20 مدل نیم ست جواهر ارزان برای عروس

20 مدل نیم ست جواهر ارزان برای عروس

فهرست عناوین

بسیاری از شما ممکن است دوست داشته باشید به جای سرویس طلا، یک سرویس جواهر را در روز عروسیتان به عنوان زیور خود برگزینید. اما هزینه بسیار بالایی که جواهر نسبت به طلا دارد شما را از فکر کردن به رویایتان باز می دارد. در این مقاله می خواهیم به شما راهکارهایی ارائه دهیم تا بتوانید به این خواسته خود دست پیدا کنید. همچنین 20 مدل نیم ست جواهر ارزان برای عروس را با هم مشاهده خواهیم کرد.

جواهر چیست؟

زمانی که فلزهای گران بهایی مثل طلا، نقره، پلاتین و ... در کنار یک قطعه سنگ زینتی قرار می گیرند، تبدیل به جواهر می شوند. بنابراین ترکیب یک فلز قیمتی با یک سنگ زینتی، زیوری به نام جواهر را به وجود می آورد.
همانطور که می دانیم آن چیزی که از آن به عنوان جواهر یاد می شود قیمت بسیار بالاتری به نسبت زیوری مانند طلا دارد. علت این موضوع آن است که سنگ های زینتی از قیمت بالایی برخوردارند و نیز کار کردن و تراش دادن آن ها دشوارتر، زمان برتر و نیازمند دستگاه های گران قیمت تر است.

فرهنگ و رسوم ملل مختلف در استفاده از زیورآلات

می دانیم که فرهنگ ملل مختلف در استفاده از زیورآلات با یکدیگر متفاوت است. در کشورهای اروپایی بانوان یک ست یا نیم ست ظریف را می پسندد و به وزن های گرمی اکتفا می کنند. اما در کشورهای عربی و یا کشوری مثل هندوستان میزان استفاده از زیورآلات بسیار بیش تر و سنگین تر است و به کیلوگرم هم می رسد. در میان این کشورها حتی استفاده از لباس ها و کمربندهای طلا نیز مرسوم است.
خوشبختانه در این موضوع ما با کشورهای اروپایی هم نظریم و مدت هاست که استفاده از ست های ظریف در میان ایرانیان بسیار رایج تر از گذشته است. پس با انتخاب مناسب می توان یک نیم ست جواهر با قیمت خوب را جایگزین سرویس طلای عروسی کرد. با ما همراه باشید تا شما را با راهکارهایی در این زمینه آشنا کنیم.

استفاده از نیم ست به جای ست کامل

می دانیم که ست کامل شامل گردنبند، گوشواره و دستبند می باشد. حالا اگر یکی از این سه مورد را حذف کنیم یک نیم ست خواهیم داشت. اما ترجیحا نیم ست مورد نظر ما گوشواره و گردنبند است. با حذف دستبند قیمت کار بسیار پایین تر می آید و خرید آن راحت تر می شود.

خرید جواهرات کم وزن برای ست عروس

با توجه به این که در خرید طلا و جواهر ما هزینه وزن، اجرت ساخت و تعداد سنگ های قیمتی به کار رفته در آن را می پردازیم، بنابراین یکی از ساده ترین راهکارها برای پایین آمدن قیمت نهایی یک نیم ست جواهر، پیدا کردن نیم ستی با وزن و تعداد سنگ های قیمتی کم تر است. با اندکی صرف زمان و جستجوی بیش تر به سادگی می توان یک نیم ست جواهر زیبا و ارزان قیمت را پیدا کرد.

خرید جواهر سواروسکی

اگر به جواهر علاقه مند هستید پس باید حتما با برند سواروسکی آشنا شوید. دنیل سواروسکی معتقد بود که هر کسی دوست دارد در جعبه جواهراتش الماس داشته باشد؛ اما این سنگ قیمتی به قدری گران بهاست که بیشتر علاقه مندان به آن هیچ وقت نمی توانند به این آرزوی خود دست پیدا کنند.
کمپانی سواروسکی (Swarovski) یک شرکت تولید جواهرات برش خورده و لنزهای قوی در جهان است. سواروسکی توانست با دستگاه برش کریستال ابداعی خود، کریستالی تولید کند که چشم و قلب هر بیننده ای را تسخیر کند و در عین حال به گران بهایی الماس نباشد.
هم اکنون بسیاری از بزرگترین سازنده های جواهرات در دنیا کریستال های سواروسکی را زینت بخش زیورآلات خود می کنند و به این ترتیب جامعه مشتریان خود را نیز افزایش داده اند. شما نیز می توانید به جای اینکه با دیدن قیمت های جواهرات الماس نشان ناامید شوید، جواهرات سواروسکی را در روز عروسیتان، زینت بخش خود نمایید.

خرید طلا یا جواهر دست دوم

همانطور که می دانید هنگام خرید طلا و جواهر هزینه پرداختی شما بابت وزن فلز به کار رفته، نوع و تعداد سنگ قیمتی استفاده شده و همچنین اجرت ساخت آن است. اجرت ساخت در زیورآلات مختلف با هم متفاوت است و در جواهرات این مورد ارزش بالاتری هم پیدا می کند. نکته مورد توجه این است که اجرت ساخت تنها یکبار پرداخت می شود و آن هم در اولین باری است که خریدار آن زیور را به صورت نو و استفاده نشده تهیه می کند. اگر همین زیور را بخواهید بعد از استفاده بفروشید، خریدار اجرت ساخت آن را محاسبه نمی کند و در فروش به نفر بعدی نیز تنها وزن و سنگ های به کار رفته را مورد قیمت گذاری قرار می دهد.
با توجه به این نکته در می یابیم که خرید طلا و جواهر دست دوم به میزان قابل توجهی ارزان تر تمام می شود. به همین خاطر است که خرید طلای دست دوم برای سرمایه گذاری و پس انداز، در میان مردم رایج شده است. بنابراین شما نیز می توانید این نکته را به عنوان یک گزینه مناسب برای کاهش قیمت تمام شده جواهر مورد نظرتان، مورد توجه قرار دهید و یک نیم ست جواهر ارزان برای عروسی خود تهیه نمایید.

نکات مهم در خرید جواهر دست دوم

اگر گزینه آخر بیش تر مورد توجه شما قرار گرفته و قصد خرید نیم ست جواهر دست دوم را دارید، باید بدانید که فقط در صورتی مجاز به خرید جواهر دست دوم هستید که آن را از جای معتبر تهیه کنید. چون ضرر و زیانی که در خرید جواهر تقلبی به شما وارد می شود به مراتب بسیار بیش تر از خرید طلای تقلبی است. نبود فاکتور به بهانه های مختلف، مشخص نبودن عیار طلا، مشخص نبودن نوع سنگ زینتی و اصلی بودن یا نبودن آن، فاکتورهای تقلبی و ... همه و همه از مشکلات و خطرات خرید طلا و جواهر دست دوم از افراد و فروشنده های نامعتبر است.
نکته مورد توجه دیگری که می خواهیم به شما گوشزد کنیم توجه به سالم بودن نیم ست دست دومی است که انتخاب کرده اید. اگر قفل گردنبند و یا گوشواره مشکلی داشته باشد، گم شدن آن و متضرر شدنتان دور از انتظار نخواهد بود.
خلاصه توضیحات فوق توجه به نکات زیر به هنگام خرید جواهرات دست دوم است:
• از سلامت آن مطمئن شوید.
• هنگام خرید جواهرات دست دوم حتماً فاکتور بگیرید.
• از اصل بودن آن مطمئن شوید.
• از طلا و جواهر فروشی ‌های معتبر خرید کنید.

در ادامه مقاله 20 مدل نیم ست جواهر ارزان را بررسی می کنیم.

برای سفارش و اطلاع از قیمت به بخش بهترین طلافروشی های بزمینه مراجعه کنید.

مدل شماره 1 (نیم ست گل برای عروس خانم ها)

در این مدل زیبا، ظرافت و درخشندگی به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. طلای پایه ظریف و کم وزن است و اگر سنگ ها کریستال درخشان سواروسکی باشند، یک نیم ست جذاب و ارزان خواهیم داشت. طراحی آویز گردنبند و گوشوار به شکل گل، زیبایی نیم ست را به کمال رسانده است.

مدل شماره 2 (نیم ست طرح اشک)

در این نیم ست، تمام قسمت ها و اجزای کوچک و بزرگ، به شکل اشک طراحی شده است. زنجیر گردنبند بسیار ظریف و سبک انتخاب شده تا از قیمت نهایی کار بکاهد.

مدل شماره 3 (گردنبند و گوشواره های ظریف)

در این مدل به جای متمرکز کردن سنگ ها روی قسمت آویز گردنبند، سعی شده است که با پخش کردن آن ها در ابتدای دوطرف زنجیر، جلوه و درخشندگی بیش تری روی گردن ایجاد شود. در مورد گوشواره ها که میخی هستند هم بخش گلبرگ مانند روی لاله گوش قرار گرفته و جلوه زیباتری را ایجاد می کند.

مدل شماره 4 (مدل گردن آویز و گوشواره خوشه)

در این مدل علاوه بر چینش مناسب سنگ ها در کنار هم، روی پایه آویز گوشواره و گردنبند کار شده و جلوه گری و ظرافت ویژه ای به کار بخشید ه است. گوشواره ها قفلی انتخاب شده و همین موضوع باعث می شود نیم ست بزرگ تر و چشمگیرتر به نظر برسد.

مدل شماره 5 (گوشواره های بلند برای زیبایی گردن های کشیده)

این نمونه هم مانند مدل قبلی آویز است و جلوه نمایان تری دارد و گران بهاتر نیز می نماید. استفاده از مروارید بین سنگ ها هم باعث بزرگ کردن بیشتر گل سینه و گوشواره ها شده و هم از قیمت کار می کاهد.

مدل شماره 6

اگر مدل های خیلی ظریف را نمی پسندید و از طرفی نمی توانید برای مدل های سنگین تر هزینه کنید، این نمونه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در این مدل سنگ های زینتی اصلی به صورت ریز دور تا دور مروارید بزرگ وسط کار شده است. مروارید ها از قیمت بسیار پایین تری به نسبت سنگ های تراش خورده برخوردارند و می توانند جلوه نمایان تری در نیم ست ایجاد کنند. به این ترتیب کار نهایی سنگین تر و قیمتی تر به نظر می رسد.

مدل شماره 7

در این مدل زیبا نیز سنگ های گران قیمت و اصلی به صورت کوچک تر دورتا دور آویز کار شده اند. اگر به سنگ های رنگی علاقه مندید این مدل می تواند مورد پسند شما واقع شود و نیز به صرفه تر خواهد بود. الماس های بی رنگ روی پایه گوشواره و در اطراف قاب آویز کار شده اند. سنگ درشت رنگی وسطی یاقوت کبود است.

مدل شماره 8

در این نمونه تمرکز اصلی روی پایه گوشواره ها بوده و در گردنبند از سنگ زینتی استفاده نشده است. زنجیر گردنبند فوق العاده نازک و سبک است و روی هم رفته نیم ست ارزان قیمتی را پدید آورده است.گوشواره ها میخی هستند و قسمت پایه با سنگ های الماس روی لاله گوش قرار می گیرد.

مدل شماره 9

در مدل زیر می بینیم که طراح با خلاقیت مناسب و استفاده از کمترین میزان سنگ، نیم ست جواهری با قیمت مناسب پدید آورده است. از طرفی برای جبران کم بودن میزان سنگ ها روی پایه آویز گردنبند و گوشواره بیش تر کار کرده است.

مدل شماره 10

مدل شاخ و برگی نیز مدل خاص و جذابی است که در عین ظرافت و کم وزنی به دلیل طراحی باز، از جلوه مناسبی برخوردار است. پراکندگی طراحی این مدل و فضای بیش تری که الماس ها در آن قرار می گیرند، باعث می شود خیره کننده تر باشد.

مدل شماره 11 (نیم ست کلاسیک طلا سفید و مروارید)

در مدل شماره 11 از طلای سفید، مروارید طبیعی و الماس استفاده شده است. طراحی افقی قسمت آویز گردنبند باعث می شود الماس ها روی فضای بیشتری از گردن قابل رویت باشند. این خلاقیت طراح علاوه بر این که نیم ست را بسیار جذاب و چشمگیر کرده است، آن را سنگین تر و گران بها تر نیز نشان می دهد.

مدل شماره 12 (نیم ست مروارید و طلای زرد)

اگر به دنبال یک نیم ست جواهر با طلای زرد هستید این نمونه انتظار شما را برآورده خواهد کرد. با ترکیبی از طلا، مروارید و تعداد کمی الماس، یک نیم ست خیره کننده و با قیمت مناسب پدید آمده است. پایه های گوشواره ها به زیبایی برعکس پایه گردنبند طراحی شده تا ظرافت بیش تری به کار ببخشد.

مدل شماره 13

در مدلی که مشاهده می کنید برای پر تر کردن و سنگین تر جلوه دادن نیم ست از گل های طلا و صدفی بزرگتر و مروارید بیش تر استفاده شده است. میزان سنگ به کار رفته در گردنبند بیش تر از گوشواره هاست. به همین خاطر مسئولیت اصلی جلوه گری در این نیم ست با گردنبند آن است.

مدل شماره 14

نمونه دیگری از نیم ست که می توان انتخاب کرد مدل های مشابه مدل زیر است. در این نیم ست و نمونه های مشابه سعی بر این است که سنگ ها بیش تر مورد استفاده قرار گیرند و کار خیره کننده تری حاصل شود. برای کاهش قیمت کار از حداقل میزان طلا استفاده شده است. بعضی از نمونه ها هم با طلای زرد و هم سفید موجود هستند که هر سلیقه ای بتواند جذب آن ها شود.

مدل شماره 15

این هم یکی دیگر از نیم ست های جواهر اقتصادی مناسب برای عروس است. اگر به جای الماس از سایر سنگ های قیمتی رنگی استفاده شود، هزینه ساخت کار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. سنگ های قیمتی غیر از الماس در رنگ های مختلف موجود هستند.

مدل شماره 16 (طلاسفید و صدف برای عروس های فانتزی)

صدفهای به کار رفته در این مدل روی قسمت پایه گوشواره و گل گردنبند که بخش مرکزی از نیم ست است، به کار رفته اند. در آویز گوشواره و گردنبند از مروارید اشکی استفاده شده است. این نیم ست نیز یک نیم ست بسیار اقتصادی محسوب می شود.

مدل شماره 17

در این نمونه یک ست کامل را شاهد هستیم که شما می توانید فقط نیم ست آن را انتخاب کنید. چرا که دستبند هزینه بسیاری روی دستتان می گذارد. در نیم ست از زنجیر و پایه های بسیار ظریف استفاده شده و کل قاب آویز با سنگ نسبتا درشت یک تکه پوشش داده شده است. طلای مورد استفاده در کار بسیار اندک است و هزینه اصلی متوجه سنگ های استفاده شده در نیم ست می باشد.

مدل شماره 18

نیم ست زیر شامل یک جفت گوشواره میخی به همراه یک گردنبند است که بخش آویز آن ها را یک گل کار شده با الماس تشکیل می دهد. چون گوشواره ها آویز نیستند و تنها روی لاله گوش قرار می گیرند، در صورت انتخاب این مدل سعی کنید مدل موهای مناسبی را برای شنیون انتخاب کنید که گوشواره ها پوشانده نشود.

مدل شماره 19

در نمونه ای که می بینید تمام سنگ های به کار رفته الماس نیست. الماس یک سنگ بی رنگ و شفاف است و همانطور که می بینید سنگ مورد استفاده دیگری که روی برگ ها قرار گرفته به رنگ سفید است. این ایده هم می تواند در کاهش قیمت نیم ست جواهرتان موثر واقع شود. به این مدل از گردنبند طوقی می گویند.

مدل شماره 20 (گردن آویز تکی)

این ایده را نیز در تعدادی از نمونه های قبلی دیده ایم. این که یک مروارید درشت با سنگ های ریز الماس احاطه شود و یک آویز مناسب هم برای گوشواره و هم برای گردنبند به وجود آورد. در مابقی قسمت های کار نیز به میزان لازم و اندک از طلای سفید استفاده شده تا کاهش قیمت کار نهایی تا حد امکان تامین و تضمین شود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت