شرایط ازدواج بین المللی در ترکیه چیست؟

شرایط ازدواج بین المللی در ترکیه چیست؟

فهرست عناوین

ازدواج بین المللی در ترکیه برای اینکه با موفقیت انجام شود باید بر اساس قوانین این کشور صورت بگیرد. شما با ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه می‌توانید جهت اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید. از آنجا که برای ثبت ازدواج در ترکیه نیاز به انجام پروسه و تهیه مدارک است، حتماً قبل از سفر به ترکیه از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بخواهید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی ازدواج خود را در این کشور ثبت کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه آشنا کنیم.


مدارک موردنیاز برای ثبت ازدواج در ترکیه

برای ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه باید تمام مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کرده و سپس به این کشور سفر کنید. اگر مدارک شما کامل باشد، در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید ازدواج خود را در ترکیه ثبت نمایید. متأسفانه برخی از زوج‌ها بدون اطلاع از شرایط ازدواج در ترکیه به این کشور سفر کرده و نه ‌تنها موفق به ثبت عقد خود نمی‌شوند، بلکه متحمل هزینه‌های زیادی نیز می‌گردند. بسیاری از ایرانیان برای ثبت ازدواج خود به ترکیه سفر می‌کنند؛ از جمله مدارک موردنیاز برای شهروندان ایرانی می‌توان به مدارک زیر اشاره کرد:
خانم‌های ایرانی که می‌خواهند با پاسپورت ایرانی به ترکیه سفر کنند، اگر ازدواج اولشان است، به اجازه‌نامه پدر یا فوت نامه پدر نیاز دارند. توجه داشته باشید حتی اگر سن شما بالاتر از هجده سال است، به اجازه‌نامه پدر نیاز دارید.
اگر هم ازدواج اول‌تان نیست، به طلاق‌نامه یا فوت نامه همسر نیاز است. البته باید به قانون عده برای ازدواج در ترکیه توجه کنید‌. منظور از قانون عده این است که باید حداقل ۱۰۰ روز از زمان طلاق شما گذشته باشد. شهروندان ایرانی که قصد ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه را دارند، می‌توانند با کارشناسان مجرب الو اپلای تماس گرفته تا با توجه‌ به شرایط‌شان راهنمایی شوند.

ازدواج در ترکیه و اخذ اقامت دائم

یکی از مزیت‌های ازدواج در ترکیه برای شهروندان ایرانی، دریافت اقامت دائم است. در صورتی که قصد ازدواج با فرد ترکیه‌ای را دارید، جهت اخذ اقامت کشور ترکیه باید شرایط زیر را داشته باشید:
  • ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه باید به صورت حقیقی باشد. هم‌چنین باید اسناد و مدارک اثبات حقیقی بودن ازدواج ارائه شود.
  • فردی که قصد ازدواج با او را دارید، باید تبعه ترکیه باشد. هم چنین نباید پناهنده باشد.
  • جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج، باید 3 تا 5 سال از ازدواج شما بگذرد. هم‌چنین دولت ترکیه جهت حقیقی بودن ازدواج و بررسی دوام آن، تحقیقات لازم را انجام می‌دهد. به‌ هیچ‌ عنوان سعی نکنید که دولت را فریب دهید؛ زیرا صوری بودن ازدواج، عواقب بدی برای‌تان در پی خواهد داشت.
  • اگر قصد ازدواج با دختر ترکیه‌ای را دارید، کسب گواهی تجرد سفارت ترکیه از مهم‌ترین شروط ازدواج است.
  • یکی دیگر از شرایط ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه، رسیدن به سن قانونی است. سن ازدواج قانونی در ترکیه هجده سال است.
  • برای اینکه ازدواج شما به رسمیت شناخته شود، حتماً باید ازدواج شما در کنسول‌گری ترکیه ثبت شود.
  • بانوان ایرانی که قصد ازدواج با تبعه ترکیه‌ای را دارند، اگر قبلاً ازدواج کرده باشند، باید صد روز از زمان ازدواج آن‌ها گذشته باشد.


روند ازدواج در ترکیه جهت اخذ اقامت

همان‌طور که مطالعه کردید ثبت ازدواج در ترکیه مانند بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز به طی‌کردن مراحل قانونی است. اگر قوانین ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه را رعایت کنید و به تمام اصول توجه فرمایید، می‌توانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. شهروندان ایرانی با رعایت تمام اصول از جمله داشتن سن قانونی، گواهی تجرد، گواهی رضایت پدر، مدارک آزمایش‌های ازدواج و ثبت رسمی ازدواج می‌توانند به اقامت ترکیه برسند. ابتدا زوجین اقامت موقت دریافت می‌کنند؛ اما اگر ازدواج آن‌ها دوام پیدا کرد بعد از پنج سال می‌توانند جهت اخذ اقامت دائم درخواست کنند. هم چنین یک سال بعد از اقامت دائم ترکیه و اثبات تسلط به زبان می‌توانند جهت دریافت پاسپورت ترکیه‌ای اقدام کنند.

ازدواج در ترکیه و بررسی صوری بودن آن

همان‌طور که در کشور عزیزمان ازدواج امری مقدس است، در سایر کشورها هم به ازدواج اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. هم‌چنین سو استفاده از این امر، عواقب بدی را برای شما در پی خواهد داشت. هیچ تبعه خارجی حاضر نیست جهت اخذ اقامت و پاسپورت با فردی ازدواج صوری داشته باشد. البته دولت هم به همین راحتی به تبعه خارجی اقامت نمی‌دهد. دولت ترکیه تحقیقات لازم را در مورد رسمی بودن ازدواج و پایدار بودن زندگی انجام می‌دهد و بعد از بررسی‌های لازم، اقامت دائم را به تبعه خارجی اعطا می‌کند.
در صورت صوری بودن ازدواج، عواقب سنگینی از جمله زندان و پرداخت جریمه گریبان‌گیر شما می‌شود. پس حتماً از راه صحیح و قانونی ازدواج خود را ثبت کنید تا بتوانید اقامت ترکیه‌ای را دریافت کرده و در آینده هم با مشکلی مواجه نشوید. هم‌چنین ازدواج با پناهنده دارای قوانین مختلفی است. در واقع یکی از قوانین اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج این است که فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید، پناهنده نباشد.

سؤالات متداول درباره ازدواج ترکیه

آیا ازدواج با فرد ایرانی مقیم ترکیه‌، منجر به اخذ اقامت دائم می‌شود؟

بله در صورتی‌ که فرد پاسپورت ترکیه‌ای داشته باشد، پس از ثبت عقد بین‌ المللی در ترکیه می‌توانید جهت دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید‌.

آیا با ازدواج با شهروند ترکیه‌ای می‌توان جهت اقامت دائم اقدام کرد؟

 بله. شما می‌توانید بعد از ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه جهت اقامت این کشور اقدام کنید.

مزایا و معایب ازدواج با تبعه‌ای ترکیه‌ای چیست؟

از مزایای ازدواج با تبعه ترکیه‌ای این است که شما اقامت دائم ترکیه و درنهایت پاسپورت ترکیه‌ای دریافت می‌کنید. البته ابتدا اقامت موقت و سپس بعد از پنج سال اقامت دائم دریافت خواهید کرد. از معایب ازدواج با تبعه ترک این است که بعد از پنج سال و دوام ازدواج می‌توانید جهت اخذ اقامت اقدام کنید.
آیا ازدواج پسر ایرانی با دختر ترکیه‌ای منجر به دریافت اقامت ترکیه‌ای می‌شود؟
بله در صورت ازدواج با تبعه ترک می‌توانید جهت دریافت اقامت این کشور اقدام کنید.

هزینه ویزای ازدواج ترکیه چقدر است؟

شما با ارائه مدارک لازم می‌توانید ازدواج خود را اثبات کرده و ویزای ازدواج دریافت کنید. از هزینه‌های ویزای ازدواج می‌توان به ترجمه اسناد و ارائه تمکن مالی اشاره کرد.

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه به مدارک و شرایط خاصی نیاز دارد. برای اینکه بتوانید بدون هیچ مشکلی و در کوتاه‌ترین زمان ازدواج خود را با موفقیت ثبت کنید، حتماً با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. مجموعه الو اپلای با سال‌ها تجربه آماده ارائه خدمات جهت مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور است.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت