10 الماس گران قیمت جهان را بشناسید!

10 الماس گران قیمت جهان را بشناسید!

فهرست عناوین

الماس ها سنگ های گران قیمت و زیبایی هستند که جز ظریف ترین و گران بها ترین جواهرات دنیا به شمار می روند. این سنگ های دوست داشتنی گاهی با وجود قیمت بسیار زیاد، چندان زیبا به شمار می روند، بنابراین چه چیزی باعث گران قیمت شدن این سنگ ها نسبت به جواهرات دیگر می شود؟ با ما همراه شوید تا در این مقاله با 10 الماس گران قیمت جهان آشنا شویم.

چرا بعضی از الماس ها گران تر هستند؟

قبل از آن که با گران ترین الماس های جهان آشنا شویم، بهتر است بدانیم چرا بعضی از الماس ها در مقایسه با انواع دیگر گران تر هستند. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت الماس، رنگ طبیعی آن است. رنگ طبیعی رنگی است که هنگام تشکیل الماس شکل می گیرد. اغلب الماس ها به رنگ سفید، بی رنگ و شفاف و یا کمی مایل به زرد هستند، در حالی که برخی از گونه های نادر این سنگ های گران قیمت در اثر واکنش سنگ با بعضی از گازهای طبیعی به رنگ هایی مانند صورتی و یا آبی در خواهند آمد. این رنگ های نادر و فانتزی قیمتی بسیار بالاتر از الماس های دیگر دارند.
شفافیت سنگ عامل دیگری است که بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد. هنگام کار کردن روی سنگ خام و برش آن روی آن لکه ها و ترک هایی ایجاد می شود که از شفافیت آن می کاهد، هر چه میزان این لک ها کم تر باشد، قیمت سنگ بالاتر خواهد بود.
برش الماس و تعداد وجه های آن نیز عامل مهم دیگری است که قیمت الماس را بالا می برد. جالب است بدانید هر چه الماس کوچک تر بوده و تعداد وجه های آن بیشتر باشد، الماس گران قیمت تر خواهد بود. یعنی برای مثال 10 گرم الماس با سنگ های ریز از قیمت یک سنگ الماس بزرگ 10 گرمی بیشتر است.

گران ترین الماس های جهان

در ادامه با 10 الماس گران قیمت جهان و مشخصات ان ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

الماس Graff Vivid Pink

این الماس یکی از گران قیمت ترین الماس های جهان با قیمت 46 میلیون دلار است که رنگ صورتی طبیعی بسیار زیبایی دارد. علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و رنگ طبیعی خاص آن، یکی دیگر از دلایل گران قیمت بودن این الماس صاحب قبلی آن هری وینستون است.

الماس De Beers Centenary Diamond

صاحب فعلی این الماس در حال حاضر چندان مشخص نیست اما قیمت تقریبی آن 90 میلیون دلار ارزیابی شده است. این الماس رنگ بسیار خاص دارد، رنگی بسیار شفاف داشته و عدم خراش و لکه آن 100 درصد است. این الماس حدود 274 قیراط وزن دارد و یکی از گران قیمت ترین الماس های جهان به شمار می رود.

الماس hope

این الماس بدون شک یکی از گران قیمت ترین و معروف ترین سنگ های قیمتی جهان است که متعلق به موسسه اسمیتسونیان است. این الماس اگر می توانست در بازار امروز به خرید و فروش برسد، قیمت آن بیش از 200 میلیون دلار ارزیابی خواهد شد!
علاوه بر ظاهر بسیار زیبای این الماس، تاریخ سلطنتی آن نیز مزید بر علت قیمت گران آن شده است. لوئی شانزدهم فرانسه یکی از شناخته شده ترین مالکان این سنگ گران قیمت به شمار می رود.

بهترین طلافروشی های تهران

الماس سنسی

این الماس در حال حاضر آن قدر گران قیمت به شمار می رود، که هیچ کسی نتوانسته قیمت مشخصی را برای آن تعیین کند. قدمت این سنگ گران قیمت به قرون وسطی باز می گردد، زمانی که پادشاهان و ملکه های آن دوران از این سنگ فوق العاده استفاده می کرده اند. این سنگ به رنگ طبیعی زرد طبیعی بسیار روشن بوده و حدود 55 قیراط وزن دارد. این الماس هنوز به طور رسمی برچسب گذاری و ثبت نشده و در موزه لوور فرانسه نگه داری می شود.

الماس نارنجی

این الماسی نامی ساده دارد، اما بدون شک یکی از زیباترین و گران قیمت ترین الماس های جهان به شمار می رود. هویت واقعی خریدار این الماس تقریبا نامشخص بوده و همین مساله بر مرموز بودن آن تا حد زیادی افزوده است. این سنگ گران بها حدود 15 قیراط وزن داشته و رنگ نارنجی بسیار زیبایی دارد. یکی از دلایل قیمت بسیار بالای این الماس آن است، که الماس های نارنجی رنگ معروف به الماس های آتشین جز الماس های نایاب در طبیعت به شمار می روند.

الماس Wittelsbach Graff

این الماس نیز یکی از گران قیمت ترین سنگ های ارزشمند جهان است که بیش از 25 میلیون دلار ارزش دارد. در حال حاضر این سنگ رنگ آبی سلطنتی بسیار زیبایی دارد اما رنگ اولیه آن خاکستری یکی از رنگ های نادر الماس در جهان بوده است.

الماس آبی اوپنهایمر

این الماس در سال 2016 توسط صاحب خود فیلیپ اوپنهایمر به قیمت باور نکردنی 57 میلیون دلار به یک فرد ناشناس فروخته شد. چه چیزی این الماس را خاص و گران قیمت کرده است؟ در کنار ظاهر بسیار زیبا و چند وجهی این الماس، سنگ اوپنهایمر بزرگ ترین و دوست داشتنی ترین الماس نوع Vivid Blue ارزیابی شده است.

الماس صورتی Steinmetz

این الماس در حال حاضر جز گران بها ترین سنگ های جهان شمرده می شود که به ستاره صورتی معروف است. این ستاره صورتی یکی از خیره کننده ترین الماس های جهان است و هنگام خرید بیش از 70 میلیون دلار قیمت داشته است. گفته می شود خریدار ان یک فرد هنگ کنگی است. علت قیمت بسیار بالای این سنگ آن است که Steinmetz در میان 3 الماس برتر جهان قرار گرفته و در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین سنگ صورتی گرانبهای دنیا شناخته شده است.

الماس سرخ موسایی

همان طور که از نام این الماس پیدا است، این سنگ گران بها رنگی به قرمزی خون انسان دارد. ارزش این گوهر چیزی حدود 20 میلیون دلار براورد شده است. رنگ قرمز یکی از کمیاب ترین رنگ های الماس بوده و این مساله مزید بر علت برای افزایش قیمت این سنگ نایاب شده است. همچنین الماس سرخ موسایی توانسته جایزه و عنوان Fancy را برای زیباترین رنگ الماس کسب کند.

الماس تیلور

این الماس هدیه نامزدی الیزابت تیلور با ریچارد برتون است که تا کنون برای آن قیمت مشخصی تعیین نشده است. تیلور بعد از جدایی این الماس گران بها را فروخت و تمام هزینه آن را صرف ساخت یک بیمارستان در آفریقا کرد. قیمت و ارزش این الماس بیش از آن که به خود سنگ مربوط باشد، به صاحب معروف هالیوودی آن ربط دارد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت