چرا انتخاب کفش دامادی در عروسی مهم است

چرا انتخاب کفش دامادی در عروسی مهم است

فهرست عناوین

باور رایج در میان دامادها این است که انتخاب کفش در مراسم عروسی نقش چندانی ندارد. اما در حقیقت این کفش ها هستند که به نوعی شما را از دیگر مهمانان متمایز می کنند. در ادامه به نکات مهمی که در انتخاب کفش دامادی باید مدنظر داشته باشید، اشاره خواهد شد.

راحتی کفش

نکته اول در انتخاب هر نوع کفشی به ویژه کفش دامادی توجه به راحتی پا در آن است. بسیاری از مشکلاتی که افراد به طور روزمره با آنها مواجه می شوند مانند کمردرد، تاول و پینه بستن کف پا و درد انگشتان پا به دلیل انتخاب کفش نامناسب است. توجه داشته باشید که کفش های دامادی در روز مراسم حداقل 12 ساعت در پایتان خواهد بود، بنابراین راحتی آنها را پیش از مدل و رنگ کفش مدنظر قرار دهید.

رنگ و جنس کت و شلوار

بهترین و زیباترین کفش هم اگر با کت و شلوار شما همخوانی نداشته باشد زیبنده نخواهد بود. اگر کت و شلوار شما در رنگهای مشکی، خاکستری، سرمه ای است بهتر است از کفش مشکی رنگ استفاده کنید. برای کت و شلوار با تُنهای مختلف رنگ قهوه ای مانند قهوه ای، کرمی، شیری از کفش های به رنگ قهوه ای تیره استفاده کنید. و در نهایت اگر جنس پارچه کت و شلوار شما از نوع براق است سعی کنید از کفش های با رویه مات استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت سرتاپا برق خواهید زد!

رنگ و جنس کمربند

قانون کلی در انتخاب کفش، ست کردن رنگ و جنس آن با کمربند است. یعنی هر کفشی را که می خواهید انتخاب کنید حتما کمربند همرنگ آن را نیز تهیه کنید. به علاوه اگر کفش شما براق یا ورنی است از کمربند براق و اگر نبوک، جیر یا اشبالت است کمربند مات استفاده کنید

قد و هیکل شما و عروس خانم

در نهایت پیش از انتخاب کفش برای خود، کفش عروس را انتخاب کنید و با توجه به ارتفاع پاشنه کفش عروس، پاشنه مناسب برای کفش‌تان را انتخاب کنید. در حالت کلی کفش های دامادی حدود 2-3 سانتی متر پاشنه دارند. به علاوه همواره توجه داشته باشید که قد داماد بهتر است 10 الی 15 سانتی متر از عروس بلندتر باشد.
اما اگر قد شما از قد عروس خیلی بلندتر است و حتی با پوشیدن کفش پاشنه بلند هم این اختلاف فاحش است از کفش هایی با پاشنه حداکثر 1 سانتی متری استفاده کنید. و بالعکس اگر قد عروس از شما بلندتر است و یا اختلاف قدی کمی دارید بهتر است عروس از کفش های پاشنه بلند استفاده نکند و به جای آن شما از کفش هایی با پاشنه های 2-4 سانتی متری با پاشنه مخفی استفاده کنید، تا تناسب قدی شما و عروس خانم رعایت شود. 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت