روش تبلیغات و جذب مشتری سالن زیبایی

روش تبلیغات و جذب مشتری سالن زیبایی

فهرست عناوین

شما هم می توانید صاحب بزرگ ترین و معروف ترین سالن زیبایی شهرتان شوید! آیا این هدف برایتان بسیار دور و دست نیافتنی است؟ اگر این گونه فکر می کنید باید بدانید که در کنار مهارت در کار، با ترفندهای تبلیغات و جذب مشتری می توانید در زمان کوتاهی به هدفتان برسید. این روزها با توجه به بازار داغ رقابت در سالن های زیبایی، کسی برنده است که بتواند تخصص را در کنار بازاریابی خوب همراه با هم داشته باشد. اگر شما نیز یک سالن زیبایی دارید و می خواهید کار خودتان را توسعه دهید، ترفندهای زیر به شما در این راه کمک خواهد کرد.

چرا تبلیغات برای سالن زیبایی مهم است؟

تصور کنید که شما یک سالن تازه تاسیس در یکی از برج های شهرتان دارید. سالن خود را به طور کامل تجهیز کرده اید و در کار خود نیز بسیار حرفه ای هستید. چند نفر از افراد ممکن است تابلو سالن شما را از داخل تابلوهای راهنما ساختمان بخوانند؟ چند نفر ممکن است بدون آن که نامی از شما شنیده باشند، سالن شما را برای دریافت خدمات خود انتخاب کنند؟ تعداد این نفرات شاید از تعداد انگشت های دست نیز کمتر باشد. بنابراین اگر به دنبال موفقیت هستید، باید بتوانید سالن زیبایی خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی کرده و آن ها را برای دریافت خدمات خود ترغیب کنید.

روش های تبلیغات و جذب مشتری سالن های زیبایی

بعد از آن که با اهمیت تبلیغات برای سالن زیبایی آشنا شدید، باید دنبال راهکارهایی برای بازاریابی خود باشید. برخی از روش های بازاریابی به طور عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و برخی روش های دیگر به طور اختصاصی مربوط به سالن های زیبایی است. در ادامه با پرطرفدارترین این روش ها آشنا خواهیم شد.

ثبت موقعیت مکانی سالن در گوگل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید جست و جوی گوگل بر اساس موقعیت مکانی انجام می شود. یعنی اگر شما ساکن شهر رشت باشید و کلمه بهترین سالن زیبایی را جست و جو کنید، نتایج شما با شخصی که ساکن تهران است و همین کلمه را جست و جو می کند، متفاوت خواهد بود. ثبت موقعیت سالن در گوگل مپ کاری ساده و البته رایگان است و با انجام این کار شما می توانید سایت خود را در نتایج جست و جوی افراد در نزدیکی محل زندگی خود نمایش دهید.

برجسته کردن نظرات مشتریان قبلی

فرقی نمی کند که شما در اینستاگرام و یا شبکه های مجازی دیگر فعالیت می کنید، یکی از بهترین روش های بازاریابی برای سالن زیبایی، برجسته کردن نظرات مشتریان قبلی است. بسیاری از افراد بعد از وارد شدن به صفحه یک سالن به دنبال صادقانه ترین نظرات هستند تا از کیفیت کار سالن مطمئن شوند. در نتیجه شما می توانید بخشی را مخصوص نظرات مشتریان خود قرار داده و بر روی آن ها مانور دهید. این کار می تواند تا حد زیادی مشتریان بالقوه شما را به مشتریان بالفعل تبدیل کند.

طراحی سایت سالن زیبایی و تبلیغ و رپورتاژ در سایتهای معتبر

طراحی سایت در عصر حاضر نه تنها کاری اساسی بلکه رقابتی محسوب می شود. در کنار شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری لازم است سایتی شکیل و به روز داشته باشد. برای مشاهده نمونه سایتهای طراحی شده کلیک کنید.

همچنین می توانید سایت خود را با لینک دادن و رپورتاژ دادن در سایر سایتهای معتبر در زمینه سالنهای زیبایی، معرفی کنید. این شیوه تبلیغات آنلاین به راحتی می تواند موجب بالا رفتن بازدید شما شود. 

اگر زمان و هزینه کافی برای طراحی سایت را ندارید بهتر است در قسمت سالن زیبایی سایت بزمینه یک پیج اختصاصی داشته باشید و خدمات خود را آنلاین معرفی کنید.

بهترین ها را در بزمینه ببینید.

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

استفاده از تبلیغات بیلبوردی

این روش تبلیغ برای سالن زیبایی و جذب مشتری شاید کمی برای شما گران تمام شود اما مزایای آن به هزینه ای می ارزد. یک بیلبورد زیبا که براساس اصول روانشناسی و بازاریابی طراحی شده است، می تواند مورد توجه تعداد قابل توجهی از افراد قرار بگیرد. اغلب مورد به طور ناخودآگاه به تبلیغات محلی بیشتر اعتماد کرده و همچنین تبلیغات بصری تاثیر بیشتری بر روی ذهن می گذارد. با این روش یک بیلبورد می تواند تعداد زیادی از افراد را به سالن زیبایی شما روانه کند.

استفاده از ایده های جدید و متفاوت

برای آن که سالن زیبایی شما در مقایسه با سالن های دیگر بدرخشد، باید همواره چیزی متفاوت برای ارائه داشته باشید. منظور از تفاوت یک تفاوت فضایی نیست! اما می توانید از جدیدترین مدل ها در زمینه های مختلف مانند میکاپ، شینیون، کوتاهی مو و هر خدمات دیگر استفاده کرده و بر روی آن مانور دهید. مشتریان همیشه از امتحان کردن چیزهای جدید و متفاوت استقبال کرده و از آن لذت می برند.

ارتباط دوستانه با مشتریان

هیچ چیز مانند تبلیغات دهان به دهان نمی تواند شما را ماندگار و موفق کند. زمانی که شخصی از شما در دورهمی های دوستی و یا خانوادگی تعریف می کند، افراد زیادی نیز علاقه مند به مراجعه به شما و دریافت خدمات از شما خواهند بود. از این رو سعی کنید با مشتریان خود رابطه ای گرم و دوستانه برقرار کرده و آن ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. این افراد می توانند دوستان خود را نیز به گروه مشتریان شما اضافه کنند.

انجام تخصصی خدمات مختلف

تا چند سال اخیر در یک سالن زیبایی تمامی خدمات و کارها تنها توسط یک نفر انجام می شد. این روزها اما مشتریان به چنین سالن های زیبایی چندان اعتماد نمی کنند. انجام هر کار زیبایی از شینیون مو تا کاشت ناخن یک هنر تخصصی است که فرد باید مهارت و تجربه کافی در انجام آن داشته باشد. از این رو اگر دوست دارید سالن شما در لاین های مختلف فعال باشد، از افراد متخصص در همان زمینه کمک بگیرید.

مانور بر روی دوره های آموزشی

یکی دیگر از راهکارهای مهمی که می تواند به شما در جذب مشتری و جلب اعتماد آن ها کمک کند، شرکت در دوره های آموزشی مختلف و مانور دادن بر روی آن ها است. برای آن که هنر و دانش شما در زمینه کاریتان به روز بماند، بهتر است در دوره های آموزشی داخلی و خارج از کشوری که توسط میکاپ آرتیست های معروف برگزار می شود، شرکت کنید. بعد از شرکت در این دوره ها، حتما یک گزارش تصویری جذاب از دوره را آماده کرده و در سایت و یا صفحه اجتماعی خود قرار دهید. گواهی این دوره ها را نیز می توانید در سالن و در معرض دید مشتریان قرار دهید.

استفاده از تخفیف ها و جایزه ها

این روزها بازار جشنواره ها بسیار داغ است و یکی از بهترین روش های بازاریابی و تبلیغ نه تنها برای سالن های زیبایی بلکه برای کسب و کارهای دیگر نیز به شمار می رود. یک مسابقه و یا چالش ترتیب دهید و یکی از خدمات خود را برای برنده رایگان انجام دهید. چالش و یا مسابقه می تواند معرفی خدمات و سالن شما توسط مشتریان و دنبال کنندگان باشد.
در مناسبت های خاص از تخفیف استفاده کنید. با این تخفیف ها کسانی که تا کنون به سالن شما مراجعه نکرده اند نیز، راغب به استفاده از خدمات شما خواهند شد. همچنین می توانید به افرادی که دوستان خود را نیز به شما معرفی می کنند، به ازای هر مشتری جدید، تخفیف بدهید. اگر سایت سالن زیبایی خود را طراحی کرده اید، الان می توانید به خرید یک باشگاه مشتریان خوب فکر کنید. 

استفاده از خدمات رایگان و جذاب

یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند باعث تبلیغ و جذب مشتری برای سالن شما شود، استفاده از خدمات رایگانی است که می تواند برای مشتریان جذاب باشد. برای مثال می توانید از یک متخصص کمک بگیرید و حرکات یوگای صورت را به مشتریان خود آموزش دهید. می توانید مشاوره رایگان پوست دهید و با توجه به نوع پوست و مشکلات آن ماسک های خانگی پیشنهاد دهید.

استفاده از روش تبلیغات پیامکی

ارسال پیامک یکی از روش های کلاسیک بازاریابی است که هیچ وقت قدیمی نمی شود. این روزها پنل های پیامکی ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرند که می توانید با استفاده از آن ها پیامک های تبلیغاتی خود را تنها برای گروه سنی خاص و یا جنسیت خاصی بفرستید. با این کار پیام تبلیغاتی دقیقا برای جامعه هدف شما ارسال خواهد شد.

آراستگی سالن و پرسنل

هیچ مشتری به سالنی که پرسنل آن ظاهری نامرتب و نامناسب دارند، اعتماد نخواهد کرد. برای ان که بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید، به دیزاین و آراستگی سالن خود توجه ویژه داشته باشید. همچنین خودتان و دیگر پرسنل نیز ظاهری به روز، مرتب و زیبا داشته باشید. پوشیدن لباس فرم تمیز یکدست همیشه یک امتیاز است.

استفاده از دوربین عکاسی حرفه ای و آتلیه

اگر می خواهید سالن شما در مقایسه با سالن های دیگر متفاوت و خاص باشد، می توانید آتلیه را به سالن خود بیاورید. همه افراد دوست دارند بعد از یک میکاپ و شینیون، رنگ مو و یا هر تغییری یک عکس زیبا از خودشان داشته باشند. شما می توانید یک فضای زیبا برای عکاسی و یک دوربین حرفه ای آماده کرده و با هزینه ای مناسب از مشتریان خود عکس های اتلیه ای بگیرید.

پذیرایی از مشتری

هر چه مشتری در سالن شما احساس راحت و خوشایندی داشته باشد، احتمال مراجعه مجدد او بیشتر می شود. برای این کار می توانید یک پذیرایی ساده مانند یک فنجان چای یا نسکافه به همراه شیرینی از مشتریان خود داشته باشید و فضا سالن را دوستانه و آرامش بخش کنید. بهتر است یک موزیک ملایم و آرامشبخش نیز در سالن پخش کنید تا مشتریان بتوانند انرژی از دست رفته روزانه خود را به دست آورند.

طراحی یک لوگو و کارت ویزیت زیبا

لوگو و کارت ویزیت شما معرف شما و خدماتتان است. کارت ویزیت شما زمانی که نه شما و نه سالن در دسترس مشتریان نیست، می تواند تاثیر مثبت و یا منفی بر روی افراد بگذارد. از این رو حتما برای طراحی لوگو و کارت ویزیت سالن خود سراغ افراد حرفه ای رفته و یک طراحی خاص و زیبا داشته باشید.

معرفی توسط بلاگرها

اگر در شهر شما بلاگر معروف و شناخته شده ای وجود دارد، می توانید او را به سالن زیبایی خود دعوت کنید و یکی از خدمات خود را به صورت رایگان برای او انجام دهید. معرفی سالن شما توسط بلاگرها و نمایش کیفیت کار شما در صفحه پر مخاطب آن ها می تواند تاثیر زیادی بر بازاریابی و تبلیغ سالن زیبایی شما داشته باشد.

استفاده از رزرو آنلاین

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از 35 درصد مردم ترجیح می دهند که قرارهای خود را به صورت آنلاین رزرو کنند. برای آن که معطلی مشتریان در سالن شما کم باشد و برای احترام به زمان آن ها می توانید از سیستم رزرو آنلاین در سایت خود استفاده کنید.

قیمت گذاری هوشمندانه

یکی از اصول جذب مشتری در هر حوزه ای، قیمت گذاری هوشمندانه است. در سالن زیبایی خود هزینه خدمات را اصولی و منطقی انتخاب کنید و از قیمت دهی بسیار بالا و یا پایین خودداری کنید.

انتخاب یک شعار تبلیغاتی

یک شعار تبلیغاتی به راحتی می تواند در ذهن افراد ماندگار شده و بر روی آن ها تاثیر بگذارد. شعارهایی در مورد زیبایی را می توانید به شکلی هوشمندانه و به کمک افراد متخصص در این زمینه انتخاب کرده و سرلوحه کار خود قرار دهید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت