گران ترین انگشترهای جهان کدامند؟

گران ترین انگشترهای جهان کدامند؟

فهرست عناوین

هر ساله در فصل پاییز جشنواره و حراج جواهرات قیمتی جهان برگزار می شود تا هم گران قیمت ترین سنگ های زینتی و جواهرات دنیا مشخص شده و هم کسانی که خواهان خرید و فروش این جواهرات لوکس و شاهانه هستند، بتوانند در محیطی امن و مطمئن خرید یا فروش خود را انجام دهند. اگر دوست دارید با گران قیمت ترین انگشترهای جهان آشنا شوید، با ما همراه شوید تا با آن ها و مشخصاتشان بیشتر آشنا شویم.

انگشتر الماس صورتی ÅSE ANDERSON

این انگشتر دارای یک الماس صورتی 59.60 قیراطی بسیار زیبا است که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. الماس مورد استفاده در این انگشتر بزرگ ترین الماس بدون نقص Fancy Vivid بوده که تا کنون شناسایی شده است. در آورین 2017 این انگشتر به ارزش 71.2 میلیون دلار در حراج فروخته شد. این انگشتر الماس صورتی نه تنها گران قیمت ترین انگشتر جهان بوده بلکه با ارزش ترین سنگ قیمتی است که تا کنون در بازار حراج بین المللی خرید و فروش شده است.
در حراجی سال 2013 برای این انگشتر قیمت 83 میلیون دلار نیز پیشنهاد داده شد، اما بنا به دلایلی خریدار نتوانست خرید خود را به طور کامل انجام دهد. در حال حاضر صاحب این انگشتر و الماس گران قیمت در جهان یک شخص هنگ کنگی به نام Chow Tai Fook است.

انگشتر الماس آبی اوپنهایمر

انگشتر الماس آبی اوپنهایمر دومین انگشتر گران قیمت جهان است که در سال 2016 قیمت آن حدود 57.7 میلیون دلار ارزیابی شده است. تا قبل ار پرده برداری از انگشتر الماس صورتی، این انگشتر رکورد دار گران ترین انگشتر در جهان بود که الماس آن 14.62 قیراط وزن دارد.
این سنگ نیلی رنگ زیبا به نام صاحب خود سر فیلیپ اوپنهایمر نامگذاری شده است. اوپمهایمر این این انگشتر گران قیمت جهان را به همسر خود پاملا هدیه داده است. سر فیلیپ به عنوان رئیس شرکت معدنی De Beers یکی از ثروتمندترین افراد در دوران زندگی خود بود و تا سال 1993 به مدت 45 سال بر فروش الماس نظارت داشت.
گفته می شود که الماس این سنگ از معدن معروف کالینان در افریقای جنوبی استخراج شده و توسط جواهر فروش معروفی به نام وردورا در سال 1990 ساخته شده است. در دو طرف این الماس آبی رنگ زیبا، دو الماس سفید تراش خورده نیز قرار گرفته که زیبایی آن را چند برابر کرده است.

الماس صورتی Graff Pink

این الماس 24.76 قیراطی یکی دیگر از گران قیمت ترین انگشترهای جهان است که بسیاری از جواهر شناسان آن را افسانه ای ترین الماس موجود در جهان می دانند. این انگشتر شامل یک الماس صورتی بسیار شفاف و زیبا در وسط و دو الماس سفید در دو طرف آن است که روی آن ها برش زمرد خورده است. این الماس صورتی قبلا متعلق به آقای هری وینستون جواهر فروش آمریکایی بوده است.

انگشتر الماس آبی رنگ Cullinan Dream

این انگشتر الماس زیبا که تا کنون نام رسمی برای آن انتخاب نشده است، بزرگ ترین الماس آبی رنگ Fancy Intense است که در جشنواره های حراج جواهر آلات عرضه شده است. این انگشتر فوق العاده زیبا دارای یک الماس آبی رنگ مستطیل شکل بر روی حلقه پلاتینی بوده و همانند دیگر مدل های بالا دارای دو نگین الماس بسیار ظریف و زیبا در طرفین است.
این انگشتر زیبا نیز از معدنی در آفریقا با همین نام استخراج شده است و با داشتن وزن 122.52 قیراط جز 4 جواهر بزرگ آبی رنگ جهان محسوب می شود. این الماس بی نظیر در سال2014 کشف و بریده شده است و در سال 2016 قیمتی حدود 25.4 میلیون دلار ارزیابی شده است.

چرا گران قیمت ترین جواهرات جهان رنگی هستند؟

در میان جواهرات و سنگ های گران قیمت جهان، الماس های رنگی در رده بسیار بالاتری در مقایسه با الماس های سفید قرار دارند. اما چرا؟ علت این مساله نایاب و کم یاب بودن الماس های رنگی در جهان است. الماس های آبی یکی از نادرترین سنگ های رنگی جهان است که تنها 0.0001 درصد از سنگ های استخراج شده جهان را به خود اختصاص داده است. دیگر الماس های رنگی نیز تنها شامل 1 درصد از سنگ های استخراج شده کل جهان می باشد.
الماس های صورتی نیز جز نایاب ترین سنگ های گران قیمت رنگی جهان هستند به طوری که در هر سال تنها 50 تا 60 سنگ قیمتی صورتی رنگ با کیفیت بالا در جهان عرضه می شود. این الماس های صورتی رنگ معمولا 20 تا 40 درصد در مقایسه با الماس های سفید رنگ گران قیمت تر هستند.

بهترین جواهرفروشی های تهران کدامند؟

اگر به دنبال خرید جواهرات اصل و سنگین هستید حتما اول مقاله در خرید جواهر مانند یک متخصص رفتار کنید. (شناسنامه معتبر گوهرشناسی چیست؟) را مطالعه کنید سپس یا از میان مدلهای آماده در گالری های معتبر طلا و جواهر، جواهرات مورد نظر خود را انتخاب کنید یا سفارش خرید و ساخت به جواهرسازی های معرفی شده توسط سایت بزمینه بدهید. برای انتخاب جدیدترین مدلهای حلقه ازدواج و به روزترین مدل ست و نیمه ست حتما قسمت ایده های سایت بزمینه را ببینید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت