عشق در زمان کرونا! چگونه مراسم عروسی خود را در دوران کرونا برگزار کنیم؟

عشق در زمان کرونا! چگونه مراسم عروسی خود را در دوران کرونا برگزار کنیم؟

فهرست عناوین

برگزاری مراسم عروسی در این روزهای همه گیری کرونا سخت است ولی نشدنی نیست! در دوران پساکرونا عروسی ها فرم جدیدی به خود گرفته اند. عموما افراد به عنوان مهمان تمایل دارند در جشنهای کوچک و خودمانی تر شرکت کنند و افراد به عنوان میزبان تمایل دارند از رعایت پروتکلهای بهداشتی برای خود و مهمانانشان اطمینان حاصل کنند. در این میان بسیاری از تالارهای قدیمی که نسبت به تغییرات جدید مقاومت داشتند، یا به دلیل کاهش جشنها از پس هزینه های جاری برنیامدند، تعطیل شدند.
اگر در سال 1400 قصد دارید مراسم عقد یا عروسی برگزار کنید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. آیا شما باید از همه مهمانان خود بخواهید که ماسک بزنند؟ تعداد مهمانان را تا چه تعداد کم کنیم؟ برگزاری مراسم در محیط های باز مانند باغ ها مناسب است؟ کریستین انگلوند، یک پزشک معروف در زمینه بیماری های عفونی مهم ترین مواردی را که در برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا باید رعایت کنید را با شما به اشتراک گذاشته است. با ما همراه شوید تا با این راهکارها آشنا شویم.

ماسک بزنید، حتی آن ها که واکسن زده اند

ممکن است بسیاری از مهمانان شما واکسن کرونا را زده باشند، اما آیا دیگر نیازی به زدن ماسک ندارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت برای ایمنی هر چه بیشتر مراسم، بهتر است از همه مهمانان خود بخواهید که از ماسک استفاده کنند، حتی آن¬ ها که واکسینه شده اند. شما می توانید از ماسک های مختلف طرح دار و یا ماسک های شفاف و روشن که صورت شما از زیر آن ها پیدا است استفاده کرده تا در عین رعایت کردن بهداشت، بتوانید صورت یکدیگر را نیز ببینید. شاید بهتر باشد به عنوان گیفت، به مهمانان ماسکهای طرحدار هدیه دهید.

مراسم را در محیط های باز برگزار کنید

راهکار مهم دیگر در برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا برگزار کردن آن در محیط های باز مانند باغ ها است. در محیط های بسته جریان و گردش هوا کم بوده و احتمال انتقال بیماری بیشتر است.

مهمانان خود را با کارت های آنلاین دعوت کنید

اگر شما قصد برگزاری مراسم عروسی در دوران همه گیری کرونا را دارید، هر لحظه ممکن است تغییر شرایط بیماری در جامعه برنامه شما را تغییر دهد. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که به جای تهیه کارت های دعوت کاغذی، مهمانان خود را به صورت آنلاین دعوت کنید. با این کار اگر حتی دقیقه 90 برنامه شما تغییری کند، تنها با چند کلیک ساده می توانید مهمانان خود را مطلع کنید. سایت بزمینه این امکانات را رایگان در اختیارتان می گذارد. (ابتدا عضو بزمینه شوید و جشن خود را انتخاب کنید)

تا حد ممکن فاصله ها را رعایت کنید

هرچه بیشتر بتوانید فاصله اجتماعی را میان مهمانان خود را رعایت کنید، عروسی شما از نظر ایمنی مطمئن تر برگزار خواهد شد. سعی کنید میز و صندلی اضافه اجاره کرده و آن ها را با حداکثر فاصله از یکدیگر قرار دهید. همچنین از انتخاب فضاهایی که به نسبت مهمانان شما کوچک است، اکیدا خودداری کنید.

زمان ورود مهمانان خود را تنظیم کنید

اگر مهمانان شما همگی با هم سر برسند، درب ورودی باغ و تالار تجمع می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل می توانید زمان ورود مهمانان خود را در کارت های دعوت به گونه ای تنظیم کرده که همگی با هم نرسند. شما می توانید برای دوستان نزدیک و اقوام درجه یک اولین ساعات شروع جشن را نوشته و برای مهمانان دیگر کمی زمان دیرتری را عنوان کنید. بهتر است راجع به این مساله، علت انجام دادن آن و اهمیت به موقع رسیدن نیز به مهمانان خود از قبل توضیح دهید.

کاهش تعداد مهمانان به حداقل ممکن

یکی دیگر از موارد مهم برای برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا آن است که تا حد ممکن تعداد مهمانان خود را کاهش دهید. بدون شک تجمع تعداد زیادی از افراد در یک محیط به خصوص اگر سر بسته باشد، می تواند باعث انتقال بیماری شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات سعی کنید بسیاری از افراد را از لیست مهمانان حذف کرده و جمعیت را تا حد ممکن کم کنید.

از آمدن مهمانان خود مطمئن شوید

ممکن است تعداد قابل توجهی از مهمانان شما به دلیل شیوع کرونا، حاضر به شرکت در مراسم عروسی شما نشوند. این مساله باعث می شود که شما هزینه زیادی برای پذیرایی از مهمانان متقبل شده اما مهمانان شما به جشن نیایند. ممکن است با تعدادی از مهمانان رودربایستی داشته باشید اما می توانید از اقوام درجه یک و دوستان خود بپرسید که آیا در مراسم عروسی شما شرکت می کنند یا خیر؟ در این صورت می توانید با خیال آسوده از حضور مهمانان آن ها را دعوت کنید.

بر کادر پذیرایی نظارت کنید

این که میوه، شیرینی و غذاهای مراسم عروسی شما چگونه تهیه و سرو می شود نیز می تواند عامل مهم و تعیین کننده ای بر بهداشت مراسم در دوران کرونا باشد. برای اطمینان از بهداشت و ایمنی، سعی کنید حتما بر نحوه کار پرسنل، آماده سازی وسایل پذیرایی و سرو آن ها نظارت داشته باشید. پرسنل مهماندار باید ماسک داشته باشند.
از مواد ضد عفونی کننده سر میز و درب ورودی استفاده کنید
این روزها الکل و مواد ضد عفونی کننده به وسایل همراه همیشگی افراد تبدیل شده است! اما برای اطمینان از این مساله نیز شما می توانید درب ورودی تونل ضدعفونی نصب کرده و مایع ضد عفونی کننده قرار دهید و همچنین سر هر میز یک محلول ضدعفونی قرار دهید تا مهمانان قبل از خوردن هر چیزی ابتدا دستان خود را ضد عفونی کنند.

اگر به مراسم عروسی دعوت شده اید چه کنید؟

اگر شما در دوران کرونا به یک مراسم عروسی دعوت شده اید، قبل از تصمیم گیری برای رفتن یا نرفتن، سوال هایی راجع به رعایت موارد بالا از عروس یا داماد یا خانواده آن ها بپرسید. مهمانی در فضای باز یا بسته برگزار می شود؟ تعداد مهمانان چقدر است؟ آیا همگی ماسک استفاده می کنند؟ و غیره. بعد از بررسی تمامی موارد می توانید برای حضور و یا عدم حضور در این مراسم عروسی تصمیم بگیرید. حتما عروس و داماد را از تصمیم خود مطلع کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت