اشتباهات متداول در برنامه ریزی مراسم عروسی

اشتباهات متداول در برنامه ریزی مراسم عروسی

فهرست عناوین

بعضی از افراد تصور می کنند برنامه ریزی برای جشن عروسی سخت ترین کار دنیا است. ولی نکته اینجاست که اگر از اشتباهات متداول در برنامه ریزی مراسم عروسی آگاه باشید و آنها را انجام ندهید، می توانید جشنی شاد و خاطره انگیز داشته باشید.

همه چیز را خودتان انجام دهید

همیشه زوجین جوان دوست دارند که خودشان همه کاره مراسم عروسی باشند و از طراحی تا اجرا تا جایی که می توانند خودشان انجام دهند تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنند و هم بتوانند از منحصر به فرد بودن مراسم شان مطمئن شوند. اما همیشه کارها آن طوری که به نظر می رسند ساده و آسان نیستند و به عهده گرفتن مسئولیت زیاد و عدم تجربه کافی معمولا منجر به بروز مشکل و یا حتی فاجعه در روز عروسی می شود.

بنابراین پیشنهاد ما این است که تنها یکی دو مورد که بسیار برایتان مهم است مثلا لباس عروس، شام و یا غیره را شخصا پیگیری کنید و بقیه کارها را به کارگزاران خدماتی بسپارید و با خیال راحت تر به سراغ بقیه کارهای خود بروید.

پرکردن چک لیست مامان!

زمانی که مسئولیت های زیادی را به دوش می کشید مجبور می شوید که از فرد مورد اعتمادی بخواهید که موارد را دوباره چک کند. بیشتر عروس خانم ها از مادرشان و یا خواهرشان می خواهند که همه این کارهای مهم را انجام دهند. به هر میزان هم نگران این بخش از کارها هستید نیازی نیست همه کارها را بر دوش یک نفر قرار دهید.

تجربه نشان داده که هر فرد بالغ مورد اعتمادی می تواند مسئولیت نظارت و پیگیری کارها را عهده دار شود. بنابراین نیازی نیست که همه چیز را به مادرتان بسپارید تا هم از احتمال خستگی و خطا بکاهید و هم اجازه دهید او هم از مراسم شما لذت ببرد.

عصبانیت در مواجهه با خطاها و مشکلات!

حتی بهترین برنامه ریزی ها هم در روز مراسم با مشکلاتی مواجه می شوند. بنابراین از خطاهای چاپی جزئی کارت دعوت عروسی و غیره عصبانی نشوید. بهترین عکس العمل به ویژه در روز برگزاری مراسم هنگام مواجهه با هر ناهماهنگی و مشکلی اول کشیدن یک نفس عمیق و بعد فکر کردن به این است که این مشکل چقدر مهم است؟ اگر یک خطای جزیی مانند مشکل چاپی کوچک بر روی کارت عروسی و یا ناهنماهنگی در سرو شام است، سعی کنید چشم پوشی کنید و روال عادی را مانند اینکه مشکلی نیست ادامه دهید، اما اگر مشکل بزرگی است  مثلا عدم حضور گروه موسیقی به دلیل تاخیر یا کنسل شدن پرواز با خونسردی و مشورت بزرگتر، بهترین راه حل را بیابید و به این فکر کنید که مراسم حتما باید برگزار شود.

ول خرجی کردن!

بعد از تحقیق و بررسی و برنامه ریزی دقیق با نامزدتان به یک رقم بزرگ برای برگزاری مراسم عروسی رسیده اید. آیا تمام راهکارهای جایگزین را برای کاهش هزینه ها جستجو کرده اید؟ مثلا انتخاب تالاری ساده تر به جای یک تالار مجلل یا انتخاب لباس عروس کمی ارزان قیمت تر. اما اگر همه راه ها را برای کاهش هزینه امتحان کرده اید  بهتر است به فکر یک وام مناسب و یا قرض گرفتن از بزرگترها باشید. البته این کار حتما باید با برنامه ریزی کافی به ویژه برای بازپرداخت ها همراه باشد تا شیرینی آن بعد از عروسی به تلخی تبدیل نشود.

عقب انداختن کارها تا صبح روز عروسی!

در ابتدای کار بسیار عجیب خواهد بود که بتوانید برنامه بسیار دقیقی از کارهای قابل انجام داشته باشید. اما آینده نگری و انجام کارها کمی پیش از موعد باعث می شود تا از سنگینی کار و استرس روزها و هفته های آخر کاسته شود. پس قانون طلایی موکول نکردن کارها به آینده و انجام هرکاری در روز و زمان مقرر و حتی پیش از برنامه کمک می کند تا زمان کافی برای مواجهه با مشکلات پیش بینی نشده داشته باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت