قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 چقدر است؟

قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 چقدر است؟

فهرست عناوین

خرید جهیزیه یکی از مهم ترین کارهایی است که زوج های جوان برای تشکیل زندگی مشترک خود انجام می دهند. تا همین چند سال پیش شاید با مبلغی بین 50 تا 100 میلیون تومان می توانستید یک جهیزیه کامل و عالی تهیه کنید، اما قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 چند برابر شده است. در این مقاله قصد داریم یک حساب سر انگشتی از قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 داشته باشیم تا اگر شما نیز قصد خرید جهیزیه دارید، بتوانید برای آن برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

قبل از خرید جهیزیه این کارها را انجام دهید

قبل از آن که به سراغ قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 برویم، بهتر است کارهایی را انجام دهید تا خرید شما نتیجه بهتری داشته باشد.

یک لیست تهیه کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از خرید جهیزیه باید انجام دهید، تهیه لیست وسایل مورد نیاز است. تعداد وسایل جهیزیه آن قدر زیاد است، که بدون گرفتن لیست احتمالا بخشی از آن ها را فراموش کنید. بنابراین بهتر است قبل از شروع به خرید یک لیست تهیه کرده و سپس به ترتیب آن ها را تهیه کنید. می توانید از لیست موجود در سایت بزمینه استفاده کنید. کافیست عضو سایت باشید و از قسمت برنامه ریزی جشن، جشن عروسی را انتخاب کنید.

خرید را به دقیقه 90 نیاندازید

از دیگر کارهایی که بهتر است قبل از پرداخت هزینه برای قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 انجام دهید آن است که نخواهید همه خریدهای خود را در زمان کوتاه و دقیقه 90 انجام دهید. بسیاری از وسایل جهیزیه را می توانید از ماه ها و یا حتی سال ها قبل خریداری کرده و در منزل نگه داری کنید. این کار باعث می شود قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 یا هر سالی که قصد ازدواج دارید کم تر شود.

قبل از خرید مشورت کنید

قبل از آن که خرید جهیزیه را آغاز کنید، حتما از دیگران مشاوره بگیرید. از کسانی که وسایل برقی از برند خاصی خریده اند حتما راجع به کیفیت وسایل سوال بپرسید. قیمت فروشگاه های مختلف را با یکدیگر بررسی کرده و تا بتوانید بهترین قیمت را انتخاب کنید. راجع به شرایط خرید اقساطی سوال بپرسید و هر مساله دیگری که به ذهنتان می آید. برای آن که قیمت اقلام جهیزیه برای شما کم تر شود، این مرحله را جدی بگیرید.

خرید را متناسب با خانه جدیدتان انجام دهید

اگر قبل از خرید جهیزیه عروس، مکان خانه تان مشخص است، حتما ابعاد و مساحت آن را در نظر بگیرید. بسیاری از نو عروس ها بدون توجه به مساحت خانه ای که قرار است در آن زندگی کنند، وسایل زیادی را تهیه می کنند که بعدا متوجه می شوند که جای کافی برای قرار دادن همه آن ها ندارند. برای مثال هنگام خرید سرویس خواب حتما به این مساله توجه کنید که آیا سایز آن برای اتاق خواب شما مناسب است و می توانید تمامی سرویس را در اتاق بچینید؟

چشم و هم چشمی نکنید!

برای آن که قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 برای شما ارزان تر تمام شود، برای دل خودتان و با توجه به بودجه ای که دارید خرید کنید! بسیاری از افراد خودشان را تحت فشار مالی زیادی قرار می دهند تا بتوانند یک جهیزیه لاکچری و لوکس داشته باشند. اما آیا واقعا به فشارهای مالی بعد از آن می ارزد؟

چگونه قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 را کاهش دهیم؟

قبل از آن که به سراغ قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 برویم، بهتر است بدانیم با چه راهکارهایی می توانیم این هزینه را تا حد زیادی کاهش دهیم؟ راهکارهای زیر می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

وسایل را دسته بندی و اولویت بندی کنید

برای آن که بتوانید قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 را با وجود تورم بالا در سالهای گذشته، کاهش دهید و اگر شما هم در بودجه خود محدودیت دارید، بهتر است بعد از تهیه لیست آن ها را به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم بندی کنید.
وسایل ضروری وسایلی هستند که بدون آن ها نمی توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. این وسایل شامل چیزهایی مانند تلویزیون، گاز، فرش، سرویس اشپزخانه، یخچال و غیره است. شما هنگام تهیه وسایل جهیزیه نمی توانید این وسایل را از لیست حذف کنید.
وسایل غیر ضروری وسایلی هستند که نخریدن آن ها مشکلی برای شما پیش نخواهد آورد. برای مثال اگر شما چای ساز، آرام پز، قهوه جوش، سرخ کن و غیره را از لیست جهیزیه خود حذف کنید، مشکلی پیش نمی آید و شما می توانید هزینه کم تری برای تهیه جهیزیه خود پرداخت کنید.

از برندهای ایرانی خرید کنید

اختلاف قیمت برندهای ایرانی در مقایسه با برندهای خارجی وسایل برقی بسیار قابل توجه است. خوشبختانه برندهای ایرانی بسیاری در زمینه تولید وسایل برقی فعالیت می کنند و وسایل آن ها از کیفیت و کارایی مناسب و قابل قبولی برخوردار است. اگر می خواهید قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 کم تر شود، سراغ برندهای ایرانی بروید.

از بازار و عمده فروشی ها خرید کنید

نکته دیگری که باعث کاهش قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 می شود، خرید از مراکز خرید عمده است. این بازارها معمولا در مقایسه با فروشگاه های تک، قیمت کم تری روی وسایل گذاشته و به شما تخفیف های بهتری نیز می دهند. همچنین خیالتان بابت خدمات پس از فروش نیز راحت تر خواهد بود. مناطقی مانند خیابان سه‌ راه امین حضور، یکی از مراکز خرید جهیزیه در تهران است که لوازم برقی را با قیمت نسبتا مناسب می‌فروشند. میدان شوش تهران هم برای خرید ظروف و لوازم آشپزخانه جهیزیه مناسب است و خیابان جمهوری از مراکز مهم خرید تلویزیون و سیستم صوتی جهیزیه در تهران است.

خریدها را از یک جا انجام دهید

فروشگاه های بزرگ بسیاری در تمامی شهرهای ایران وجود دارند که شما می توانید همه یا بخش زیادی از وسایل جهیزیه خود را یک جا از آن ها خرید کنید. اگر شما از یک جا سرویس خواب، وسایل برقی و وسایل آشپزخانه خود را تهیه کنید مطمئن باشید که به شما تخفیف های ویژه داده می شود.

شرایط خرید اقساطی را بپرسید

اگر پرداخت یک جا هزینه قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 برای شما سخت است، نگران نباشید. تقریبا تمامی فروشگاه ها و نمایندگی های فروش به شکل اقساط نیز کار می کنند. نکته مهم آن که حتما شرایط اقساطی فروشگاه های مختلف را بررسی کنید زیرا بسیاری از فروشگاه ها برای پرداخت اقساط سود بیشتری از شما می گیرند و شما در نهایت هزینه بسیار بیشتری نسبت به قیمت واقعی اقلام پرداخت خواهید کرد.
نکته دوم این که سعی کنید تا حد ممکن خرید را نقدی انجام دهید و اگر توانایی پرداخت همه وسایل را ندارید بخشی از آن را نقدی و بخش دیگر را اقساط تهیه کنید. پرداخت اقساط همه وسایل بعد از شروع زندگی می تواند برایتان سخت باشد.

در جشنواره ها شرکت کنید

بسیاری از برندهای ایرانی در زمان های خاص جشنواره هایی برگزار می کنند که در آن به زوج های جوان تخفیف های ویژه برای تهیه جهیزیه می دهند. اگر قصد خرید جهیزیه دارید می توانید صفحات مربوط به این برندها یا فروشگاه های مختلف را بررسی کرده تا در جریان تخفیف ها و جشنواره های آن ها قرار بگیرید. شرکت در این جشنواره ها می تواند قیمت اقلام جهیزیه را برای شما تا اندازه قابل توجهی کاهش دهد.

قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 چقدر است؟

در پایان قصد داریم به صورت جزئی راجع به قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 صحبت کنیم، تا بتوانید یک برآورد تقریبی از هزینه ها داشته باشید.
 برای خرید یخچال در برندهای مختلف ایرانی و خارجی باید بین 15 تا 100 میلیون تومان هزینه کنید.
ماشین لباسشویی در بازار از 5 میلیون تا 20 میلیون تومان است.
اجاق گاز در بازار قیمتی از 3 تا 40 میلیون تومان دارد.
 برای خرید ماشین ظرفشویی باید بین 12 تا 40 میلیون تومان هزینه کنید.
چرخ گوشت 3 تا 10 میلیون تومان قیمت دارد.
سرویس آشپزخانه شامل سرویس چینی، قابلمه، قاشق و چنگال، جای ادویه، کتری و قوری و غیره 7 تا 40 میلیون تومان متغیر است.
پلوپز و مخلوط کن هر کدام بین 1 تا 7 میلیون تومان هستند.
 اگر قصد خرید مایکرویو دارید، از 7 تا 20 میلیون تومان باید هزینه کنید.
 هر فرش ماشینی 9 متری بین 4 تا 10 میلیون تومان قیمت دارد.
 برای خرید سرویس مبلمان حداقل 10 و حداکثر تا 50 میلیون تومان باید هزینه کنید.
پرده بین 3 تا 15 میلیون، ساعت دیواری 500 هزار تا 3 میلیون و لوستر بین 2 تا 7 میلیون قیمت دارد.
 برای خرید میز ناهار خوری حداقل 5 و حداکثر 20 میلیون باید هزینه کنید.
جاکفشی و میز عسلی حدود 500 هزار تا 2 میلیون، آینه کنسول بین 2 تا 30 میلیون تومان قیمت دارد.
جاروبرقی در برندهای ایرانی از 750 هزار و در برندهای خارجی از 2.5 میلیون تومان شروع می شود.
 برای خرید سرویس خواب باید بین 5 تا 30 میلیون تومان هزینه کنید.
چمدان سایز متوسط از حدود 1 میلیون تومان شروع می شود.
سرخ کن از 2 تا 5 میلیون قیمت دارد.
آب میوه گیری بین 1.5 تا 4 میلیون در بازار موجود است.
چرخ گوشت  قیمتی بین 1.5 تا 8 میلیون دارد.

هزینه نهایی قیمت اقلام جهیزیه در سال 1400 چقدر است؟

در بخش بالا با قیمت تک به تک وسایل جهیزیه آشنا شدیم، اکنون این سوال پیش می آید که به طور کلی و در مجموع هزینه تهیه جهیزیه در سال 1400 چقدر خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم این هزینه به طور کامل به شما و انتخاب هایتان بستگی دارد. این که شما چه برندی را انتخاب کنید، چه تعدادی از اقلام جهیزیه را حذف کنید، چقدر به دنبال خرید وسایل لوکس و تزئینی هستید، نقد یا اقساط خرید می کنید و غیره.
اما در حالت کلی و به طور میانگین برای خرید وسایل ضروری جهیزیه در سال 1400 حداقل بودجه مورد نیاز شما بین 140 تا 180 میلیون تومان است. با توجه به افزایش نرخ وام ازدواج 1400 می توانید بخش قابل توجهی از اقلام جهیزیه خود را با وامی که به شما پرداخت می شود، تهیه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

Nasim | 1400 خرداد 24