لوکیشن فرمالیته خود را شمال انتخاب کنیم یا جنوب؟

لوکیشن فرمالیته خود را شمال انتخاب کنیم یا جنوب؟

فهرست عناوین

ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که برای فرمالیته به شمال یا جنوب بروید؟ هر کدام از این مناطق زیبایی های خاص خود را برای عکس برداری دارند. سرسبزی طبیعت شمال، زیبایی کلیپ شما را دو چندان خواهد کرد و اما اگر به دنبال طبیعت بکر هستید به جنوب بروید. در این مقاله لوکیشن های فرمالیته در شمال و جنوب ایران را خواهید شناخت.

لوکیشن عکاسی فرمالیته

آتلیه خوب و یک تیم حرفه ای فیلم برداری به تنهایی نمی توانند ضامن جذابیت کلیپ فرمالیته شما باشند. در کنار انتخاب یک آتلیه ی خوب، لوکیشن فرمالیته بسیار اهمیت دارد. در ادامه شما را با لوکیشن های فرمالیته ایران بیشتر آشنا می کنیم.

لوکیشن فرمالیته در شمال

سرزمین های شمال کشور گوشه ای از بهشت خدا بر روی زمین هستند و می توانند برای فرمالیته عروسی لوکیشن بی نظیری باشند. در زیر به برخی از این مکان های زیبا اشاره می کنیم:

• دالیخانی

دالیخانی روستایی در نزدیکی شهر زیبای رامسر است و جنگل آن سی کیلومتر با جنوب شرقی رامسر فاصله دارد. این جنگل به دالان بهشت نیز معروف است. طبیعت زیبا و دست نخورده آن گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می کند. دالیخانی برای لوکیشن فرمالیته در شمال انتخابی عالی است. هوای مه گرفته جنگل های دالیخانی، صحنه های کلیپ شما را رویایی خواهد کرد.

• فیلبند

روستای زیبا فیلبند در نزدیکی شهر بابل در استان مازندران قرار دارد. ارتفاع این روستا از سطح دریا حدود دو هزار و سیصد متر است. این روستا به بام شرقی مازندران نیز معروف است. اگر می خواهید فیلم فرمالیته شما برفراز ابرها و با چشم اندازی وسیع گرفته شود، ییلاق فیلبند پیشنهادی عالی برای شما است. کلیپ فرمالیته شما با ابرهای سرخ فیلبند در غروب خورشید بی همتا خواهد بود.
قبل از انتخاب این روستا برای لوکیشن فرمالیته در شمال، فراموش نکنید که فیلبند در زمستان به دلیل سرما و برف شدید خالی از سکنه است و فقط در تابستان قابل دسترس است. همچنین از شرایط جوی کاملا مطلع باشید تا با بارندگی های شدید مواجه نشوید.

• قلعه رودخان

قلعه ی حسامی یا دژ رودخان متعلق به دوران ساسانیان است که در دوره ی سلجوقیان بازسازی شد. این قلعه در بیست کیلومتری فومن و بر فراز ارتفاعات جنگلی آن قرار دارد. رودخانه ای که در این منطقه جریان دارد از ارتفاعات فومن سرچشمه می گیرد، زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است. در میان شکوه و عظمت دیوارهای این قلعه، کلیپ فرمالیته شما اسرارآمیز و رویایی خواهد بود. فصل بهار و تابستان دژ رودخان، بی نظیرترین لوکشین فرمالیته در شمال برای عروس و دامادها خواهد بود.

• اولسبلنگاه ماسال

اولسبلنگاه یکی از جاذبه های گیلان محسوب می شود. این ییلاق دیدنی در بیست و پنج کیلومتری ماسال و ارتفاع هزار و هشتصد متری سطح دریا قرار دارد. روستای اولسبلنگاه و مسیر رسیدن به آن یکی از جذاب ترین لوکیشن های فرمالیته در شمال به شمار می آیند. فرمالیته شما در میان انبوه درختان در هم تنیده و تونل های جنگلی آن حال و هوایی رمانتیک خواهد داشت. همچنین، فراموش نکنید خانه های چوبی این روستا به کلیپ شما فضایی عاشقانه خواهد بخشید.

• آبشار ویسادار

سومین آبشار بلند گیلان، وایسادار نام دارد. این آبشار در نزدیکی تالش قرار دارد و یکی از جاذبه های توریستی شمال ایران است. درختان سر به فلک کشیده، صخره های تیره رنگ و پل فلزی آن، بکگراند منحصر بفردی برای فورمالیته عروسی شما خواهد بود.

• آبشار کبودوال

آبشار خزه ای کبودوال در پنج کیلومتری جنوب شرقی علی آباد کتول در استان گلستان واقع شده است. آبشار های کوچک و بزرگ که در مسیر رودخانه است و هوای معتدل بی نظیرش رویایی ترین لوکشین فرمالیته در شمال برای شما خواهند بود.

• جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر از زیباترین و با قدمت ترین جنگل های ایران است که در چهل و پنج کیلومتری شاهرود قرار دارد. منظره چشم نواز درختان بلند قامت و چشمه سارهای جوشانش شما را به بند خواهد کشید. طبیعت غرور آفرین این جنگل که در آغوش ابرها آرام گرفته، فضای فرمالیته عروسی شما را خاص و دیدنی خواهد کرد.

• ناهارخوران و پارک جنگلی گلستان

این جنگل با قدمت از جنگل های هیرکانی است که در هشت کیلومتری شهر گرگان آرمیده است. این جنگل در گذشته محل استراحت حجاج بوده است و امروز از جاذبه های توریستی محسوب می شود. در مسیر جاده ناهار خوران به جنگل های النگدره می رسیم. این پارک جنگلی با داشتن وسایل رفاهی برای سکونت گروه فیلم برداری برای لوکیشن فرمالیته در شمال عالی است.

• دریاچه چورت

اگر از ساری، به سمت کیاسر حرکت کنید و مسیرتان را ادامه دهید، تابلو روستای چورت را خواهید دید. در دل این روستای زیبا دریاچه‌ای بکر و دست نخورده قرار دارد. دریاچه چورت رومانتیک ترین لوکیشین فرمالیته ای در شمال خواهد بود زیرا، تصویر درختان درهم تنیده در آب دریاچه و نیز قایق سرگردان عروس و داماد در میانه آن، فضایی رویایی و عاشقانه به فرمالیته می بخشند.

• جاده اسالم به خلخال

جاده اسالیم به خرخال از جاذبه های دیدنی شمال کشور است که کم از جاده چالوس ندارد. همچنین گردنه الماس، سوباتان و آبشار ورزان که در مسیر آن قرار گرفته اند چنان تنوعی به آن بخشیده اند چشمان هر بیننده ای را متحیر می سازند.

• تالاب کرچنگ

تالاب کرچنگ یکی از تالاب‌های بسیار زیبای قائم شهر و استان مازندران است. روستای کوهستانی کرچنگ یازده کیلومتر با شهر قائمشهر فاصله دارد که مساحت آن سیصد و پنجاه هکتار است. این روستا از یک سو به شالی زارهای زیبایش و از سوی دیگر به جنگل های انبوهش می رسد. مناظر استثنایی تالاب کرچنگ نوستالژی ترین لوکیشن فرمالیته در شمال برای عروس و دامادها خواهد بود.

• عباس آباد بهشهر

انبوه درختان اطراف دریاچه و نوای دلنشین امواج با عمارت تاریخی دوره صفویه چنان هارمونی زیبایی دارند که دریاچه عباس آباد را برای لوکیشن فرمالیته در شمال بی نقص کرده اند.

• سوباتان گیلان

در فاصله بیست و دو کیلومتری شهر لیسار تالش، ییلاقی زیبای سوباتان آرام گرفته است. چمن زارهای سرسبز و دشت های وسیعش به آن منظره ای چشم نواز بخشیده است. سوباتان مرز میان دشت های اردبیل و جنگل های تالش است که استثنایی ترین لوکیشن فرمالیته در شمال است.

• سد برنجستانک مازندران

کوه های سر به فلک کشیده، چمن زارهای سرسبز دهکده زمزم برنجستانک کم از مناظر سوئیس ندارند. این دهکده از توابع سواد کوه است که می تواند برای فرمالیته شما همانند یک بهشت گمشده باشد.
مکان های معرفی شده ی بالا فقط قسمت کوچکی از جاذبه های شمال ایران بودند. دریاچه عروس رودبار، دهکده جهان نما گلستان و.. نیز می توانند در لیست مکان های مناسب و جذاب برای لوکیشن فرمالیته در شمال قرار گیرند.

لوکیشن فرمالیته در جنوب

جنوب اعجازانگیز و زیبا با تلاقی امواج دریا و سواحل نیلگونش، فرمالیته عروسی شما را پر شور و احساس خواهد کرد. اگر می خواهید کلیپ خود را در شب هایی پر چراغ که با موسیقی و آواز همراه شده، تصویر برداری کنید، جنوب را برای لوکیشن فرمالیته خود انتخاب کنید. در ادامه مکان های زیبای جنوب را بشناسید:

• جزیره زیبای کیش

کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است. این شهر زیبا با معماری مدرنی که دارد برای لوکیشن فرمالیته در جنوب بسیار عالی است. سواحل شن های سفید، کشتی یونانی و سواحل مرجانی کیش برای فیلم برداری فوق العاده هستند. شما در کیش، فرمالیته ای لاکچری خواهید داشت که از دیدنش هرگز سیر نخواهید شد. بهترین ماه برای سفر به این جزیره اردیبهشت است به این دلیل که نسبت به عید و فروردین خلوت تر و هوایش از تابستان خنک تر و دل پذیرتر است.

• سواحل چابهار

چابهار با چشم‌اندازهای زیبا و طبیعی، تالاب‌ها، سواحل دلچسب و دل انگیز, باغستان های موز و انبه و سواحل زیبایش به عنوان یکی از شهرهای جذاب جنوب ایران زمین برای عکاسی و تفریح به حساب می آید. بندر تنگ چابهار که محل تلاقی کویر و دریا است چنان بیننده را به بند می کشد که نمی تواند از آن دل بکند.سواحل صخره ‌ای و مرجانی بزرگ که مانند یک آکواریوم بزرگ هستند، موقعیت عالی ای را برای لوکیشن فرمالیته در جنوب فراهم می کنند.

• دره ستارگان

دره ستارگان که به دره ارواح در جزیره قشم معروف است، یکی از جاذبه های اسرارآمیز جنوب ایران است. فرسایش سنگ و خاک ناشى از رگبار، باد و باران، اشکال زیبایی را در این دره به وجود آورده اند. این اشکال زمین شناسی در دنیا نظیر ندارند و باعث شده اند این دره از طرف سازمان یونسکو به عنوان ژئوپارک ثبت شود و عاشقان عکاسی را به خود جذب کرده است و پیشنهادی عالی برای لوکیشن فرمالیته در جنوب باشد.

• ساحل نقره‌ ای جزیره هنگام

ساحل نقره‌ ای جزیره هنگام، یکی از خیره کننده ترین جاذبه ‌های قشم است. هر ساله عکاسان زیادی به جزیره هنگام سفر می کنند تا بتوانند از شن های درخشانش در زیر تلألو خورشید عکس برداری کنند. دلفین ها و آکواریم وسیع و طبیعی جزیره، شیرینی لحظه ها را برای گردشگران دو چندان می کنند و از تماشای آنها سیر نخواهند شد. رنگ نقره ای این ساحل در شب هنگام، رویایی ترین لوکیشن فرمالیته ای در جنوب برای شما خواهد بود.

بهترین آتلیه های عروسی را در بزمینه ببینید.

استودیو پرنسا مشاهده این کسب و کار
آتلیه عروس تصویر مشاهده این کسب و کار

• جزیره ناز

جزیره ناز یکی دیگر از دیدنی های قشم است که بیست و دو کیلومتر با قشم فاصله دارد. ساحلش با عروس های دریایی و صدف های رنگارنگ آذین بسته شده است. محدوده اطراف جزیره برای غواصی عالی است و سایت های منحصر به فردی برای غواصی دارد. جزیره ناز، بهشتی است که از چشم اکثر مردم ایران پنهان مانده است. اینجا مکانی منحصر به فرد برای لوکیشن فرمالیته در جنوب است.

• جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از جزایر خلیج فارس است که در استان هرمزگان قرار دارد. سواحل زیبا و امواج سرخ رنگ این جزیره کوچک می تواند زیباترین لوکیشن فرمالیته در جنوب باشند. شما می توانید همراه با گشت و گذار در این ساحل شگفت انگیز فرمالیته عروسی خود را پر کنید و لحظه های پر شور برای خود بسازید.

• کوه‌ های مریخی چابهار

کوه‌ های مریخی یا کوه ‌های مینیاتوری چابهار، کوه‌های رسوبی هستند که سالیان دراز زیر دریای عمان پنهان بودند. اما به مرور زمان با بارش باران های موسمی سر از آب بیرون آوردند. این کوه ها شیارهای هم شکل و همسانی دارند که به آنها شکلی فرازمینی بخشیده است. شب های پر ستاره آن بی نظیرترین لوکیشن فرمالیته در جنوب است و عکاسان را از سراسر کشور به خود جذب می کند.

• جنگل های حرا

جنگل های حرا در شمال جزیره قشم واقع شده اند. جنگل‌ شگفتی که پنهان و پدیدار شدن‌ های ناگهانی اش در هر جزر و مد، ببیننده را محو تماشای خود می کند. این جنگل قدمتی چهل میلیون ساله دارد و از جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شود. عکاسی و فیلم برداری در این جنگل ها خاطره ساز خواهد بود و رویایی ترین لوکیشن فرمالیته در جنوب است.

لوکیشن فرمالیته در کویر

خیلی از عروس و دامادها لوکیشن فرمالیته در کویر را انتخاب می کنند. بکر بودن کویر عکس های دو نفره را شگفت انگیز می کند. اگر کویر را برای عکاسی و فیلم برداری فرمالیته انتخاب می کنید به شما پیشنهاد می کنیم به توصیه های زیر عمل کنید.
• بهتر است پارچه لباس تان لخت باشد و یک تور داشته باشد. شما می توانید در حین عکاسی با این تور بازی کنید و ژست های فوق العاده ای بگیرید.
• از رنگ های خنثی مانند کرمی رنگ در کویر استفاده نکنید. رنگ های گرم و متضادی مانند قرمز و زرد در عکس و فیلم بسیار جلوه می کنند.
• برای اینکه با طبیعت بکر کویر هم خوانی بیشتری داشته باشید از لباس های با استایل ساده تر استفاده کنید. از طرفی لباس های لوکس جلوی دست و پای شما را می گیرند و خسته تان می کنند. لباس های سبک بوهو بسیار مناسب هستند.
• به جای تاج های فلزی و فانتزی از تاج های گل استفاده کنید.
• به جای شینیون های شلوغ موهای تان را باز بگذارید یا از بافت در میان موهایتان استفاده کنید.
• از آسمان شب در کویر غافل نشوید و عکس های دو نفره در شب بگیرید.
زیباترین کویرهای ایران برای لوکیشن فرمالیته در زیر لیست شده است:
• کویر مصر
• کویر زردگاه
• کویر متین آباد
• کویر ورزنه
• کویر ریگ زرین
• کلوت شهداد
• کویر ریگ جن
• کویر مرنجاب
• کویر خور و بیابانک
• کلوت های بیایان لوت
• کویر کاراکال و...
• کویر ابوزیدآباد
• کویر جندق
• کویر حلوان طبس و ...

اهمیت فصل های سال در انتخاب لوکیشن فرمالیته

انتخاب شمال یا جنوب کشور برای لوکیشن فرمالیته باید براساس تجربیات تیم حرفه ای عکاسی و سلیقه عروس و داماد باشد. اما به شما پیشنهاد می کنیم، شمال کشور را در فصل های بهار و تابستان برای کلیپ خود انتخاب کنید. در آخر، سرزمین های جنوبی ایران در اواخر پاییز و فصل زمستان برای ساخت کلیپ فرمالیته بی نظیر خواهند بود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت