راهکارهایی برای کم کردن لیست مهمانان عروسی

راهکارهایی برای کم کردن لیست مهمانان عروسی

فهرست عناوین

هزینه‌های عروسی ارتباط مستقیمی با تعداد مهمانان دارد. اگر مهمانان کمتری دعوت کنید تالار کوچک‌تری کرایه می‌کنید، هزینه‌های کیترینگ کمتر خواهد شد و در نتیجه می‌توانید عروسی جمع و جوری را برگزار کنید. در این مقاله افرادی را که می‌توانید از دعوت آنها به عروسی‌تان صرف نظر کنید پیشنهاد شده است.

اقوام دور را که سال‌ها ندیده‌اید.

اگر افرادی را از اقوام دور مدتهاست ندیده‌اید، نیازی نیست آنها را دعوت کنید. مطمئنا با فاصله‌ای که بین شما و آنها ایجاد شده است، آنها نیز انتظار بالایی برای دعوت شدن به عروسی شما نخواهند نداشت.

دوستانی که سال‌هاست از آنها خبر ندارید.

نیازی نیست دوستانی را که سال‌هاست ندیده‌اید دعوت کنید. دوستان خیلی نزدیک و صمیمی اولویت بالاتری دارند و اگر خواستید دوستانتان را دعوت کنید، به دوستان صمیمی و خیلی نزدیک فکر کنید.

همکارانتان در محل کار

همکارانتان در محل کار اولویت پایین‌تری نسبت به اقوام و دوستانتان دارند. این روزها که هزینه‌های برگزاری جشن بالاست، افرادی مانند همکارانتان که از وضعیت شغلی و درآمدی شما خبر دارند، انتظار بالایی از شما ندارند و می‌توانید از دعوت آنها اجتناب کنید.

همسایه‌ها

حتی‌الامکان از دعوت همسایه‌ها اجتناب کنید، مگر آنکه با آنها صمیمیت و رفت و آمد بالایی داشته باشید. البته با توجه به اینکه ممکن است روزانه آنها را ببینید و ممکن است عده‌ای از آنها از دعوت نشدن به عروسی‌تان دلخور شوند، می‌توانید قبل از برگزاری عروسی، به آنها با لحنی مهربان و همراه با کمی سیاست و درایت یادآور شوید که می‌خواهید عروسی کوچک و مختصری برگزار کنید.

در کارت دعوت تعداد همراهان را مشخص کنید.

البته اجرای این راهکار به این مساله بستگی دارد که تا چه اندازه به مهمانتان رودربایستی دارید و انجام این کار می‌تواند باعث دلخوری آنها شود. در صورتی که فکر می‌کنید انجام این راهکار باعث دلخوری مهمانان نمی‌شود، حتما این ایده را اجرا کنید.

رودربایستی نداشته باشید.

یادتان باشد که رودربایستی در دعوت از مهمانان می‌تواند منجر به هدر رفتن بسیاری از پول‌‌هایی شود که با زحمت پس‌انداز کرده‌اید و می‌توانید برای زندگی پس از ازدواج خود خرج کنید. بنابراین بهتر است از ابتدای برگزاری جشن، سنگ‌های خود را در این زمینه، وا بکنید و از اینکه ممکن است به عده‌ای بربخورد و یا روزی پشیمان شوید نترسید و محکم باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت