قیمت لباس عروس به چه عواملی بستگی دارد؟ (حدود قیمت خرید و کرایه لباس عروس ایرانی و ترک در سال 1401)

قیمت لباس عروس به چه عواملی بستگی دارد؟ (حدود قیمت خرید و کرایه لباس عروس ایرانی و ترک در سال 1401)

فهرست عناوین

کافی است سری به دنیای مد برای خرید و یا کرایه لباس عروس بزنید، تنوع در مدل و پارچه به قدری زیاد است که هرکس با هر سلیقه می‌ تواند بهترین لباس را برای خود انتخاب کند. این سوال ممکن است برای شما و بسیاری از دختر خانم های دم بخت پیش آمده باشد که خرید لباس عروس بهتر است یا اجاره آن؟ هزینه خرید و اجاره چقدر با یکدیگر متفاوت است؟ هزینه اجاره و یا خرید لباس عروس به چه عواملی بستگی دارد؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ به این پرسش ها هستید، با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

اجاره یا خرید لباس عروس؟

ابتدای مطلب سراغ یک پرسش مهم و پر تکرار این است که خرید لباس عروس بهتر است و یا اجاره آن؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم انتخاب این مورد بستگی به شما و سلیقه و البته بودجه تان دارد. بسیاری از افراد با وجود داشتن بودجه مالی ترجیح می دهند که لباس عروس خود را اجاره کنند، زیرا معتقد هستند که این لباس دیگر به کار آن ها نمی آید و خرید آن کاری منطقی نیست. از طرف دیگر بسیاری از دختر خانم ها دوست دارند که لباس عروسی خود را به عنوان یادگاری از بهترین روز عروسی خود همیشه در جالباسی خانه داشته باشند.
برای مقایسه قیمت اجاره و خرید لباس عروس باید بدانید که هزینه اجاره با توجه به آن که لباس اولین بار است که پوشیده می شود و یا بار چندم است، متفاوت خواهد بود. اگر به دنبال اجاره لباس عروس تن نرفته هستید، هزینه پرداختی شما تفاوت چندانی با خرید لباس عروس ندارد. هزینه اجاره لباس عروس تن نرفته حدود 70 درصد هزینه اصلی و خرید آن است و اگر لباس عروس بار چندم اجاره باشد، هزینه آن حدود 50 درصد هزینه خرید است.

قیمت لباس عروس به چه عواملی بستگی دارد؟

بعد از آن که تصمیم گرفتید لباس عروس خود را بخرید یا کرایه کنید، می خواهیم بدانیم که چه عواملی بر قیمت لباس عروس تاثیر می گذارد؟

نوع پارچه به کار رفته

یکی از عواملی که بر قیمت لباس عروس چه خرید و چه اجاره تاثیر می گذارد، نوع پارچه به کار رفته در آن است. برای دوخت لباس عروس با توجه به طرح و مدل از پارچه های مختلفی مانند حریر، ساتن و دانتل استفاده می شود که هر کدام از آن ها قیمت مخصوص به خود را دارند. در صورتی که در پارچه انتخابی شما سنگ و یا مروارید نیز به کار رفته باشد، هزینه دوخت و یا اجاره آن بیشتر خواهد شد. پارچه های همراه با سنگ هم گران تر بوده و هم دوخت آن ها سخت تر خواهد بود.

مقدار پارچه به کار رفته در لباس عروس

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که لباس عروس آن ها ساده و یک تکه باشد، اما برخی دیگر دوست دارند لباس عروسی پف دار و چند لایه داشته باشند. انتخاب این مساله باعث می شود که مقدار پارچه به کار رفته در دوخت لباس متفاوت باشد. طبیعی است که هر چه مقدار پارچه به کار رفته در لباس بیشتر باشد، هزینه دوخت و اجاره آن نیز بیشتر خواهد شد. برای برخی از لباس های عروس گاهی مقدار پارچه به کار رفته به بیش از 100 متر نیز می رسد!

طراحی لباس عروس

اگر یک لباس خاص با طرح متفاوت را انتخاب کرده باشید، هزینه دوخت آن چند برابر دوخت و خرید یک لباس ساده برای شما تمام خواهد شد. این مساله برای هر لباس دیگر نیز تاثیرگذار خواهد بود، اما تاثیر آن بر لباس عروس بیشتر است. هر چه طرح لباس شلوغ تر و پیچیده تر باشد، هزینه دوخت و یا خرید آن نیز بیشتر خواهد بود. جالب است بدانید که برخی از لباس های عروس دنیا به قدری الگو و دوخت پیچیده ای دارند، که تنها برخی از طراحان و برندهای معروف از عهده دوخت آن برخواهند آمد. هزینه خرید این لباس می تواند تا چند برابر دوخت و خرید یک لباس ساده تمام شود.

مارک و برند لباس عروس

مانند هر لباس دیگر، برند آن تاثیر زیادی بر قیمت خرید آن خواهد گذاشت. یکی از پر طرفدارترین برندهای لباس عروس لباس عروس ترک است که هزینه آن در مقایسه با لباس ها و برندهای دیگر بالا است. از جمله این برندها می توان به برند تاریک ادیز، دویتا بریدال، دای ودینگ و برندهای دیگر اشاره کرد. هر برند با توجه به کیفیت دوخت، سابقه و طراحی های خاص خود هزینه مخصوص به خود را برای لباس عروس دارد.

زمان لازم برای دوخت لباس

در حالت کلی با توجه به جنس پارچه و ریزه کاری های دوخت، زمان دوخت لباس عروس در مقایسه با لباس های دیگر بیشتر است. زمان دوخت لباس عروس از چند روز تا حتی چند هفته می تواند متغیر باشد. از این رو هرچه خیاط برای دوخت لباس عروس زمان بیشتری نیاز داشته باشد، هزینه دوخت و خرید آن برای مشتری نیز بیشتر خواهد بود.

موقعیت مکانی مزون

اینکه شما لباس عروس مورد نظرتان را از یک مزون در شمال تهران بخرید و یا از جنوب آن نیز می تواند بر قیمت لباس عروس تاثیر بگذارد. موقعیت مکانی نیز فاکتور دیگری است که بر قیمت اجاره و قیمت خرید لباس عروس تاثیر می گذارد. معمولا هر چه مزون در موقعیت مکانی بهتری قرار داشته باشد، قیمت لباس عروس های آن نیز بیشتر خواهد بود.

اکسسوری های همراه

اگر دوست دارید لباس عروس خود را با اکسسوری های خاص آن تهیه کنید، هزینه شما کمی بیشتر خواهد شد. برای مثال ممکن است شما بخواهید یک تور بلند سنگ دوزی شده داشته باشید و یا تاج لباس شما یک تاج اشرافی و سلطنتی باشد. در این صورت هزینه اکسسوری ها به صورت جداگانه بر هزینه لباس عروس شما تاثیرگذار خواهد بود.

مزایا و معایب خرید و اجاره لباس عروس

خرید لباس عروس می تواند مزایای و معایبی برای شما به دنبال داشته باشد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، خرید لباس عروس در هر حالتی از اجاره آن گران تر تمام می شود. از طرف دیگر با توجه به مدل لباس، این لباس ها برای نگه داری نیاز به فضای بیشتری دارند و ممکن است نگه داری از ان در مقایسه با لباس های دیگر برای شما کمی سخت باشد. خرید این لباس ها اما می تواند یک یادگاری همیشگی و لذت بخش برای شما باشد. می توانید در سالگردهای عروسی خود آن را بپوشید و عکس آتلیه ای بگیرید. می توانید آن را به دوستان و عزیزان خود بدهید تا بتوانند مراسم عروسی خود را با هزینه کمتری برگزار کنند.
اجاره لباس عروس نیز از نظر هزینه برای شما به صرفه تر خواهد بود. اجاره لباس عروس در مقایسه با خرید و دوخت معمولا زمان کمتری نیاز دارد، بنابراین اگر زمان شما محدود است، می توانید به جای خرید آن را اجاره کنید. در صورت اجاره لباس عروس شما چندان نمی توانید تغییراتی در ان داده و آن را دقیقا مشابه با چیزی که می خواهید کنید. در صورتی که لباس به هر دلیل دچار خرابی، پارگی و یا لکه شود، خسارت آن را باید به صاحب مزون پرداخت کنید. همچنین ممکن است دوست نداشته باشید لباسی که بیش از چند بار توسط افراد دیگر پوشیده شده است را در بهترین روز زندگی خود بپوشید.

قیمت خرید و اجاره لباس عروس ایرانی و ترک چقدر است؟

این روزها مزون های زیادی در شهرهای ایران وجود دارد که می توانید لباس عروسی خود را از آن ها تهیه کنید. لباس های عروس ترک و دوخت داخل در طرح ها و پارچه های متنوعی در بازار موجود هستند تا شما با کمی صرف زمان، لباس مورد نظرتان را انتخاب کنید. لباس های عروس داخلی را می توان به دو دسته معمولی و لوکس تقسیم بندی کرد.
در سال 1401 اگر انتخاب شما یک لباس عروسی دوخت ایران و ساده است، هزینه دوخت و خرید آن چیزی بین 7 تا 12 میلیون تومان خواهد بود. اگر انتخاب شما یک لباس لوکس کار شده است، هزینه خرید آن حداقل 15 میلیون تومان به بالا خواهد بود. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، هزینه خرید لباس عروس ترک معمولا از لباس های دوخت ایران بیشتر خواهد بود. با توجه به برند و مدل لباس هزینه خرید لباس عروس ترک می تواند از 30 میلیون تومان تا بالای 100 میلیون تومان نیز برسد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت