ایده هایی برای تزئین سفره عقد مدرن

ایده هایی برای تزئین سفره عقد مدرن

فهرست عناوین

چیدن و تزئین سفره عقد یکی از کارهایی است که همه ما دوست داریم آن را به بهترین و زیباترین شکل انجام دهیم. تزئین سفره عقد را می توانید به سبک مدرن یا سنتی انجام دهید. این روزها تزئین سفره عقد مدرن به یکی از ترندهای پرطرفدار تبدیل شده است. اگر شما نیز به این سبک تزئین علاقه مند هستید، در این مقاله ایده هایی برای تزئین سفره عقد مدرن را با شما به اشتراک می گذاریم، تا سفره ای زیبا و لاکچری بیاندازید.

آینه و شمعدان مدرن انتخاب کنید

یکی از مهم ترین اجزای سفره عقد مدرن و کلاسیک آینه و شمعدان است. اگر به دنبال تزئین سفره عقد مدرن هستید، می توانید در میان آینه و شمعدان های مختلف، یک آینه و شمعدان برنزی انتخاب کنید. آینه و شمعدان برنز را می توان یکی از لاکچری ترین مدل های مختلف آینه و شمعدان دانست که به تزئین سفره عقد مدرن شما خواهد آمد. سایز و اندازه اینه و شمعدان را نیز متناسب با اندازه سفره عقد انتخاب کنید. یک آینه بزرگ یا کوچک به نسبت سفره عقد انتخاب چندان مناسبی برای شما نخواهد بود.

نان پنیر و سبزی خود را به شکل فانتزی تزئین کنید

نان و پنیر و سبزی یکی دیگر از اجزای سفره عقد مدرن یا کلاسیک، نان و پنیر و سبزی است. نان و پنیر نماد برکت در زندگی مشترک است و نمی توان آن را از سفره حذف کرد. به جای آن که نان و پنیر را در لقمه های کوچک گرفته و بعد از عقد بین مهمانان پخش کنید، آن را به شکل های فانتزی و زیبایی تزئین کنید. می توانید آن را به شکل یک دسته گل همراه با تربچه تزئین کنید. می توانید نان را به شکل پاپیون اطراف سبزی گرفته و تربچه ها را مانند گل روی آن قرار دهید. از سبزی هایی مانند پیازچه و جعفری نیز می توانید استفاده کنید که به راحتی می توانید آن ها را شکل دهید.

از لیوان های بلند شیشه ای استفاده کنید

برای آن که بتوانید یک سفره عقد مدرن زیبا تزئین کنید، می توانید اجزای سفره عقد مانند گردو، نبات یا بادام را در لیوان ها و ظروف شیشه ای بلند قرار دهید. این ست برای تزئین سفره عقد اروپایی بوده و می تواند دیزاین شما را شیک و زیباتر کند.

بادام، نبات و نقل را از ظروف سرریز کنید

یکی دیگر از ایده های جذاب برای تزئین سفره عقد آن است که بادام و نباتی که داخل ظروف می گذارید، به شکلی از ظرف سرریز کنید. برای انجام این کار باید از قبل این خوراکی ها را با چسب بر روی یک میله یا مفتول چسبانده و سپس آن را روی ظرف قرار دهید. این ایده زیبا می تواند سفره عقد مدرن شما را خاص و متفاوت کند.

از نبات های رنگی به شکل گل در سفره عقد استفاده کنید

از دیگر ایده های جذاب برای تزئین سفره عقد مدرن آن است که به جای قرار دادن ساده نبات ها در یک ظرف، آن ها را به شکل های مختلفی مانند یک گل زیبا کنار یکدیگر قرار دهید. نبات ها در رنگ های مختلفی از زرد، سفید و شیری و در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند. شما می توانید آن ها را به شکل ها و سبک های مختلف کنار یکدیگر تزئین کرده و سفره عقد مدرن خود را زیباتر کنید.

بادام و یا گردو را به شکل های مختلف به هم بچسبانید

اگر از ایده های تکراری قرار دادن گردو و بادام ها در ظروف مختلف خسته شده اید، می توانید همانند نبات ها آن ها را به یکدیگر چسبانده و بدون ظرف آن ها را در سفره بگذارید. اگر ایده شما برای چسباندن این اجزای سفره عقد زیبا باشد، تزئین سفره عقد مدرن شما زیباتر از وقتی خواهد بود که از ظرف استفاده می کنید.

تخم مرغ های سفره عقد را تزئین کنید

از دیگر کارهایی که برای تزئین سفره عقد می توانید انجام دهید، آن است که تخم مرغ های خود را به جای رنگ زدن به سبک های مختلف و زیبا تزئین کنید. می توانید آن ها را در پارچه های توری و همراه با مروارید بپیچید و یک سفره عقد مدرن متفاوت و لاکچری داشته باشید. در این حالت تنها به یک یا 2 تخم مرغ اکتفا نکنید، زیبایی این ایده تزئین به تعداد زیادی تخم مرغ ها است.

انتخاب ظروف را جدی بگیرید

برای تزئین سفره عقد مدرن، انتخاب مناسب ظروف یکی از مهم ترین کارهایی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای تزئین سفره عقد مدرن می توانید از ظروف مختلف نقره، کریستال، پلی استر و غیره استفاده کنید. ظرف های گیلاسی یا پایه بلند می توانند انتخاب مناسبی برای تزئین سفره عقد مدرن شما به شمار روند. همچنین ظروف فانتزی جدید و مختلفی برای قرار دادن در سفره عقد وجود دارد که شما می توانید از آن ها برای تزئین سفره عقد مدرن و متفاوت استفاده کنید.

گل آرایی کنید

اگر به دنبال تزئین سفره عقد مدرن به شکلی لاکچری و بسیار زیبا هستید، گل آرایی را فراموش نکنید. گل آرایی را می توانید به شکل ها و سبک های مختلف انجام دهید. می توانید از باکس های مختلف گل استفاده کنید. گل رز قرمز را در صندوقچه های مخصوص قرار داده و بر سفره بگذارید و یا میز و سفره عقد را با گل های مختلف و رنگی تزئین کنید. می توانید گل های آبشاری و آویزی نیز استفاده کرده و با استفاده از گل ها هم سفره عقد را تزئین کرده و هم فضای اطراف را زیباتر کنید.

شمع آرایی کنید

این روزها کم سفره عقد مدرنی را خواهید دید که در آن شمع آرایی به کار نرفته باشد. شمع آرایی می تواند تزئین سفره عقد شما را لاکچری و رویایی کند. تنوع شمع های لوکس، فانتزی و زیبا به قدری زیبا است که می توانید از میان آن ها مدل های دلخواه و مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر سفره عقد زیبای خود قرار دهید. همچنین می توانید از تعداد زیادی شمع وارمر اطراف و داخل سفره عقد مدرن استفاده کنید تا با خاموش کردن فضا، سفره عقد شما به زیبایی بدرخشد.

بادکنک آرایی کنید

از دیگر ترندهای تزئین سفره عقد مدرن، بادکنک آرایی و استفاده از آن برای ایجاد یک تم رنگی است. کافی است یک جست و جو برای ایده های جدید بادکنک آرایی کنید تا با ایده هایی بسیار جذاب آشنا شوید که می تواند سفره عقد شما را بسیار زیبا و شیک کند.

سفره را روی آینه بچینید

از دیگر ایده های تزئین سفره عقد مدرن، چیدن وسایل بر روی آینه است. شما می توانید به جای استفاده از پارچه هایی که به عنوان سفره استفاده می شود، از اینه های چند تکه یا یک تکه برای قرار گرفتن وسایل سفره عقد استفاده کنید. اگر سری به سفره های عقد مدرن اروپایی بزنید، این ایده بسیار محبوب و ترند است.

وسایل را روی میزهای کوتاه و بلند قرار دهید

قرار دادن ظروف بر روی میزهای کوتاه و بلند یکی از ایده های تزئین سفره عقد است که هیچ گاه قدیمی نمی شود. می توانید میزهایی با ارتفاع های مختلف را به شکلی زیبا کنار یکدیگر قرار داده و روی آن یک پارچه ساتن یا حریر بیاندازید. ظروف و وسایل سفره عقد را می توانید روی این میزها قرار داده و یک چیدمان تزئین سفره عقد مدرن زیبا و شیک داشته باشید.

در انتخاب رحل قرآن دقت کنید

قرآن یکی از ارکان جدایی ناپذیر سفره عقد مدرن و سنتی است که معمولا ان را در جایی قرار می دهیم که بیش از اجزای دیگر سفره به چشم می اید. سعی کنید با توجه به اندازه قرآن سعی کنید یک رحل زیبا و متناسب انتخاب کرده و تزئین سفره عقد خود را کامل کنید.

سفره را بیش از حد شلوغ نکنید

اگر به سبک های اروپایی و مدرن در صنعت مد توجه کنید، متوجه می شوید که سادگی در دیزاین حرف اول را در هر چیزی می زند. چه از میکاپ عروس تا لباس عروس، سادگی اما شیک و زیبا بودن حرف اول را می زند. این مساله در تزئین سفره عقد مدرن نیز مهم است. سعی کنید سفره عقد خود را بیش از حد شلوغ نکنید. برای مثال ریختن گل یا گل برگ های رنگی روی پارچه سفره عقد نمی تواند ایده جالبی برای تزئین سفره عقد مدرن به شمار رود.

از نور پردازی استفاده کنید

از ایده های دیگر تزئین سفره عقد مدرن که طرفداران خاص خود را دارد، استفاده از نورپردازی و ریسه های لامپ است که می تواند یک سفره عقد لاکچری و زیبا را به شما هدیه کند. شما می توانید از میزهای شیشه ای بزرگ یا کوچک برای وسایل سفره عقد استفاده کرده و درون آن ها را لامپ هایی کوچک با رنگ های ملیح و زیبا بگذارید. این کار می تواند یک ایده متفاوت برای تزئین سفره عقد مدرن به شمار رود.

از گندم استفاده کنید

از دیگر ایده های زیبا برای تزئین سفره عقد مدرن استفاده از گندم است. گندم نیز نماد برکت است و می تواند سفره عقد شما را زیباتر کند. شما می توانید تکه های آن را به شکل گل پیچیده و گندم ها را به شکل یک دسته گل درآورده و روی سفره قرار دهید.

از طرح های بته جقه یا ظروف طرح وینتیج (قدیمی) برای تزئین اسپند استفاده کنید

برای آن که تزئین سفره عقد مدرن شما به تمامی جزئیات توجه داشته باشد، باید به فکر تزئین اسپند آن نیز باشید. می توانید برای تزئین اسپند ابتدا یک طرح گل و یا بته جقه روی یک مقوا کشیده و روی آن چسب بزنید. سپس قبل از خشک شدن چسب اسپندها را روی آن بریزید. می توانید از اسپندهای رنگی نیز استفاده کرده تا تزئین سفره عقد مدرن شما زیباتر شود.

از ظروف لوکس و آنتیک استفاده کنید

برای تزئین سفره عقد مدرن و اروپایی خود می توانید از ظروف لوکس و آنتیک استفاده کنید. این ظروف جنس های مختلف برنز، سنگ، نقره و غیره دارند. ظروف آنتیک طرح هایی شیک و متفاوت دارند و می تواند تزئین سفره عقد مدرن شما را بسیار زیباتر کند.

میوه آرایی کنید

استفاده از میوه شاید تا سال ها گذشته در تزئین سفره عقد چندان مورد علاقه افراد نبوده است اما میوه ارایی این روزها به یکی از اجزای جدایی ناپذیر تزئین سفره عقد مدرن تبدیل شده است. شما می توانید از میوه های مختلفی مانند انار یا انگور استفاده کرده و آن ها را به شکل زیبایی کنار یکدیگر بچینید.

از آب، چوب یا لامپ استفاده کنید

در تزئین سفره عقد مدرن شما از ایده های کلاسیک و فرم همیشگی تزئین فاصله گرفته و از اجزایی استفاده می کنید تا قبلا استفاده نمیشده است. برای تزئین سفره عقد مدرن خود می توانید از ظروف بزرگ یا کوچک پر از آب، از وسایل تزئینی چوبی یا لامپ و فانوس های زیبا استفاده کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت