نکاتی مهم برای داشتن میکاپ و آرایش عقد حرفه ای و شیک (20 نمونه آرایش عقد شیک)

نکاتی مهم برای داشتن میکاپ و آرایش عقد حرفه ای و شیک (20 نمونه آرایش عقد شیک)

فهرست عناوین

میکاپ عقد با میکاپ عروسی تفاوت بسیار زیادی دارد. عروس خانم ها بهتر است در عین داشتن یک آرایش شیک و زیبا، ظاهر طبیعی و دخترانه خود را حفظ کرده و میکاپ غلیظ تر را برای مراسم عروسی بگذارند. در این مقاله ترفندها و نکات بسیار مهمی که در میکاپ عقد به کار شما خواهد آمد را با شما به اشتراک می گذاریم. 

  نکات مهم برای داشتن میکاپ عقد زیبا و شیک 

بسیاری از افراد ممکن است خودشان یا یکی از نزدیکانشان تا حدی توانایی میکاپ حرفه ای را داشته باشند و ترجیح دهند برای مراسم عقد خود به سالن های زیبایی نروند. اما اکثر افراد ترجیح می دهند میکاپ عقد خود را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارند. در هر دو صورت برای آن که میکاپ عقد شما شیک و در عین حال مناسب و حرفه ای باشد، به نکات زیر توجه داشته باشید.

آرایش غلیظ ممنوع! 

با وجود آن که این روزها آرایش لایت و ملایم جای آرایش های غلیظ خلیجی چند سال پیش را گرفته است، اما هنوز افراد و یا آرایشگرهایی هستند که به این سبک آرایش علاقه مندند! همان طور که در بالا نیز اشاره شد، میکاپ عقد با میکاپ عروسی کاملا متفاوت است و بهتر است شما یک آرایش ملایم دخترانه داشته باشید.

  از تغییرات عمده و زیاد خودداری کنید 

اگر فردی هستید که دوست دارید همیشه چیزهای متفاوت را تجربه کنید، میکاپ عقد زمان مناسبی برای تجربه چیزهای جدید شما نخواهد بود! اگر می خواهید پوست خود را برنزه کنید، موهایتان را کوتاه کنید، مدل ابروهایتان را تغییر دهید و یا گونه هایتان را برجسته کنید، بهتر است انجام این کارها را به بعد از عقد موکول کنید. زیرا از طرفی شما در میکاپ عقد نمی خواهید خیلی تغییر محسوس کنید و از طرف دیگر انتخاب این نوع آرایش برای اولین بار ممکن است نتیجه مطلوب شما را نداشته باشد و آرایش یکی از بهترین روزهای زندگی شما را خراب کند!

  ابروهای خود را طبیعی میکاپ کنید 

این روزها داشتن ابروهای طبیعی و پرپشت یکی از ملاک های زیبایی صورت قرار گرفته است. کم تر کسی را می بینید که به روش های تتو قدیمی یک ابروی رنگی و یک دست داشته باشد. برای میکاپ عقد خود نیز این مساله را حتما در نظر داشته باشید. می توانید از مدادهای هاشور برای پر کردن قسمت های کم پشت ابرو استفاده کرده و ابروهایی طبیعی و در عین حال زیبا داشته باشید.

به رنگ لباس خود توجه کنید 

بر خلاف لباس روز عروسی که در اکثر اوقات سفید است، لباس روز عقد شما می تواند به رنگ های مختلفی مانند یاسی، بنفش، آبی، صورتی و یا هر رنگ دلخواه دیگر شما باشد. در میکاپ عقد می توانید از یک هاله کم رنگ از رنگ لباستان در میکاپ عقد نیز استفاده کنید. همخوانی رنگ میکاپ با رنگ لباس ظاهری بسیار ملیح و شیک به شما خواهد داد.

عکس میکاپ مورد نظرتان را به میکاپ آرتیست خود نشان دهید 

شما می توانید از چند روز قبل از مراسم مدل های مختلف میکاپ عقد را اینترنت جست و جو کرده و مدل های مورد نظرتان را ذخیره کنید. در روز عقد می توانید از میکاپ آرتیست خود بخواهید شما را مشابه با عکس مورد نظرتان آرایش کند. البته حتما سعی کنید چند عکس را انتخاب کرده و با مشورت آرایشگر خود بهترین میکاپی که به صورت شما می آید را انتخاب کنید.

  موهایتان را باز بگذارید و یا یک شینیون ساده انتخاب کنید 

نکته دیگری که برای میکاپ عقد باید توجه کنید، نوع شینیون موهایتان است. در روز عقد، ملاک میکاپ سادگی است بنابراین بهتر است از انتخاب شینیون های پیچیده خودداری کنید. می توانید موهایتان را باز بگذارید و آن را براشینگ کنید و یا از شینیون ساده استفاده کنید.

حتما از کانسیلر و کانتور برای زاویه سازی استفاده کنید 

استفاه از کانسیلر و کانتور یکی از ترفندهای پر طرفدار و مهم در میان خانم ها است که می تواند زیبایی و تغییر محسوسی به چهره آن ها بدهد. مگر می شود از این ترفند آرایشی مهم در میکاپ عقد استفاده نکرد! با توجه به فرم صورتتان می توانید روی بخش های چانه، بینی، گونه و پیشانی کار کرده و ایرادهای احتمالی صورتتان را پوشانده و یا زیبایی آن را دو چندان کنید.

میکاپ چشمی دخترانه و ساده داشته باشید 

میکاپ چشم یکی از بخش های مهم در هر نوع آرایشی است که باید متناسب با نوع میکاپ انجام شود. در میکاپ عقد بهتر است از سایه های ملایم و مات استفاده کرده و از استفاده از رنگ های جیغ و یا شاین خودداری کنید. خط چشم های دنباله دار که دنباله بلندی دارند نیز انتخاب مناسبی برای آرایش عقد به شمار نمی رود. بهتر است یک خط چشم طبیعی با ضخامت و بلندی مناسب و معمولی بکشید. حتما از مژه مصنوعی استفاده کرده تا چشمانتان درشت تر و زیبا تر دیده شود. در صورتی که نمی خواهید حالت طبیعی چشمانتان حفظ شود، می توانید از نصف مژه مصنوعی تنها در انتهای چشم خود استفاده کنید.

  از خط لب و رژ لب مناسب استفاده کنید 

برای آن که لب های شما در میکاپ عقد زیبا به نظر برسد، به هیچ عنوان از خط لب غافل نشوید. با استفاده از خط لب ابتدا به لب های خود یک فرم زیبا داده و سپس از یک رنگ ملایم و رنگ مناسب با آرایشتان استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که چه در میکاپ عقد و چه در هر آرایش دیگر، اگر لب های شما نازک و کوچک است، رنگ های تیره مانند قهوه ای یا قرمز انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.
سعی کنید تا حد ممکن از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید. برای آن که لب هایتان زیباتر و خوش فرم تر شود همچنین می توانید از برق لب نیز استفاده کنید. نکته مهم دیگر آن که حتما و حتما از خط لب و رژ لب هایی استفاده کنید که رنگ های آن ها مشابه با یکدیگر باشد و با هم اختلاف رنگ زیادی نداشته باشند.

سیاهی دور چشم را بپوشانید 

فرقی نمی کند که زیر چشمان شما چقدر سیاه و گود است، حتما برای داشتن یک میکاپ عقد حرفه ای و شیک با استفاده از کانسیلر، سیاهی دور چشم را بپوشانید. انجام این کار باعث می شود صورت شما جوان تر، یک دست تر و زیباتر دیده شود. همچنین برای آن که آرایش روی پلک هایتان ماندگاری بالایی داشته باشد، روی پلک خود از پرایمر استفاده کنید.

از رنگ های گرم و روشن برای رژ گونه استفاده کنید 

برای آن که میکاپ عقد شما طبیعی و در عین حال زیبا باشد، برای رژ گونه بهتر است از رنگ های گرم و روشنی مانند گل بهی، صورتی و غیره استفاده کنید. اگر دوست دارید رژ گونه تان کمی پر رنگ تر باشد، رنگ های تناژ مسی نیز می تواند برای شما مناسب باشد.

 رنگ موی متفاوت نزنید 

اگر تا قبل از عقد موهایتان را رنگ نزده اید و یا همیشه از رنگ های طبیعی استفاده کرده اید، از رنگ زدن موهایتان برای میکاپ عقد خودداری کنید. البته استفاده از رنگ های طبیعی اشکالی ندارد اما اگر برای روز عقد خود یک دفعه با رنگ موی شرابی یا بلوند ظاهر شوید، حالت طبیعی شما تا حد زیادی گرفته خواهد شد.
در ادامه 20 آرایش شیک و جدید مناسب برای مراسم عقد را می بینیم.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت