30 مدل لباس بله برون

30 مدل لباس بله برون

فهرست عناوین

در اغلب اوقات اولین لباسی که اقوام داماد عروس خانم را در آن می بینند، لباس عروس است. از این رو انتخاب این لباس برای دختران جوان بسیار مهم است. در مراسم بله برون معمولا اقوام درجه یک و دو عروس و داماد حضور دارند و مجلس حالتی بین رسمی و نیمه رسمی دارد. از این رو شاید انتخاب لباس مناسب بله برون نیاز به ظرافت و دقت خاصی داشته باشد.

نکات مهم در خرید لباس بله برون

برای آن که بتوانید در اولین مراسم رسمی میان اقوام خود و خانواده داماد بدرخشید، بهتر است هنگام انتخاب لباس بله برون موارد زیر را در نظر داشته باشید:

توجه به فرهنگ خانواده عروس و داماد

نکته مهم در انتخاب لباس بله برون آن است که لباسی مناسب با فرهنگ و آداب و رسوم خودتان و خانواده همسرتان انتخاب کنید. ممکن است در خانواده شما پوشش کمی آزاد باشد اما خانواده همسرتان خانواده ای مذهبی باشند، از این رو شاید انتخاب لباسی که پوشیده نباشد، برای شما انتخاب مناسبی به شمار نرود.

تناسب لباس با تم مجلس

اگر دوست دارید همه چیز در مراسم شما به بهترین شکل ممکن خود برگزار شود، می توانید لباس خود را با رنگ تم تزئینات خود ست کنید. رنگ هایی مانند صورتی و یا بنفش برای این کار بسیار زیبا و خاص هستند.

ست کردن لباس عروس و داماد

نکته دیگری که می تواند لباس بله برون و مراسم شما را شیک و زیبا کند، ست کردن لباس عروس و داماد است. می توانید رنگ کراوات داماد یا دستمال جیب او را با رنگ لباس عروس ست کنید و یا در یک طیف رنگ لباس های خود را انتخاب کنید.

انتخاب یک لباس ساده

پیشنهاد ما به شما این است که در انتخاب لباس بله برون سراغ لباس های پر زرق و برق با مدل های پیچیده نروید، بهترین انتخاب برای این مراسم، یک لباس ساده اما شیک است. می توانید از اکسسوری های ساده و کلاسیک مانند سرویس مروارید و یا یک سرویس ظریف نیز استفاده کنید.

انتخاب لباس با توجه به فرم بدن

انتخاب لباس با توجه به فرم بدن فاکتوری است که در انتخاب هر لباسی باید به آن توجه کنید. ممکن است فرم بدن شما ساعت شنی، گلابی، مثلثی، مستطیل یا فرم های دیگر باشد. شما باید بتوانید با توجه به شناسایی فرم بدنتان یک لباس زیبا انتخاب کنید که هم زیبایی های شما را بیشتر نمایان کرده و هم ایرادهای احتمالی اندام شما را بپوشاند. برای مثال اگر بالا تنه شما درشت است، لباس های چین دار و پلیسه دار برای شما گزینه چندان مناسبی نخواهد بود.

توجه به دوخت لباس

شما می توانید لباس بله برون خود را آماده از مزون لباس شب خریده و یا آن را بدوزید. در هر حالت نکته مهم توجه به دوخت لباس است. اگر لباس خود را به خیاط می سپارید، حتما خیاطی را انتخاب کنید که از کیفیت دوخت او مطمئن باشید.

راحتی لباس

یک نکته مهم که بسیاری از افراد در انتخاب لباس به خصوص لباس بله برون به آن توجه نمی کنند، راحتی لباس است. یک لباس تنگ که به سختی با آن حرکت می کنید، به اندازه چشم گیری زیبایی لباس شما را خواهد گرفت! بنابراین سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که در کنار زیبایی، برای شما راحت هم باشد.

انتخاب کفش بله برون

در کنار لباس انتخابی، کفش شما هم باید زیبا و راحت باشد. بهتر است از انتخاب کفش با پاشنه بسیار بلند خودداری کنید. بهترین گزینه برای شما انتخاب کفش با پاشنه متوسط و پهن است. البته انتخاب بلندی پاشنه کفش به قد خودتان، قد آقای داماد و البته مدل لباس نیز بستگی دارد.

انتخاب سبک لباس با توجه به سن

انتخاب لباس بله برون می تواند با توجه به سن عروس خانم نیز انجام شود. برای مثال ممکن است یک پیراهن فانتزی و کوتاه برای یک عروس 20 ساله انتخاب مناسبی باشد اما همین لباس برای یک دختر خانم بالای 30 سال چندان زیبا به نظر نرسد! بنابراین بهتر است هنگام انتخاب لباس بله برون به این نکته نیز گوشه چشمی داشته باشید.

مدل های لباس بله برون

بعد از آن که با نکات مهم در انتخاب لباس بله برون آشنا شدیم، می خواهیم لباس هایی را برای این شب مهم به شما پیشنهاد دهیم تا انتخاب برای شما کمی راحت تر شود.

کت و شلوار

فرقی نمی کند که شما 20 ساله و یا 30 ساله باشید، یک کت و شلوار شیک و خوش دوخت می تواند شما را در شب بله برون جذاب و زیبا کند. کافی است یک جست و جوی ساده در دنیای اینترنت کنید تا مدل های مختلف کت و شلوار برای شما نمایش داده شود. می توانید مدل مناسب و مورد پسند خود را انتخاب کرد، آن را سفارش داده و یا بدوزید.

شومیز و دامن

شاید شومیز و دامن برای این مراسم مهم کمی خودمانی و ساده به نظر برسد، اما همه چیز به جنس، مدل و طراحی شومیز و دامن بستگی دارد. اگر بتوانید یک شومیز و دامن ست و زیبا پیدا کنید، این لباس نیز می تواند انتخاب مناسبی برای روز بله برون شما باشد.

سرهمی یا اورال

سرهمی شاید لباسی باشد که آن را در آخرین گزینه لباس های انتخابی خود قرار دهید! اما نگاهی به لباس های سرهمی عروس های جوان در مراسم عقدشان بیاندازید نظرتان تغییر خواهد کرد! اگر قدتان تقریبا بلند است و در ناحیه شکم برآمدگی ندارید، این لباس می تواند یک انتخاب شیک و متفاوت برای شما به شمار رود.

پیراهن های فانتزی، پف دار و چین دار

این لباس برای دخترانی که هیکل مناسب تا لاغر دارند، می تواند یک انتخاب عالی باشد. پیراهن های فانتزی در طرح ها و مدل های بسیاری در مزون ها موجود است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. معمولا این لباس ها از قسمت کمر نیز برش خورده و یا کمربند دارند تا قوس کمر زیبایی بیشتری به لباس بدهد.

بلوز و شلوار

منظور ما از بلوز و شلوار لباس های راحتی که در خانه می پوشید، نیست! یک شلوار مازراتی خوش دوخت در کنار یک بلوز یا شومیز مجلسی، یک کفش پاشنه بلند و اکسسوری‌ های ساده مانند گوشواره میخی، می تواند استایل شما را خاص و منحصر به فرد کند.

پیراهن های میدی، فن یا آزاد

پیراهن بدون شک یکی از پرطرفدارترین انتخاب ها برای لباس بله برون است. پیراهن هایی که بلندی آن ها زیر زانو و بالای ساق پا است. این پیراهن ها از نظر مدل بسیار متنوع هستند. در میان آن ها می توانید پیراهن های مجلسی و فن و یا پیراهن های راحت تر و ساده تر را پیدا کنید. انتخاب هر کدام از این مدل ها به سلیقه شما بستگی دارد.

پیراهن های دانتل جلو کوتاه، پشت بلند

این مدل از پیراهن ها مناسب هر دختر خانم با هر نوع فرم بدنی هست. جنس دانتل آن ها باعث می شود که پیراهن بسیار خوش فرم و خوش دوخت بوده و معمولا از قسمت کمر چین یا کمربند می خورند.

پیراهن های کار شده

یک انتخاب شیک و زیبای دیگر برای لباس بله برون، انتخاب پیراهن های کار شده است. این پیراهن ها می توانند بلند یا کوتاه باشند. مدل آن ها معمولا ساده است اما پارچه کار شده آن زیبایی و نمای خاصی به لباس خواهد داد.

لباس های آستین پفکی

فرقی نمی کند که شما یک شومیز، پیراهن بلند و یا کوتاه را برای بله برون خود انتخاب کنید، انتخاب آستین پفکی می تواند شکل لباس شما را چند برابر زیباتر کند. آستین پفکی این روزها یکی از لباس های پرطرفدار در طراحی لباس شب و لباس عقد است.

لباس گیپور

اگر دوست دارید که لباس شما ظاهری کلاسیک و زیبا داشته باشد، پارچه گیپور بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. مدل های لباس با پارچه گیپور بسیار متنوع است، می توانید یک پیراهن کوتاه یا بلند با پارچه تمام گیپور انتخاب کنید و یا بالاتنه لباس خود را گیپور انتخاب کرده و از حریر همرنگ برای پایین آن استفاده کنید. توصیه می کنیم مقاله لباسهای نامزدی را هم حتما ببینید.
در ادامه جذابترین مدلهای پیراهن های بله برون را می بینیم. توصیه می کنیم مقاله 150 مدل لباس مجلسی 2023 را هم ببینید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت