بحث در خصوص بودجه عروسی با وجود زمینه مالی متفاوت خانواده ها

بحث در خصوص بودجه عروسی با وجود زمینه مالی متفاوت خانواده ها

فهرست عناوین

 صحبت در مورد پول همیشه آسان نیست و وقتی‌که شما در حال برنامه‌ریزی برای عروسی خود و تعیین بودجه آن با شریک زندگی خود، خانواده‌اش و خانواده خود هستید، این کار سخت‌تر هم می‌شود. در اینجا چند نکته برای مدیریت این شرایط برای شما آورده ایم.

در شروع زندگی مشترک موقعیت خانوادگی هرکدام از زوجین  متفاوت است، چه از نظر موقعیت مالی و چه از نظر سلایق. بعضی از خانواده‌ها این توانایی را دارند که بدون نیاز به صرفه‌جویی، عروسی مجللی بگیرند، بعضی دیگر تنها می‌توانند مبلغ کمی به عنوان هدیه بدهند و خود زوجین می‌بایست بقیه پول موردنیاز را تأمین کنند.

 نکته این است که وقتی خانواده‌ها با هم ادغام می‌شوند، در صورتی که هر دو طرف در خصوص امور مالی به طور کامل توافق نداشته باشند، این امر می‌تواند منجر به بروز تنش شود. البته این روزها دیگر این مفهوم که حتماً بیشتر هزینه‌های جشن عروسی را خانواده‌ها می‌پردازند تغییر کرده است و خیلی از زوجین هزینه‌های عروسی را به طور کامل خود می‌پردازند.

 چگونه می‌توان اینگونه تعارضات را حل‌وفصل کرد؟ توصیه تیم بزمینه این است: گفتگو کنید، گفتگو کنید، گفتگو کنید. در ادامه راهکارهایی برای بهبود این تعارضات با کمک گفتگو بیان می کنیم.

پذیرا و صادق باشید

چنانچه خانواده شما و خانواده نامزدتان در دو طبقه متفاوت از نظر درآمدی باشند، نادیده گرفتن موضوع پول و طبقه اجتماعی بسیار دشوار خواهد بود. چنانچه دو طرف توجه خود را معطوف به عروسی که زوجین خواستار آنند و نیز آنچه در استطاعت خانواده‌هاست نکنند، گفتگوهای سازنده و صادقانه ای شکل نخواهد گرفت.

در هر حال از آنجایی که بزرگ‌ترین مسئله‌ای که بیشتر زوج‌ها بر سر آن دعوا می‌کنند، پول است، گفتگو درباره آن خصوصاً قبل از رسیدن دوره پراسترس، بسیار مهم است.

 هدیه مالی از جانب خانواده ها را بپذیرید

خانواده‌های شما می‌خواهند که شما و شریک زندگی‌تان خوشحال باشید و احتمالاً بخواهند  بیشتر از آنچه شما فکر می‌کنید در هزینه‌ها سهم داشته باشند. و حتی اگر شما در خواسته خودتان سفت و سخت هستید، سعی کنید هرگونه هدیه مالی که با نیت خوب به شما پیشنهاد می‌شود را بپذیرید.

 با بدهی راحت نباشید

در خصوص واقعیت‌های بودجه عروسی‌تان، باز صحبت کنید. سنت‌ها در حال تغییرند. با جزئیات در مورد آن بحث کنید، در فضایی بدون اتهام زنی و کاملاً انتقادپذیر. به هیچ کس بدهی که قادر به جبران آن نباشد تحمیل نکنید.

در ادامه از شما دعوت می کنیم با مطالعه مقالات بزمینه در مورد مدیریت هزینه های عروسی، جشنی زیبا و به یادماندنی بدون دغدغه شدید مالی داشته باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت