نکات مهم در انتخاب تور عکاسی فرمالیته عروسی

نکات مهم در انتخاب تور عکاسی فرمالیته عروسی

فهرست عناوین

این روزها بسیاری از عروس و دامادها برای ساخت کلیپ های فرمالیته عروسی خود به شهرها و حتی کشورهای دیگر مسافرتی چند روزه می کنند تا کلیپ عروسی و عکس هایی ان ها خاص و بی نظیر شود. در سالهای اخیر آتلیه های عکاسی تورهایی ترتیب داده اند که تعدادی از زوج ها را در قالب تور یک روزه یا چند روزه به شهرهای مختلف برده و ساخت کلیپ و عکاسی را انجام می دهند. مسلما هزینه های مرتبط با عکاسی فرمالیته، در قالب تور کمتر خواهد بود و برای عروس و داماد به صرفه خواهد بود. اگر شما نیز به دنبال انتخاب یک تور عروسی فرمالیته هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید تا هیچ کاری را از قلم نیاندازید! 

برای ساخت فرمالیته عروسی چه شهرها و کشورهایی بهترین انتخاب هستند؟ 

شاید اولین سوالی که برای شما پیش بیاید آن است که اگر بخواهید یک مسافرت کوتاه چند روزه برای ساخت کلیپ فرمالیته خود داشته باشید، بهترین مقاصد برای شما کجا است؟ اگر بودجه مالی شما محدود است و می خواهید سفری داخل کشور داشته باشید، شهرهای شمالی یک انتخاب مناسب و عالی برای شما خواهند بود. شما می توانید در کنار دریا، در جنگل ها و طبیعت بکر و زیبای شهرهای شمالی، تصاویر و عکس هایی متفاوت و زیبا بگیرید.
شهرهایی که در آن ها کویر وجود دارد نیز یک انتخاب خاص و لاکچری برای شما به شمار خواهد رفت. ساخت کلیپ و گرفتن تصاویر حرفه ای در غروب زیبای کویر می تواند فرمالیته شما را به یک کلیپ بسیار زیبا و متفاوت تبدیل کند.
اگر به ساحل های صخره ای و طبیعت های بکر علاقه مند هستید، شهرهای جنوبی از جمله قشم، هرمزگان یا بوشهر می تواند انتخاب بسیار زیبایی برای شما باشد. کافی است تصاویر طبیعت و سواحل این شهرهای جنوبی را نگاه کرده تا محو زیبایی های آن ها شوید.
در صورتی که در بودجه مالی خود محدودیتی ندارید، کشورهای استانبول، یونان، مالدیو، ارمنستان و یا گرجستان می توانند مقاصد بسیار عالی برای ساخت کلیپ فرمالیته عروسی شما باشند.

چه کسی با میکاپ آرتیست هماهنگ می کند؟

در صورتی که بخواهید چند روز را در تور فرمالیته عروسی خود بگذرانید باید از مدتی قبل با میکاپ آرتیست مورد نظرتان هماهنگ کنید. اگر تنها چند روز قبل از سفر با آرایشگرتان صحبت کنید، احتمالا برنامه هایی از قبل ریخته شده دارد و نمی تواند آن ها را برای یک سفر چند روزه کنسل کند. بنابراین حتما از قبل با میکاپ آرتیست و سالن زیبایی مورد نظرتان صحبت کرده و زمان سفر را با آن ها فیکس کنید.
در نظر داشته باشید که اخیرا آتلیه های معروف و باسابقه، خود با میکاپ آرتستها هماهنگ می کنند و روی پکیج خود هزینه میکاپ را هم اضافه می کنند. در این صورت حتما نمونه کارهای میکاپ آرتیست را ببینید و خودتان با وی صحبت کنید تا از سبک آرایش و میکاپ خود در روز فرمالیته مطمئن باشید.

 رزرو هتل 

اگر اقدام به خرید تور فرمالیته کردید، حتما بلیطها را از چند روز قبل دریافت کنید و آنها را چک کنید و اگر با اتوموبیل شخصی می روید آن را سرویس کنید. در مقصد اگر باید حتی برای چند ساعت هتل بروید حتما نام هتل و آدرس آن را چک کنید. در صورتی که خودتان تمامی کارها را بر عهده گرفته اید، پس باید مراقب همه جوانب کار باشید. بعد از آن که زمان مورد نظرتان تنظیم شد، با توجه به تعداد مسافران در هتل اتاق رزرو کنید تا خیالتان بابت اقامت در شهر و یا کشور مقصد آسوده باشد.

تور فرمالیته عروسی معمولا چند روز طول می کشد؟ 

اگر آتلیه ای که انتخاب کرده اید، کادری حرفه ای و کاربلد باشد، معمولا تور فرمالیته عروسی بین 1 تا 2 روز زمان خواهد برد. البته اگر به کشور دیگری برای عکاسی می روید یا برنامه خاصی مانند غواصی و عکاسی در کیش دارید، ممکن است عکاسی و فیلم برداری را در زمان زیادتری انجام دهند.

لوکیشن های عکاسی را از قبل انتخاب کنید 

در صورتی که تیم آتلیه مورد نظر شما از قبل در شهر یا کشور انتخابی، برنامه فرمالیته گرفته باشد، احتمالا با همه یا بیشتر لوکیشن های عکاسی آن جا آشنا است. بهتر است قبل از مسافرت از عکاس خود بپرسید که چه لوکیشن هایی مورد نظر او است و شما قبل از سفر و تور فرمالیته عروسی، تصاویر آن را ببینید.
همچنین اگر عکاس شما برای اولین بار به مقصد مورد نظر می رود، حتما هم خودتان و هم عکاس در اینترنت لوکیشن های عکاسی خاص و زیبای آن را پیدا کرده و یا از دیگران بپرسید. اگر تازه بعد از رسیدن به مقصد بخواهید لوکیشن عکاسی خود را انتخاب کنید، مطمئن باشید کارتان بیش از یک هفته طول کشیده و شاید لوکیشن های زیبایی را نیز از دست بدهید.

تورهای فرمالیته عروسی را جست و جو کنید

تور فرمالیته عروسی معمولا به دو شکل مختلف انجام می شود. در حالت اول شما خودتان تمامی مراحل کار را برعهده گرفته و خودتان هزینه ها را پرداخت می کنید. برای مثال شما برای تیم عکاسی و میکاپ آرتیست خود بلیط گرفته و هتل رزور می کنید.
در حالت دوم شما انجام کارها و هماهنگی های آن را به آتلیه می سپارید. این آتلیه ها با همکاری آزانسهای مسافرتی، همانند دیگر تورهای گردشگری بیشتر مراحل سفر را انجام داده و شما تنها یک هزینه کلی به آتلیه پرداخت خواهید کرد. تنها کافی است زمان سفر و مقصد مورد نظرتان را به آنها گفته تا کارهای آن توسط آتلیه و آژانس انجام شود.
بسیاری از آتلیه های عکاسی همچنین خودشان پکیچ های مختلفی به شما ارائه کرده که در آن لوکیشنها، میکاپ آرتیست و فیلم بردار وجود دارد و شما با انتخاب یک پکیج کامل صفر تا صد کار را به آتلیه خواهید سپرد.

تمام وسایل مورد نیاز را لیست کرده و از قبل آماده کنید 

تصور کنید که شما می خواهید به یک مسافرت چند روزه بروید، چه وسایلی مورد نیازتان خواهد بود؟ لوازم شخصی، لباس اضافی، مدارک و هر چیزی که ممکن است در سفر نیاز داشته باشید را لیست کنید. اکنون به این فکر کنید که مسافرت شما یک سفر معمولی نیست و شما به تور فرمالیته عروسی می روید! اکنون چه وسایل دیگری مورد نیازتان خواهد بود؟
لباس عروس و داماد را حتما به شکلی با خود ببرید که چروک و خراب نشود. تمامی لباس هایی که میخواهید در کلیپ فرمالیته خود با آن ها عکس بگیرید. کفش، دسته گل و چیزهای دیگری که نیاز است را لیست کرده تا هیچ چیزی را فراموش نکنید. حتما و حتما بعد از نوشتن وسایل مورد نیاز با فیلم بردار و یا میکاپ آرتیست خود نیز راجع به وسایل مورد نیاز مشورت کنید. این اولین باری است که شما تور فرمالیته عروسی برگزار می کنید اما برای آن ها قطعا چندمین بار است! می توانید از تجربه آن ها استفاده کرده تا مطمئن شوید هر آنچه نیاز است را با خود خواهید برد.

  انتخاب لباس، میکاپ آرتیست و فیلم بردار در مقصد 

شما همچنین می توانید به جای آن که در تور فرمالیته عروسی با میکاپ آرتیست و فیلم بردارتان همسفر شوید، آن ها را در شهر و یا کشور مورد نظرتان انتخاب کنید. در حال حاضر فضای مجازی و دنیای اینترنت راه دسترسی به هر شخصی را بسیار ساده کرده است. در صورتی که شما صفحه سالن زیبایی و یا آتلیه ای را در مقصد می دانید، می توانید با آن ها تماس گرفته و با آن ها هماهنگ شوید.

هزینه تور فرمالیته عروسی چقدر است؟ 

یکی از مهم ترین سوال هایی که برای همه ما قبل از انتخاب تور فرمالیته عروسی پیش خواهد آمد، هزینه آن است. بدون شک باید از همان ابتدا با خودمان دو دو تا چهار تا کنیم تا ببینیم از پس هزینه ها بر خواهیم آمد یا خیر؟
هزینه تور فرمالیته عروسی تا حد زیادی به خدمات آژانس مسافرتی، سالن زیبایی و آتلیه انتخابی شما بستگی دارد. ممکن است شما یکی از حرفه ای ترین میکاپ آرتیست ها و یا آتلیه ها را انتخاب کنید که دستمزد آن ها بسیار بالا باشد. همچنین بدون شک هزینه تور فرمالیته عروسی در خارج از کشور در مقایسه با تورهای داخلی بسیار بیشتر است.
در حالت کلی هزینه تور فرمالیته عروسی در داخل و خارج از ایران می تواند چیزی بین 10 تا 100 میلیون تومان باشد! این شما هستید که باید تمامی جوانب را در نظر گرفته و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

  خودتان را مقروض نکنید! 

نکته پایانی آن که در صورتی که بودجه شما برای برگزاری تور فرمالیته عروسی کافی نیست، حتما الزامی به برگزاری آن ندارید! شما می توانید در شهر محل سکونت خود نیز لوکیشن های خاص و زیبایی پیدا کرده و کلیپ ها و تصاویری زیبا بگیرید. اگر بودجه کافی ندارید، بهتر است از همان ابتدای زندگی خودتان را مقروض نکرده و زندگیتان را ساده تر آغاز کنید.
این مقالات را بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت