40 ایده برای چیدمان جهیزیه و آموزش چیدن و تزئین جهیزیه عروس

40 ایده برای چیدمان جهیزیه و آموزش چیدن و تزئین جهیزیه عروس

فهرست عناوین

چیدمان و تزیینات جهیزیه بعد از خرید جهیزیه عروس یکی از کارهایی است که دختران جوان قبل از برگزاری مراسم عروسی خود انجام می دهند. در بسیاری از شهرهای ایران مراسمی وجود دارد که عروس خانم قبل از برگزاری مراسم عروسی، جهاز خود را در خانه مشترکشان چیده و مهمانانی را به منزل دعوت می کند. این مهمانان معمولا خانم ها و دختران جوان از اقوام نزدیک عروس و داماد هستند. در این مراسم زنانه، مهمانان به جشن و شادی پرداخته و گاهی یک هدیه سبک و کوچک نیز برای عروس خانم همراه خود می برند.

ایده هایی برای تزئین و چیدن جهیزیه

در این روز شما دوست دارید که همه چیز در منزل شما زیبا و عالی باشد، از این رو در کنار خرید وسایل خوب در حد توان مالیتان، چیدمان و دیزاین جهیزیه نکته مهمی است که باید آن را در نظر داشته باشید. ایده ها و نکات زیر می تواند چیدمان جهیزیه شما را زیباتر از چیزی که هست، نشان دهد.

پرده ها را حتما نصب کنید

پرده می تواند فضای منزل شما را شکل داده و آن را از حالت خام در بیاورد. اگر شما کل جهیزیه خود را در خانه چیده باشید اما منزلتان هنوز پرده نداشته باشد، زیبایی آن تا حد زیادی گرفته می شود. از این رو حتما قبل از چیدن وسایل و دعوت کردن مهمانان پرده ها را نصب کنید.

به نور خانه توجه کنید

هیچ چیز مانند نور طبیعی یا نور مصنوعی کافی نمی تواند زیبایی خانه و وسایل شما را نشان دهد. اگر مراسم شما در طول روز برگزار می شود، حتما پرده ها را تا حدی که نور کافی به داخل خانه برسد، کنار بزنید. اگر مراسم شما در طول شب برگزار می شود، حتما نورپردازی کافی داشته باشید.

از ریسه های نور استفاده کنید

فرقی نمی کند که مراسم شما در طول روز یا شب برگزار شود، استفاده از ریسه های نور روی دیوار و یا اطراف یکی از وسایل خانه که می خواهید جلب توجه بیشتری کند، می تواند چیدمان و دیزاین جهیزیه شما را زیباتر از قبل کند. از یک ریسه رنگی که با تم وسایل شما تناسب دارد استفاده کنید تا فضای خانه شاعرانه تر و عاشقانه تر شود.

از دسته گل های طبیعی استفاده کنید

قرار دادن گل های طبیعی روی میز می تواند حس زیبایی را به منزل و وسایل شما بدهد. می توانید از گل رز و یا گل هایی همرنگ را تم وسایل خود استفاده کرده و آن ها را داخل گلدان های جهاز خود قرار دهید.

زیر تخت را با وسایل اضافی پر نکنید

برای این مراسم و مهمانی آن بهتر است برخی از وسایل جزئی که باید داخل کمد یا زیر تخت قرار بگیرند را کنار گذاشته و بردن آن ها به خانه مشترکتان را به زمان بعدی موکول کنید. قرار دادن این وسایل اضافی می تواند کمی فضای خانه شما را بهم ریخته و شلوغ نشان دهد.

به متراژ و معماری خانه توجه داشته باشید

قبل از آن که دست به کار بردن جهیزیه به منزلتان شوید، به متراژ خانه و معماری آن توجه کنید. می توانید قبل از بردن وسایل یک نقشه کلی از نحوه چیدمان وسایل در ذهن داشته باشید تا چیدن آن ها در خانه زمان کمتری ببرد. همچنین خرید وسایل جهیزیه را با توجه به متراژ خانه انجام دهید. وسایل زیاد در یک خانه کوچک هم زیبایی آن را گرفته و هم آن را کوچک تر از چیزی که هست نشان می دهد.

چیدمان وسایل آشپزخانه را جدی بگیرید

یکی از بخش های مهم در تزئین و چیدمان وسایل جهیزیه، چیدمان وسایل آشپزخانه است. به این مساله توجه داشته باشید که وسایل آشپزخانه مانند یخچال و گاز وسایل بزرگی هستند که جابجا کردن آن ها سخت است. بنابراین از همان ابتدا آن ها را در جای مناسب خود قرار دهید.
بهتر است همه وسایل را داخل کمدها و کابینت قرار داده و در صورت نیاز درب کابینتها را باز کنید. نیازی نیست که همه وسایل آشپزخانه را در معرض دید بگذارید. همچنین در برخی از شهرها این رسم وجود دارد که مادر عروس یخچال را از مواد غذایی پر کند. در این حالت می توانید از میوه آرایی و یا دیزاین سالاد نیز برای مواد خوراکی داخل آشپزخانه استفاده کنید.

آینه و شمعدان را فراموش نکنید

هنگام چیدن و تزئین جهیزیه حتما آینه و شمعدان عقد خود را در جای مناسب قرار داده و آن را داخل کمد یا جعبه قرار ندهید. حتی اگر قصد ندارید از آینه و شمعدانتان به عنوان وسیله تزئینی در خانه استفاده کنید، در مراسم تزئین جهیزیه و مهمانی جایی برای آن در سالن پذیرایی پیدا کنید. بعضی از عروس و دامادها کنسول ثابت را به خرید آینه شمعدان ترجیح می دهند. 

روتختی را فراموش نکنید

دیزاین اتاق خواب در هر خانه بسیار مهم و چشمگیر است. در کنار انتخاب یک سرویس خواب زیبا به این نکته توجه داشته باشید که حتما قبل از برگزاری مهمانی روتختی زیبایی انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. یک سرویس خواب زیبا تنها همراه با روتختی و روبالشتی زیبایی خود را در یک اتاق نشان می دهد. همچنین بر روی میز توالت خود یک یا چند ادکلن و وسایل آرایشی قرار دهید. نیازی نیست که تمامی وسایلی که بعدا مورد استفاده قرار می گیرد را از همان ابتدا روی میز توالت اتاق خوابتان بگذارید.

یک تم رنگی برای چیدمان جهیزیه انتخاب کنید

هیچ چیز مانند داشتن هارمونی رنگ نمی تواند زیبایی و جلوه را به منزل و جهیزیه شما بدهد. قبل از انتخاب وسایل جهیزیه مانند فرش، پرده، مبل یا کوسن ها یک تم رنگی خاص برای دیزاین منزل خود انتخاب کرده و خرید وسایل را براساس آن انجام دهید. این کار به شما کمک می کند که چیدمان جهیزیه شما شکیل تر و زیباتر انجام شود.

چیدمان سرویس بهداشتی را فراموش نکنید

شاید سرویس بهداشتی برای شما اهمیت چندانی در این مهمانی نداشته باشد ولی از آن جا که ممکن است مهمانان بخواهند از آن استفاده کنند، بهتر است به چیدمان هوله و دیگر وسایل مورد استفاده در آن نیز توجه کرده، مواد بهداشتی مناسب قرار داده و از خوشبو کننده های هوا استفاده کنید.

یک سبک زیبا و متفاوت انتخاب کنید

این روزها برای دیزاین و طراحی فضای داخلی سبک های مختلفی در نظر گرفته شده و از المان های آن استفاده می شود. برای مثال اگر به تم و سبک ساحلی علاقه مند هستید، می توانید از گل های آبی رنگ و یا روبان های آبی رنگ، صدف، گوش ماهی و یا مرجان های دریایی در تزئین خانه و جهیزیه استفاده کنید. اگر به سبک های ساده و روستیک علاقه مند هستید، از لوازم مینیمالی مانند شمع ها، مهره های چوبی، کنف ها و غیره استفاده کنید.

قاب عکس ها به خانه روح می دهند

برای آن که تزئین خانه و جهیزیه شما کامل تر و گرم تر شود، می توانید عکس های قدیمی تا اکنون خودتان و همسر و عکس های مشترکتان را در قاب های زیبا قرار داده و آن را روی دیوار کوبیده و یا بر روی میز قرار دهید.
در ادامه ایده هایی برای چیدمان و دکوراسیون جهیزیه می بینیم.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت