چگونه میز تلویزیون و میز جلومبلی را ست کنیم؟

چگونه میز تلویزیون و میز جلومبلی را ست کنیم؟

فهرست عناوین

در چیدمان و دکوراسیون خانه بین تمامی وسایل، باید هماهنگی و هارمونی وجود داشته باشد. نداشتن هماهنگی بین وسایل باعث می‌شود تعادل فضا از بین برود. ست کردن و هماهنگ کردن مبلمان با سایر وسایل داخل اتاق نشیمن یکی از بهترین روش‌های هماهنگی در دکوراسیون است. در این مطلب به بررسی و چگونگی ست کردن میز تلویزیون و جلومبلی در سبک های مدرن و کلاسیک می‌پردازیم.
برای انتخاب مبلمان در مرحله اول باید به سبک دکوراسیون توجه کرد، قطعا سِت کردن مبلمان در سبک کلاسیک با سبک مدرن تفاوت‌های زیادی دارد که اگر به آن‌ها توجه نکنیم، در نهایت نتیجه مطلوبی نخواهیم دید. سبک کلاسیک و مدرن از رایج‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های انتخابی دکوراسیون هستند و بیشتر افراد با آن‌ها آشنایی دارند. برای هر یک از سبک‌های انتخابی، وسایل و لوازم نیز باید با سبک همخوانی داشته باشند تا فضای دلنشین‌تری را فراهم سازد.

ست میز تلویزیون و جلومبلی در سبک کلاسیک

مبلمان در سبک کلاسیک، ظاهری بزرگ‌تر و مجلل‌تری دارند. یکی از ویژگی‌های مهم در این مبلمان، چوب‌های کنده کاری با تزیینات فاخر و رنگ‌های تیره است که طرح‌های زیبایی را روی آن‌ها به‌وجود می‌آورد. بنابراین در انتخاب ست میز تلویزیون و جلومبلی باید به این نکته دقت کنید که با مبلمان بکار رفته در این سبک اعم از استیل و یا کلاسیک هماهنگی داشته باشند.
اگر مبلمان استیل با منبت‌های پیچیده دوست دارید بهتر است ست میز تلویزیون و میز جلومبلی نیز دارای طرح های شلوغ و تزیینات زیاد باشد. اما اگر مبلمان کلاسیک مبلمان مورد نظر شماست، ست میز تلویزیون و میز جلومبلی، باید دارای طرح‌ها و کنده کاری‌های ساده‌تر و ظریف‌تری باشند. توجه داشته باشید در انتخاب ست مبلمان، رنگ میزها و تزینات آن‌ها باید یکی باشند. به عنوان مثال، اگر مبلمانی قهوه‌ای با کنده کاری‌های طلایی دارید، میز تلویزیون و جلومبلی نیز باید مشابه آن‌ها باشند، در غیر این صورت هماهنگی فضا کاملا از بین می‌رود.

ست میز تلویزیون و جلومبلی در سبک مدرن

طرفداران سبک مدرن، عاشق سادگی و راحتی هستند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی مبلمان در سبک مدرن طراحی ساده و البته امروزی‌تر آن است. در مبلمان مدرن، شکل و استخوان بندی بدنه مبلمان، خطوطی ساده و خلاقانه دارد و در آن تزیینات اضافی وجود ندارد. رنگ‌های بکار رفته در مبلمان مدرن، بیشتر رنگ‌های خنثی و روشن هستند که البته می‌تواند سلیقه‌ای باشد. ویژگی مهمی که در مورد این سبک وجود دارد، تنوع زیاد در طرح و مدل آن‌هاست. با وجود تنوع زیاد در میزهای جلومبلی و تلویزیون، شما با توجه به رنگ اصلی مبلمان و طرح آن باید انتخاب کنید. اگر دوست دارید کمی تزیینات در فضای نشیمن داشته باشید، می‌توانید از اکسسوری‌ روی میزها استفاده کنید.
در این سبک مبلمان با وجود ساده‌ترین طراحی، از آن بیشترین استفاده را می‌شود. در بعضی از مدل های سبک مدرن از فلز استفاده شده‌است که اگر طرفدار این مدل‌ها باشید، برای انتخاب سِت مبلمان مناسب آن‌ها، میز تلویزیون و میز جلومبلی و همچنین میز عسلی نیز باید دارای پایه‌های فلزی هم رنگ با فلز مبلمان باشند. این هماهنگی و هارمونی بین تمام این فضا باعث جذاب تر شدن فضا می‌شوند.

توجه به ابعاد فضا برای انتخاب میز تلویزیون و جلومبلی

اندازه فضا، در انتخاب ست میز تلویزیون و جلومبلی اهمیت بسیار زیادی دارد و از مواردی است که حتما باید به آن توجه کنید. اگر فضای شما به اندازه کافی بزرگ است باید از مبلمان بزرگ مانند مبلمان 9 نفره در آن استفاده کنید. پس ست میز تلویزیون و میز جلومبلی نیز باید بزرگ انتخاب شوند و ابعاد متناسبی با مبلمان‎‌تان داشته باشند و بر عکس اگر فضای کوچکی دارید باید از ست میز تلویزیون و میز جلومبلی کوچک‌تر انتخاب کنید. در این فضاها می توانید از میز تلویزیون دیواری استفاده کنید که کمک می‌کنند فضا مرتب‌تر دیده شود و از شلوغی آن جلوگیری می‌کند.

میز تلویزیون وجلومبلی آینه‌ای

آینه یکی از اکسسوری‌های شیک و مجلل در دکوراسیون داخلی منزل است که استفاده از آن در ساخت بسیاری از لوازم خانگی می‌تواند تحولی جذاب در دکوراسیون منزل ایجاد کند.از آنجایی که این مدل از میزها سبک خاص و طرفداران مخصوص به خود را دارد، هم در سبک کلاسیک و هم در سبک مدرن استفاده می‌شود. اگر سبک مبلمان منزل‌تان کلاسیک است، یک ست میزتلویزیون و جلومبلی آینه‌ای با تزیینات زیاد مناسب شماست. اما مدل های ساده‌تر این میزها برای مبلمان مدرن بکار می‌رود که خطوط کم‌تری دارند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

استاد تی وی | 1400 شهريور 22


مرسی از اطلاعات مفیدتون
با اجازه تون من یک مطلب هم به مطالب کاربردی شما اضافه می کنم و اونم محل قرارگیری تلویزیون تون هست که در پشت پنجره و در معرض مستقیم نور خورشید نباید قرار بگیره چون باعث کاهش طول عمر تلویزیون تون میشه