گران ترین لباس عروس های تاریخ در جهان و ایران

گران ترین لباس عروس های تاریخ در جهان و ایران

فهرست عناوین

همانگونه که در هنرهایی مانند نقاشی، موسیقی و ... هنرمندان به دنبال خلق یک اثر هنری ماندگار هستند، طراحان لباس نیز به دنبال خلق لباس های ماندگارند. لباس هایی که همچون یک تابلوی هنری زیبا بر دیوار تاریخ نصب شوند و نام خالقان خویش را زنده نگهدارند. شاید برای شما دانستن اینکه چه کسانی چنین لباس هایی را بر تن کرده اند، جذاب تر از شناختن خالق لباس ها باشد. با ما همراه باشید.

لباس عروس الماسی

گران ترین لباس عروس جهان در سال 2006 طی همکاری جواهرسازی به نام مارتین کاتز و مالک یک سالن عروسی در بورلی هیلز به نام رنی استراوس، در مزونی در کالیفرنیا دوخته شد. در این لباس عروس بیش از 150 قیراط الماس دوخته شده است، این در حالی است که در یک حلقه نامزدی نهایتا یک قیراط الماس استفاده می شود. بد نیست بدانید که هر قیراط معادل 2/0 گرم است. یعنی در این لباس بیش از 30 گرم الماس به کار رفته است. این لباس الماس نشان، 12 میلیون دلار قیمت گذاری شد. به همین خاطر هم تا کنون کسی حاضر به خرید آن نشده است. گران ترین لباس عروس جهان تنها گاهی در شوی لباس عروس به نمایش گذاشته می شود.

لباس عروس یومی کاتسورا

یکی دیگر از گران ترین لباس عروس های تاریخ جهان توسط یک طراح لباس ژاپنی به نام خانم یومی کاتسورا، متولد توکیو دوخته شد. در دوخت این لباس از طلای سفید و بیش از یک هزار مروارید استفاده شده است. دنباله توری لباس هم با الماس سبز رنگ مزین شده است. قیمت این لباس عروس 8 میلیون دلار ارزش گذاری شده است. اکثر کارهای خانم کاتسورا قیمتی بین 3000 تا 4000 دلار دارند.

لباس عروس ویکتوریا سواروسکی

ویکتوریا دختر صاحب برند سواروسكی که در زمینه سنگ های قیمتی و طلا و جوهرات فعالیت می کند، در هنگام ازدواج 23 سال و شوهرش بیش از 40 سال سن داشت. در این مراسم مجلل و بسیار باشکوه که در ایتالیا برگزار شد نگاه همگان بر لباس عروسی که ویکتوریا به تن داشت جلب شد. این لباس عروس که وزنش حدود 50 کیلوگرم است، دنباله ای هشت متری داشته و 500 هزار کریستال در آن بکار رفته است. این لباس حدود 700 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

لباس عروس کیت میدلتون

عروس سلطنتی کیت میدلتون با پرنس ویلیام در سال 2011 را همه با لباس بسیار زیبا و منحصر به فرد عروس می شناسند. برند این لباس عروس الکساندر مک‌کوئین و طراح آن سارا برتون بود. البته در طراحی لباس نظرات و علایق خود کیت هم مد نظر قرار گرفته است. تور لباس دست دوز و طرحواره ای از گل های نماد کشورهای بریتانیایی است. دنباله لباس که به شکل یک گل شکفته باز می شد، حدود 3 متر طول داشت. قیمت این لباس عروس بیش از 400 هزار دلار بود.

لباس عروس کیم کارداشیان

لباس عروس بسیار زیبا این بار بر تن یک سلبریتی آمریکایی دیده شد. لباسی که همانند قطار بلند روی زمین ساق دوش ها و همه بینندگان را جذب خود کرده بود. قیمت این لباس حدود 500 هزار دلار تخمین زده شده است. این لباس فاخر توسط ریکاردو تیسکی طراحی شده بود.

لباس عروس امل علم الدین

امل رمزی علم الدین یک وکیل اهل بریتانیا است که در سال 2014 با جرج کلونی ازدواج کرد. آن ها مراسم عروسی خودرا در ونیز ایتالیا جشن گرفتند. طراح لباس عروس او اسکار دلا رنتا بود. مدل این لباس عروس تا کنون در هیچ کجای دنیا دیده نشده بود. لباسی که یقه آن مدل قایقی، گلدوزی هایش دست دوز و مزین با مروارید و الماس، و دنباله اش یک دایره کامل بود. این طرح لباس عروس آخرین طرح اسکاردلانتا بود و در زمان خود بسیار معروف شد. قیمت این لباس در حدود 380 هزار دلار برآورد شده است.

لباس عروس ثریا پهلوی

ثریا اسفندیاری بختیاری همسر دوم آخرین شاه ایران معروف به چشمان زمردین، ملکه ایران بود. این لباس از برند کریستین دیور و توسط ایو سنت لورنت طراحی شده بود. این لباس عروس گران قیمت به قدری خاص بود که تصویر آن روی مجله های مشهور آمریکایی چاپ و زبانزد خاص و عام شده بود. ارزش این لباس به اندازه ای بود که پس از مرگ ثریا در یک حراجی در پاریس به قیمت یک میلیون و دویست هزار دلار فروخته شد.

لباس عروس آنجلا یونگ وینگ

آنجلا یونگ وینگ سوپراستار چینی معروف به آنجلا بیبی که به کیم کارداشیان چینی نیز می گویند، در سال 2015 یکی از گران ترین لباس عروس های تاریخ را در روز عروسی خود پوشید. این لباس عروس بسیار زیبای سلطنتی، باز هم اثر هنری برند معروف دیور بود. دوزندگان برای آن پنج ماه زمان صرف کردند و هزینه آن یک و نیم میلیون دلاری بود.

لباس عروسی داناشا

برای جلوه و زیبایی این لباس عروس کافی است در ذهن خود یک لباس عروس را با 75 قیراط الماس و 250 گرم طلا تصور کنید لباسی که علاوه بر گران بودن و هزینه دوخت بالای آن، از جلوه هنری بسیار بالایی نیز برخوردار است. این لباس عروس دنباله دار نیست و توسط داناشا و جید گاندور طراحی شده است. قیمت آن حدود یک و نیم میلیارد دلار است.

لباس عروس سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز تنیسور مشهور و دارنده مدال طلای المپیک لباس عروس بسیار گران و فوق العاده زیبایی را در شب عروسی اش به تن داشت. این لباس عروس توسط سارا برتون طراح برجسته بصورت کاملا اختصاصی برای سرنا ویلیامز با برند مشهور الکساندر مک کویین طراحی شد. یک شنل به همراه دامن آبشاری که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. قیمت این لباس عروس زیبا 3 میلیون دلار بود.

لباس عروس سلما هایک

سلما هایک بازیگر مدل و تهیه کننده مکزیکی-آمریکایی است که برای عروسی خود لباس عروس بسیار مجلل و زیبایی را که با سنگ های گران قیمت تزیین شده بود، از برند بلنسیاگا سفارش داد. طراح این لباس نیکولاس گیچه بود. قیمت این لباس 400 هزار دلار بود.

لباس عروس گریس کلی

گریس کلی آمریکایی بازیگر مشهور هالیوود و برنده جایزه اسکار در سال 1956 با شاهزاده موناکو ازدواج کرد. در مراسم ازدواج خود لباس عروسی بسیار زیبا و با طراحی خاص به تن داشت. این لباس دامن بسیار گشاد و آستین تنگ و مروارید گران قیمت و بدنه توری داشت و بیشتر پارچه آن ابریشم خالص بود.

لباس عروس ترامپ

ملانی ترامپ همسر دونالد ترامپ نیز در سال 2005 در جشن عروسی خود لباسی بسیار زیبا . فاخربر تن داشت. طراح و دوزنده این لباس عروس فوق العاده جذاب باز هم برند معروف دیور بود. در دوخت این لباس از مروارید اصل و سنگ های قیمتی و با ارزشی استفاده شد که قیمت آن را به بیش از 200 هزار دلار رساند.

لباس عروس کریستینا مراد

یکی از زیباترین لباس عروس هایی که را که می توان دید، لباس عروس کریستینا مراد است. طراح این لباس عروس الی ساب یا الی صعب است. برای دوخت این لباس عروس چندین هزار پولک به کار رفته که زیبایی دوچندانی به این لباس داده است. قیمت این لباس عروس یک میلیون دلار بود.

لباس عروس پرنسس مری

مری، کنتس مونپزات دانمارکی در شب ازدواجش با فردریک یکی از قیمتی ترین لباس عروس های تاریخ را پوشید. این لباس عروس 250 هزار دلاری با سنگ های گران قیمت و کریستال تزیین شده بود. این لباس عروس در عین سادگی جلوه بسیار زیبایی داشته و می توان آن را در زمره مشهورترین لباس عروس های دنیا قرار داد.

لباس عروس ماری شنتل

ماری شنتل در عروسی با پاولوس فرزند کنستانتین دوم لباس عروس سنتی که توسط والنتینو گاروانی طراحی شده بود به تن داشت. بد نیست بدانید در دوخت این لباس از مروارید سفید گران قیمت استفاده شده بود. قیمت این لباس عروس بیش از 200 هزار دلار بود.

لباس های برند زهیر مراد

زهیر مراد طراح لبنانی که می توان او را شاهزاده فرش قرمز نامید، از برندهای گران قیمت طراحی لباس است. لباس های عروس، لباس سلبریتی ها و طراحی های خاص فرش قرمز همگی از مجموعه کارهای اوست. طراحی های مجموعه زهیر مراد بسیار گران قیمت و در عین حال منحصر به فرد هستند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت