بزرگترین اشتباه دختران در انتخاب همسر

بزرگترین اشتباه دختران در انتخاب همسر

فهرست عناوین

امروزه متاسفانه شاهد آن هستیم که بسیاری از زندگی های زناشویی دوام چندانی نداشته و مدتی بعد از ازدواج به جدایی ختم می شود. علاوه بر تصمیم های هیجانی و به دور از منطق، داشتن باورها و ملاک های اشتباه در انتخاب همسر نیز می تواند منجر به شکست یک ازدواج شود. در این مقاله قصد داریم شما را بزرگ ترین اشتباه دختران در انتخاب همسر آشنا کنیم تا بتواند به شما در انتخاب همسر مناسب و تشکیل یک زندگی موفق کمک کند.

پول مهم ترین مساله در ازدواج است!

قابل انکار نیست که در شرایط اقتصادی امروز، پول و شرایط مالی در موفقیت و یا عدم موفقیت یک زندگی می تواند تاثیر بسیار زیادی بگذارد، اما نه این که پول بسیار به اصلی ترین ملاک شما برای ازدواج و انتخاب همسر تبدیل شود. یکی از بزرگ ترین اشتباه دختران در انتخاب همسر آن است که تنها به پول و ثروت خواستگار خود فکر می کنند و ملاک های دیگر را نادیده می گیرند، مطمئن باشید اگر شما و همسرتان اختلاف های عمیقی با یکدیگر داشته باشید، پول نمی تواند شما را خوشبخت کند.

تعصب بیجا را پای دوست داشتن گذاشتن!

بسیاری از دختران جوان قبل از مراسم ازدواج با همسرشان دوران نامزدی و اشنایی دارند. در این دوران شما می توانید تا حد زیادی با ویژگی های اخلاقی طرف مقابلتان اشنا شوید. بسیاری از دختران در این دوران متوجه این مساله می شوند که نامزدشان بر پوشش آن ها، تنها جایی رفتن، معاشرت با مردان و یا حتی افراد دیگر و غیره حساسیت بیش از حد نشان می دهد. یکی از بزرگ ترین اشتباه دختران در انتخاب همسر آن است که این رفتارها را نشان از دوست داشتن زیاد طرف مقابلشان می دانند. در حالی که اگر همسرشان در زندگی مشترک بخواهد شما را به شکل زیادی محدود کند، مطمئن باشید به زودی خسته و عصبی خواهید شد!

نامزدم را تغییر می دهم!

این اشتباه بزرگ در انتخاب همسر، نه تنها مختص به خانم ها بلکه در مورد آقایان نیز هست. هیجانات احساسی و علاقه ای که به طرف مقابل دارید، باعث می شود که شما چشم خود را بر روی بسیاری از مسائل و مشکلات ببنید، یا با خود بگوئید بعد از ازدواج کاری می کنم که اخلاق همسرم تغییر کند! مطمئن باشید تغییر یک رفتار 30 یا 20 ساله در یک فرد اگر غیر ممکن نباشد، بسیار سخت است. بنابراین با این باور اشتباه زندگی خود را تباه نکنید!

قیافه اش را دوست ندارم، اما حتما عادی می شود!

یکی دیگر از بزرگ ترین اشتباه دختران در انتخاب همسر، این باور قدیمی خانواده ها است که قیافه همسرتان بعد از مدتی عادی می شود. بله این مساله تا حد زیادی درست است اما در صورتی که شما تا حد زیادی قیافه همسرتان را پذیرفته باشید و یا آن را زیبا بدانید. بعد از مدتی قیاقه زیبا و معمولی برای شما عادی می شود. اما وای به روزی که شما قیاقه همسرتان را دوست نداشته باشید! مطمئن باشید این قیافه زشت نه تنها برای شما عادی نشده، بلکه باعث می شود مدام آن را با دیگران مقایسه کنید!

دنبال یک شخص کامل و ایده آل هستند

از دیگر اشتباه دختران در انتخاب همسر آن است که برای آن که تصمیمی مطمئن و قاطع بگیرند، نمی توانند چشم خود را روی هیچ کاستی در طرف مقابل ببندند. همیشه به این مساله توجه داشته باشید که هیچ وقت نمی توانید یک شخص ایده آل و کامل پیدا کنید. بهتر است برای خود مسائل و فاکتورها را اولویت بندی کنید و روی اولویت های مهم وسواس بیشتری به خرج دهید. اگر طرف مقابلتان فاکتورهای مهم مورد نظرتان را داشت، می توانید روی مسائل دیگر چشم پوشی کنید.

عشق همه چیز است!

دختران در مقایسه با آقایان در روابط دوستی و یا نامزدی احساسی تر برخورد می کنند. از نظر عده ای از دختران جوان عشق برای شروع یک زندگی مشترک یعنی همه چیز و به هیچ مساله دیگری توجه نمی کنند! ازدواجی موفق خواهد بود که در کنار عشق و علاقه با تصمیم منطقی و عاقلانه گرفته شود. عشق برای خوشبختی لازم است اما کافی است. شما باید به تمامی جنبه های مهم و فاکتورهای اساسی برای زندگی مشترک توجه کرده و با توجه به آن ها تصمیم بگیرید. پس اگر به دنبال خوشبختی هستید، دچار این اشتباه دختران در انتخاب همسر نشوید.

دنبال عشق در یک نگاه هستند!

بسیاری از دختران هنوز تحت تاثیر داستان های دوران کودکیمان هستیم که شاهزاده ای با اسب سپید به زندگی دختر آمده و در یک نگاه عاشق یکدیگر می شدند! اگر شما بعد از مدتی رابطه با نامزدتان، احساس زلزله در احساساتتان نشدید! دلسرد نشوید! اگر در رابطه همه چیز خوب پیش برود، عشق و احساس کم کم بین شما شکل می گیرد. به بیان دیگر یکی از اشتباهات دختران در انتخاب همسر آن است که تنها به دنبال عشق در یک نگاه هستند که ممکن است هیچ وقت برای آن ها پیش نیاید!

پذیرش هر خواستگار به خاطر ترس از مجرد ماندن

یکی دیگر از اشتباه های دختران در انتخاب همسر آن است که به دلایل مختلفی از جمله بالا رفتن سن و یا نداشتن اعتماد به نفس به خواستگاری که چندان شناختی از او ندارند و یا حتی چندان با او تفاهم ندارند ازدواج می کنند! مطمئن باشید مجرد ماندن خیلی بهتر از یک ازدواج اشتباه و یا متارکه است. سعی کنید به استرس ها و نگرانی هایتان غلبه کرده و تصمیم خود را بخاطر ترس و اضطراب نگیرید.

ازدواج برای فرار از مشکلات منزل پدری

ازدواج برای فرار از مشکلات منزل پدری یکی دیگر از اشتباه های رایجی است که دختران در هنگام ازدواج و انتخاب همسر مرتکب می شوند. ممکن است یک دختر در منزل پدری به هر دلیل تحت فشار بوده و مشکلاتی داشته باشد. چنین افرادی شاید ازدواج را تنها راه فرار بدانند، از این رو به اولین خواستگار جواب مثبت داده و اصلا به عواقب کار فکر نمی کنند. احتمال شکست چنین ازدواجی زیاد است و باعث می شود دختر بعد از مدتی با مشکلات چند برابر به خانه پدری برگردد.

خواستگاران خود را با دیگران مقایسه می کنید

چشم و هم چشمی بلای خانمان سوز زندگی شما است، چه مجرد و چه متاهل باشید. اگر شما بهترین شرایط را هم داشته باشید، همیشه شخص دیگری نیز هست که از شما بهتر باشد. این مساله باعث می شود که شما هیچ وقت نتوانید از داشتن چیزی لذت ببرید. از بزرگ ترین اشتباه دختران در انتخاب همسر به مقایسه خواستگار با دیگران اشاره کرد. اینکه بخواهید خواستگار شما از همسر دوست و یا دختر عمو و عمه تان بهتر باشد! باعث می شود، نتوانید یک تصمیم درست و عاقلانه برای ازدواج بگیرید.

دهن بین هستند

اینکه بخواهید برای مهم ترین تصمیم زندگی خود با دیگران و البته افراد صاحب نظر مشورت کنید، کاملا صحیح و منطقی است. اما اینکه از هر کسی بخواهید راجع به خواستگارتان نظر بدهد و شما نیز با هر نظر تغییر نظر دهید، این مساله شما را دچار خطا و مشکل خواهد کرد. برای مثال ممکن است دوستتان راجع به قیافه خواستگارتان نظر منفی بدهد و با وجود آن که قیافه خواستگار از نظر شما واقعا بد نیست، اما تحت تاثیر حرف دیگران جواب منفی به خواستگاران خوب خود بدهید!

خود را بالاتر از دیگران می دانند

این روزها بسیاری از خانم ها شاغل بوده، تحصیلات بالایی دارند و از نظر اقتصادی ممکن است تفاوت چندانی با خواستگاران خود نداشته باشند. این مساله در نگاه دختر خانم های بسیاری ممکن است باعث شود که خودشان را بالاتر از دیگران دانسته و توقع های بسیاری نسبت به دختران دیگر داشته باشند. این طرز تفکر یک سد بزرگ در مقابل تصمیم درست عمل کرده و به عنوان یک اشتباه در انتخاب همسر به شمار می رود.

تجربه های دیگران و خود را تعمیم می دهند

از دیگر اشتباه های دختران در انتخاب همسر ان است مدام تحت تاثیر تجربه های اشتباه خود و دیگران هستند. برای مثال اگر یکی از اطرافیانتان همسری با اعتقادات مذهبی اما بد اخلاق داشته است، این مساله را تعمیم داده و هر خواستگار مذهبی را با ترس اینکه بد اخلاق باشد، رد می کنند. شما از تجربه های گذشته تنها باید درس گرفته و آن ها را به زندگی آینده و افراد دیگر تعمیم ندهید. توصیه می کنیم حتما مقاله 14 باور غلط راجع به ازدواج که زندگی شما را ویران خواهد کرد! را بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت