عروسی بگیریم یا بریم سفر؟

عروسی بگیریم یا بریم سفر؟

فهرست عناوین

شاید یکی از اولین تصمیم هایی که در ابتدای زندگی مشترک دختران و پسران باید بگیرند، این است که شروع زندگی خود را با سفر ماه عسل آغاز کنند و یا مراسم عروسی بگیرند. با توجه به بالا رفتن هزینه های مراسم عروسی، این سوال نسبت به چند سال گذشته بیش از پیش مورد بحث و گاهی اختلاف نظر قرار می گیرد. اگر شما نیز در ابتدای تشکیل زندگی مشترکتان بین این دو راهی مانده اید، خواندن این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

انتخاب سفر برای چه کسانی بهتر است؟

برای آن که بتوانید پاسخ این سوال را به خوبی بدهید، بهتر است بدانید سفر برای چه کسانی انتخاب بهتری است. نکته اول آن که باید از خودتان صادقانه پرسید که چقدر برگزاری مراسم عروسی با همه تشریفات و برنامه هایش برای شما مهم است. ممکن است شما دختری باشید که از دوران نوجوانی همیشه برای روز عروسی خود برنامه ریزی کرده اید و دوست دارید یک مراسم عالی داشته باشید. بدون شک انتخاب سفر و ترجیح آن به عروسی برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود.
اگر جز آن دسته از افرادی هستید که چندان اهل تجملات، شلوغی، مراسم و تشریفات نیستید و برگزار کردن و یا نکردن عروسی چندان برایتان فرقی نمی کند، می توانید به جای برگزاری یک مراسم پر خرج به یک مسافرت شیرین دو نفره بروید که احتمالا بسیار کم تر از مراسم عروسی هزینه بر خواهد بود.
اگر در بودجه های خود محدودیت دارید و توانایی برگزاری مراسم عروسی، هزینه پذیرایی، آتلیه، ساخت فرمالیته، لباس، تاج و دسته گل و غیره را ندارید، بهتر است خودتان را مقروض نکرده و ابتدای زندگیتان را کم خرج آغاز کنید. درست است که روز عروسیتان یکی از بهترین روزهای زندگی شما خواهد بود، اما اگر ماه ها و سال ها مجبور شوید که اقساط بدهی های خود را پرداخت کنید، احتمالا از تصمیم خود پشیمان خواهید شد.
انتخاب سفر همچنین برای کسانی بهتر است که عاشق سفر هستند. با وجود گران شدن هزینه های سفر خارجی، شاید شما بتوانید با هزینه ای که برای شروع زندگیتان کنار گذاشته اید، تجربه یک سفر خارجی را برای خود فراهم کنید. اگر شما و همسرتان هر دو عاشق سفر هستید، می توانید به جای برگزاری یک مراسم پر خرج، به یک ایران گردی یک یا دو هفته ای بروید و زندگیتان را هیجان انگیز آغاز کنید.

انتخاب عروسی برای چه کسانی بهتر است؟

همان طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم اگر شما همیشه در رویاهایتان خودتان را در لباس عروس و یا داماد و در مراسم عروسیتان تصور کرده اید، حتما برگزاری مراسم عروسی را به سفر ترجیح دهید. صادقانه به شما بگویم، خودتان را گول نزنید که با آن کنار خواهید آمد، اگر برگزاری عروسی برایتان همیشه اولویت بوده، بعدها و احتمالا برای همیشه حسرت آن را خواهید خورد!
زوج جوانی را می شناسم که با وجود آن که هر دو عاشق مراسم عروسی بودند، زندگیشان را بدون آن آغاز کردند. با وجود آن که زندگی آن ها بعد از ازدواج خوب بود، اما هر بار که به مراسم عروسی دوستان و نزدیکانشان می رفتند، تا چند روز حسرت عروسی نگرفته خودشان را می خوردند!
اگر برای برگزاری مراسم عروسی جیبتان پر است و نگرانی بابت هزینه ها ندارید، برگزاری مراسم متناسب با بودجه تان می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. شما می توانید تمام یا بخشی از تشریفات عروسی را با توجه به بودجه ای که کنار گذاشته اید برگزار کرده و یک خاطره شیرین و لذت بخش برای شروع زندگی خود داشته باشید.
دسته سوم افرادی هستند که تشریفات و البته حرف مردم برایشان مهم است! اگر از آن دسته افرادی هستید که دنبال تجملات هستید و دوست دارید همیشه خاص و لاکچری باشید، احتمالا برگزار نکردن مراسم عروسی تا مدت ها شما را سرخورده کند!

راه حلی که هر دو راه را شامل می شود!

اگر بعد از خواندن هر دو بخش بالا، هنوز برای برگزاری مراسم عروسی و یا رفتن به سفر شک دارید، می توانید هر دو را همزمان با هم تجربه کنید! چطور؟
اگر مهم ترین مساله در مورد عروسی برای شما پوشیدن لباس عروس یا داماد، گرفتن عکس های دو نفره، آرایشگاه رفتن و غیره است، می توانید با هزینه ای کمتر تمامی این کارها را انجام داده و بعد از آن به یک سفر چند روزه بروید. با این کار هم حسرت نپوشیدن لباس عروس به دلتان نمی ماند و هم زندگیتان را با یک ماه عسل شیرین شروع کرده اید. شما همچنین می توانید بعد از برگزاری مراسم عقد محضری، یک جشن کوچک خانودگی نیز در منزل بگیرید تا شروع زندگیتان در کنار عزیزانتان باشد!
راه حل دوم برگزاری یک مراسم عقد کوچک یا مینی ازدواج است. این روزها برگزاری مینی ودینگ ها بیشتر از مراسم عروسی مورد پسند قرار گرفته است. در این مراسم شما تمامی کارهای مراسم عروسی را اما با تعداد افراد کم تر انجام می دهید. تالارهای عقد بسیاری در تمامی شهرها وجود دارند که با تعداد مهمان های محدود به شما تمامی خدمات عروسی را ارائه می کنند. بنابراین شما می توانید با هزینه ای بسیار کم تر از برگزاری یک مراسم عروسی کامل و مجلل، یک مراسم لاکچری و کم هزینه تر داشته باشید.
پیشنهاد سوم مربوط به افرادی است که بودجه ای سر به سر برای برگزاری مراسم دارند. حواستان به این مساله نیز باشد که معمولا گاهی بین 50 تا 70 درصد هزینه های عروسی توسط هدیه مهمانان جبران می شود. بنابراین اگر چندان محدودیت مالی ندارید و اگر این مقدار از هزینه بعد از عروسی به شما بازگردد، مقروض و تحت فشار مالی نخواهید شد، می توانید یک مراسم عروسی متناسب با بودجه خودتان نیز برگزار کنید.

برگزاری مراسم عروسی و یا سفر در دوران کرونا

با شیوع ویروس کرونا، تردید میان برگزاری مراسم عروسی و یا رفتن به ماه عسل در میان زوج های جوان بیشتر شده است. از ان جا که در مراسم عروسی تعداد نسبتا زیادی از افراد در یک مکان جمع می شوند و معمولا ماسک هم نمی زنند، برگزاری مراسم عروسی می تواند خطرناک و نگران کننده باشد.
درست است که مسافرت نیز در این دوران نگرانی های خاص خود را دارد، اما رعایت پروتکل های بهداشتی تا حد زیادی می تواند خطر بیماری را از شما دور کند. تورهای فرمالیته برای عکاسی و فیلم برداری هم می توانند یک راه حل بینابین برای عروس و دامادها باشد.
کلام آخر
کلام آخر آن که برای انتخاب بین این دوراهی همه جوانب را در نظر بگیرید. با خودتان و همسرتان صادق باشید و چیزی که واقعا دوست دارید را با یکدیگر در میان بگذارید. سعی کنید با مشورت با خانواده ها و در نظر گرفتن همه جوانب، راه حل مناسب را پیدا کنید و با آینده نگری، به فکر خوشبختی و زندگی مشترکتان باشید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت