هزینه های عروسی

هزینه های عروسی

فهرست عناوین

اگر در صدد برگزاری مراسم عروسی یا عقد هستید، قطعا فکر کردن به هزینه ها برخی مواقع برای شما سرسام‌آور باشد. البته با توجه به این نوسانات ارزی هزینه ها برای بسیاری از زوج های جوان سنگین‌تر از حد معقول است؛ همچنین با احتساب حقوق های نرمال، برگزاری مراسمی بالای ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومان برای زوج ها بسیار گران و سنگین تمام خواهد شد. هر چند در بسیاری از مواقع والدین زوجین هزینه ها را تقبل می کنند و مراسم با تشریفات هر چه تمام تر برگزار می شود؛ اما در ادامه سعی داشتیم که هزینه های عروسی را برای یک زوج جوان با درآمدی محدود محاسبه نماییم.

لیست هزینه های عروسی

لیستی که برای شما آماده کرده ایم، شامل هزینه‌های موارد مهمی که برای برگزاری عروسی لازم دارید‌، با توجه به یک حقوق کاملاً معقول می باشد.
1. تالار عروسی: هزینه قابل پرداخت برای تالارها مبلغ ۳۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که با حذف موارد اضافی و انتخاب زمان مناسب، همچنین تالار هایی که شهرت کمتری دارند، می‌توانید این هزینه‌ها را بسیار کاهش دهید.
2. لباس عروس: هزینه خرید این لباس برای شما بیشتر از یک و نیم میلیون تومان تمام می‌شود که به شما پیشنهاد می کنیم، با اجاره لباس هزینه ها را تا حداقل ۵۰% کاهش دهید. در شهرهای بزرگ کف قیمت اجاره لباس عروس شبی ۶۰۰ هزار تومان می باشد.
3. لباس داماد: لباس داماد شامل پیراهن، کمربند و اغلب کت و شلوار می‌شود که با هزینه‌ای بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می توانید لباس مناسبی تهیه کنید.
4. ماشین عروس: هزینه قابل پرداخت برای کرایه ماشین عروس با توجه به نوع ماشین می باشد؛ اما سقف هزینه ای که برای تزیین ماشین پرداخت می کنید، از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.
5. دسته گل عروس: با توجه به گل هایی که انتخاب می‌کنید، قیمت دسته گل شما می تواند از ۲۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان متفاوت باشد، برای کاهش هزینه ها پیشنهاد می شود که از گل‌های مصنوعی برای دسته گل خود استفاده نمایید.
6. آتلیه عروس: با توجه به خدماتی که آتلیه‌ها ارائه می‌دهند و پکیج هایی که برای عروسی دارند، شما می توانید از یک و نیم میلیون تومان به بالا فیلمبرداری و آلبوم ساده و باکیفیت داشته باشید.
7. کیف و کفش عروس
8. کفش داماد
9. حلقه عروس و داماد: با توجه به قیمت بالای طلا و جواهرات نگین دار، پیشنهاد می کنیم از نقره یا پلاتین برای حلقه استفاده کنید؛ همچنین ساده بودن حلقه ها سبب می شود، تا قیمت یک جفت حلقه برای شما در حدود دو میلیون تومان تمام شود.
10. سرویس عروس
11. جهیزیه: اگر این امر را در بین هزینه های عروسی بیاوریم، باید گفت به طور متوسط بالای ۳۰ میلیون تومان برای خرید اقلام ضروری جهیزیه می بایست در نظر بگیرید.
12. ماه عسل: بسیاری از افراد این مورد را نیز در بین هزینه های عروسی خود قید می کنند. برای داشتن یک ماه عسل عالی و به صرفه، لازم نیست حتماً به کشورهای خارجی سفر کنید. می توانید با رزرو تور آف خورده قشم برای دو نفر، خاطره ای به یاد ماندنی برای خود و همسرتان رقم بزنید.

هزینه های عروسی بر عهده کیست

با توجه به گوناگونی فرهنگ ها در ایران، نمی‌توان به طور قطعی گفت که تمامی هزینه های عروسی به عهده عروس و یا داماد می باشد. این موارد اغلب به طور کاملا توافقی بین زوجین و خانواده ها حل می شود.

هزینه آرایشگاه عروس با کیست

هزینه آرایش عروس هیچ قیمت ثابتی ندارد و این در صورتی است که اتحادیه صنف آرایشگران زنانه قیمت مشخصی را برای آرایش عروس تعیین کرده؛ اما هر آرایشگاه با توجه به شهرتش قیمتی برای آرایش عروس تعیین می کند . البته حذف موارد اضافی از پکیج مانند اکسسوری های تزیین مو، کراتینه، کاشت مژه، رنگ مو، مش، فر، اکستنشن، خدمات ناخن و ... را می توانید حذف کنید. همچنین در صورتیکه چیزی از عروس بودن نگویید، می توانید با درخواست آرایشی ساده و زیبا، برای یک مهمانی، هزینه را به حداقل برسانید.
هرچند تمامی هزینه ها را به صورت توافقی می توان پرداخت کرد؛ اما طبق رسم و رسومات مراسم عروسی هزینه آرایشگاه عروس، به عهده داماد و هزینه آرایشگاه داماد، به عهده عروس می‌باشد. ‌ البته در برخی موارد هزینه آرایشگاه داماد به عهده خودش می باشد که طبق گفته پیشین این مسئله تماماً توافقی بین خانواده ها و عروس و داماد است.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت