شرایط، مدارک، مجوزها و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی تالار عقد و عروسی

شرایط، مدارک، مجوزها و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی تالار عقد و عروسی

فهرست عناوین

اگر به خاطرات دوران کودکیمان برگردیم، احتمالا مراسم های جشن و عروسی را به ذهن خواهیم آورد که همگی در خانه هایمان برگزار می شد. اما این روزها تقریبا تمامی مجالس عقد و عروسی در تالارهای عقد و عروسی به شکلی بسیار زیبا و شیک تر برگزار می شود. از آن جا که بازار مراسم های عقد و عروسی همیشه داغ است، راه اندازی تالار عروسی در صورتی که بودجه کافی برای آن داشته باشید، می تواند یک ایده خوب و البته پردرآمد باشد. اگر شما نیز به دنبال راه اندازی تالار عروسی هستید، در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چه مراحل و چالش هایی را پیش رو دارید.

مجوزهای تاسیس راه اندازی تالار عروسی

همانند راه اندازی هر کسب و کار دیگر برای راه اندازی تالار عروسی نیز شما باید از سازمان های مربوطه، مجوزهای لازم را کسب کنید. از جمله این سازمان ها می توان به اتحادیه تالارها، سازمان آتش نشانی، وزارت بهداشت، دفاتر خدمات الکترونیکی شهری و غیره اشاره کرد.
1. در گام اول شما باید یک مکان برای راه اندازی تالار عروسی انتخاب کرده تا بازرسی های لازم از آن انجام شود. سپس به دفتر خدمات الکترونیک شهری رفته و برای راه اندازی تالار عروسی درخواست دهید تا برای شما پرونده تشکیل شود. بعد از تشکیل پرونده برای بازرسی مکان مورد نظر با شما یک زمان تعیین شده و کارشناسان رسمی دادگستری به مکان مورد نظر شما برای بررسی مختصات زمین و ویژگی های سالن می آیند.
2. اگر در زمین تالار خلافی وجود داشته باشد، در کمیسیون ماده 100 خلافی ان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تا رای نهایی تائید یا رد و یا هزینه ای که بابت جریمه باید پرداخت کنید، تعیین شود.
3. در صورتی که در مرحله اول زمین و شرایط آن بتواند تائیدیه بگیرید، از شما نقشه تالار را می خواهند. این نقشه باید شامل نقشه های معماری، برق، مکانیک، سازه و غیره بوده و باید توسط کارشناسان کنترل نقشه در شهرداری مورد بررسی قرار بگیرد. در موارد خاص نقشه تالار باید توسط سازمان آتش نشانی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
4. پس از دریافت تائیدیه های بالا، نوبت به پرداخت فیش های فیش عوارض صدور مجوز و فیش محاسباتی می شود. در این مرحله شما می توانید هزینه ها را به صورت نقد و یا اقساط پرداخت کنید.
5. در مرحله آخر شما باید از سازمان تامین اجتماعی، اداره اماکن و اداره دارایی استعلام های مورد نیاز را گرفته و آن را به اتحادیه تالارها تحویل دهید.

شرایط مورد نیاز برای راه اندازی تالار عروسی

بعد از آن که با مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی تالار عقد و عروسی آشنا شدیم، می خواهیم بدانیم که تالار و سالن ما باید چه شرایط و ضوابطی داشته باشد. این شرایط شامل موارد زیر است:
• فضای سالن پذیرایی باید بیش تر از 250 متر باشد.
• باید دو قسمت مجزا برای پذیرایی از بانوان و آقایان داشته باشد.
• فضا دارای تهویه مناسب باشد.
• تالار عروسی حتما باید دارای فضاهایی برای پارکینگ، نمازخانه و سردخانه باشد.
• رختکن پرسنل از مهمانان جدا باشد.
• در بخش مربوط به بانوان تمامی شئونات اسلامی رعایت شده باشد.
• به ازای هر 25 نفر یک سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده باشد.
• تمامی مواد مورد استفاده در بخش های مختلف تالار به تائید سازمان بهداشت رسیده باشد.
• سیستم آب آشامیدنی تالار عروسی به تائید سازمان بهداشت رسیده باشد.
• تمامی دیوارهای انبار، آشپزخانه، سرویس ها و رخت شور خانه باید کاشی یا سرامیک رنگ روشن باشد.
• دیوارهای داخلی ساختمان باید در برابر آتش سوزی مقاوم بوده تا در صورت بروز حادثه از انتشار آتش جلوگیری کنند.
• مسیرهای ورودی و خروجی سالن باید مطابق با الزامات پیش بینی آتش سوزی باشد.
• سالن باید دارای سیستم اطفای حریق و دوربین مدار بسته باشد.

تالار عروسی را بخریم یا اجاره کنیم؟

یکی از مهم ترین کارهایی که برای راه اندازی تالار عروسی و یا هر کسب و کار دیگر باید انجام دهید، تهیه مکان مورد نظر برای ان است. در صورتی که شما یک ملک دارید که توانسته تائیدیه های لازم را به دست آورد، نیمی از راه را رفته اید و کافی است به دنبال تهیه وسایل مورد نیاز و کارهای دیگر باشید.
اما اگر شما ملکی از خودتان ندارید و به دنبال خرید و یا اجاره هستید، کدام مورد برایتان اقتصادی تر و مناسب تر است؟ باید به شما بگوئیم قیمت ملک با توجه به شهری که در ان زندگی می کنید و موقعیت جغرافیایی فضای تالار متفاوت است. اما شما برای خرید یک ملک مناسب برای راه اندازی تالار عروسی باید حداقل 5 میلیارد هزینه کنید. اگر بخواهید همان ملک را به صورت اجاره داشته باشید، اجاره ماهیانه شما چیزی حدود ماهی 25 میلیون تومان خواهد بود. از نظر بسیاری از کارشناسان حتی اگر شما هزینه خرید ملک را هم دارید، بهتر است آن را اجاره کرده و اجازه دهید پولی که دارید به عنوان سرمایه در گردش برایتان باقی بماند.

تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای راه اندازی تالار عروسی چیست؟

بعد از تهیه ملک باید به دنبال وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای تالار باشید. این وسایل شامل وسایل مورد نیاز برای آشپزخانه مانند اجاق، فر، کباب پز، تهویه و غیره است. همچنین شما باید به دنبال خرید میز و صندلی برای مهمانان باشید. کوراسیون داخلی و تزئین جایگاه عروس و داماد نیز نیاز به وسایل مورد نیاز خود دارد. در صورتی که می خواهید در تالار عروسی خود یک بخش جداگانه برای سفره عقد نیز داشته باشید، باید به دنبال خرید وسایل آن نیز باشید.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی تالار عروسی چقدر است؟

سوال مهم دیگری که برای شما پیش خواهد آمد این است که حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی تالار عروسی چقدر است؟ اگر هزینه های خرید و یا اجاره ملک را کنار بگذاریم، حداقل سرمایه مورد نیاز برای مجوزها، تهیه وسایل و بیمه کارکنان چیزی بین 500 تا 600 میلیون در سال 99 خواهد بود.

سود حاصل از راه اندازی تالار عروسی چقدر است؟

قطعا شما می خواهید بدانید که بعد از راه اندازی تالار عروسی و پرداخت هزینه ها، سود کاریتان چقدر خواهد بود. به این مساله توجه داشته باشید که در کنار برگزاری مراسم ها می توانید حیاط تالار را گل کاری و تزئین کرده و از یک تیم حرفه ای عکاسی نیز استفاده کنید تا بتوانید از طریق عکاسی و فیلم برداری نیز درآمد جداگانه داشته باشید.
در صورتی که بتوانید تمامی کارها را حرفه ای و خوب انجام دهید، بتوانید تبلیغات مناسبی داشته باشید و در هر ماه تعداد مراسم های برگزار شده در تالار عروسی خود را به تعداد مناسب برسانید، در زمان کوتاهی سرمایه شما باز خواهد گرد. به طور کلی می توان گفت در هر ماه چیزی بین 45 تا 60 درصد از هزینه های پرداختی به عنوان سود به شما بر می گردد. بنابراین می توان به عنوان یک کسب و کار پر سود به ان نگاه کرد.

برای تالار عروسی به چند نفر پرسنل نیاز دارم؟

بیشتر نیروهایی که در تالارهای عروسی کار می کنند به صورت روزمزد هستند، زیرا ممکن است شما چند روز پشت سر هم مراسم نداشته باشید و چند آخر هفته شلوغ و پر از مراسم برگزار کنید. شما باید به طور میانگین به ازای هر 80 نفر مهمان یک نفر نیروی سالن کار و یک نفر در آشپزخانه داشته باشید. بنابراین با توجه به ظرفیت سالن و تعداد مهمان هایتان باید اقدام به استخدام پرسنل کنید.

چالش های پیش روی صاحبان تالارهای عروسی چیست؟

قبل از راه اندازی تالار عروسی خود باید با چالش ها و مشکلات پیش رویتان نیز آشنا شوید. مهم ترین مساله آن که باید به این مساله توجه داشته باشید که در ماه های خاصی از سال مانند محرم و صفر شما مراسمی در تالار شما برگزار نمی شود. بنابراین از قبل باید برای این دو ماه بیکاری خود مدیریت مالی داشته باشید.
همچنین شما باید مراقب نوسان قیمت ها باشید. از آن جا که شما برای هر مراسم عروسی از روزها و یا ماه ها قبل قرارداد می بندید، باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت ها چند ماه آینده احتمالا تغییر می کند. بنابراین شرایطی را به عنوان نوسان قیمت ها در نظر بگیرید.
بازار رقابت در تالارهای عقد و عروسی بسیار داغ است. شما باید بتوانید از تبلیغات در فضای مجازی بیشترین استفاده را برده و بتوانید تالار عروسی، کیفیت، زیبایی ها ویژگی های آن را به دیگران معرفی کنید. در راه اندازی تالار عروسی حتما از دکوراسیون های شیک و زیبا و مواد غذایی با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید رضایت خاطر و توجه مشتریان خود را به دست آورید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت