ترفندهایی جذاب برای آرایش کامل در 15 دقیقه

ترفندهایی جذاب برای آرایش کامل در 15 دقیقه

فهرست عناوین

همه خانم ها دوست دارند همیشه ظاهری زیبا و آراسته داشته باشند. باور بسیاری از افراد این است که برای رسیدن به این هدف باید هر روز ساعت های زیادی را پای میز آرایش بگذرانیم. اما حقیقت چیز دیگری است! تنها با دانستن ترفندهای آرایش و میکاپ می توانید در 15 دقیقه یک آرایش کامل و زیبا داشته باشید. اگر شما نیز دوست دارید این ترفندهای جذاب و ساده را برای آرایش کامل در 15 دقیقه بدانید، خواندن این متن را از دست ندهید.

مهم ترین فاکتور برای آرایش پوست شما است!

قبل از آن که سراغ مواد آرایشی با رنگ ها و برندهای مختلف بروید، از این نکته مهم و کلیدی غافل نشوید که یک آرایش خوب اول از هر چیز به یک پوست خوب نیاز دارد. حتما سعی کنید نوع پوست خود را شناخته و برای آن کرم های مخصوص به پوست چرب، خشک و یا حساس بگیرید.
از 25 سالگی به بعد می توانید از کرم های دور چشم استفاده کنید تا از ایجاد چین و چروک در سنین بالاتر جلوگیری کنید. هفته ای یک بار از ماسک های صورت خانگی متناسب با پوست صورتتان استفاده کنید. در تابستان از کرم هایی با بافت سبک تر و در زمستان از کرم های سنگین تر استفاده کنید. اگر پوست شما شفاف و صاف باشد، می توانید به راحتی تمامی ترفندهای آرایش کامل در 15 دقیقه را انجام داده و برای صاف کردن پوست صورتتان نیاز به کرم پودرهای سنگین نداشته باشید.

از تونر استفاده کنید

این روزها تونرهای یکی از اجزای اصلی لوازم آرایش بسیاری از خانم ها شده است تا پوست را به طور کامل از مواد ارایشی و آلوده باقی مانده روی پوست پاک کند. وظیفه اصلی تونر پاک سازی منافذ پوست به طور کامل است و در نوع های مختلف متناسب با نوع پوست در بازار موجود می باشد. اگر پوست شما خشک است، حتما از مدل روغنی تونر استفاده کنید. همچنین اگر از کرم های لایه بردار استفاده می کنید و یا به تازگی پوست خود را لایه برداری کرده اید، بهتر است از تونر استفاده نکنید. داشتن یک پوست تمیز اولین گام برای شروع یک آرایش کامل در 15 دقیقه است.

با استفاده از هایلایتر به صورتتان عمق و زاویه بدهید

یکی از مهم ترین لوازم ارایشی برای آرایش کامل در 15 دقیقه، استفاده از هایلایتر است که به صورت شما زاویه و عمق داده و صورت شما را به شکل کاملا طبیعی زیباتر خواهد کرد. می توانید از یک هایلایتر روشن همانند شکل زیر در قسمت هایی مانند زیر چشم، خط لبخند، زیر لب پایین و نواحی برجسته صورت مانند قوس بینی و یا استخوان های گونه استفاده کرده و به صورت خود زاویه بدهید.

از رژ لب های روشن و برق لب استفاده کنید

ترفند دیگر برای ارایش کامل و سریع، استفاده از رژ لب های روشن همراه با برق لب است. رژهای تیره و متراکم برای یک پوست با آرایش ملایم چندان مناسب نبوده و همخوانی ندارد. همچنین بعد از زدن رژ لب از یک برق لب شفاف نیز استفاده کنید تا هم ماندگاری رنگ رژ لب خود را بالا برده و هم ظاهری دخترانه و شاد به صورتتان بدهید.

هیچ چیز جای ابروهای طبیعی را نمی گیرد!

این روزها تصاویر سلبریتی ها و مدلینگ ها نشان می دهد که ابروهایی مرتب یا تتو شده دیگر روی مد نیستند! شما می توانید با استفاده از لوازم آرایشی مانند سایه، صابون یا ریمل ابرو، حالتی دخترانه و زیبا به ابروهایتان داده و آن ها را به همان شکل طبیعی زیبای خود نگه دارید. شما همچنین می توانید با استفاده از مدادهای مخصوص ابرو، تنها بخش های خالی ابروهای خود را پر کنید تا ابروهایتان پر پشت تر دیده شود. به این نکته توجه داشته باشید که حتما پایان روز همراه با شستن صورت، ابروهایتان را نیز بشوئید، زیرا ماندن لوازم آرایشی داخل ابرو باعث ریزش آن می شود. توصیه می کنیم مقاله ترندهای آرایش 2021 چیست؟ را هم بخوانید.

از یک رژ گونه مات استفاده کنید

به جای شلوغ کردن و پر زرق و برق کردن گونه های خود با رژ گونه های پر رنگ و تیره سراغ رنگ هایی مات و کم رنگ بروید. رژ گونه باعث می شود پوست شما شاداب و زیباتر از قبل دیده شود.

با استفاده از مداد چشم خط چشم بکشید!

به جای کشیدن خط چشم هایی پهن و یا نازک با استفاده از خط چشم های مویی و یا ماژیکی که اغلب حالتی مصنوعی به چشم ها می دهند، می توانید با استفاده از مداد چشم بخش بالای مژه خود را مشکی کرده و سپس آن را پخش کنید. این کار باعث می شود که چشم شما عمق بیشتری پیدا کرده و حالت طبیعی خود را حفظ کند. از دیگر ترفندهای آرایش کامل و سریع آن است، که مداد رنگ تیره را روی مژه های خود نیز کشیده تا مژه ها تیره تر و متراکم تر دیده شوند.

ابروهای خود را برجسته کنید!

پودر ابرو یکی از لوازم آرایشی جدید در بازار است که استفاده از ان حالتی سه بعدی و برجسته به ابروها داده و ان ها را زیباتر می کند. شما همچنین می توانید با استفاده از هایلایتر در اطراف ابرو، کاری کنید که ابروهای شما برجسته تر و زیباتر دیده شود. مقاله 10 نکته مهم برای داشتن ابروهایی زیبا را حتما بخوانید.

رژ قرمز بزنید!

حتی اگر هیچ وسیله آرایشی در دسترس ندارید، زدن یک رژ لب قرمز زیبایی شما را دو چندان خواهد کرد. رنگ قرمز روی لب ها نگاه ها را به این رنگ زیبا جلب کرده تا شما دیگر نیازی به استفاده از وسایل آرایشی در قسمت های دیگر صورت نداشته باشید.

زیر ابروها و گوشه چشم خود را شفاف و برجسته کنید

یکی دیگر از ترفندهای بسیار کاربردی در آرایش کامل در 15 دقیقه برجسته کردن و عمق دادن به چشم با استفاده از رنگ روشن است. در این روش شما می توانید گوشه داخلی چشم و زیر ابروهای خود در گوشه بیرونی را با استفاده از یک سایه یا هایلایتر روشن، برجسته کنید. این کار به شکل خارق العاده ای به چشمان شما عمق خواهد بخشید.

از سایه تیره برای گوشه بیرونی چشم خود استفاده کنید

اگر زمان شما برای آرایش صورت کوتاه است و یا مهارت کافی در آرایش صورت خود ندارید، این ترفند ساده در آرایش کامل و سریع به شما کمک می کند چشمان خود را کشیده تر و زیباتر کنید. برای این کار کافی است از وسط چشم خود تا گوشه بیرونی چشم را یک سایه تیره مانند مشکی بزنید. مقاله اصول آرایش چشم برای مهمانی را هم بخوانید.

از سایه با رنگ طبیعی برای روی پلک ها استفاده کنید

اگر به دنبال یک آرایش ساده و روزانه هستید، در کنار سایه رنگ تیره ای که در بالا نحوه استفاده آن را توضیح دادیم، از یک سایه با رنگ طبیعی پوست مانند رنگ هلویی یا صورتی کم رنگ برای بخش های باقی مانده پلک بالا استفاده کنید. این کار حالت طبیعی چشم های شما را حفظ کرده اما آن را زیباتر خواهد کرد.

گونه های خود را برجسته کنید

برای برجسته کردن گونه های خود می توانید از هایلایتر و یا سایه رنگ روشن به خصوص سفید استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است، یک خط زیر گونه خود از کنار گوش تا نزدیک لب خود بکشید و سپس اطراف آن را با استفاده از پنکک و کانتور طبیعی و هم رنگ پوست خود کنید. این کار به شکل چشم گیری باعث برجسته شدن گونه و زیباتر شدن آرایش شما خواهد شد.

از ریمل استفاده کنید

اگر برای آرایش کامل و سریع تنها بتوانید از یکی از لوازم آرایشی چشم استفاده کنید، بدون شک آن وسیله ریمل خواهد بود. ریمل باعث می شود چشم شما حالتی شاداب و زنده پیدا کرده و زیباتر تر شود. استفاده نکردن از ریمل چشم های شما را بی روح نشان می دهد، حتی اگر روی آن سایه یا خط چشم نیز کشیده باشید.

به سلامت موهای خود اهمیت دهید

همان اندازه که پوست صورت شما در زیبایی تاثیرگذار است، موهای شما نیز می تواند جلوه تعیین کننده ای در زیبایی شما داشته باشد. بهتر است به جای استفاده از اتو مو یا سشوار که به موها آسیب جدی می رساند، سعی کنید با استفاده از ماسک ها و روغن های مناسب مو، موهای خود را زیبا و خوش حالت کنید. یک ترفند ساده برای حالت دادن موها در آرایش کامل در 15 دقیقه آن است، که بعد از حمام زمانی که موهایتان کمی نم دارد، آن را به صورت گرد بالای سرتان جمع کنید. بعد از باز کردن آن ها، موها تاب بسیار زیبایی به خود گرفته و حجیم تر شده اند.

چشمان درشت تر داشته باشید

داشتن چشمانی درشت و کشیده یکی از اصول زیبایی از گذشته تا کنون است که به راحتی می توانید آن را آرایش 15 دقیقه ای خود داشته باشید. برای آن که چشمان خود را درشت تر کنید، به هیچ وجه روی پلک پایین خود خط چشم تیره نکشید. شما می توانید یا پلک پایین را بدون خط چشم گذاشته و یا روی آن مداد و سایه های رنگی بکشید.

برای پخش کرم و کرم پودر از اسفنج استفاده کنید

یکی از اشتباهات رایج در میکاپ روزانه و یا تخصصی که بسیاری از خانم ها مرتکب آن می شوند آن است که کرم یا کرم پودر خود را با انگشتان دست پخش می کنند. این کار باعث می شود که کرم به خوبی روی پوست پخش نشده و یا حتی روی پوست بماسد! برای جلوگیری از بروز این مشکلات و انجام دادن آرایش، حتما از اسفنج برای پخش کردن کرم ضد آفتاب و یا کرم پودر روی پوست خود استفاده کنید. همچنین می توانید اسفنج را کمی نم داده تا کرم بهتر روی پوست شما بنشیند.

از فر مژه استفاده کنید

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، تاثیر مژه می تواند بسیار بیشتر از خط چشم و یا سایه باشد. اگر مژه های شما حالت خاصی ندارد، می توانید قبل از ریمل زدن با استفاده از یک فر مژه ابتدا به آن ها فرم داده و سپس ریمل بزنید.

از کارت و یا چسب برای کشیدن خط چشم استفاده کنید!

ممکن است کشیدن خط چشم صاف و یک دست برای بسیاری از شما سخت باشد. اما نگران انجام این کار نباشید. کافی است یک کارت و یا یک چسب را در گوشه بیرونی چشم گذاشته و روی آن خط چشم بکشید. در نهایت کارت را برداشته و یا چسب را به آرامی بکشید. این کار باعث می شود حتی مبتدی ترین افراد نیز بتوانند در زمان کوتاهی یک خط چشم صاف و زیبا بکشند.

پوست خود را درخشنده تر کنید

از دیگر ترفندهای بسیار ساده در آرایش کامل در 15 دقیقه، درخشان تر کردن پوست صورت به خصوص در قسمت هایی مانند پیشانی و روی گونه ها است. برای انجام این کار کافی است، بعد از اتمام آرایش کمی کرم مرطوب کننده فاقد روغن به دست های خود مالیده و سپس آن را به پیشانی و روی گونه ها بمالید. این کار باعث درخشان تر شدن و شاداب تر شدن پوست و آرایش صورت شما خواهد شد.

از کانتور استفاده کنید

از دیگر ترفندهای بسیار مهم در آرایش کامل در 15 دقیقه، استفاده از کانتور برای زاویه دادن به صورت است. شما می توانید کانتور را همراه با هایلایتر به کار برده و بخش هایی از صورت خود را برجسته تر کنید. استفاده درست از کانتور شما را از انجام عمل های زیبایی برای زاویه دادن به صورت بی نیاز می کند. توصیه می کنیم 11 ترفند آرایشی عجیب که بهتر است از انجام آن ها پرهیز کنید را هم بخوانید.
در ادامه تصاویری از قبل و بعد از آرایش را با هم ببینیم:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت