بررسی جدیدترین مدلهای لباس نامزدی و لباس مجلسی 2022

بررسی جدیدترین مدلهای لباس نامزدی و لباس مجلسی 2022

فهرست عناوین

همه ما دوست داریم مراسم نامزدی و عروسیمان به نحو خاص و ویژه‌ای برگزار گردد. البته که خاص بودن برای هر کسی معنا و مفهوم متفاوتی دارد و همیشه به معنای مجلل و پر زرق و برق بودن نیست. اما به طور کلی همه دوست دارند در این روز خاص بهترین لباس زندگیشان را بر تن کنند، در بهترین جایی که برایشان ممکن است مراسم را برگزار کنند و خلاصه تمام تلاششان را برای هر چه بهتر سپری شدن این روز انجام دهند. اولین موضوعی که ذهن عروس خانوم ها را به خود مشغول می کند مثل همیشه دغدغه آشنای لباس مراسم است.
در این مقاله علاوه بر آشنا کردن شما با مواردی که برای انتخاب لباس نامزدی باید مورد توجه قرار دهید، چند نمونه از مدل های لباس نامزدی 2022 را نیز در معرض توجه شما قرار خواهیم داد. در نظر داشته باشید اگر نامزدی و عقد شما یکی است یا مراسم را در دفتر ازدواج برگزار می کنید، بهتر است مقاله انواع لباس عقد در سال ۱۴۰۰ (مانتو عقد، پیراهن عقد، اورال و ...) را ببینید و اگر برای جشن نامزدی یا حنابندان دنبال لباس رنگی هستید ادامه این مقاله را ببینید. 
اگر هم به عنوان مهمان دنبال لباسی شیک هستید مقاله انتخاب لباس مجلسی 2021 را ببینید.

انتخاب رنگ لباس نامزدی

نامزدی مراسمی است که پیش از مراسم عروسی جهت معرفی رسمی عروس و داماد به خانواده های درجه دو و سه برگزار می گردد. پس با توجه به اینکه مراسم عروسی در پیش است و لباس عروس همواره یک لباس سفید رنگ است، بهتر است از انتخاب رنگ سفید جهت ایجاد تمایز بین این دو مراسم اجتناب کنید. این روزها لباس نامزدی در انواع رنگ ها در بازار یافت می شود و به راحتی می توانید تم رنگی مناسبی برای خود انتخاب کنید. می توانید از رنگ سال هم کمک بگیرید.

انتخاب مدل لباس نامزدی

سال هاست که طراحی و دوخت لباس تنوع غیرقابل تصوری دارد. طراحان لباس با الهام گرفتن از مدل های قدیمی و ابداع مدل های جدید همواره در حال به روز کردن مدل های پوشش هستند. این شما هستید که باید با استایل و ایرادهای اندامیتان آشنا باشید و در انتخاب لباس آن ها را مد نظر قرار دهید. همان اندازه که انتخاب لباس مناسب می تواند شما را بیش از پیش زیبا جلوه دهد، بی دقتی در انتخاب لباس نیز می تواند کوچکترین ایراد اندامی شما را به بدترین شکل نمایان سازد.
پس همواره مناسب بودن لباس برای اندام و استایل خودتان را بر به روز بودن مدل و زیبایی آن به تنهایی آن ترجیح دهید.

آشنایی با ایرادهای اندامی

اگر قرار است یک طراح لباس برای شما کار طراحی و دوخت لباس نامزدیتان را انجام دهد که خیالتان بابت همه چیز راحت است. او متخصص شناخت ایرادهای اندامی و راه های برطرف کردن آن در لباس است و کار شما را راحت می کند. اما اگر قرار باشد یک لباس حاضری برای مراسم نامزدی تان تهیه کنید، باید خودتان این موارد را مد نظر قرار دهید. ایرادهای اندامی موارد بسیاری را شامل می شود که هر کدام می تواند در مدل خاصی از لباس آشکارتر و یا پنهان تر شود. از جمله این موارد عبارتند از:
بلند یا کوتاه بودن بیش از حد قد، چاقی های موضعی چشمگیر در هر قسمتی از بدن مثل چاقی شکمی، چاقی ران و باسن، چاقی ساق پا و ...، کوتاه یا بلند بودن نامتناسب گردن، بالاتنه کوتاه یا بلند، لاغری بیش از حد چه به صورت موضعی چه به صورت سراسری در کل بدن، داشتن قوز و برآمدگی پشت، افتادگی شانه، داشتن شانه های پهن یا باریک و ...

مکان برگزاری مراسم

این موضوع نیز در انتخاب نوع لباس نامزدی اثرگذار است. اگر مراسم در فضای کوچکی برگزار می شود از پوشیدن لباس های دنباله دار و دست و پا گیر خودداری کنید. در عین حال همین مدل لباس می تواند انتخاب مناسبی برای یک تالار بزرگ باشد.

در ادامه تعدادی از مدل های زیبای لباس نامزدی 2022 را با هم مشاهده می کنیم.
در مدل ذیل، اگر چه پارچه با رنگ سرد و خنثا به کار رفته است، اما طرح پارچه خاص و کار شده، دوخت و طراحی مناسب دامن، استفاده از تزیینات و خرج کار مناسب روی کمر و مدل زیبای آستین ها به زیبایی سادگی رنگ را کنار می گذارد.
بیش تر مدل های لباس نامزدی 2022 دامن مدل ماهی دارند. در عکس ذیل هم شاهد یک پیراهن مدل ماهی هستیم که بخش دنباله اضافه شده روی کمر دامن باعث باشکوه تر شدن لباس شده است. به قسمت بالایی لباس هم توجه کنید که مروارید دوزی روی یک سمت تا یقه ادامه یافته است. آستینهای تور به جذابیت لباس افزوده است.
اگر به دنبال لباس پرنسسی (دامن پفی) هستید، لباس زیر مخصوص شماست. دامن خاص این لباس با پیلی های درشت و تزییناتی که کل بالاتنه را در بر گرفته و سنگدوزی هایی که به سمت دامن لباس گسترش یافته است، جلوه فوق العاده زیبایی به این لباس نامزدی داده است.
در سال 2022 پارچه نفیس حرف اول را می زند. یک پیراهن مدل ماهی دیگر با تراکم متوسط سنگ دوزی و گل های برجسته، که تفاوت در مدل آستین ها آن را متمایز ساخته است. دوخت کاپ سینه در این مدلها بسیار حرفه ای باید انجام شود.
برای حنابندان دنبال لباس سبز با جلوه ای متمایز هستید؟ عکس زیر را ببینید! بالاتنه این مدل بخش مورد توجه خاص آن است. استفاده از یک یقه جدانه می تواند جلوه زیباتری خصوصا برای افرادی که گردن بلندی دارد ایجاد کند.
در مدل ذیل، پیراهن مدل ماهی دنباله دار، با پارچه گل برجسته را می بینید. اتصال کاپ لباس با دامن برای هماهنگی بیش تر با آستین ها بدون آستر طراحی شده است.
انتخاب رنگ قرمز در لباس نامزدی انتخابی جسورانه است. در این نمونه هم مانند مدل های قبلی یه پیراهن مدل ماهی را به عنوان پایه لباس شاهد هستیم که آستین های پفی آن را متمایز کرده است. اگر به دنبال یک مدل پوشیده هستید شاید این مدل برای شما انتخاب مناسبی باشد.

دنباله دار بودن یک لباس برای عروس خانوم، باعث متمایز شدن لباس او از مهمانان مراسم می شود. از طرفی برای برخی دنباله بلند لباس می تواند بسیار آزار دهنده باشد. در این نمونه یک مدل با دنباله جمع و جور تر را شاهد هستیم. هنوز هم آستین پفی ترند محسوب می شود.
در این مدل خاص که با پارچه حریر کار شده است، سادگی و استفاده مختصر از تزیینات زیبایی و جذابیت مناسبی به لباس داده است. اگر کمی اضافه وزن دارید پارچه حریر انتخاب خوبی برای شماست.
این مدل هم برای ان هایی که به دنبال یک لباس نامزدی کوتاه هستند که با کفش های خاص و منحصر به فرد ست کنند و متفاوت تر بدرخشند. مدل پایه یک پیراهن کوتاه با دامن پرچین است که به کمک سنگدوزی و تزیینات جلوه درخشان تری پیدا کرده است.
اگر مدل دنباله دار را نمی پسندید، شاید بد نباشد که برای متمایز ساختن لباستان با میهمانان به دنبال زرق و برق بیش تری باشید. البته اگر با پوشیدن لباس های شلوغ با پارچه های سنگین را مشکلی ندارید. اگر رنگ تیره لباس را نمی پسندید می توانید با یک رنگ دیگر جایگزین کنید.
این هم از آن مدل پیراهن هایی است که دنباله ای یکطرفه دارد و شیوه طراحی آن، باعث می شود بیش تر مناسب عروس خانم مجلس باشد. پارچه سنگدورزی شده، استفاده از مدل رومی روی پهلوها و برجستگی روی سرشانه، مجلل بودن لباس را تضمین کرده است.
در این مدل یک لباس نسبتا ساده بدون دنباله را شاهد هستیم. استفاده از پارچه ساتن و سنگ دوزی متداول، لباس های مجلل قدیمی انگلیسی را در ذهن تداعی می کند. قطعا برای انتخاب چنین لباسی باید حسابی روی فرم باشید.
این هم یک نمونه بسیار خاص دیگری از مدل های شنل دار که طراح با کمک شنل پر حجم آن را متفاوت کرده است. در این مدل شاهد هستیم که گردن آویز مروارید به خوبی بالاتنه لباس را پوشانده است و به زیبایی آن افزوده است.
اگر به دنبال یه لباس کاملا پوشیده هستید مدل زیر می تواند ایده مناسبی باشد.
یک پیراهن یقه دلبری با تزیینات و سنگدوزی هایی که از کاپ سینه تا سرشانه لباس ادامه دارد و ترکیبی از رنگ آبی و سورمه ای، تداعی کننده آسمان پرستاره شب است.
در این مدل زیبا نیز مانند اکثر مدل های قبلی یک پیراهن مدل ماهی با پارچه تماما سنگدوزی شده را شاهد هستیم. آستری لباس کوتاه در نظر گرفته شده، خالی گذاشتن محدوده کارور لباس و سنگدوزی محدوده بالای کارور و روی سرشانه ها باعث جدا به نظر رسیده این دو بخش لباس از هم شده است. بخشی که از طرفین سینه و پشت لباس می گذرد با جلوه زیبایی روی بازوها قرار می گیرد. شنل دنباله دار لباس این بار به جای کمر از قسمت کارور پشت به لباس متصل شده است و یک لباس فاخر و مجلل پدید آورده است.
در مدل زیبای زیر تفاوتی که طراح لباس ایجاد کرده است تمرکز روی بخش دامن و شیوه اتصال آن به بالاتنه لباس است. استفاده از یک دامن با اتصال چپ و راستی به کمر و دنباله یک طرفه و جلوه فوق العاده ای در لباس ایجاد کرده است.
این مدل هم به عنوان خاتمه این نمونه ها به شکل یک گل طراحی شده است. گلی که در بخش کاپ سینه برگ های رو به بالا و در کمر برگ های رو به پایین دارد و اتصال این دو بخش ساقه های کوچکی است که ظرافت ذهن طراح لباس را بیش تر نمایان می سازد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت