دکور فرمالیته چیست و چه انواعی دارد؟

دکور فرمالیته چیست و چه انواعی دارد؟

فهرست عناوین

یکی از مهم ترین بخش های ضبط و برگزاری فرمالیته عروسی، بدون شک داشتن یک دکور زیبا و جذاب است. هر چقدر که لباس و میکاپ شما خوب و حرفه ای باشد و یا تیم فیلم برداری در کار خود خبره باشند، اگر دکور فرمالیته شما زیبا نباشد، منتظر یک فیلم فرمالیته عالی نباشید! دکور فرمالیته دیزاین و طراحی است که با توجه به فضایی که در آن فیلم برداری یا عکاسی می کنید، انتخاب می شود. گاهی فضای طبیعی محیط به حدی زیبا است که نیازی به دکور ندارد مثل قایقی بر روی رود یا عکاسی در جنگلهای زیبای شمال یا کویر زیبای ایران. ولی اگر هنوز در انتخاب دکور فرمالیته خود شک دارید، خواندن این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

دکور فرمالیته چیست؟

همان طور که می دانید عکاسی فرمالیته مراسمی است که عروس و داماد قبل از برگزاری مراسم عروسی خود اجرا می کنند. فرمالیته می تواند در فضای بسته و در باغ ها و تالارهای لوکس و یا در طبیعت مانند ساحل، کویر، جنگل و غیره برگزار شود. (برای انتخاب لوکیشن فرمالیته در ایران مقاله فرمالیته، شمال یا جنوب را بخوانید) برای داشتن یک کلیپ فرمالیته، شما نیاز به یک دکور فرمالیته زیبا و متناسب با فضا دارید.
دکور فرمالیته باید علاوه بر تناسب با فضایی که انتخاب کرده اید، با استایل و سبک لباس پوشیدن شما نیز همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر سبک لباس پوشیدن شما و سبک ساخت کلیپ فرمالیته شما اسپرت است، دکور کلاسیک چندان با آن سازگاری ندارد. برای آن که بتوانید دکور فرمالیته زیبا و منحصر به فرد داشته باشید، باید با انواع این دکور و ایده های مختلفی که برای دیزاین این مراسم به کار می رود، اشنا شوید. در ادامه بیشتر با انواع دکور فرمالیته آشنا خواهیم شد.

سبک های مختلف دکور فرمالیته

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، همانند هر دیزاین و دکوراسیون دیگر، دکور فرمالیته نیز می تواند به سبک ها و با ایده های مختلف اجرا شود. از زیباترین و پر کاربردترین این دکورها می توان به انواع زیر اشاره کرد:

سبک بوهو

یکی از پر طرفدارترین و البته زیباترین سبک های دکور فرمالیته که می تواند یک انتخاب عالی و شیک برای شما به شمار رود، سبک بوهو است. سبک بوهو یک سبک کاملا اروپایی، ساده و در عین حال شیک است که می تواند فضای فیلم و کلیپ فرمالیته شما را بسیار زیبا و خاص کند.
عناصری که در این سبک دکور فرمالیته به کار می روند، معمولا عناصری ساده، وحشی، بکر و به دور از تجمل هستند تا حس بکر بودن و خاص بودن را به تصاویر و کلیپ های شما بدهند. عناصری که در این دکور فرمالیته به کار می رود، می تواند شامل موارد زیر باشد:
• کناف ها و طناب هایی که به شکل زیبایی گره خورده اند.
• عناصر حصیری و تزئینی دست بافت و زیبا
• گل های کاکتوس بزرگ و کوچک
• خرده چوب هایی که به شکل های مختلف کنار یکدیگر چیده شده اند.
• فرش ها و قالیچه های زیبا و معمولا دست بافت که حس گرمی به تصاویر و کلیپ ها می دهند.
• بطری های شیشه ای رنگی که می توان با آن ها ریسه های مختلف و منحصر به فرد ساخت.
• ریسه های نور برای نور پردازی در شب
• پارچه های قلاب بافی شده یا گیپور در جایگاه عروس
• استفاده از شمع های خام و ساده بدون استفاده از جا شمعی
• کوسن ها و تشکچه های رنگی که بدون نظم خاصی در فضای دکور قرار داده می شوند.
• و...
طاق های چوبی هرمی یا مثلثی یکی از ارکان اصلی دکور فرمالیته به سبک بوهو است که می تواند ظاهری شکیل و زیبا به تصاویر و کلیپ شما بدهد. روشن کردن آتش در کنار این طاق های چوبی در شب، نشستن عروس و داماد کنار آن و عکاسی در این فضا می تواند تصاویری منحصر به فرد و بسیار رویایی برای شما ثبت کند.
همان طور که از المان ها و عناصر مورد استفاده در این سبک فرمالیته پیدا است، این سبک سبکی ارگانیک، وحشی و ساده است. نکته مهم بعد از انتخاب این سبک از دکور فرمالیته آن که، باید انتخاب میکاپ و لباستان نیز متناسب با این سبک ساده باشد. بدون شک یک میکاپ خلیجی و پر رنگ و لعاب با این سبک دکور ساده و اروپایی هیچ تناسب و زیبایی نخواهد داشت!
بهتر است یک میکاپ اروپایی و ساده را انتخاب کنید. لباس فرمالیته تان رنگ های طبیعی و ملایمی مانند بژ یا شیری داشته باشد، پارچه های آن از جنس های لطیف و راحتی مانند حریر، ابریشم یا تورهای سبک باشد.

سبک فانتزی

سبک فانتزی سبک دیگری در انواع دکور فرمالیته است که طرفداران خاص خود را دارد. در این سبک فرمالیته شما می توانید از عناصر و المان های مختلفی مانند انواع بادکنک، بالن و عناصر رنگی و فانتزی مختلف استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که در این سبک می توانید از عناصر طبیعی مختلف که در اندازه های بزرگ ساخته می شوند، نیز استفاده کنید. برای مثال می توان عناصر طبیعی مانند صدف ها، سنگ ها، گل های بزرگی که در ابعاد بزرگ تری طراحی و ساخته شده اند استفاده شود.
بادکنک آرایی در حال حاضر یکی از هنرهای پر طرفدار در دکورها و دیزاین های مختلف است که به ده ها مدل و سبک مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از این سبک دکور فرمالیته از بالن های مختلف مانند بالن آرزوها نیز استفاده کرده و آرزوهای قشنگ زندگی مشترکتان را به بالن آرزوهایتان بسپارید. رنگ های مورد استفاده در این سبک از دکور فرمالیته بر خلاف رنگ های ملایم و گرم دکورهای ساده و بوهو، معمولا رنگ هایی شاد و پر جلوه هستند.
اگر شما این دکور را برای مراسم فرمالیته خود انتخاب کرده اید، مراقب تناسب میکاپ و لباستان با این سبک باشید. شما می توانید در این سبک فرمالیته لباس هایی فانتزی یا شلوغ با دامن های پر چین و پفکی بپوشید. میکاپ شما نیز می تواند با رنگی که در دکوراسیون به کار رفته تناسب و همخوانی داشته باشد، تا زیبایی کلیپ و تصاویر شما چند برابر شود.

سبک رومانتیک (استفاده از تور و پارچه)

از دیگر سبک های مورد استفاده در دکور فرمالیته استفاده از پارچه های مختلف مانند تور، حریر و ساتن در دیزاین محیط و فضا است. آویزان کردن پارچه ها از استندهای مختلف، استفاده از آن ها در قاب ها و پنجره هایی که برای دکور طراحی شده اند می تواند فضایی بسیار زیبا و آرامش بخش را در دکور فرمالیته ایجاد کند.
در استفاده از پارچه ها می توانید از دو ایده مختلف استفاده کنید. یا رنگ پارچه های دکور فرمالیته شما متضاد با رنگ دیزاین و لباس های شما باشد یا با آن تناسب و هم خوانی داشته باشد. در هر دو صورت این دکور فرمالیته می تواند بسیار زیبا و شیک دیده شود. استفاده از نور پردازی و ریسه های لامپ های کوچک در کنار پارچه های حریر و توری می تواند فضای فرمالیته شما را بیش از هر چیز دیگری جالب، گرم و منحصر به فرد کند.
استفاده از شمع ها نیز می تواند در کنار پارچه ها، فضایی زیبا و شاعرانه به دکور فرمالیته شما بدهد. انتخاب یک لباس ساده از پارچه های حریر و ساتن می تواند یک کلیپ فرمالیته زیبا و خاص برای بهترین خاطره زندگی شما ایجاد کند.

سبک کلاسیک (استند گل و گل آرایی)

یکی دیگر از سبک های پر طرفدار دکور فرمالیته، استفاده از استندهای گل و گل آرایی به شکل های مختلف است. استندهای گل را می توان در اندازه ها و شکل های مختلف در دیزاین فرمالیته به کار برد. این استند ها می تواند به شکل مستطیل بوده و در اندازه های بزرگ تا کوچک در دکوراسیون مورد استفاده قرار گیرند.
همچنین شما می توانید از استندهایی که به شکل خمیده و دایره ای هستند استفاده کنید. این استندها معمولا اندازه ای یکسان داشته و به صورت موازی روبه روی هم قرار می گیرند. با این کار شما یک تونل رویایی و پر از گل برای عروس و داماد خواهید داشت که می تواند تصاویری رویایی و شاهانه ثبت کند.
گل ها می توانند در شکل ها و رنگ های مختلف و یا مشابه باشند. هر کدام از این سبک های گل آرایی در دکور فرمالیته زیبای خاص خود را دارد. اما اگر هارمونی و سادگی را در سبک دکوراسیون بیشتر دوست دارید، بهتر است گل هایی را رنگ های نزدیک به هم مانند صورتی، سفید و گل بهی استفاده کنید. در این نوع دکور فرمالیته همچنین می توانید هم از گل های طبیعی و هم گل های مصنوعی استفاده کنید. ایده هایی مانند کریستال های آویز درخشان و یا ریسه های مروارید شکل در این دیزاین فرمالیته می تواند زیبا و جذاب باشد.
سبک لباس پوشیدن و میکاپ شما در این دکور فرمالیته می تواند با توجه به سبک گل آرایی تغییر کند. یعنی اگر گل آرایی شما شلوغ و پر از رنگ ها و گل های مختلف است، حتما باید یک لباس ساده بپوشید تا تفاوت شما در این دیزاین به چشم بیاید. در صورتی که شما از سبک گل آرایی ساده با رنگ هایی مشابه استفاده کرده اید، هم می توانید از یک لباس با تناسب رنگ با فضا استفاده کرده و هم یک لباس رنگی و شلوغ بپوشید.

نور پردازی و شمع آرایی

از ایده های دیگری که در دکور فرمالیته می توانید استفاده کنید، نور پردازی و شمع آرایی است که بدون اغراق می توان گفت هر فرد با هر سلیقه ای آن را خواهد پسندید. از این سبک دکور فرمالیته هم دز فضای باز و هم در فضای بسته می توانید به شکل ها و مدل های مختلف استفاده کنید. استفاده از ریسه های کوچک و بزرگ، شمع های فانتزی، شیک و لوکس، استفاده از فانوس و غیره می تواند فضای دکور فرمالیته شما را رویایی و زیبا کند.
استفاده از این سبک دیزاین فرمالیته در تاریکی شب و فضای باز می تواند زیبایی تصاویر و کلیپ فرمالیته شما را دو چندان کند. یک محیط نورانی و زیبا در ساحل دریا همراه با شمع و فانوس بدون شک چیزی است که شما را هیجان زده و شگفت زده خواهد کرد.

بهترین دکور فرمالیته چیست؟

در بخش های بالا با انواع مختلف سبک دیزاین فرمالیته آشنا شدیم، اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین و زیباترین دکور برای برگزاری مراسم فرمالیته چیست؟
در پاسخ به این سوال باید به شما بگوئیم که انتخاب هر کدام از سبک ها زیبایی خاص خود را دارد و نمی توان گفت که کدام سبک از دیگری زیباتر است. این شما هستید که با توجه به سلیقه تان می توانید یک دکور زیبا انتخاب کنید.
نکته دوم آن که در اجرای دکور فرمالیته در هر کدام از سبک ها، علاوه بر المان اصلی دکوراسیون، از سبک ها و المان های دیگر نیز در دیزاین استفاده می شود. برای مثال اگر سبک دیزاین فرمالیته شما گل آرایی است، استفاده از نور و شمع آرایی و یا پارچه نیز می تواند دکور شما را بسیار زیباتر کند. و یا اگر سبک نورپردازی و شمع آرایی را انتخاب کرده اید، می توانید زیبایی دکور خود را با گل آرایی و استفاده از بادکنک نیز دو چندان کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت