هرآنچه که باید درباره اصول ست‌ کردن گردنبند بدانید

هرآنچه که باید درباره اصول ست‌ کردن گردنبند بدانید

فهرست عناوین

یکی از زیباترین زیورآلات در بین خانم‌ها گردنبند طلا می‌باشد که زیبایی آن را می‌توان با ست‌کردن‌های مختلف دوچندان کرد پس فقط خرید گردنبند نباید ملاک باشد و باید به موارد مختلفی نیز دقت کرد تا در زمان استفاده از آن استایل و ظاهری خاص‌تر داشت.
توجه به نکاتی در زمان خرید و استفاده از زنجیر طلا زنانه لازم و ضروری است. در این مقاله به طور کامل اطلاعاتی را در خصوص ست ‌کردن گردنبند طلا را ذکر خواهیم کرد پس اگر خاص بودن برایتان مهم است، تا پایان با ما همراه باشید.

اصول ست ‌کردن گردنبند با یقه لباس

تناسب گردنبند طلا با قسمت بالاتنه لباس بسیار مهم است و باید به آن توجه داشت. یقه لباس تأثیر زیادی بر جلب‌توجه دیگران نسبت به گردنبند دارد بنابراین باید در زمان استفاده از زنجیر طلا زنانه به یقه لباس توجه کنید.
همان‌طور که می‌دانید، مدل یقه لباس‌های زنانه متنوع است و همین مورد سبب می‌شود که نتوان یک زنجیر را با هر مدل یقه لباسی پوشید. اگر نسبت به انتخاب گردنبند متناسب با یقه لباس بی‌توجه باشید، نه زیبایی گردنبند و نه زیبایی لباس به چشم نخواهد آمد بنابراین در ادامه نکاتی را دراین باره به شماخواهیم گفت تا گردن ‌آویز، زیباتر از همیشه استایل و تیپ شما را نشان دهد.

 لباس یقه هفت

ست‌کردن گردنبند با یقه هفت یا یقه دلبری که بیشتر لباس‌ها با این نوع یقه دوخته می‌شوند، مهم است. در اولین مورد باید به‌سادگی و یا پرزرق‌وبرق بودن یقه توجه شود. یقه‌های ساده باید با گردنبند پرزرق‌وبرق ست شوند تا هم زیبایی یقه و هم زیبایی گردنبند نمایان شود. در مقابل اگر یقه دارای تزئیناتی خاص است، استفاده از گردنبند ساده بیشتر توصیه می‌شود.
یقه هفت به‌گونه‌ای طراحی شده است که نگاه‌ها را بیشتر به سمت قفسه سینه معطوف می‌کند پس باید در زمان استفاده از گردنبند به این نکته توجه شود. گردنبند طلا زنانه که با این نوع یقه ست می‌شود، باید این ویژگی را داشته باشد و گردنبند بین دو سینه قرار بگیرد.
استفاده از زنجیر و پلاک برای این نوع یقه مناسب است و باید پلاک‌ها به‌صورت وی شکل طراحی شده باشند که زیباتر به نظر برسند.
تمام این موارد در کنار توجه به طول زنجیر طلا زنانه زیبایی شما را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد. طول مناسب زنجیر برای این نوع مدل باید باتوجه‌به جایی که پلاک بر روی سینه قرار می‌گیرد، انتخاب شود و به‌گونه‌ای باشد که قسمت انتهایی پلاک نزدیک به بین دو سینه باشد.
از زنجیرهای خیلی بلند استفاده نکنید زیرا جلوه زیبایی نخواهد داشت. توجه به این مورد سبب ست‌شدن گردنبند طلا با یقه هفت خواهد شد.

 یقه‌ گرد

در ست‌ کردن گردنبند با لباس مجلسی اگر لباس یقه‌گرد باشد، کار چندان دشواری نخواهید داشت زیرا در این نوع یقه فضای زیادی از گردن خالی است و گردن‌آویزها باید به‌گونه‌ای باشند که این قسمت را پوشش دهند.
زنجیر طلا زنانه برای این مدل از یقه باید شلوغ و با نگین‌های درشت باشد زیرا فضای خالی گردن را به‌خوبی پر می‌کنند. طول گردنبند باید کمی کوتاه‌تر از خط یقه باشد و با آویزها و نگین‌های درشت و شلوغ تزئین شده باشد.
البته یقه‌گرد خود دارای دو مدل باز و بسته است که خرید آویز طلا برای هرکدام متفاوت است. برای یقه‌گرد بسته باید به سراغ گردنبندهای با طول بلند بروید ولی در مقابل برای لباس‌های یقه‌گرد باز باید کمی طول زنجیر کوتاه‌تر باشد. خوبی این نوع یقه لباس این است که به‌راحتی می‌توان گردنبند متناسب با آن را خریداری کرد.

 یقه‌ قایقی

یقه‌ قایقی یکی دیگر از انواع یقه در لباس‌های زنانه است که برای استفاده از گردنبند با آن باید به طول زنجیر دقت کنید. باید در این نوع یقه از گردنبندهای با طول کوتاه که نزدیک به گردن هستند، استفاده کنید.
همچنین می‌توانید از گردنبندهای بلند نیز استفاده کنید. این گفته‌ها نشان می‌دهد که تنها گردنبندهای با طول متوسط قابلیت استفاده در این مدل یقه را ندارند.

یقه خشتی

لباس‌های یقه خشتی دارای زیبایی خاصی هستند و همین استفاده از آن‌ها را زیاد کرده است بنابراین اگر از لباس‌هایی با این نوع یقه استفاده می‌کنید به دنبال ست‌ کردن گردنبند با آن باشید.
طبق نظر کارشناسان استفاده از زنجیرهایی که زاویه‌دار هستند، بهترین انتخاب برای لباس‌های با یقه مربعی یا خشتی می‌باشند.
همچنین این‌چنین یقه‌هایی ممکن است خیلی باز باشند که باید به طول زنجیر نیز دقت کنید که اساسی‌ترین نکته این است که زنجیر نباید بر روی یقه لباس بیفتد و باید کوتاه‌تر از یقه لباس باشد.

 یقه کج

لباس‌های با یقه کج و نامتقارن زیبایی و جلوه خاصی دارند که باید در زمان استفاده از گردنبند با یقه‌های این‌چنینی از گردنبندهای نامتقارن استفاده کرد.
چنین گردنبندهایی تقارن را به استایل شما برمی‌گردانند. همچنین استفاده از زنجیرهای چندلایه در این مدل از یقه‌ها بسیار رایج است که زیبایی و جلوه خاصی به همراه دارند.

 یقه دکلته

ست‌کردن گردنبند با یقه دکلته باید دقیق انجام بگیرد تا زیبایی لباس و ظاهر شما حفظ گردد. گردنبندهای کوتاه یا چوکر مناسب‌ترین انتخاب برای این نوع یقه می‌باشند.
هر چه گردنبند ساده‌تر باشد، زیبایی آن بیشتر به چشم می‌آید و لباس شما نیز شیک‌تر می‌شود. در کنار چنین گردنبندهایی می‌توانید از گردنبندهای رشته‌ای استفاده کنید که مهره‌های به‌کاررفته در آن زیبایی بی حد و اندازه‌ای ایجاد می‌کند.
استفاده از گردنبندهای چوکر نگاه را به گردن و استخوان‌های ترقوه شما جلب می‌کنند پس سعی کنید، لباس‌های با یقه دکلته را با چنین گردنبندهایی ست کنید.

 یقه اسکی

لباس‌های یقه اسکی در استایل‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند پس باید در زمان ست‌کردن گردنبند با این نوع یقه دقت و توجه کافی داشته باشید. خبر خوب برای افرادی که علاقه زیادی به لباس‌های با این نوع یقه دارند، این است که بدون هیچ محدودیتی می‌توانید از گردنبند طلا زنانه استفاده کنید و تنها نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید، استفاده‌نکردن از گردنبندهای چوکر می‌باشد.
خرید آویز طلا با طول متوسط تا بزرگ برای این نوع یقه‌ها مناسب است پس شما از آویزهای مختلف با طرح‌های دلخواه می‌توانید استفاده کنید و استایلی مطابق با میل خود داشته باشید.
یقه اسکی کامل اطراف گردن شما را می‌پوشاند بنابراین نگاه‌ها را از گردن شما منحرف می‌کند پس با خیال راحت از زنجیرهای با سایز و آویز بزرگ استفاده کنید.
تمام موارد گفته شده در ست‌کردن گردنبند طلا با یقه لباس، مهم و کاربردی می‌باشند که رعایت آن‌ها سبب زیبا شدن ظاهر شما می‌شود. فقط گفتن یک نکته حائز اهمیت است که نباید از چندین گردنبند به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد زیرا استایل شما را از تناسب خارج می‌کند. همچنین طول زنجیر را متناسب با یقه لباس استفاده کنید و از قرارگرفتن گردنبند بر روی لباس خودداری نمایید البته برای یقه‌های بسته این امر مشکلی نخواهد داشت.
در هر استایلی توجه به ست‌کردن از اهمیت برخوردار است که در مهمانی‌ها و مجالس خاص این مورد بیشتر جلب‌توجه می‌کند پس ست‌کردن گردنبند با لباس مجلسی را کامل مطابق با نکات گفته شده انجام دهید.

اصول ست‌ کردن گردنبند با رنگ پوست

خرید آویز طلا و یا هر زیورآلات دیگری برای افراد خوشایند است و اگر طرح و مدل موردنظر خود را خریداری نمایند، این حس خوشحالی بیشتر نیز می‌شود، اما برای آن که بر گردن، دست و ... زیبا جلوه دهد باید تناسب رنگ آن با پوست رعایت شود.
افراد دارای رنگ پوست‌های مختلفی هستند که هرکدام می‌توانند از گردنبند طلا با رنگ خاصی استفاده کنند. معمولاً رنگ پوست افراد را در سه دسته خنثی، گرم و سرد دسته‌بندی می‌کنند که در ادامه نحوه ست‌کردن گردنبند با هرکدام از رنگ پوست‌ها را ذکر خواهیم کرد.

 رنگ گردنبند طلا برای پوست‌های سرد

افرادی که رنگ رگ‌های آن‌ها آبی یا بنفش است، در دسته افراد با پوست سرد قرار می‌گیرند. چنین افرادی در مقابل نور طبیعی ته‌مایه رنگ صورتشان تقریباً صورتی است که پوست‌های تیره و برنزه در این دسته قرار می‌گیرند. حال برای تناسب گردنبند با چنین رنگ پوستی، طلای سفید بهترین گزینه است.
استفاده از زیورآلات با رنگ قرمز، بنفش و سبز برای چنین پوست‌هایی توصیه می‌شود. در ساختار گردنبندهای سفید عناصری چون پالادیوم، نقره، مس و ... با طلا ترکیب شده‌اند که با آبکاری انجام شده بر روی آن بسیار درخشان شده‌اند.

رنگ مناسب گردنبند برای پوست‌های گرم

افراد با تناژ پوست گرم دارای رگ‌های به رنگ سبز هستند که اگر در مقابل نور طبیعی بایستند، اعماق صورت خود را به رنگ زرد یا طلایی می‌بینند. اگر چنین رنگ پوستی دارید، باید از گردنبندهای طلا زرد یا رز گلد استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از گردنبندهایی با سنگ‌هایی چون یاقوت، مورگانیت و ... استفاده کنید.
در طلا رز گلد، مس با طلا ترکیب می‌شود که این رنگ امروزه موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

 رنگ مناسب گردنبند برای پوست‌های خنثی

داشتن رنگ پوست خنثی انتخاب‌ها را راحت‌تر می‌کند زیرا هر رنگی با این نوع پوست همخوانی دارد. اگر بر روی دست خود رگ‌های به رنگ آبی و سبز مشاهده می‌کنید، در گروه افراد با پوست خنثی قرار می‌گیرید.
اگر این‌چنین است، دغدغه‌ای برای انتخاب رنگ گردنبند نخواهید داشت و همین خرید آویز طلا را برای شما آسان می‌کند و می‌توانید هرکدام از گردنبندها با رنگ دلخواه را خریداری نمایید.
شما اگر رنگ پوست خود را بدانید، ست‌کردن گردنبند با آن کار دشواری نخواهد بود. توصیه می‌کنیم، قبل از خرید گردنبند نوع رنگ پوست خود را در نظر بگیرید زیرا هر چه گردنبند زیبا هم باشد، اما اگر رنگ مناسب آن انتخاب نشده باشد، جلوه و زیبایی همیشگی را نخواهد داشت.

هر گردنبند را متناسب با موقعیت خود استفاده کنید.

استفاده از گردنبند زیبایی خاصی را در بالاتنه و اطراف گردن ایجاد می‌کند و همین امر میل به استفاده از آن را افزایش می‌دهد. تنوع در گردنبند طلا زنانه زیاد است و این تنوع استفاده از هرکدام را برای موقعیت‌های مختلف فراهم می‌کند.
  •  قطعاً گردنبندی که برای سرکار می‌پوشید، با مدلی که برای مهمانی‌های دورهمی استفاده می‌کنید، کاملاً متفاوت است.
  • معمولاً در محیط‌های رسمی باید از گردنبندهای ساده استفاده شود که ظرافت و سادگی را در کنار هم داشته باشد.
  • در مهمانی‌های خاص استفاده از زیورآلات پرزرق‌وبرق اگر با استایل و لباس شما همخوانی داشته باشد، گزینه مناسبی است زیرا نگاه‌ها را به سمت شما جلب می‌کند.
  • در دورهمی‌های دوستانه و استایل‌های اسپرت نیز می‌توانید از گردنبندهای مناسب استفاده کنید که انتخاب برای شما در این مورد راحت‌تر است.
پس به‌طورکلی شما باید در زمان خرید گردنبند به موارد مختلفی همچون رنگ پوست، نوع یقه لباس، موقعیت استفاده از گردنبند و ... دقت کنید تا زیبایی گردنبند به چشم آید. بی‌توجهی به همین نکات ریز سبب می‌شود که از استایل و تیپی که در نظر دارید، دور شوید.

نکات تکمیلی در خرید گردنبند

استفاده از گردنبند جلوه‌ای خاص دارد، اما در ست‌کردن گردنبند باید تمام نکاتی که در قسمت‌های قبلی ذکر شد، موردتوجه قرار بگیرد. در این قسمت برخی از نکات را در راستای تکمیل اطلاعات لیست کرده‌ایم:
  •  سعی کنید، تناسب بین لباس و گردنبند را رعایت کنید. به این صورت اگر لباس شلوغ و پرزرق و برقی دارید، گردنبندهای ساده جلوه بهتر و زیباتری ایجاد می‌کنند.
  • ضخامت گردنبند از اهمیت بالایی برخوردار است و باید متناسب با گردن شما انتخاب شود. برای افرادی که گردن بلند دارند، استفاده از گردنبند چوکر بهترین گزینه است و در مقابل برای افرادی که گردن کوتاه‌تری دارند، باید از گردنبندهای وی شکل و ظریف‌تر استفاده کنند.
  • به موقعیت استفاده از گردنبند توجه کنید و یک مدل گردنبند را در همه‌جا استفاده نکنید. استایل‌های مختلف، گردنبند با ظاهرهای متفاوت را می‌طلبند.
  • قیمت و بودجه ای که برای خرید گردنبند کنار گذاشته اید، در انتخاب نوع گردنبند موثر است. قیمت گردنبند طلا زنانه با توجه به ظرافت، گرم، نگین، تراش و .‌.. متفاوت است پس حتما به قیمت ها در زمان خرید توجه کنید.

کلام پایانی
گردنبند از زیورآلات محبوب در تمام دنیا به‌حساب می‌آید که برای ست‌کردن آن به موارد مختلفی باید توجه کرد. رنگ پوست از مؤثرترین موارد در ست‌کردن گردنبند است که بعد از تشخیص تناژ پوست، باید گردنبند خریداری شود.
همچنین یقه لباس و موقعیت مکانی در زمان خرید گردنبند و ست‌کردن آن بسیار مهم هستند و نباید از آن غافل شد. در این مطلب به طور کامل در خصوص نحوه ست‌کردن گردنبند با لباس مجلسی، یقه و موقعیت استفاده از آن صحبت کردیم که امیدواریم اطلاعات آن برای شما همراهان کارآمد بوده باشد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت