریز دارند، کاربرد آن‌ها در جاهای مشخصی از خانه امکان‌پذیر خواهد بود. حال آنکه شمعدان‌های غیربرقی را با کاربردهای دیگری مانند شمعدان روی میز ناهارخوری نیز می‌توان استفاده کرد. بنابراین اگر به‌دنبال استفاده از آباژور در دکوراسیون خانه هستید، بهتر است تا حد امکان از شمعدان‌های برقی پرهیز کنید.

قیمت آینه و شمعدان

انواع آینه و شمعدان‌ها، قیمت‌های بسیار متنوعی دارند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه مورد نظر برای تهیه آینه و شمعدان و جنس متناسب با آن خرید کنید. معمولا آینه و شمعدان نقره با توجه به میزان نقره‌ای که در ساخت آن‌ها به‌کار رفته، قیمت بالاتری دارند و در کنار قیمت بالا، ارزش خرید زیادی نیز دارند. از طرفی آینه و شمعدان‌های سفالی قیمت مناسب‌تری دارند و امروزه مدل‌های زیبایی نیز از این جنس ارائه شده است.

با در نظر گرفتن این پارامترها و موارد دیگر مد نظر خود، می‌توانید خرید خوب و راضی‌کننده‌ای داشته باشید. ذکر این نکته نیز لازم است که با توجه به تنوع بسیار زیاد مدل‌های آینه و شمعدان، معمولا خرید مدل موجود بهتر از سفارش مدل موردنظرتان است چراکه ممکن است خروجی سفارشتان آن چیزی نباشد که مدنظرتان بوده است.

در حال حاضر در بازار کشورمان آینه و شمعدان‌های مختلف در جنس‌های متنوع موجود هستند. که هر نوع از آینه و شمعدان‌های مذکور بر اساس قیمت فروش و طراحی، مشتری‌های خاص خود را دارند. در ادامه شش نوع متداول بازار را بررسی می‌کنیم.

آینه و شمعدان خاتم کاری

خاتم‌کاری یکی از معروفترین و مهمترین هنرهای دستی ایرانی است. سابقه این هنر به صدها سال پیش از اسلام برمی‌گردد. اما اوج شکوفایی آن در دوره صفوی است. این هنر بسیار دقیق و پرکار است و تولید آن دقت و زمان زیادی می‌طلبد. جنس خاتم‌کاری ترکیبی از چوب گردو، آبنوس و استخوان شتر، عاج فیل و مفتول‌های مسی، روی و غیره است. آینه و کنسول‌های خاتم‌کاری جز گران قیمت‌ترین نوع آینه و شمعدان‌های بازار هستند و مشتریان ویژه خود را دارند.


آینه و شمعدان برنزی

برنز یا مِفرَغ آلیاژی از مس و قلع است که از گذشته‌های بسیار دور به طور وسیعی در ساخت انواع ابزارها و مجسمه‌سازی استفاده می‌شود. این آلیاژ به دلیل سهولت کار، قیمت مناسب و مقاومت در مقابل زنگ‌زدگی در تولید آینه و شمعدان نیز بسیار محبوب است. آینه و شمعدان‌های برنزی معمولا در بازه قیمتی متوسط جای می‌گیرند و جز پرفروش‌های بازار هستند.


آینه و شمعدان نقره‌ای

نقره فلزی سفید رنگ و براق است که از دیرباز در کنار طلا جز فلزات گران قیمت است و در ضرب سکه و تولید انواع جواهرات و ابزارهای دکوری و ظروف غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گرفته است. آینه و شمعدان‌های نقره در میان زوج‌های مدرن نیز جایگاه خود را باز کرده و در حال حاضر طرفداران زیادی دارد. آینه و شمعدان‌های ترکیب کریستال و نقره نیز بسیار مورد توجه عروس‌های مدرن قرار می‌گیرد.


آینه و شمعدان فیروزه‌کوب

فیروزه‌کوبی نیز جز صنایع دستی ایران به شمار می‌رود که با نشاندن قطعه‌های ریز سنگ فیروزه بر روی سطوح صیقلی ابزار، ظروف و زیورآلات با پایه‌های مسی و برنزی و غیره ساخته می‌شود. اخیرا در کنار سایر لوازم تزیینی، آینه و شمعدان‌های فیروزه‌کوب نیز بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته است. از لحاظ قیمتی این نوع از آینه و شمعدان در دسته متوسط به بالا قرار می‌گیرند.


آینه و شمعدان سفالی

آینه و شمعدان‌های سفالی جدیداً مد شده‌اند و بسیاری از عروس خانم‌های فانتزی علاقه زیادی به خرید این نوع از آینه و شمعدان‌ها نشان می‌دهند. این آینه شمعدان‌ها به دلیل قیمت مناسب خود طرفداران زیادی در بین زوج‌های جوان دارند و به دلیل تنوع فوق‌العاده فروش بسیار خوبی در بازار دارند.


آینه و شمعدان کریستال

این نوع آینه و شمعدان‌ها در بازار اکثرا به صورت وارداتی بوده و ساخت کشورهایی نظیر آلمان و چک هستند. آیینه و شمعدان‌های کریستالی معمولا جزء گران‌ترین آینه و شمعدان‌های بازار هستند و به همین دلیل در میان قشر مرفه جامعه محبوبیت زیادی دارند.


در مورد مورد سفره عقد بیشتر بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مه بانو | 1396 اسفند 09


به نظر من آینه کریستال با تزیین نقره از همه شیکتره