20 ایده تزیین سینی حنا برای مراسم حنابندان

20 ایده تزیین سینی حنا برای مراسم حنابندان

فهرست عناوین

حنابندان یکی از مراسم خاص و زیبای ایرانیان است که یک یا چند شب قبل از عروسی برگزار می شود. تزیین و آماده سازی حنا، بخش مهمی از این مراسم خاص است. امروزه خانم های خوش سلیقه و با ذوق دنبال تزیین حنا و سینی حنا به زیباترین شکل ممکن برای مراسم حنابندان هستند. همان طور که می دانید ایده ها و طرح های متنوع و زیبایی برای تزیین سینی حنا وجود دارد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا خواهید شد.

مراسم حنابندان در کشورهای مختلف دنیا

حنابندان جز آخرین رسم و آداب عروسی است که یک یا چند شب قبل از مراسم عروسی برگزار می شود. البته برخی از خانواده ها مراسم حنابندان را در آخر مراسم عروسی به صورت مختصر برگزار خواهند کرد. حال سوال این است که این مراسم جز آداب و رسوم کدام یک از کشورهای جهان است؟ ایران، هند و ترکیه از آن دسته از کشورهایی هستند که مراسم حنابدان را برای عروس و داماد برگزار می کنند.
در واقع می توان گفت که حنابندان مراسمی است که برای خداحافظی عروس از خانواده اش و آخرین شب سکونت او در منزل پدری برگزار می شود. همان طور که می دانید، از قدیم رسم بوده که سینی حنا دور تا دور مجلس گردانده می شود تا خانم های حاضر در مراسم بتوانند دست های خود را به حنا آغشته کنند. حنا یکی از ارکان اصلی این مراسم است؛ باور ایرانیان باستان این بوده که حنا از بهشت آمده و استفاده از آن شادی، کامروایی، نیکبختی و محبت را به همراه خواهد داشت.

برگزاری مراسم حنابندان

به صورت کلی می توان گفت که حنابندان یعنی خیساندن حنا و آماده کردن آن برای اینکه دست و پای عروس و داماد را به آن آغشته کنند. جشن حنابندان در شهرهای مختلف ایران و در هر طایفه و قومی با شیوه ها و سنت های خاصی برگزار می شود. در هر یک از اقوام ایرانی شاهد برگزاری مراسم حنابندان به نحو خاص و متفاوتی هستیم.
برای آماده سازی مراسم حنابندان لازم است تم خاصی را انتخاب کنید. رنگهای سبز یا قرمز اصلی ترین نمادهای این جشن هستند. با توجه به اینکه حنابندان رسمی قدیمی است بهتر است تم سنتی را انتخاب کنید که نشان دهنده اصالت و قدمت این مراسم باشد. هنگام آماده سازی برای این مراسم، یکی از مهمترین نکات که بسیار حائز اهمیت است، آماده کردن و تزیین سینی حنا برای حنابندان است.

برای حنابندان سینی را چگونه تزیین کنیم؟

در گذشته حنا را خیس می کردند و در یک ظرف می ریختند و دور آن را با شمع تزیین می کردند، اما امروزه انواع ایده های مختلف برای تزیین سینی حنا وجود دارد که می توانند مورد استفاده قرار گیرند. از جمله این ایده ها می توان به تزیین سینی حنا به شکل کیک چند طبقه، گل، شکل پرندگان، ماهی و ... اشاره کرد. البته شما می توانید از ظرف های کوچک استفاده کنید و حنا را به گیفت تبدیل کنید.
همچنین شما می توانید از شابلون های مختلف نیز برای تزیین حنا استفاده کنید.
شما می توانید برای تزیین سینی حنا از وسایل تزیینی مختلفی استفاده کنید. از جمله وسایل تزیینی مورد استفاده می توان به گل های طبیعی، روبان، صدف، شمع، مروارید، سنگ های تزیینی، اکلیل های رنگی، سکه های بدلی و ... اشاره کرد. شما می توانید با توجه به سلیقه و نظر خود و البته وسایلی و طراحی هایی که در دسترس دارید، بهترین و زیباترین تزئینات را انجام دهید. برخی از ایده های تزیین حنا برای حنابندان سخت و دشوار هستند و برخی هم در عین سادگی بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند که می توانید آن ها را آماده کنید. با ادامه متن همراه شوید تا بیشتر با ایده های تزیین سینی و حنا برای حنابدان آشنا شوید.

ایده های جالب و جذاب برای تزیین حنا

• یک سینی دایره ای را انتخاب کنید و آن را با روبان های اکلیلی نقره ای تزیین کنید و ظرف حنا را وسط آن قرار دهید. شما می توانید از مروارید و گل های تزیینی زیبا برای جذاب تر شدن سینی استفاده کنید.
• استفاده از رنگ سفید و طلایی برای تزیین سینی حنا نیز می تواند ایده خوبی باشد. شما می توانید از روبان سفید بر روی سینی و اطراف آن استفاده کنید و از اکلیل طلایی و سایر وسایل تزیینی طلایی برای تزیین آن استفاده کنید.
• رنگ قرمز هم در تزیین سینی حنا می تواند بسیار جذاب باشد. شما می توانید از پارچه ها و روبان های قرمز رنگ و در کنار آن از شمع ها و مرواریدها برای تزیین سینی حنا استفاده کنید.
• شما می توانید با توجه به نظر و سلیقه خود از سینی هایی به شکل قلب، دایره، مربع و یا مستطیل استفاده کنید.
• استفاده از سینی های شیشه ای و یا آینه ای هم می تواند بسیار زیبا و شیک باشد. شما می توانید ظرف حنا، شمع و سایر وسایل تزیینی را بر روی سینی آینه ای بچینید.
• استفاده از گل های رز، شمع و اکلیل های نقره ای رنگ نیز می تواند ایده ای زیبا باشد.
• تبدیل کردن حنا به گیفت و چیدن آن ها بر روی سینی نیز می تواند ایده خوبی برای تزیین سینی حنا باشد. برای اینکار می توانید از کوزه های کوچک استفاده کنید و یا اینکه حنا را به شکل دلخواه خود مثل قلب و یا گل های کوچک در بیاورید و بر روی سینی قرار دهید.
• استفاده از شمع در اشکال مختلف و در ظرف های متنوع بر روی سینی حنا می تواند بسیار زیبا باشد. در کنار شمع شما می توانید از گل های طبیعی زیبا و یا روبان های رنگی برای جذاب تر به نظر رسیدن سینی حنا استفاده کنید.
• علاوه بر سینی شما می توانید از وسایل دیگری از جمله سبد، کوزه و یا هر ظرف دیگری به شکل های مختلف استفاده کنید و آن ها را به زیبایی تزیین کنید.
• استفاده از طرح ها، پارچه ها و ظروف سنتی نیز می تواند برای تزیین سینی حنا گزینه ای مناسب باشد.

چگونه حنا را تزیین کنید؟

علاوه بر تزیین سینی حنا، شما می توانید حنا را نیز با توجه به سلیقه و نظر خود تزیین کنید. برای این کار هم ایده ها و راه های مختلف و متنوعی وجود دارد. از ایده های تزیین حنا فرم دادن آن به شکل های مختلف از جمله گل، قلب، کیک، ماهی و ... است. شما می توانید با استفاده از وسایل مختلفی از جمله سکه، اکلیل های رنگی، گل های طبیعی و یا سایر وسایل تزیینی، حنا را به زیباترین فرم تبدیل کنید. برای اینکه حنا بهتر فرم بگیرد می توانید مقداری چسب چوب را به آن اضافه کنید.

ایده های جالب و جذاب حنا برای تزیین سینی حنا

• یکی از راه های تزیین حنا برای تزیین سینی حنا درست کردن گل رز و یا دسته گل با استفاده از مخلوط خمیری حنا، آب و چسپ چوب می باشد.
• شما می توانید مخلوط خمیری حنا و آب را بر روی سینی زیبایی پهن کنید و روی آن را با مروارید، اکلیل های رنگی و سایر وسایل، تزیین کنید.
• شما می توانید با استفاده از خمیر شکل یک کیک زیبا چند طبقه ای را طراحی کنید.
• درست کردن شکل پرندگانی همچون طاووس و تزیین آن با استفاده از اکلیل های رنگی نیز می تواند ایده خوبی باشد.
• اگر دنبال راه ساده ای برای تزیین حنا هستید، می توانید از ظروف زیبا و فانتزی کمک بگیرید.
• یکی دیگر از ایده ها خرید سبدهای گل آماده، گیتار، کالسکه و از این قبیل لوازم چوبی و زیبا است. شما می توانید حنا را در آن ها تزیین کنید.
• یکی دیگر از ایده های فوق العاده، استفاده از کوزه های سفالی است.
• تزیین حنا با استفاده از سکه، روبان و تور از دیگر ایده های خوب است. شما می توانید از تور و روبان های سفید و رنگی استفاده کنید تا حنای جذاب تری داشته باشید.
• استفاده از گل های طبیعی، می تواند ساده ترین مدل ها را بسیار زیباتر و جذاب تر نشان دهد. پس حتما استفاده از گل های طبیعی را فراموش نکنید.
• استفاده از اکلیل و مروارید و قالب های آماده نیز می توانید ایده جالبی باشد.
• درست کردن حنا به شکل عروس و داماد و تزیین آن با اکلیل های رنگی نیز می تواند ایده خوبی برای تزیین حنا باشد.
• استفاده از طرح قلب نیز می تواند ایده خوبی باشد. شما می توانید حنا را به شکل قلب دربیارید و با استفاده از گل، اکلیل و ... آن را به خوبی تزیین کنید.
• استفاده از شابلون های مختلف نیز می تواند برای تزیین حنا گزینه ای مناسب و بسیار ساده باشد.
• تزیین حنا به شکل عروسک نیز یکی از ایده های خوب است که بسیار زیبا و جذاب است.
• مدل تزیین حنا برای حنابندان عروسی به شکل انگور نیز گزینه ای خوب و زیبا است. شما می توانید با استفاده از اکلیل خوشه های انگور را تزیین کنید.
• شما می توانید حنای مراسم خود را به شکل ترمه در بیاورید و آن را با گل و سکه و ... تزیین کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت