بهترین برند بوتاکس ایرانی، چینی و اروپایی در سال 1402 (به همراه قیمت و ماندگاری)

بهترین برند بوتاکس ایرانی، چینی و اروپایی در سال 1402 (به همراه قیمت و ماندگاری)

فهرست عناوین

بوتاکس یکی از کم عارضه ترین و محبوب ترین روش های زیبایی است که در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص ایران مورد استفاده قرار می گیرد. بوتاکس می تواند به شکل قابل توجهی چین و چروک ها را از بین برده و آثار پیری در صورت را کمتر کند. در حال حاضر پزشکان و کلینیک های زیبایی از برندها و مارک های مختلفی برای تزریق بوتاکس استفاده می کنند. آیا نام این برندها، کشور سازنده، میزان ماندگاری و ویژگی های هرکدام را می دانید؟ با بزمینه همراه شوید تا در این مطلب اطلاعات بیشتری راجع به برندهای مختلف بوتاکس ایرانی، چینی و اروپایی به دست آوریم. همچنین توصیه می کنیم مقاله آشنایی با روشهای جوان سازی پوست (میکرو، کربوکسی، هایفو، آر اف، مزو و تزریق پلاسما) را هم بخوانید.

بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

بوتاکس یک سم عصبی به نام بوتولینوم A است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. این سم به صورت مستقیم به درون عضلات مانند عضلات صورت تزریق شده و باعث مسدود کردن و محدود کردن سیگنال های عصبی حرکتی خواهد شد. با تضعیف این عضلات، انقباض ماهیچه ها از بین رفته و پوست حالت صاف و یک دست پیدا می کند. تزریق بوتاکس یکی از عمل های زیبایی بدون عارضه و آسان است که تنها ظرف چند دقیقه انجام خواهد شد.
جالب است بدانید که استفاده از بوتاکس نه تنها برای زیبایی بلکه برای درمان های دیگری مانند میگرن، تنگی دریچه تحتانی مری، بلفارواسپاسم یا انقباض غیر عادی عضلات چشم و درمان تنبلی چشم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سم مورد استفاده در بوتاکس مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا بوده و می توانید با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

بهترین برندهای بوتاکس

برند بوتاکس نخستین برند عرضه کننده محصولات بوتولینوم در دنیا است. این برند در دنیا به چنان مقبولیتی دست پیدا کرد که در حال حاضر از نام بوتاکس برای بسیاری از موارد مترادف با تزریق این سم استفاده می شود. در حال حاضر برند بوتاکس تنها تولید کننده این محصولات نبوده و برندهای معتبر دیگر نیز این سم را تولید می کنند، اما همگی آن ها نیز با نام بوتاکس شناخته شده اند. در ایران از برندهای مختلفی استفاده می شود که در ادامه با بهترین و محبوب ترین آن ها آشنا خواهیم شد.

برند دیسپورت

یکی از معروف ترین برندهای بوتاکس در سال 1402 برند دیسپورت است. دیسپورت ساخت کشور انگلستان بوده و یکی از محصولات کمپانی معروف گالدرما به شمار می رود. این برند یکی از قوی ترین برندهای بوتاکس به شمار رفته و بیشتر برای چروک های عمیق مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین دیسپورت می تواند مسافت بیشتری را در ماهیچه ها طی کند، از این رو پوشش دهی آن در صورت و دیگر قسمت های تزریق شده بالا است. تاثیرپذیری آن برای خط اخم و خطوط پیشانی بیشتر از دیگر قسمت های صورت است. پزشکان متخصص معمولا از حدود 0.05 میلی لیتر و در 5 بخش دیسپورت را تزریق می کنند. ماندگاری این برند در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد، با این حال شما می توانید حداقل 4 ماه و گاهی تا 8 ماه تاثیرات آن را بر روی چهره خود ببینید.

برند مصپورت

یکی دیگر از بهترین برندهای بوتاکس در سال 1402 برند ایرانی مصپورت است. این برند در ایران توسط یک تیم دانش بنیان و حرفه ای تهیه شد و به طور گسترده در توسط پزشکان زیبایی مورد استفاده قرار گرفت. این محصول کیفیت کاملا مشابه با محصولات خارجی داشته و می تواند تاثیر قابل توجهی بر از بین بردن چین و چروک ها داشته باشد.
این محصول مورد تایید سازمان غذا و دارو ایران بوده و به بسیاری از کشورهای همسایه نیز صادر می شود. این محصول از سم بوتولینوم A به همراه پروتئین هماگلوتینین ساخته شده و علاوه بر از بین بردن چین و چروک باعث جوان سازی نیز خواهد شد. ماندگاری این بوتاکس چیزی حدود 3 تا 6 ماه است و تاثیرات آن را 3 روز تا 10 روز بعد از تزریق مشاهده خواهید کرد. بوتاکس مصپورت نیاز به شرایط نگه داری خاصی داشته و باید در دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد نگه داری شود.

برند نورونوکس

یکی دیگر از بهترین برندهای بوتاکس در سال 1402 برند نورونوکس یک برند کره ای است. این برند در چند سال اخیر توانسته تاییدیه وزارت بهداشت ایران را به دست آورده و توسط پزشکان زیبایی زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این برند یکی از برندهایی است که شما در زمان کوتاهی متوجه تاثیر آن خواهید شد و تنها یک روز بعد از تزریق تا حداکثر 3 روز تاثیرات خود را بر روی چین و چروک ها خواهد گذاشت.
ماندگاری این برند نیز به طور میانگین چیزی حدود 3 تا 7 ماه است. به این نکته توجه داشته باشید که تزریق این برند می تواند عوارض کوتاه مدتی مانند سردرد، احساس سرما خوردگی و یا کبودی داشته باشد. پس نگران آن نباشید که تنها چند روز بعد برطرف خواهد شد. از این برند می توان برای افراد بالای 18 سال استفاده کرد.

برند زئومین

زئومین یکی از برندهای تولید کننده سم بوتولینوم است که در کشور آلمان واقع شده است. از آن جا که آلمان قطب تولید دارو در اروپا به شمار می رود، زئومین یکی از با کیفیت ترین برندهای بوتاکس در دنیا به شمار می رود. این برند علاوه بر سم محدود کننده حرکتی حاوی نوروتوکسین نیز هست که می تواند زیبایی بیشتری به شما هدیه کند. از این برند همچنین به طور گسترده برای بلفارواسپاسم، دیستونی رحم گردن و اسپاسم پلک استفاده می شود. یکی از ویژگی های این برند آن است که پوشش پروتئینی مولکول های سم آن در مقایسه با برندهای دیگر کمتر است، از این رو اگر برندهای دیگر برای شما پاسخگو نباشند، می توانید این برند را امتحان کنید. میزان رضایت از این برند یکی از بالاترین درصدهای رضایت بخشی است. ماندگاری زئومین حدود 3 تا 4 ماه است.

برند بوتاکس

همان طور که در بخش های بالاتر نیز اشاره شد، بوتاکس اولین برند تولید کننده سم بوتولینوم است که در حال حاضر نیز در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از محصولات این برند ممکن است مواد غیر فعالی مانند پروتئین شیر گاو وجود داشته باشد. برخی از افراد ممکن است به این ماده حساسیت داشته باشند، از این رو قبل از تزریق حتما تست های آلرژیک را انجام دهید. ماندگاری این برند نیز چیزی حدود 3 تا 5 ماه است.

برند دیستون

یکی دیگر از برندهای بوتاکس که در کشور ایران تولید می شود، برند دیستون است. این برند بعد از برند مصپورت وارد بازار ایران شد و ساخت شرکت داروسازی و واکسن البرز می باشد. این برند نیز تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور را داشته و در بسیاری از کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. تاثیرات این برند بعد از حدود 5 روز مشخص شده و ماندگاری آن حدود 4 تا 5 ماه است.

برند آزالور

این برند نیز ساخت شرکت گالدرما انگلیس بوده که در سال 2009 بعد از برند بوتاکس به بازار عرضه شد. این برند در زمان کوتاهی توانست جایگاه خود را پیدا کرده و به یکی از رقبای اصلی برند بوتاکس تبدیل شود. یکی از ویژگی های این برند آن است که حجم تزریق آن نسبت به برندهای دیگر بسیار کمتر و حدود نصف است. مواد تزریق شده در بافت های عضلانی ماندگاری بیشتری داشته و باعث ایجاد شادابی در پوست خواهد شد. عوارض جانبی مانند افتادگی پلک در این برند بسیار کمتر از برندهای دیگر مشاهده شده است. ماندگاری این برند حدود 4 تا 6 ماه است.

برند کنیتوکس

نام دیگری که در لیست بهترین برندهای بوتاکس در سال 1402 قرار می گیرد، برند چینی کنیتوکس است. این برند می تواند چروک های سطحی تا عمیق در قسمت های مختلف دور چشم و پیشانی را برطرف کرده و پوستی شاد و جوان به شما هدیه کند. ماندگاری برند کنیتوکس حدود 4 ماه است.

قیمت بوتاکس چقدر است؟

همان طور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، بوتاکس یکی از روش های ارزان قیمت زیبایی در مقایسه با عمل های زیبایی دیگر است. با توجه به آن که برندهای ایرانی در کشور خودمان تولید می شوند، قیمت آن ها در مقایسه با برندهای دیگر کمتر است. هزینه بوتاکس کل صورت در برندهای ایرانی حدود 1 میلیون تا 1 میلیون و 500 هزار تومان است. برندهای خارجی در مقایسه با برندهای ایرانی می توانند قیمتی بیش از 2 برابر نیز داشته باشند. البته با توجه به وجود تحریم های مختلف در کشور، برندهای تقلبی بسیاری نیز در بازار وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مضر است؟

بوتاکس یکی از کم عارضه ترین روش های زیبایی است که مشکلی برای شما بعد از تزریق ایجاد نخواهد کرد. البته افرادی نیز با داشتن برخی از موارد خاص نباید از این روش زیبایی استفاده کنند.
• افرادی که عضلات صورتشان ضعیف است و یا افتادگی پلک دارند.
• افرادی که به اختلالات سیستم عصبی یا سیستم عضلانی دچار هستند.
• خانم های باردار و شیرده که سیستم ایمنی آن ها ضعیف است.
• افرادی که دوزهای بالای داروی انعقاد خون مصرف می کنند.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت