آرایش ژورنالی چیست؟

آرایش ژورنالی چیست؟

فهرست عناوین

اغلب خانم ها دوست دارند در موقعیت ها و مراسمات مختلف متناسب با آن آراسته و زیبا باشند. فرقی نمی کند که بخواهد سرکار برود و یا به یک مهمانی دعوت شده باشد، یک آرایش ساده می تواند او را زیباتر کرده و احساس بهتری به او بدهد. آرایش ژورنالی اصطلاحا یکی از مدل‌های میکاپ است که اغلب برای مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلف انجام می‌شود. با ما همراه شوید تا با مدل‌های مختلف آرایش و به خصوص آرایش ژورنالی بیشتر آشنا شویم.

آرایش چیست؟

آرایش یک ابزار است که با استفاده از رنگ‌ها و متدهای مختلف باعث زیباتر شدن چهره می ‌شود. البته آرایش تنها برای صورت به کار نمی‌رود و تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی نیز برای میکاپ دیگر اعضای بدن مانند دست و پا نیز وجود دارد. برای مثال طراحی حنا بر روی دست و پا یک نمونه از میکاپ دست است. لوازم آرایشی مختلف در بازار موجود است که شما می ‌توانید متناسب با نوع و رنگ پوست و البته سلیقه‌ تان آن‌ها را انتخاب کنید.

تاریخچه آرایش

آرایش خانم ها تاریخی بسیار دور دارد. مصریان باستان اولین افرادی بودند که از چوب سوخته شده برای سیاه کردن چشمانشان استفاده می کردند تا چشم هایی درشت تر و زیباتر داشته باشند. در دوران الیزابت زنان از پودرهای مخصوصی برای سفید کردن پوست و از سرخاب برای تیره کردن رنگ لب هایشان استفاده می کردند. بسیاری از خانم ها نیز از توت برای رنگ کردن لب های خود استفاده می کردند. جالب است بدانید که در آن زمان زیبایی آن قدر در میان خانم ها اهمیت داشت که برای زیباتر شدن کارهای عجیبی نیز انجام می دادند! از جمله این کارهای عجیب می توان به خوردن خون گاو برای روشن تر شدن پوست و یا استفاده از ادرار پسربچه برای از بین بردن کک و مک اشاره کرد.

چرا خانم‌ها آرایش کردن را دوست دارند؟

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، زیبایی دوستی حسی است که در خانم ها بسیار قوی تر از آقایان وجود دارد. زیباتر دیدن شدن باعث می شود خانم ها احساس بهتری نسبت به خود داشته و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. استفاده از تکنیک های آرایشی به خانم ها کمک می کند که بتوانند بخشی از نقص های صورت خود را پوشانده و آن ها را کم رنگ تر کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شما به عنوان یک بانو بدون آرایش هم زیبا و دوست داشتنی هستید و نباید استفاده از لوازم آرایشی به یک عادت مخرب تبدیل شود.

آرایش ژورنالی چیست؟

زمانی که شما برای دریافت یکی از خدمات زیبایی به آرایشگاه مراجعه می کنید، اگر مدل خاصی مورد نظرتان نباشد، شاید کمی در انتخاب آن دچار تردید شوید. برای آن که بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید، آرایشگر جدیدترین مدل ها و طرح های روز را به شما نشان می دهد تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در مورد آرایش ژورنالی نیز دقیقا همین طور است. شما در آرایش ژورنالی جدیدترین و بهترین مدل‌های میکاپ که توسط افراد معروف، مدل های شناخته شده و یا برندها جهانی ارائه شده است، می توانید بهترین و جدیدترین میکاپ را انتخاب کنید. در این کاتالوگ‌ها و تصاویر معمولا زمان چاپ و ارائه آن‌ها نیز مشخص است، از این رو حتما مطمئن شوید که جدیدترین میکاپ‌های روز را خواهید دید.

انواع میکاپ ژورنالی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، میکاپ ژورنالی جدیدترین مدل های آرایش است که توسط مدل ها، میکاپ آرتیست ها و برندهای لوازم آرایشی ارائه می شود. میکاپ دارای انواع مختلفی است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

میکاپ لایت یا اروپایی

یکی از پرطرفداترین مدل های آرایش ژورنالی که مورد پسند عروس خانم های جوان نیز هست، آرایش لایت یا اروپایی است. همان طور که از نام این میکاپ پیدا است، هیچ چیز در این آرایش جیغ و پر رنگ نیست. در این سبک آرایش بیشتر هدف از بین بردن ایرادهای صورت و زیبایی طبیعی است. رژ لب ها معمولا از رنگ های مات پوستی و صورتی کدر استفاده شده و برای آرایش چشم ها نیز از سایه های طیف قهوه ای استفاده می شود.

آرایش کلاسیک

همان طور که از نام این میکاپ پیدا است، سابقه بسیار بیشتر دارد. در این آرایش بین میکاپ چشم ها و لب ارتباطی معکوس برقرار است. یعنی اگر چشم ها غلیظ آرایش شوند، از یک رنگ ساده و مات برای لب ها استفاده می شود. اگر آرایش چشم ها کم باشد، معمولا از رنگ های جیغی مانند زرشکی و یا قرمز استفاده می شود. در این سبک آرایش، خط چشم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سبک خلیجی

این مدل از آرایش شاید این روزها جایگاه چندانی در آرایش ژورنالی نداشته باشد. البته ممکن است در کشورهای عربی که پیدایش این میکاپ از آن جا است، مدل های جدید این میکاپ نیز دیده شود. در این مدل بر روی میکاپ چشم ها وقت زیادی گذاشته می شود. از سایه های تیره و دنباله دار تا خط چشم های کشیده و مژه های مصنوعی بلند. رنگ رژ لب نیز در این سبک ارایش محدودیتی نداشته و با توجه به رنگ پوست و سبک آرایش می توان از آن ها استفاده کرد.

آرایش شرقی

این سبک ارایش نیز در کاتالوگ های رنگ آرایش ژورنالی چند سالی است که جایگاه قابل توجهی پیدا کرده است. در این مدل میکاپ معمولا از رنگ های شاد و پر رنگ بدون محدودیت استفاده می شود. در این سبک آرایش محدودیت ها کنار گذاشته می شود تا میکاپ آرتیست بتواند اوج هنر و خلاقیت خود را نشان دهد.

در آرایش ژورنالی به چه مواردی توجه می شود؟

در هر کدام از سبک های آرایش بالا، این روزها میکاپ آرتیست به اصولی توجه می کنند که شاید تا چند سال پیش چندان مورد توجه قرار نمی گرفت.
در میکاپ ژورنالی سعی بر آن است که ابروها حالت طبیعی خود را حفظ کنند. معمولا آن ها را کمی پهن تر کرده و از قاب گذاشتن برای آن ها و یا رنگ زدن آن ها خودداری می شود.
فرقی نمی کند که شما مدل ارایش لایت و یا خلیجی را انتخاب کرده باشید، یک میکاپ آرتیست حرفه ای در آرایش ژورنالی با استفاده از تکنیک های مختلف کانتورینگ صورت شما را زاویه سازی کرده و فرمی زیبا به آن می دهد. زاویه سازی صورت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زیباتر شدن چهره داشته باشد.
استفاده از مواد آرایشی اصل و درجه یک از دیگر ویژگی های این سبک جدید از آرایش است. اگر مواد آرایشی مورد استفاده خوب نباشد، نه تنها برای سلامتی شما مضر خواهد بود، بلکه در زمان کوتاهی آرایش اصطلاحا بر روی صورت شما می ماسد.
آرایش های ژورنالی معمولا همراه با یک شینیون زیبا و ساده انجام می شود. در چند سال اخیر مدل های پیچیده و در هم شینیون تقریبا از مد افتاده اند و جای خود را به شینیون های ساده اما زیبا داده اند.

انتخاب میکاپ آرتیست برای آرایش ژورنالی

اگر می‌خواهید آرایش شما در مراسم و یا در روز عروسیتان عالی باشد، حتما در انتخاب میکاپ آرتیست خود کمی وسواس به خرج دهید. حتما نمونه کارهای قبلی او را ببینید و از کیفیت مواد آرایشی مورد استفاده او مطمئن شوید. از آن جا که هزینه این میکاپ معمولا از انواع دیگر بیشتر است، سعی کنید شما نیز بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین ها را در بزمینه پیدا کنید

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت