قوانین و شرایط کنسلی تالارهای عروسی و سالن های عقد

قوانین و شرایط کنسلی تالارهای عروسی و سالن های عقد

فهرست عناوین

بعد از رزرو کردن سالن عقد و عروسی احتمال کنسل شدن آن وجود دارد، مثلا به هر دلیلی مانند فوت یکی از اقوام عروس یا داماد ممکن است مجبور به کنسل کردن تالار عقد یا عروسی شوید. آیا از خسارت کنسلی تالارهای عقد و عروسی و شرایط آن اطلاع دارید؟ قوانین اتحادیه تالارها در این زمینه را می دانید؟ اگر به هر دلیلی مراسم عقد یا عروسی شما عقب افتاده یا کنسل شده است، خواندن این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

قرارداد رزرو تالارهای عروسی و سالن‌های عقد

معمولا تالارهای عقد و عروسی از چند ماه قبل برای برگزاری مراسم رزرو می شوند. عروس و داماد برای آن برنامه ریزی کرده و احتمالا کارهای دیگری مانند رزرو سالن زیبایی، آتلیه و غیره را نیز انجام می دهند. ممکن است این تاریخ به دلایل پیش بینی نشده تغییر کرده و یا به تعویق بیفتد. قبل از آن که بدانید شرایط کنسلی تالارهای عروسی چیست؟ باید بدانید قراردادی که در روز رزرو امضا می کنید، شامل چه چیزهایی است؟
 قرارداد امضا شده در هر تالار عقد و عروسی می تواند با تالار دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی قرارداهای امضا شده در این مراکز باید ویژگی های زیر را داشته باشند.
 باید مشخصات دقیق تالار و کد اقتصادی تالار در قرارداد ذکر شود.
 اطلاعات دقیق زوج جوان باید در قرارداد نوشته شود.
 پکیج های انتخابی و خدماتی که تالار موظف به ارائه آن ها خواهد بود نیز باید در قرارداد درج شود. برای مثال چای خانه، اتاق عقد، قهوه خانه سنتی و دیگر خدمات مورد نظر باید به طور کامل در قرارداد عنوان شود. آیتم ها و خدمات ارائه شده در هرکدام از این موارد نیز باید به صورت دقیق در قرارداد ذکر شود.
 نوع پذیرایی شامل دسرها، غذاها، شیرینی و میوه و دیگر خوراکی ها باید به طور دقیق در قرارداد ذکر شود. برای مثال نوع برنج مصرفی و یا نوع گوشت در باقالی پلو باید در قرارداد نوشته شود. حتی در برخی از تالارها نیز برای اطمینان از کیفیت مواد غذایی، محل تهیه آن ها نیز ذکر می شود.
 در یک قرارداد کامل شرایط اضطراری مانند قطعی آب و برق و استفاده از منبع آب و یا موتور برق نیز ذکر می شود.
 تعداد کادر اجرایی و پوشش آن ها از دیگر مواردی است که باید در قرارداد ذکر شود.
 ساعت شروع و پایان مراسم و ساعت در اختیار گذاشتن سالن نیز باید به طور دقیق در قرارداد مشخص شود.
 نکته مهم دیگر شرایط و خسارت کنسلی تالار و یا تغییر زمان است. معمولا تالارهای مختلف در قرارداد خود یک بند جداگانه و بسیار مهم در نظر گرفته و براساس آن اقدام می کنند.
 در پایان قرارداد نیز شرایط اختصاصی که ممکن است شما بخواهید در مراسم عروسیتان برگزار شود، ذکر خواهید کرد.
 در برخی از تالارهای عروسی بند پرداخت پرداخت یک سوم مبلغ قرارداد به شرط حسن انجام کار نیز درج می شود. در واقع تالار متعهد می شود که در صورت بروز مشکل در هنگام برگزاری مراسم، یک سوم هزینه را به شما برگرداند. البته این مساله می تواند برای شما کمی دردسر ساز شده و نیازمند شکایت به اتحادیه تالارها در صورت عدم پرداخت هزینه از توسط سالن است.

آیا امکان تغییر زمان برگزاری مراسم وجود دارد؟

ممکن است شما مجبور شوید زمان برگزاری مراسم خود را تغییر دهید و قصد فسخ قرارداد به طور کامل را نداشته باشید. آیا این امکان برای شما وجود دارد؟ با وجود آن که این شرایط می تواند در تالارهای مختلف متفاوت باشد، اما به طور کل در پاسخ به این سوال باید گفت امکان تغییر زمان برگزاری وجود دارد، در صورتی که شما از 45 روز قبل آن را به تالار اطلاع دهید. در صورتی که بتوانید زمان دیگری بعد از زمان اعلام شده انتخاب کنید، معمولا تالارها هزینه اضافی بابت خسارت از شما دریافت نخواهند کرد.

شرایط کنسلی توسط تالار و زوجین

در متن قراردادهای مختلف یک بند ذکر می شود که مبلغ بیعانه اولیه مشخص شده و صاحب تالار عنوان می کند که مبلغ باقی مانده باید یک روز قبل از مراسم به طور کامل دریافت شود. در واقع شما باید هزینه باقی مانده تا یک روز قبل از مراسم به تالار تحویل دهید، در غیر این صورت تالار عروسی می تواند قرارداد را فسخ کند.
در صورتی که مراسم عقد و عروسی توسط مهمانان عروس به هر دلیل مانند دعوا و درگیری به هم بخورد، تالار هیچ مسئولیتی در قبال آن نداشته و هزینه به عروس و داماد بازگردانده نمی شود. در صورتی که به وسایل و تجهیزات سالن نیز خسارتی وارد شود، پرداخت آن بر عهده زوجین است.
در صورتی که مراسم عروسی به دلایل طبیعی مانند سیل و یا زلزله کنسل شود، بر اساس قوانین اتحادیه تالارها، سالن مسئولیتی در قبال عودت بیعانه ندارد.
در صورتی که تالار قبل از برگزاری مراسم به هر دلیل مانند تخلفات و یا شکایات تعطیل شود، باید هزینه بیعانه به طور کامل به زوجین بازگردانده شود.

خسارت کنسلی تالار چقدر است؟

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، معمولا خسارت کنسلی تالار عقد و عروسی در متن قرارداد ذکر می شود و این خسارت می تواند برای تالارهای مختلف متفاوت باشد. به طور کلی هر چه زمان باقی مانده به برگزاری مراسم کمتر باشد، خسارت کنسلی تالار بیشتر خواهد بود. طبق قانون اتحادیه تالارها، خسارت کنسلی مطابق زیر اعمال خواهد شد:
• در صورتی که قرارداد تا قبل از 45 روز مانده به مراسم کنسل شود، 5 درصد کل مبلغ به عنوان خسارت کسر خواهد شد.
• در صورتی که کنسل کردن قرارداد 30 روز مانده به مراسم، 15 درصد کل مبلغ به عنوان خسارت دریافت خواهد شد.
• در صورت کنسلی تالار تا 15 روز مانده به مراسم، خسارت کنسلی تالار 20 درصد هزینه کل خواهد بود.
• در صورتی که قرارداد 10 روز قبل از مراسم کنسل شود، 30 درصد از مبلغ کل به عنوان جریمه از زوجین دریافت خواهد شد.
مبلغ خسارت معمولا از هزینه بیعانه کسر شده و هزینه باقی مانده به زوجین برگردانده می شود. مبلغ دریافتی بیعانه نیز در تالارهای مختلف متفاوت است. معمولا این مبلغ حدود 30 درصد هزینه کل است تا در صورت 10 روز قبل از مراسم، تالار کل بیعانه دریافتی را به عنوان خسارت کنسلی تالار دریافت کند. در صورت بروز هر مشکل با سالن نیز می توانید با اتحادیه تالارها ارتباط برقرار کرده و سوال های خود را بپرسید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
برچسب ها : تالار عروسی
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت