انواع کاشت مژه به همراه قیمت و راهنمای انتخاب

انواع کاشت مژه به همراه قیمت و راهنمای انتخاب

فهرست عناوین

زیبایی چشمان یکی از فاکتورهایی است که می تواند بر روی چهره افراد تاثیر بسیار زیادی بگذارد. داشتن مژه هایی بلند و خوش حالت چشم ها را از حالت خمودی و بی حالت بودن بیرون آورده و زیبایی خاصی به آن ها می دهد. این روزها کاشت مژه و اکستشن آن در بسیاری از سالن های زیبایی انجام می شود و طرفداران زیادی نیز در میان بانوان دارد. آیا تفاوت کاشت دائم و کاشت موقت را می دانید؟ آیا کاشت مژه و اکستنشن یکی است؟ هزینه آن چقدر است؟ با ما همراه شوید تا بیشتر با این کار زیبایی آشنا شویم.

کاشت مژه دائم چیست

زمانی که صحبت از کاشت مژه دائم می شود، منظور کاری است که در کلینیک های زیبایی و توسط پزشک متخصص انجام شده و در آن پیوند مژه انجام می شود. در واقع مانند کاشت مو و یا کاشت ابرو، از پیاز موی خود فرد در یک فرایند بسیار پیچیده برای پیوند دادن مژه ها استفاده می شود. از آن جا که چشم یکی از بخش های مهم و حیاتی در صورت شمرده می شود، اگر قصد کاشت مژه دائم را دارید، حتما آن را در یک کلینیک حرفه ای و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید.

کاشت مژه موقت یا اکستنشن

زمانی که در محاوره و در سالن های زیبایی صحبت از کاشت مژه می شود، منظور اکستنشن و یا کاشت مژه موقت است که شما باید هر ماه آن را شارژ کرده و نه توسط پزشک های زیبایی، بلکه توسط مژه کار انجام می شود. در این روش مژه های مصنوعی که معمولا از موادی مانند موی سمور، ابریشم و یا حتی موی انسان ساخته شده اند، با استفاده از چسب های مخصوصی به قسمت بالایی مژه ها چسبانده می شوند. تفاوت عمده این روش با روش های قدیمی مانند استفاده از مژه مصنوعی آن است که در روش های قدیمی، مژه بر روی پلک چسبانده می شود، اما در کاشت و اکستنشن به مژه خواهد چسبید. همچنین از چسب های با کیفیت و مناسبی استفاده می شود تا حساسیت و مشکلی برای چشم ها ایجاد نشود.

راهنمای کاشت اکستنشن مژه را می توانید در شکل ذیل ببینید


انواع سبک های کاشت و اکستنشن مژه

کاشت مژه را می توان به سبک ها و مدل های مختلف انجام داد. در واقع شما می توانید با انتخاب یک مدل زیبا، افتادگی و یا ایرادهای احتمالی چشم های خود را پوشانده و زیبایی بیشتری را به خودتان هدیه کنید. از جمله سبک ها و مدل های اکستنشن مژه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاشت مژه طبیعی

همان طور که از نام این سبک پیدا است، چشمان شما حالت طبیعی خود را حفظ کرده و اغییر شگرف و زیادی در چشمان شما ایجاد نخواهد شد. این مدل کاشت مژه برای خانم های شاغل که نمی خواهند مدل مژه های آنان جلوه زیادی داشته باشد، مناسب خواهد بود. به این سبک از اکستنشن، مدل کلاسیک نیز می گویند. مژه کار در این روش به هر مژه شما تنها یک مژه مصنوعی می چسباند تا در کنار زیباتر شدن و خوش حالت تر شدن چشم ها، چشم حالت طبیعی خود را حفظ کند.

کاشت مژه والیوم

اگر دوست دارید که تغییر حالت چشمان شما جلوه بیشتر و محسوس تری داشته باشد، مدل کاشت والیوم می تواند گزینه مناسبی برای شما به شمار رود. در این روش تارهای مژه نازک تری انتخاب شده اما به هر مژه بین 2 تا 5 مژه مصنوع چسبانده می شود. جالب است بدانید با وجود آن که در این روش تعداد مژه ها بیشتر است، اما به دلیل ظرافت آن ها، چشمان شما حالت سبک تری نسبت به کلاسیک تجربه کرده و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

کاشت مگاوالیوم

این نوع کاشت مژه های شما را بسیار پر پشت و خیره کننده خواهد کرد. در واقع در این روش به هر تار مژه خودتان بین 7 تا 12 مژه مصنوعی می چسباند. البته انتخاب تعداد مژه ها به ضخامت و قدرت مژه های خودتان بستگی داشته و باید مژه کار به این نکته توجه داشته باشد.

کاشت مژه عروسکی

اگر پلک های شما یک دست بوده و یا حالت چشمانتان بادامی شکل و افتاده است، کاشت مژه عروسکی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در این روش کاشت، مژه های کوتاه تر ابتدا در قسمت جلویی پلک چسبانده شده و مژه های بلند در قسمت میانی چشم ها قرار داده می شوند.

کاشت مژه گربه ای

این مدل کاشت برای خانم هایی که مدل چشمان آن ها گرد است، می تواند زیبایی قابل توجهی به دنبال داشته باشد. در این روش بلندترین مژه ها در قسمت انتهایی چشم قرار گرفته و از وسط چشم تا قسمت انتهایی به تدریج به طول مژه ها افزوده می شود. البته اگر گوشه چشم شما به سمت بالا و یا پایین حالت دارد، شاید این کاشت انتخاب مناسبی برای شما نباشد، چرا که ممکن است باعث ایجاد عدم تقارن در حالت چشم ها شود.

کاشت مژه حجیم

یکی دیگر از سبک های زیبای کاشت مژه که تقریبا به هر شخص با هر مدل چشمی می آید، مدل حجیم است. در این روش مژه ها به شکل ترکیبی و نامنظم با طول های مختلف به مژه های شما چسبانده می شوند. همین حالت نامنظم آن فرم بسیار زیبا و خاصی را به چشم های شما خواهد داد.

کاشت مژه رنگی

یکی از سبک های جدید کاشت مژه، استفاده از مژه های مصنوعی رنگی است که معمولا در گوشه انتهایی چشم یا تمام چشم چسبانده می شوند. در این روش با توجه به رنگ چشم ها و رنگ پوست، می توان از یک رنگ و یا ترکیب 2 تا 3 رنگ برای متفاوت تر نشان دادن مژه ها استفاده کرد.

کاشت مژه اسپایکی

این مدل کاشت مژه نیز تا حد زیادی می تواند حالت طبیعی چشمان را حفظ کرده اما آن را بسیار زیباتر کند. در این روش از مژه هایی با بلندای یکسان مژه خود فرد استفاده شده و مژه ها انحنای زیادی ندارند، اما با پرپرشت تر کردن مژه ها می توان حالت چشم ها را زیباتر و خاص تر کرد.

آیا کاشت مژه باعث ریزش مژه ها می شود؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حالت طبیعی در هر 3 تا 5 هفته، حدود 10 تا 15 مژه واقعی هر فرد در حالت عادی ریخته و مژه های جدید جای آن ها به وجود می آید. بنابراین اگر مژه کار شما فردی حرفه ای باشد و از مواد با کیفیت و مناسب استفاده کند، نگرانی بابت ریزش مژه های واقعی خود نداشته باشید.

در کاشت مژه به چه مواردی توجه کنیم؟

برای آن که کاشت مژه بتواند به بهترین شکل ممکن انجام شده و شما را زیباتر کند، بهتر است به موارد مختلفی توجه داشته باشید.

طول مژه

طول مژه انتخابی فاکتور مهمی است که هنگام اکستنشن مژه باید در نظر داشته باشید. مژه بسیار بلند حالت چشمان شما را مصنوعی کرده و مژه کوتاه، زیبایی مطلوب شما را به چشمتان نخواهد داد. بهتر است مژه ای انتخاب کنید که حدود 3 تا 5 میلی متر از مژه های خودتان بلندتر باشند. مژه های مصنوعی مورد استفاده در کاشت معمولا طولی بین 5 تا 18 میلی متر دارند.

ضخامت مژه

اگر مژه هایی که انتخاب کرده باشید، ضخامت زیادی داشته باشند، چشمان شما علاوه بر آن که حالت طبیعی خود را از دست خواهد داد، بلکه در مدت کوتاهی سنگینی آن شما را خسته می کند. بهترین ضخامت انتخاب شده برای مژه، ضخامتی مشابه با مژه های خودتان است.

انحنای مژه

اگر نگاهی به پالت مژه های مصنوعی مژه کار خود بیاندازید، متوجه خواهید شد که او مدل های متنوعی از مژه در طول، ضخامت و میزان انحنای مختلف دارد. میزان انحنای انتخابی مژه مصنوعی باید با توجه به فرم و انحنای مژه خودتان انتخاب شود.

مدل و سبک مژه

در بخش های بالاتر با مدل های مختلف کاشت مژه آشنا شدیم. این که شما کدام مدل را برای خودتان انتخاب کنید، تا حد زیادی به سلیقه و البته حالت چشمانتان بستگی دارد. از این رو بهتر است قبل از انتخاب مدل با مژه کارتان صحبت کنید تا بتوانید بهترین و زیباترین سبک را انتخاب کنید.

میزان حساسیت چشم و استفاده از مواد مرغوب

به این نکته توجه داشته باشید که هرگونه آلودگی و یا استفاده از مواد نامرغوب می تواند باعث ایجاد حساسیت در چشمان شما شده و مشکلات جدی به بار آورد. از این رو حتما برای کاشت مژه سراغ مژه کارهای حرفه ای بروید که هم از کیفیت کار و هم کیفیت مواد مورد استفاده آن ها اطمینان دارید.

قیمت کاشت مژه چقدر است؟

قیمت کاشت مژه با توجه به فاکتورهای مختلف می تواند متفاوت باشد. برای مثال کاشت مگا والیوم از والیوم و والیوم از کلاسیک گران قیمت تر است. از طرف دیگر کیفیت و جنس مواد به کار رفته نیز می تواند بر روی قیمت کاشت و اکستنشن تاثیرگذار باشد. فاکتور موثر دیگر بر روی قیمت کاشت مژه سابقه کار مژه کار و موقعیت مکانی سالن زیبایی است. برای مثال قیمت کاشت در یک سالن در شمال تهران توسط یک مژه کار با سابقه در مقایسه با قیمت کاشت مژه در یک سالن کوچک در شهرستان متفاوت خواهد بود.
از طرف دیگر هزینه کاشت مژه به دو قسمت هزینه کاشت اولیه و شارژ آن تقسیم بندی می شود. همان طور که می دانید شما بعد از کاشت اولیه بین 3 تا 4 هفته بعد باید آن را شارژ کنید. هزینه شارژ معمولا 40 درصد هزینه اولیه است. در سبک ها و مدل های مختلف هزینه کاشت اولیه مژه مقداری بین 350 تا 600 هزار تومان و هزینه شارژ آن چیزی بین 200 تا 450 هزار تومان متغیر خواهد بود.

مراقبت های بعد از کاشت مژه

بعد از کاشت مژه، لازم است مراقبت های خاصی را رعایت کنید تا میزان ماندگاری مژه های شما بالا رود. عدم رعایت مراقبت های لازم باعث می شود تنها در همان هفته اول، حجم زیادی از مژه ها ریزش داشته باشد. بنابراین مراقبت های زیر را جدی بگیرید.
• تا 48 ساعت اولیه مژه های خود را از عرق کردن، استحمام و شست و شوی مستقیم محافظت کنید، زیرا چسب مورد استفاده به این زمان برای تثبیت خود نیاز دارد.
• چشم های خود را چه در روزهای اول و چه هر زمان دیگر با دست ها نمالید.
• تا حد ممکن از لوازم آرایشی چشم مانند خط چشم و یا ریمل استفاده نکنید. مواد آرایشی روغنی که باعث تضعیف چسب می شود، اکیدا ممنوع خواهد بود.
• هر روز با استفاده از براش مخصوص مژه هایتان را شانه کرده و ان ها را مرتب کنید.
• برای شست و شوی چشم از شامپو بچه استفاده کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت