انواع لباس عقد در سال ۱۴۰۰ (مانتو عقد، پیراهن عقد، اورال و ...)

انواع لباس عقد در سال ۱۴۰۰ (مانتو عقد، پیراهن عقد، اورال و ...)

فهرست عناوین

به احتمال زیاد در روزهای آینده مراسم عقد خود و یا یکی از بستگان نزدیک را پیش رو دارید و اکنون در تکاپوی یافتن یک لباس مناسبِ عروس خانوم برای روز عقد هستید. در مقاله ای که پیش رو دارید شما را با انواع لباس عقد در سال 1400 آشنا می کنیم.
این روزها دیگر همچون گذشته عروس خانوم ها به مدل های اندکی برای انتخاب لباس عقد محدود نیستند. اتفاقا همین موضوع در عین حال که مزایای بسیاری دارد، می تواند کمی چالش برانگیز هم باشد و تصمیم گیری برای انتخاب لباس را مشکل کند.

موثر بودن مکان برگزاری مراسم عقد در انتخاب لباس

مکان برگزاری مراسم عقد شما نیز می تواند بر تصمیم گیری برای نوع لباس شما تاثیر گذار باشد. این که مراسم عقد شما قرار است در محضری کوچک انجام شود یا در یک سالن بزرگ یا فضای باز، قطعا نوع انتخاب های شما را تحت تاثیر قرار می دهد. شاید تمایل داشته باشید برای عقد در محضر، نوع رسمی تری از لباس های عقد را برگزینید. یا در مورد مکان بزرگتر یا مراسم شلوغ تر انتخاب انواع پیراهن برای شما مناسب تر به نظر برسد. توصیه می کنیم تست انتخاب لباس عقد را انجام دهید.

استفاده از مانتوهای رسمی یا فانتزی

مانتوها و شومیزها در مدل های متنوعی وجود دارند. می توانید از مدل های رسمی و کوتاهِ جلوباز با یک شلوار دمپا یا راسته استفاده کنید. یا از مدل مانتوهای کلوش که جلو آن کوتاه تر و پشت مانتو بلندتر است و آستین های کلوش دارد انتخاب کنید.
مدل های رسمی تر برای افرادی که اضافه وزن دارند و مدل های گشاد و فانتزی برای افراد لاغر مناسب تر هستند.

مانتو شلوار ساده عقد با شال یا کلاه و توربان

مانتو شلوار یک پوشش رسمی و راحت است. اگر دست و پاگیر نبودن لباس برای شما مهم است، انتخاب یک مانتو شلوار شیک ترجیحا به رنگ سفید، شیری، نباتی و یا ترکیبی از این ها به همراه شال یا کلاه و توربان می تواند برای شما مناسب باشد. یک مانتوی جلو باز آستین کتی، که قسمت هایی از لباس با سنگ دوزی،مروارید دوزی و یا گیپور و گل های برجسته کار شده باشد. استفاده از کلاه و توربان، استایل شما را خاص و شیک تر می کند.

استفاده از مانتو با آستین های حجیم

اگر طرفدار مانتوهای شلوغ هستید، یک مانتوی جلو باز با آستین کلوش چند طبقه احتمالا می تواند توجه شما را به خود جلب کند. برای پف داشتن آستین ها بین لایه ها تور کار شده و به آستین حجم داده است. روی محل اتصال دو بخش آستین مروارید دوزی می شود تا کار مجلل تری شکل بگیرد. سایر قسمت های مانتو کاملا ساده هستند و توجه تزیینات روی آستین ها متمرکز شده است. با پوشیدن یک شال سفید مناسب این ست را تکمیل کنید.

مانتوی کوتاه با آستین و دامن کلوش

اگر بیش تر کارهای ساده و بدون تزیینات اضافه را می پسندید این مدل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. یک مانتوی کوتاه جلو باز که آستین ها و دامن مانتو به صورت کلوش بوده و با یک شلوار دمپا ست می شود. این ست در عین سادگی بسیار شیک و زیبا به تن می نشیند.

استفاده از اورال ها به عنوان لباس عقد

متفاوت و خاص بودن برای تعدادی از عروس خانوم ها بسیار با اهمیت است. اگر جزو این دسته هستید و به دنبال یک مدل متفاوت و به روز می گردید، احتمالا اورال ها برای شما گزینه مناسبی باشند. منظور از اورال ها همان لباس های سرهمی است. بالاتنه لباس از کمر به شلوار متصل است و برای مجلل تر شدن یک بخش دامن مانند که فقط به پشت و طرفین کمر متصل می شود به لباس اضافه شده است. اورال ها که از انواع لباس های عقد سال 1400 می باشند، به نوعی لباس ترند این روزها محسوب می شوند.

اورال های جذب و مجلل

بعضی از انواع اورال ها بالاتنه ای دقیقا شبیه به لباس عروس دارند و به یک شلوار جذب که هماهنگ با بالاتنه کار شده است متصل اند. حتی برای بخش دامن از توری مشابه با دامن عروس استفاده شده است. کل بخش سرهمی لباس میتواند با یک گیپور شلوغ کار شود و یک دامن توری ساده و جلوباز جذابیت لباس را صدچندان نماید.

پوشیدن کت و اورال

مدل دیگر بیشتر شبیه به کت و شلوار است. یک سرهمی آستین حلقه ای که یک کت روی آن اضافه شده است. در این مدل معمولا با اضافه کردن بخشی به آستین ها و یا حتی افزودن یک شنل بلند به پشت کار، متفاوت بودن و مختص بودن لباس برای عروس خانوم را بیشتر به نمایش می گذارند.

پوشیدن ماکسی روی اورال

یکی دیگر از انواع مدل های اورال به این صورت است که بخش اول لباس یک سرهمی آستین حلقه ای است که بالاتنه آن با گیپور کار شده و به یک شلوار راسته متصل است. روی آن یک ماکسی آستین بلند یقه انگلیسی با یک کمربند شیک بسته می شود. می توان این مدل را با کلاه و توربان تکمیل کرد.

استفاده از اورال ساده سفید به عنوان لباس عقد

برای مدل بعدی یک سرهمی ساده سفید را در نظر بگیرید که آستین های حریر دارد. یک استایل ساده و در عین حال راحت و شیک برای شما فراهم می آورد.

استفاده از کت و شلوار به عنوان لباس عقد

یکی دیگر از انواع مدل های لباسی که در مراسم عقد می تواند مورد استفاده باشد، کت و شلوار است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که این نوع پوشش مناسب افراد کوتاه قد نیست و اگر قد کوتاهی دارید بهتر است از چنین انتخابی صرف نظر کنید. کت و شلوار مناسب استایل های بلند و کشیده است. توصیه می کنیم اگر مراسم شما قرار است در تالار یا فضای بزرگ و باز برگزار شود نیز به جای کت و شلوار از پیراهن استفاده کنید.

ست شومیز و شلوار عقد

ست شومیز و شلوار هم از جمله ست هایی است که طرفداران خاص خودش را دارد. اگر به دنبال چنین مدلی هستید انتخاب یک شومیز گیپور آستین کلوش به همراه شلوار کرپ دمپا و کلاه و توربان می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. با خرید یک کیف کوچک دسته مرواریدی این ست زیبا را تکمیل کنید.

پیراهن آستین بلند و پوشیده به همراه کلاه و توربان، لباس عقد ترند سال 1400

ترکیب یک پیراهن پوشیده و شیک با اکسسوری های حجاب از ترندهای لباس عقد سال 1400 می باشد. انتخاب یک پیراهن ساده و خوش دوخت به همراه کلاه در مراسم رسمی عقد، شیک پوشی شما را تضمین می کند. برای حفظ حجاب نیز می توان در زیر کلاه از یک توربان مناسب استفاده کرد.
در ادامه مقاله شما را با تعدادی از مدل های مختلف پیراهن های عقد ترند آشنا می کنیم.

پیراهن بلند یقه بسته با آستین

آستین هایی که با چین های ریز بسیار به سرشانه و مچ پیراهن متصل شده اند برای عروس خانوم های لاغر و کشیده یک استایل شیک و اروپایی فراهم می آورند. در این مدل لباس ها می توان به جای استفاده از حریر ساده از پارچه های سفید و ظریفی که حالت براق دارند و جلوه مجلل تری به لباس می دهند نیز استفاده کرد. 

ترکیب پیراهن و توربان بلند

 گزینه جذاب بعدی استفاده از یک پیراهن به همراه توربان بلند است. پارچه پیراهنی حریر ساده که روی نیم تنه بالا با گیپور به صورت برجسته کار شده است. توربان بلند که مشابه تور عروس روی لباس می افتد علاوه بر حفظ حجاب، نمای شیک تری به لباس شما می دهد.

ترکیب پیراهن و شال

معمولا مراسم عقد در محضر برگزار شده و انتخاب یک حجاب مناسب که با استایل شما هماهنگ باشد نیز مهم است. می توانید از یک شال حریر تزیین شده برای این منظور بهره ببرید. شال حریری که روی یک سمت آن پروانه ها یا گل های سفید برجسته کار شده است.

ست کردن قسمتی از لباس یا تزیینات عروس با لباس داماد

معمولا لباس عروس و داماد قابل ست کردن نیست و ما نیز چنین هدفی را دنبال نمی کنیم. اما در مواردی می توان قسمتی از تزیینات و اکسسوری های لباس عروس و داماد را ست انتخاب کرد. مثلا می توان شال، گل سر، کیف یا دسته گل عروس را با کراوات، پاپیون و یا گل داخل جیب کت داماد ست کرد. بدین ترتیب یک هماهنگی جذاب و چشم نواز بین لباس عروس و داماد ایجاد می شود.

لباس عقد و نامزدی همراه با شنل

چند سالی است که پیراهن های همراه با شنل به عنوان یک ترند جهانی شناخته شده اند. این استایل برای عقد و نامزدی بسیار مناسب است. 

 طراحی و دوخت یک لباس خاص برای عقد

اگر اهل هنر هستید و دستی در طراحی لباس دارید، پس بسیار خوش اقبال هستید که می توانید طرح خاص و منحصر به فردی برای لباس عقد خود طراحی کرده و دوخت آن را به یک خیاط ماهر بسپارید. اگر هم چیزی از طراحی لباس نمی دانید، اما علاقه مند هستید که یک لباس عقد متفاوت بر تن کنید؛ می توانید از طراح های لباس کمک بگیرید.

طراحی لباس عقد برای افراد چاق یا لاغر

اگر خیلی اضافه وزن دارید و یا بسیار لاغر هستید، و یا چاقی و لاغری های موضعی دارید؛ کمک گرفتن از یک طراح لباس می تواند شما را به نتیجه مطلوب برساند. طراح لباس با یک ایده مناسب می تواند دغدغه های شما را حل کند تا بتوانید با ذهن آرام تری سایر کارهایتان را انجام دهید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت